تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

فرحزاد تهران

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

فرحزاد تهران

فرحزاد تهران

فرحزاد تهران از جمله اماکن گردشگری و تفریحی است که در شمال غرب این شهر واقع شده است. این محله در گذشته از جمله روستاهای اطراف تهران بوده که در گذر زمان و به واسطه توسعه و گسترش تهران، به یکی از محلات پایتخت تبدیل شده است. از مهم‌ترین فاکتورهایی که در معرفی فرحزاد تهران ایفای نقش می‌کند، می‌توان به آب‌وهوای خوب آن اشاره کرد. از این رو با توجه به زیبایی‌ها و ویژگی‌هایی که در رابطه با محله فرحزاد مطرح می‌شود، هدف ما در ادامه این محتوا، در خصوص ارائه توضیحات بیشتر نسبت به موقعیت این محله و دیدنی‌های آن خواهد بود.

فرحزاد تهران مکانی برای تفریح و استراحت
فرحزاد تهران مکانی برای تفریح و استراحت

درباره فرحزاد تهران

همانطور که گفته شد، محله فرحزاد در ابتدا روستایی خوش آب‌وهوا در مسیر امامزاده داوود بوده که از همان ابتدا تردد بالایی داشته است. از طرفی هم با توجه به آب‌هوای نامساعدی که در پایتخت حاکم است، عموما تهرانی‌ها در فصول گرم تابستان به روستای فرحزاد که در دره‌ای ییلاقی قرار داشته، می‌رفتند. حتی امروزه هم موقعیت فرحزاد و آب‌وهوای مساعدی که دارد، عاملی برای جلب توجه تهرانی‌ها به سکونت در این محله است.

در خصوص پیدایش نخست این روستا باید گفت که به زمان قاجار باز می‌گردد و از دره فرحزاد آغاز شده است. این دره در قسمت غربی روستا قرار دارد و از شرایط هوایی مساعدی برخوردار است. همین مسئله سبب شده تا افراد به منظور دوری از هوای گرم تابستان، فرحزاد را به عنوان راه فرار خود انتخاب کنند.

در حال حاضر در این منطقه کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی وجود دارد که برای وقت‌گذرانی انتخاب خوبی هستند و افراد می‌توانند علاوه بر پیاده‌روی در طبیعت زیبای این محله، از کافه‌ها و رستوران‌های متنوع سنتی آن لذت ببرند. از این رو دره فرحزاد به عنوان یکی از بهترین تفرجگاه‌های موجود در شمال غرب تهران معرفی می‌شود که توجه عموم گردشگران را به خود جلب می‌کند.

 

جاذبه‌های گردشگری فرحزاد تهران

با توجه به اینکه فرحزاد از طبیعت زیبا در کنار آب‌وهوای فوق‌العاده‌ای برخوردار است، طبیعتا جاذبه‌های گردشگری متنوعی در خود دارد که می‌توانند جذابیت‌ بیشتری در طول بازدید و گردش در این محل فراهم آورند. این جاذبه‌ها شامل مواردی هستند که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته شده‌اند:

رودخانه فرحزاد

از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌تواند به جلب توجه افراد به فرحزاد موثر واقع شود، مربوط به رودخانه فرحزاد است. وجود این رودخانه سبب شده تا سرسبزی محوطه اطراف آن به مراتب بیشتر و خیره‌کننده‌تر باشد. ناگفته نماد که طی سال‌های اخیر به دلیل تردد بالای افراد به این منطقه، زیبایی‌های طبیعی حریم رودخانه دچار آسیب شده. به همین دلیل توصیه ما به شما در صورت بازدید، اولویت قرار دادن سلامت محیط زیست است.

رودخانه فرحزاد تهران
رودخانه فرحزاد تهران

امامزاده‌ های فرحزاد تهران

از دیگر فاکتورهای جذابی که در جلب توجه افراد نسبت به محله فرحزاد موثر بوده است، می‌توان به وجود امامزاده‌های ابوطالب، صالح و داوود در این محل اشاره کرد. از این رو علاوه بر جنبه بازدیدی و تفریحی، جنبه‌های زیارتی هم در رابطه با محله فرحزاد قابل بررسی است. در مورد موقعیت آرامگاه این امامزاده‌ها باید گفت که در قسمت شمالی فرحزاد، آرامگاه امامزاده ابوطالب قرار گرفته و در بخش شمال غربی این محل، امامزاده‌ صالح قرار دارد.

