تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

ترفندهای سفر با قطار | هر آنچه که باید در زمینه سفر با قطار بدانید

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

مقدمه

اگر قصد مسافرت دارید و نمی‌خواهید تمام مسیر پیش رو را رانندگی کنید، قطار یکی از بهترین و امن‌ترین گزینه‌ها است که مقرون به صرفه  و ایمن و راحت هست. معمولا در سفر با قطار شما مدت زمان زیادی را در مسیر و با دیگر مسافران می‌گذرانید. اینکه سفری دلچسب و ماندگار داشته باشید و یا در انتهای سفر خستگی تمام وجود شما را فراگرفته باشد، به انتخاب شما بستگی دارد. اگر حالت اول را انتخاب کردید، ترفندهای سفر با قطار را بیاموزید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

ترفندهای سفر با قطار مجموعه نکاتی است که با توجه به ماهیت این سفر به مسافران پیشنهاد می‌شود. از تغذیه و نوع پوشش شما گرفته تا استفاده از امکانات و استفاده بهینه از زمانی که در قطار سپری می‌کنید، همه در این مجموعه مورد توجه است. قصد ما این است که با بیان این ترفندها کمک کنیم تا سفری راحت و خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

سفر با قطار
سفر با قطار

مزایای سفر با قطار

مسافرت با قطار از آن جهت محبوبیت بالایی دارد که شما در آن محدودیتی ندارید و می‌توانید به راحتی سبک زندگی خود را در طول سفر حفظ کنید. البته از آن جا که افراد زیادی با شما همسفر هستند، رعایت حریم دیگر مسافران بسیار مهم است. رفتار درست شما، خوشرویی و تا حدودی گذشت تصویر خوبی از شما در ذهن همسفرانتان به جای خواهد گذاشت. بنابراین تا جایی که مزاحمتی برای دیگران نداشته باشید، از همه اختیارات خود در قطار استفاده کنید.

شما در قطار هر زمان که بخواهید می‌توانید بخوابید، قدم بزنید و از پشت پنجره طبیعت را تماشا کنید. همچنین می‌توانید فیلم ببینید، موسیقی گوش کنید، ساعتی را به بازی بگذرانید و یا به کارهای عقب افتاده خود برسید. بخصوص اگر یک کوپه دربست را داشته باشید، می توانید در طول سفر از هر نظر راحت و آسوده باشید. خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را نیز فراموش نکنید که از قسمت‌های خوشمزه سفر هستند. ترفندهای سفر با قطار ذهن شما را برای یک سفر دلچسب ریلی آماده می‌کند.

سفر با قطار
سفر با قطار

ترفندهای سفر با قطار

شاید شما تجربه سفر با قطار را نداشته باشید و یا نتوانید خاطره شیرینی از سفرهای قبلی خود به یاد آورید. اگر ترفندهای سفر با قطار را به خاطر بسپارید، مطمئنا با مشکلات کمتری روبرو خواهید شد و از سفر لذت خواهید برد.

لوازمی که نباید فراموش کنید

ترفندهای سفر با قطار را از منزل شروع می‌کنیم. قبل از حرکت به سمت ایستگاه قطار مطمئن شوید که وسایل بهداشتی و شخصی خود را به همراه دارید. اگر کمی وسواسی هستید و یا به هر دلیل مایل به استفاده از ملحفه قطار نیستید، ملحفه و روبالشی شخصی را فراموش نکنید. همچنین اگر به خواب و استراحت در محیط آرام عادت دارید، استفاده از چشم‌بند و گوش‌گیر، آرامش نسبی برای شما ایجاد می‌کند. البته در صورتی که بلیت قطارهای باکیفیت و عموماً پنج ستاره را تهیه کرده باشید دیگر نیازی نیست بسیاری از وسایل شخص مانند وسایل بهداشتی، ملحفه و یا وعده های غذایی را همراه داشته باشید.

توصیه مهم برای بیماران این است که قبل از حرکت، از به همراه داشتن داروهای خود اطمینان حاصل کنند.

