تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

سفر با قطار در ایام کرونا | نکاتی برای حفظ سلامت در سفر با قطار

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

مقدمه

ویروس کرونا همچنان در سراسر جهان در حال گسترش است، با این وجود نمی‌توان زندگی را تعطیل کرد. سفر برای بسیاری از افراد در راستای انجام امور شخصی، تجاری و کاری ضروری است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای هر نوع وسیله نقلیه از مانند اتوبوس، هواپیما و… از ماشین شخصی خود استفاده کنند. اما برای مسافت‌های طولانی این کار هزینه‌بر است و خطرات خاص خود را به همراه دارد. برای همین عده زیادی ترجیح می‌دهند گزینه سفر با قطار در ایام کرونا را انتخاب کنند. وجود کوپه های اختصاصی و ایجاد فضای شخصی  یکی از دلایل امن بودن قطار در دوران شیوع کرونا است.

همچنین در کنار این موارد قوانین سفت و سخت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در راه آهن و قطارهای مسافربری باعث شده تا بسیاری برای سفر در ایام کرونا، قطار را محیط امنی بدانند. در این میان قطارهای مسافربری فدک خدمات ممتازی را برای سفر با قطار در ایام کرونا ارائه می‌دهد که در ادامه به آنها اشاره شده است و البته به تمهیداتی که هر فرد باید به صورت شخصی برای سفر در نظر داشته باشد نیز می پردازیم.

تمهیدات و نکات مراقبتی شخصی برای سفر با قطار در ایام کرونا

تمام دنیا چشم انتظار کشف واکسن کرونا و ریشه کن شدن این بیماری هستند. اما تا آن زمان نمی‌توان زندگی را به صورت کامل تعطیل کرد. رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین راه برای این است که علاوه بر مصونیت خود، به حفظ سلامت دیگران کمک کنید. مهمترین نکته‌ای که هنگام مسافرت (یا اصلاً بیرون رفتن از خانه) باید در خاطر داشته باشید، درک چگونگی انتقال این بیماری است و اینکه ویروس کووید ۱۹ مستقیماً از طریق قطره‌های تنفسی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

با توجه به این مقدمه بیشترین خطر در هنگام سفر با قطار، انتقال بیماری کرونا از طریق مسافران و کارکنان و افراد حاضر در ایستگاه است. بنابراین، مهمترین نگرانی شما در مورد سفر با قطار در ایام کرونا باید رعایت فاصله اجتماعی و همچنین حفظ بهداشت باشد. اگر قصد سفر کردن با قطار را در ایام کرونا دارید، بهتر است به طور شخصی موارد زیر را رعایت کنید:

  • اگر حتی علائم کوچکی که نشانه ابتلا به این بیماری را دارید بهتر است از سفر پرهیز کرده و خود را قرنطینه کنید.
  • مواردی چون ماسک و اسپری الکل را همیشه به همراه داشته باشید.
  • از حضور در مکان‌های شلوغ بپرهیزید و فاصله خود را با دیگران حفظ کنید.
  • از دست زدن به چشم و بینی یا دهان در صورتی که با محیط برخورد داشته، خودداری کنید.
  • سطوحی که دستان شما مدام با آن برخورد دارد چون گوشی و وسایل شخصی خود را ضدعفونی کنید.
  • همراه خود آب داشته باشد و هر چند وقت یکبار گلویی تازه کنید تا ویروس در دهان نماند و راهی معده شده و آنجا نابود شود.
  • به صورت مرتب دست‌های خود را بشویید و برای این کار زمان کافی بگذارید تا به صورت کامل انجام شود.
سفر با قطار
سفر با قطار

تمهدیات شرکت فدک برای سفر با قطار در ایام کرونا

پیش از سفر باید در انتخاب نوع قطار و تمهیداتی که هر قطار برای این ایام خاص تدارک دیده است تحقیق کرده تا بهترین انتخاب را داشته باشید و از سلامت خود محافظت کنید. قطارهای فدک با سرویس‌های خاص خود به نام قطارهای سلامت برای سفر با قطار در ایام کرونا گزینه مناسبی است.

