تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

قیمت بلیط مشهد به عراق

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در این مقاله سعی می شود تا به بررسی قیمت بلیط مشهد به عراق پرداخته شود. در ابتدا عنوان می شود که برای اطلاع دقیق از قیمت ها به سایت های فروش بلیط از جمله سایت فدک مراجعه کنید و با انتخاب مبدا و مقصد خود بلیط مزبور را تهیه نمایید.

اگر هنوز با عراق و سامانه ریلی مشترک ایران و عراق آشنا نیستید مقاله زیر را دنبال کنید تا بتوانید تصمیم درست تری برای انتخاب وسیله سفر خود بگیرید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

بدین منظور سعی می شود تا در این مقاله به موارد زیر پرداخته شود:

  • بلیط مشهد به عراق

  • آشنایی با عراق

  • اتصال ایران به عراق

  • مزایای اتصال ایران به عراق

[/stextbox]

 

بلیط مشهد به عراق

اولین قطار ها ازمشهد به سمت  تهران با هدف کربلا با انقطاع سی  کیلومتری از ایران حرکت کرده است ; مطابق بر برنامه ارائه شده برای حرکت اولین قطار ها , در آغاز خط مشهد – تهران ـ شلمچه را می گذراند , سپس از آن جا افراد با اتوبوس مسیر سی  کیلومتری تا بصره را می روند و بعد از آن با قطار از بصره به کربلا مشرف می شوند .

مسئولان برای جابه جایی مسافران عراق به وسیله قطار , در چندین ماه اخیر برنامه ای را با راه آهن عراق شروع کرده اند که بر طبق آن مسافران از مشهد به تهران و بعد از آن به شلمچه می‌روند , آن گاه مسیر سی  کیلومتری شلمچه تا بصره را با اتوبوس می روند و بعد از آن مملکت عراق حرکت افراد از بصره تا کربلا را بر عهده میگیرد

 

آشنایی با عراق

این کشور در خاورمیانه جای‌دارد و با کشورهای ایالات متحده عربی سعودی , کویت , اردن , سوریه , کشور ایران و ترکیه دارنده مرزی  مشترک از طریق زمین دارند. پایتخت سرزمین عراق بغداد است و جمعیت ۳۲ میلیونی آن به گویش عربی و کردی حرف می نمایند . حکومت عراق جمهوری می باشد و واحد پول آنها دینار .
کربلا که از مهمترین شهرهای مسلمان‌ها در  دنیا می باشد, در سرزمین عراق واقع شده است .

مقبره امام حسین درین شهر است. به همین جهت شهر کربلا از مهمترین شهرهای زیارتی عالم و عراق شناخته شده‌است . اهمیت کربلا نزد شیعه‌ها به جهت وقوع شهیدشدن امام سوم آنان یعنی امام حسین علیه السلام و یارانش در اتفاق عاشورا , در سال ۶۱ قمری و از سوی دیگر واقع شدن مقبره امام حسین و حضرت عباس در این شهر می باشد. کربلا در روز های سوگواری مخصوصا در اربعین آکنده از زائران می شود که از همه نقاط عالم جهت زیارت به آنجا هجرت می نمایند .

نجف هم از شهرهای کلیدی و مذهبی سرزمین عراق است و بقعه علی بن ابی طالب علیه السلام ( امام نخستین شیعه ها ) هم در آن قراردارد . این شهر شاهد تاریخ اسلام بوده است و نزد مسلمین یکی‌از مقدسترین شهر های جهان محسوب می شود .

نجف علاوه بر مرقد خجسته امام علی ( ع ) محل دفن حضرت هود , نوح و صالح هم میباشد .  در عین حال علاقه مندان علم های  فقهی و دینی  همیشه به‌این شهر مهاجرت می نمایند چرا که مدرسه علمیه ی بسیار مهمی در این شهر واقع شده است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

تفاوت سفر با قطار و هواپیما در زیر ذکر شده است

  • هزینه کمتر

  • عدم محدودیت حمل بار

  • لذت بردن از مسیر سفر

  • سفری بدون خستگی

[/stextbox]

اتصال ایران به عراق

با اعتنا به طرح های گسترده کشور‌ایران برای اتصال فی مابین المللی خطوط ریلی فعال در مملکت و همینطور طرح پهناور سامانه ریلی شرق به غرب این امکان را به وجود می آورد که اتصال به عراق را یکی مطرح ترین مسیرهایی دانست که قابلیت و امکان وصل شدن میهن به همسایگان وسیع و اصلی منطقه‌ای خویش را به‌وجود میاورد .