لباس راحت بپوشید

از آن‌ جا که سفر طولانی در پیش دارید، لباس و کفش رسمی موجب ناراحتی شما خواهد شد. برای سفر خود یک لباس راحت انتخاب کنید که جلوی تحرک شما را نگیرد و یا هنگام دراز کشیدن آزاردهنده نباشد. کفشی را انتخاب کنید که پوشیدن طولانی مدت آن موجب ناراحتی پا نشود. در برخی از قطارهای با کیفیت دمپایی راحتی یکبار مصرف در طول سفر به شما ارائه خواهد شد. اگر در زمستان سفر می‌کنید، به جای پوشیدن یک لباس گرم، از چند لباس سبک‌تر استفاده کنید تا اگر لازم شد، آن‌ها را زیاد و کم کنید.

صندلی کنار پنجره را از دست ندهید

در هر وسیله نقلیه‌ای صندلی کنار پنجره طرفداران بسیار دارد. یکی از کاربردی‌ترین ترفندهای سفر با قطار انتخاب این صندلی است. اگر شماره صندلی شما مشخص نیست و یا امکان جابجایی با همسفران وجود دارد، صندلی کنار پنجره را از آن خود کنید. با این انتخاب، رفت و آمد دیگران موجب آزار شما نخواهد شد و به پریز برق هم نزدیک هستید. اگر هم نیاز دارید تا هوایی تازه کنید می‌توانید بدون ایجاد ناراحتی برای دیگران مقداری پنجره را باز کنید. از تماشای مناظر طبیعی مسیر از پشت پنجره غافل نشوید. البته با رزرو یک کوپه کامل، شما می توانید بر روی کل صئندلی های کوپه خود بنشینید.

سفر با قطار
سفر با قطار

غذای مناسب به همراه داشته باشید

همیشه خوردنی‌ها نقش پررنگی در سفر دارند. البته می‌توانید در هنگام رزرو بلیط، گزینه پذیرایی را هم انتخاب کنید. در این حالت بخصوص در زمان سفر با قطارهای پنج ستاره خیالتان از وعده غذایی بین راه راحت است.  با این حال هر کسی باید بنا بر سبک تغذیه خود این ترفند را رعایت کند.

اگر جزء کسانی هستید که نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند از غذای بیرون استفاده کنند، حتما مقداری غذای سبک و مقداری میوه برای میان وعده همراه داشته باشید، در غیر این صورت می‌توانید روی رستوران قطار حساب کنید. اگر در طول سفر عادت به خوردن تنقلات دارید، حتما از قبل تهیه کنید و به مقدار کافی با خود به همراه داشته باشید تا در ایستگاه‌های قطار معطل خرید نشوید. همچنین اگر جزء کسانی هستید که حرکت وسیله نقلیه حال شما را دگرگون می‌کند، گرچه این حالت کمتر در قطار اتفاق می‌افتد، در انتخاب غذا و خوراکی خود دقت کنید و در صورت امکان مقداری خوراکی ترش مزه مانند لواشک و زرشک به همراه داشته باشید.

سفر با قطار
سفر با قطار

فرصت را از دست ندهید

زمانی که در قطار هستید، فرصت مناسبی برای انجام برخی کارها و سرگرمی‌ها است. مثلا می‌توانید به مطالعه بپردازید یا فیلم تماشا کنید. حتی اگر به صورت گروهی سفر می‌کنید، می‌توانید بازی‌های متنوعی را انجام دهید. یا اینکه به فایل‌ها و عکس‌های گوشی خود سر و سامان دهید؛ همچنین می‌توانید ادامه سفر خود را برنامه‌ریزی کنید یا کارهای عقب افتاده را با لپ تاپ انجام دهید. حواستان باشد که نشستن یا خوابیدن طولانی علاوه بر ایجاد خستگی و کلافگی، برای پاهای شما بسیار مضر است.

سفر با قطار
سفر با قطار

سخن پایانی

ترفندهای سفر با قطار قابل تغییر است اما برخی نکات را حتما رعایت کنید؛ خوش‌رفتاری با همسفران و گفتگو با آنان می‌تواند لحظات خوبی را برای شما بوجود آورد. مراقب وسایل قیمتی خود باشید و در هنگام خواب آن‌ها را درجای امنی قرار دهید. در نهایت حواستان به مسیر و ایستگاه‎ها باشد تا ایستگاه مورد نظر را رد نکنید و در صورت بروز تاخیر صبور باشید.

ما در قطارهای پنج ستاره فدک با ارائه خدمات منحصر به فرد در صنعت ریلی کشور، سعی بر ارائه بستری ایمن، راحت و لوکس جهت سفری رویایی را برای شما داریم.

سفر با قطار
سفر با قطار

در پایان سفر خوبی را برای شما آرزو می‌کنیم.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x