اقدامات پیشگیرانه این شرکت نشان از اهمیت بالایی‌ست که برای حفظ سلامت مسافران قائل شده است. سرویس‌های سلامت فدک نیز دقیقاً برای این هدف راه اندازی شده‌اند. از جمله اقداماتی که فدک در این راستا انجام داده است، عبارتند از:

سفر با قطار
سفر با قطار

التزام به رعایت فاصله اجتماعی

یکی از مهمترین مواردی که فدک خود را ملزم به رعایت آن کرده است، کاهش تعداد مسافرین در یک کوپه به دو نفر یا اختصاص آن به اعضای یک خانواده است. کنترل بلیط و چک کردن نام مسافرین نیز در صف‌هایی با فاصله مشخص انجام شده و جهت جلوگیری از انتقال ویروس از طریق بلیت، بلیت های کاغذی حذف شده اند. همچنین نکته مثبت دیگر برای سفر با قطار در ایام کرونا قرار گرفتن کلیه اقلام پذیرایی مسافرین در کوپه است تا مراجعه مهماندار به حداقل برسد. از داخل نیز می‌توان کوپه را قفل کرد تا کسی اشتباهاً وارد کوپه نشود.

سفر با قطار
سفر با قطار

اتخاذ تمهیدات بهداشتی و مرتبط با ضدعفونی کردن

یکی دیگر از مواردی که برای سفر با قطار در ایام کرونا از سمت شرکت فدک به صورت گسترده و جدی پیگیری می‌شود بحث ضدعفونی مستمر قطارها است. قطار و کوپه‌ها قبل از سوار شدن مسافرین کاملاً ضدعفونی می‌شوند و بر روی هر کوپه برچسبی که نشان دهنده ضدعفونی شدن فضای آن است نصب می‌شود.

لباس و وسایل مسافرین نیز قبل از سوار شدن به صورت کامل ضدعفونی می‌شود و مهمانان و مهمانداران تب سنجی می‌شوند تا در صورت مشکوک بودن از سفر آنها جلوگیری شود. به مسافرین ماسک و وسایل ضدعفونی کننده تحویل داده می‌شود. همچنین در راهرو و کوپه‌ها نیز اسپری ضدعفونی کننده وجود دارد.

همچنین از دیگر مواردی که باید بدان اشاره کرد سرو غذا و نوشیدنی گرم، در دسترس بودن دستمال کاغذی و آب معدنی ضدعفونی شده در کوپه‌ها، تست تب و سلامت کلیه خدمه قبل از شروع مسافرت، ضدعفونی کردن مرتب پتو، ملحفه و روبالشتی‌ها و …. است. تمامی این موارد در کنار حفظ بهداشت فردی باعث می‌شود تا سفری امن از لحاظ سلامت را در ایام کرونا با قطارهای فدک تجربه کنید.

سفر با قطار
سفر با قطار

سخن پایانی

همانگونه که اشاره شد، اغلب ما می‌دانیم که در این شرایط سفر رفتن کار درستی نیست اما بسیاری از افراد به دلیل ضرورت‌هایی که در زندگی شخص و کاری دارند مجبور به مسافرت هستند. سفر با قطار در ایام کرونا یکی از امن‌ترین راه‌هاست. فدک نیز با راه‌اندازی قطارهای سلامت خود برای اینکه مسافران در کمال سلامت و به دور از هرگونه خطری مسیر مدنظر را طی کنند، پیش قدم شده است.

قطارهای پنج ستاره فدک علاوه بر ضدعفونی کردن و رعایت فاصله اجتماعی در هنگام سوار شدن، در راهروها و کوپه‌ها، امکان استفاده از مواد ضدعفونی کننده و موارد لازم در این راستا را فراهم کرده است. اگر شما هم خواهان سفر در این ایام هستید، بهتر است به سفر با قطار به جای گزینه‌های دیگر فکر کنید.

سفر با قطار
سفر با قطار

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x