با نظر به مهیا بودن زیرساخت‌ها، عشق و علاقه مقامات دو میهن و اما  رفت وآمد زیاد این مسیر به جهت وارد شدن زائران اهل ایران به مرز و بوم عراق توقع میرود در آتی نه چندان دور اتصال ریلی حیاتی وقوع یابد و عراق تحت عنوان شمشین سرزمین مجاور جمهوری اسلامی ایران که با ایران اتصال ریلی داراست شناخته شود .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]برخلاف بلیت‌های هواپیما که مدام در حال افزایش است قیمت بلیت‌های قطار تقریباً ثابت است و نیازی نیست ماه‌ها قبل از سفر برای رزرو آن‌ها اقدام کنیم.[/stextbox]

مزایای اتصال ایران به عراق

سامانه ریلی سراسری جمهوری اسلامی ایران برای برقراری رابطه ریلی با کشور‌های اروپایی و آفریقایی بایستی از روش مرزهای غربی مرزو بوم وارد محدوده عراق شود تا از آن‌سو به کشور‌های سوریه و اردن رسد و آنگاه به سامانه ریلی اروپا متصل شود . برای برقراری این رابطه , ۲‌مسیر مستقل خرمشهر – شلمچه – بصره و همینطور مسیر اراک – کرمانشاه – خسروی مورد نظر بوده است

متصل شدن مسیرهای مذکور ریلی برای هر دو کشور مزایای متعددی را به دنبال دارد.

به دلیل آن که میهن عراق میتواند از روش کانال ریلی کشور‌ایران علاوه  بر متصل شدن به کشورهایی با منافع مشترک‌ آسیای‌میانه افغانستان و  پاکستان از هفت  ‌بندر وسیع جنوبی کشور‌ایران هم به کارگیری نماید .

در عین حال بر طبق پیش‌بینی متخصصین اهل , با اتصال این خطوط , مبادلات محصول در بین دو‌کشور به ۵/‌۱میلیون تن در هر سال می رسید و تردد زائران اهل ایران عتبات عالیات و مسافران اهل عراق مشهد مقدس هم سهل تر می شد .

از سوی دیگر مسافران  پاکستانی این امکان را در می یابند تا با خط ریلی مشهد به عراق به زیارت عتبات عالیات بروند و از وسیله ای امن و مناسب استفاده کنند

اشاره به برخی ویژگی های منحصر به فرد فدک

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • فدک سنت میهمان نوازی ایرانی را به خوبی اجرا می کند تا شما سفری خوش را تجربه نمایید.
  • میزبانی در فدک یک اصل سازمانی است
  • وعده های پذیرایی قطارهای فدک توسط کترینگ ایرانی – اتریشی Dona البته با ذائقه و سلیقه ایرانی طبخ و به کمک مهمانداران آموزش دیده سرو می شود.
  • سرو غذای کودک و غذای سلامت در صورت انتخاب مهمان
  • ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست
  • ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست
  • و …..

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمود
محمود
4 سال قبل

ایا الان امکان تهیه این نوع قطار می باشد؟

مهدی
مهدی
4 سال قبل

سلام سفر ریلی ایران به عراق در الان تیرماه نود و هشت به چه سکلی قابل انحام است؟

انتظاری
انتظاری
4 سال قبل

سلام. قیمت و حرکت قطار از مشهد و یا تهران تا کربلا. لطفا جواب بدین

fadakadmin
fadakadmin
مدیر
پاسخ به  انتظاری
4 سال قبل

سلام
قیمت بلیت از حدود 130 هزارتومان شروع می شود. برای هر نفر

حیدری
حیدری
4 سال قبل

سلام
واسه ایام اربعین قطار هست من جایی پیدا نکردم

fadakadmin
fadakadmin
مدیر
پاسخ به  حیدری
4 سال قبل

سلام
شما از طریق قطارهای پنج ستاره فدک می توانید تا خرمشهر یا شلمچه تشریف ببرید
برای این منظور می توانید با شماره 54824-021 تماس بگیرید

fadakadmin
fadakadmin
مدیر
4 سال قبل

سلام
متاسفانه قطارهای فدک بلیت مستقیم به عراق ندارد و شما می توانید تا خرمشهر از این قطار استفاده نمایید

نوشته های مرتبط

7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x