تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

تخت سادات در کجا قرار دارد – آشنایی با این جاذبه گردشگری دیدنی

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

تخت سادات یکی از مناطق دیدنی و گردشگری شهر اراک است و در موقعیت جنوب شرقی این شهر قرار دارد. نزدیک‌ترین مکان‌ها به این منطقه فرودگاه و ایستگاه راه آهن با فاصله ۸ و ۵ کیلومتری می‌باشند که بنابراین می‌تواند اولین مقصد گردشگری مسافران شهر اراک باشد. بسیاری از افراد که از فرودگاه و یا ایستگاه راه آهن به اراک می‌رسند، برای دیدن اولین مکان گردشگری در این شهر به تخت سادات مراجعه می‌کنند. این منطقه، یک منطقه‌ی کوهستانی است که دارای زمین‌های صاف و شیب‌دار بوده و برای کوهنوردی مناسب است.

جالب است بدانید که در گذشته کنار این تخت، درخت و رودخانه زیادی وجود داشته و میر محمد شخصی که در داخل این تخت دفن شده در آنجا نماز می‌خوانده است؛ امروزه با وجود دشت وسیع با پوشش گیاهی متنوع، چشمه و نهر آب برای جذب گردشگران به مکان مناسبی تبدیل شده است.

تخت سادات در منطقه سرسبز کره ‌رود و در هشت کیلومتری شهرستان اراک قرار دارد. این منطقه زیبا نزدیک به ۱۰۰ هکتار زمین دارد که در نزدیکی دره گردو و کوه سرخ واقع شده است. در این منطقه پوشش گیاهی کم تراکمی به خصوص در مناطق کوهستانی مشاهده می‌شود. در فصل بهار، گیاهان زیادی روی سطح زمین این دشت رشد می‌کند. در این منطقه زیرساخت‌‌هایی مانند شبکه گازرسانی، تلفن، تاسیسات لوله‌کشی، آب آشامیدنی، برق، زیربناهای اولیه تا ۵۰۰ متری نیز وجود دارد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد تخت سادات با شما صحبت کنیم.

تخته سادات اراک
تخته سادات اراک

منطقه تخت سادات

همانطور که گفتیم منطقه گردشگری تخت سادات در شهر اراک قرار دارد. این تخت برای یاد بود میر محمد سادات بنا شده است که از سادات بود و از جد هفتم به بعد در شهر کرهرود که در شهر اراک قرار داشت، زندگی می‌کردند. نسب این سلسله به امام سجاد چهارمین امام شیعیان می‌رسد. میر محمد جد سادات منطقه کره رود، ۳۵ سال پس از ورود به این قریه در گذشت. این شخص را در چشمه‌ای که در کنار آن نماز می‌خواند، دفن کردند و از آن روز به بعد محل دفن این مرد به تخت سادات معروف شد.

ویژگی‌های گردشگری منطقه تخت سادات

منطقه گردشگری سادات از جاذبه‌‌هایی مانند ارتفاعات سرسبز، باغات میوه، زمین‌های کشاورزی، چشمه، جاذبه‌های طبیعی، کوهستانی و مقبره میر محمد سادات برخوردار است.

مقبره سادات

در این منطقه، مقبره سادات بنا شده است که هر ساله و در هر زمان از سال افرادی به این مکان دیدنی سر می‌زنند. در این مقبره تخت سادات وجود دارد که از جاذبه‌های گردشگری اصلی این منطقه به شمار می‌رود.

امکانات رفاهی برای گردشگران

در منطقه تخت سادات امکاناتی زیادی مانند آب آشامیدنی، برق، تلفن، سرویس بهداشتی و غیره برای رفاه گردشگران در نظر گرفته شده است که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

تخته سادات اراک
تخته سادات اراک

زمین‌های صاف

در این منطقه زمین‌های صافی وجود دارد که برای انجام ورزش‌ها و تفریحات مختلف مناسب است. باید بدانید که به دلیل باز بودن محیط اطراف این منطقه گردشگری، می‌توان بادبادک هوا کرد و با توجه به بادی که از اطراف به این منطقه می‌وزد، خاطرات خوبی را از بازی در این منطقه ثبت کنید.

اولین و یا آخرین منطقه مورد بازدید در اراک

در کنار این منطقه گردشگری ایستگاه راه آهن، فرودگاه و آزادراه ۵ ایران وجود دارد که گردشگران می‌تواند زمانی که به شهر اراک رسیدند، از این مکان بازدید کنند یا زمانی که قصد دارند اراک را ترک کنند به عنوان آخرید بازدید خود به تخت سادات سری بزنند.

تخته سادات اراک
تخته سادات اراک

نزدیک بودن به شهر

این منطقه به شهر اراک بسیار نزدیک است و همین امر سبب شده است که تردد گردشگران به آن زیاد باشد. همچنین هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز برای استراحت گردشگران در نظر گرفته شده است.

ورودی رایگان

وارد شدن به این منطقه گردشگری رایگان است و شما می‌توانید از مسیر مشخص شده به این تخت راه پیدا کنید و به بازدید از آن بپردازید.

مسیرهای دسترسی به منطقه گردشگری سادات

تنها را دسترسی به تخت سادات استفاده از جاده اسل است. اگر از مرکز شهر به سمت این مکان می‌آیید، باید از قلعه حاج آقا ربیح و محله هوشه گذر کنید تا به محله سادات برسید، سپس در انتهای این محله جاده اسل قرار دارد که به زمین‌های کشاورزی اطراف منتهی می‌شود.

تخته سادات اراک
تخته سادات اراک

مناطق اطراف تخت سادات

همانطور که گفتیم تخت سادات در جنوب شرق منطقه کرهرود اراک قرار دارد و اطراف این مکان محله‌ها و مناطق زیادی قرار دارند. در اطراف منطقه سادات محله آقا سمیع، محله آقایان، محله دروازه، قلعه حاج آقا ربیع، محله هوشه و محله سادات وجود دارد. دیگر جاذبه‌ای که نزدیک به منطقه سادات قرار دارد رودخانه قره کهریز است که از شمال اراک شروع به و تا جنوب شرق اراک ادامه می‌یابد و به رودخانه سنجان می‌ریزد. چشمه باغات میوه، زمین‌های کشاورزی، آرامگاه سادات و همچنین وجود جاذبه‌های طبیعی دیگر از جمله مناطق دیدنی و جذاب این منطقه گردشگری هستند.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعاتی را درباره منطقه نمونه گردشگری تخت سادات اراک در اختیار شما خوانندگان عزیز و گردشگران گرامی قرار دادیم. این منطقه دارای طبیعت بکر و نیمه کوهستانی بسیار زیبایی است و برای علاقه‌مندان به جاذبه‌های گردشگری مذهبی نیز حال و هوای خاصی دارد که به امام چهارم یعنی امام سجاد ختم می‌شود. این مکان هر ساله افراد زیادی را به خود جذب می‌کند و با چشم‌اندازهای بسیار زیبایی که دارد به یک مکان بسیار خوب برای عکسبرداری تبدیل شده است. در اطراف این مکان، فرودگاه و ایستگاه راه آهن اراک قرار دارند و کسانی که برای اولین بار به اراک سفر می‌کنند، معمولا اولین بازدیدشان را از تخت سادات انجام می‌دهند و به شما نیز توصیه می‌کنیم در سفر به شهر اراک، حتما به این منطقه سری بزنید.

تخته سادات اراک
تخته سادات اراک

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x