تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

تالاب بندر انزلی (Anzali Lagoon) کجاست؟ آشنایی با این تالاب زیبا

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

یکی از مهم‌ترین شهرهای استان گیلان از لحاظ اقتصادی و گردشگری، شهر بندر انزلی است. این شهر از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی برخوردار بوده و سالانه میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد. بدون تردید یکی از جذاب‌ترین مناظر طبیعی شهر بندر انزلی تالاب این شهر است. تالاب بندر انزلی طبیعت بسیار بکر و جذابی دارد و تماشای آن می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. از این تالاب می‌توان به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی شمال کشور نام برد.

تالاب بندر انزلی

سفر به استان گیلان اگر به همراه بازدید از شهر بندر انزلی نباشد، مطمئنا چیزی کم خواهد داشت. شهر بندر انزلی را به عنوان بزرگ‌ترین بندر کشور در سواحل جنوبی دریای خزر می‌شناسند. این شهر از دیرباز و پیش از انقلاب نیز به عنوان یک ساحل تعریفی معروف در شمال کشور شهره خاص و عام بوده است. جالب است بدانید که این شهر طی آخرین آمار سازمان هواشناسی کشور، به عنوان پرباران‌ترین شهر ایران نیز شناخته شده است.

از آنجایی که شهر زیبایی بندر انزلی در کنار دریایی مازندران قرار دارد، بارش باران در آن بسیار فراوان می‌باشد و از این رو جاذبه‌های زیبا و متنوعی در این منطقه به وجود آمده‌اند که برای مثال می‌توان به تالاب بندر انزلی اشاره کرد. این تالاب مشهور که طرفداران بسیار زیادی هم دارد، در استان زیبای گیلان و در بخش جنوب غرب سواحل دریای خزر واقع شده است. این تالاب همچنین در جنوب غرب بندر انزلی و در فاصله ۴۰ کیلومتری با مرکز گیلان جای گرفته است.

تالاب‌ بندر‌ انزلی‌ از سمت جنوب به شهرستان صومعه سرا، از سمت غرب به آبکنار انزلی و کپورچال، از شمال به شهرستان انزلی و از قسمت شرقی به پیربازار محدود می‌شود. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که با توجه به زیبایی‌های بسیار زیاد، تنوع زیستی فراوان و مناظر فوق‌العاده‌ای که تالاب بندر انزلی در اختیار دارد، از آن می‌توان به عنوان یک تالاب نمونه نه تنها در ایران، بلکه در سراسر دنیا نام برد.

این تالاب در واقع یکی از تالاب‌های آب شیرین شمال ایران بوده و طبیعت بکری که دارد باعث شده که بازدید از آن بسیار زیاد باشد. اگر شما هم قصد دارید به استان گیلان سفر کنید، تماشا و تفریح در تالاب زیبای انزلی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

جذابیت‌های تالاب بندر انزلی

تالاب بین المللی انزلی جذابیت‌های مختلفی دارد. با تماشای لاله‌های دریایی، نیزارهای زیبا و نیلوفرهای آبی که در این تالاب وجود دارد، توجه هر بازدیدکننده‌ای جلب خواهد شد. در واقع همین موارد هستند که تالاب انزلی را از سایر تالاب‌های کشور متمایز می‌کنند. فصل رویش گیاهانی که در این تالاب وجود دارند، تابستان است. از آخرهای خرداد هر سال، لاله‌های دریایی زیبا در این تالاب شروع به روییدن می‌کنند. در این شرایط قایق‌سواری و لمس این لاله‌ها بسیار دلچسب به نظر می‌آید.

تالاب‌ بندر‌ انزلی‌ محل زندگی و همچنین تخم‌ریزی گونه‌های بسیار زیادی از آبزیان می‌باشد. گونه‌های مختلفی از پرندگان مهاجر نیز مدتی را در این تالاب زیبا به استراحت و زندگی مشغول می‌شوند. تماشای این پرندگان در فصول مختلف سال، یک تجربه فوق‌العاده است. جالب است بدانید که در تالاب انزلی، بیش از ۱۰۰ نوع پرنده و ۵۰ نوع ماهی گوناگون زندگی می‌کنند.

با توجه به تمامی مواردی که گفته شد، نتیجه می‌گیریم که تالاب بندر انزلی یک منطقه بسیار زیبا است و افرادی که به این نوع مناظر علاقه دارند، می‌توانند خود را به این تالاب برسانند. افرادی که به تماشای پرندگان مختلف نیز علاقمند هستند می‌توانند با حضور در این تالاب زیبا از پرندگانی مانند حواصیل، کشیم  سیاه گردن، اردک، عروس غاز، غاز پاکوتاه، قو، یلوه کوچک و … بازدید کنند.

بهترین زمان برای سفر به تالاب بدر انزلی

اگر قصد دارید به تالاب انزلی سفر کنید، بهترین زمان برای این کار فصل بهار و تابستان است. البته بهترین ماه برای بازدید از این تالاب، خرداد ماه است. زیرا در این ماه اکثر گیاهان درون تالاب شروع به رشد می‌کنند. در فصل زمستان هم اگه برف نباریده باشد، می‌تواند با قایق برای تماشای پرندگان مهاجر به تالاب انزلی سر بزنید.

خوش‌گذرانی در مرداب بندر انزلی

در مرداب بندر انزلی، چندین منطقه محافظت‌شده وجود دارد که به نوعی پناهگاهی برای حیوانات هستند. در این پناهگاه‌ها گونه‌های کمیاب و زیبا از پرندگان و ماهی‌ها وجود دارند که برای مثال می‌توان به پناهگاه حیات وحش سرخانکل، پناهگاه حیات وحش سلکه و همچنین منطقه محافظت‌شده سیاه کشیم اشاره کرد. در فصل زمستان و اواخر پاییز، قوهای زیبا و چند نوع پرنده مهاجر از سیبری، به تالاب بندر انزلی می‌آیند. طی گزارشات مختلف آمار این پرندگان در برخی از موارد به ۲۰۰۰۰ هم رسیده است.

پیشنهاد می‌کنیم در صورت حضور در مرداب انزلی به هیچ عنوان قایق‌سواری را از دست ندهید. تجربه قایق‌سواری در میان گیاهان و حیوانات مختلفی که در آب وجود دارند، بسیار جذاب است. سعی کنید در زمان حضورتان در این مرداب، به عکاسی نیز مشغول شوید. در ضمن می‌توانید به تفریحاتی مانند ماهیگیری، جت اسکی و سایر موارد از این دست بپردازید و لذت ببرید.

مسیر دسترسی به تالاب بندر انزلی

برای رسیدن به تالاب بندر انزلی کار سختی ندارید. تنها کافیست به استان گیلان سفر کنید و با حضور در انزلی و خیابان تکاوران این شهر، طی چند دقیقه خود را به مرداب انزلی برسانید.

  • آدرس : استان گیلان، انزلی، خیابان تکاوران، پل هوایی، تعاونی نیزار

سخن پایانی

تفریح و گردش در استان گیلان بخصوص در تالاب بندر انزلی تجربه بسیار جذابی است که می‌تواند ساعات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند. یک سفر به استان گیلان و مرداب شهر انزلی بسیار لذت‌بخش است، آن را از دست ندهید.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه خدمات تشریفات و استقبال از مهمانان با فرش قرمز در سکوهای مسافری در هنگام عزیمت یا مراجعت از سفر
  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار مشهد رشت رفت و برگشت و یا بلیط قطار تهران رشت رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x