امامزاده صالح(ع) فرحزاد تهران
امامزاده صالح(ع) فرحزاد تهران

حمام فرحزاد

از جمله بناهای تاریخی در فرحزاد می‌توان به حمام فرحزاد اشاره کرد. این بنا با قدمتی نزدیک به 300 سال، از گذشته تا کنون مورد بازدید افرادی قرار می‌گرفته که جهت زیارت امامزاده داوود از این محل گذر می‌کرده‌اند. حمام فرحزاد با ساختار قدیمی که دارد، می‌تواند گزینه بازدیدی مناسبی برای افراد باشد.

حمام فرحزاد
حمام فرحزاد

زورخانه شهدای فرحزاد

از دیگر گزینه‌هایی که در طول گشت‌وگذار خود در فرحزاد تهران می‌توانید مورد بازدید قرار دهید، زورخانه شهدای فرحزاد است. از زمان ساخت و احداث این زورخانه، نزدیک به 50 سال می‌گذرد. در صورتی که به ورزش‌های زورخانه‌ای علاقه دارید، می‌توانید این مورد را در میان گزینه‌های بازدیدی خود قرار دهید.

زورخانه فرحزاد
زورخانه فرحزاد

نحوه دسترسی به فرحزاد تهران

در صورتی که قصد بازدید و یا گردش در فرحزاد تهران را دارید، می‌‌توانید از گزینه‌های حمل‌ونقلی مختلفی جهت رفتن به این مکان بهره بگیرید. در صورتی که انتخاب شما اتوبوس باشد، بی آر تی‌های بزرگراه اشرفی اصفهانی به فرحزاد و نیز بی‌آر تی‌های سمت سعادت آباد و شهرک غرب به طرف فرحزاد، امکان دسترسی به این محل را به شما می‌دهند.

در خصوص تاکسی هم می‌توانید از تاکسی‌های میدان پونک یا صادقیه جهت رفتن به فرحزاد بهره بگیرید. در صورتی که بخواهید با مترو به فرحزاد تهران بروید، لازم است علاوه بر مترو، بخش دوم مسیر را با تاکسی طی کنید. در حالت کلی باید گفت که دسترسی به فرحزاد تهران فرایند ساده‌ای است که همین مورد در روند تردد بالای افراد به این محله موثر واقع شده است.

جاذبه های دیدنی فرحزاد
جاذبه های دیدنی فرحزاد

 

کلام پایانی

در حالت کلی دلایل مختلفی جهت بازدید از فرحزاد تهران قابل بحث و بررسی هستند؛ اما در این بین باید گفت که در محله فرحزاد رستوران‌های متنوعی وجود دارند که با وجود فضای سنتی خود در کنار طبیعت و آب‌وهوای فوق‌العاده‌ این منطقه، محیط دلپذیری را برای افراد فراهم آورده‌اند. تنوع و تعدد این رستوران‌ها می‌تواند شرایط انتخاب را برای شما ساده‌تر کند.

 

مجموعه فدک

مجموعه فدک، متشکل از کادر حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی است تا خدمات بی‌نظیر و کاملی را در اختیار مسافران خود قرار دهد. مجموعه قطارهای فدک، به عنوان اولین قطارهای پنج ستاره در ایران، از سال 1394 فعالیت خود را آغاز نمود و در این عرصه توانست، حداکثر کیفیت را به مسافران خود ارائه دهد. به طوری که یک سفر راحت، ایمن و لوکس را برای افراد به ارمغان می‌آورد. کوپه‌های مدرن با طراحی ایرانی این قطارها، مجهز به تمامی موارد استراحتی، شامل بسته خواب ضدعفونی شده، تلویزیون حاوی انواع فیلم و آهنگ به همراه تخت‌هایی عالی برای استراحت در طول سفر است. با توجه به آنچه تا کنون گفته شد، می‌توان دریافت که این مجموعه بهترین انتخاب ممکن برای یک سفر به یاد ماندنی در ایران خواهد بود.

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x