تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

با قطار از تهران به مشهد برویم (خرید و رزرو بلیت قطار برای سفر تهران مشهد).

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

شهر مشهد، از مهم ترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می شود و گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را  در همه ی فصل ها به خصوص ایام عید، تعطیلی، تولد و شهادت به سوی خود جذب کرده است.

شهری که حال و هوای آرام و خوشی را برای زائران امام رضا (ع) ایجاد می کند. مسیر رفت و برگشت به سفر هم جزئی از سفر به حساب می آید و سفر کردن به شهر مشهد با قطار، از بهترین و هوشمندانه ترین گزینه های سفر است. زیرا هنگامی که به مقصد می رسید خستگی راه ندارید، سفری راحت و امن را تجربه می کنید و همچنین از به صرفه بودن سفر با قطار نیز نمی توان چشم پوشی کرد.

 در این مقاله به بررسی اطلاعات مربوط به خرید و رزرو بلیت قطار برای سفر کردن از تهران به مشهد می پردازیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

 

سرفصل های عنوان شده در این مقاله عبارتند از:

  • خرید بلیت قطار تهران مشهد

  • شرکت های فروش بلیت قطار تهران مشهد

  • نکات قابل توجه برای رزرو و خرید بلیت قطار تهران مشهد

  • قیمت بلیت قطار تهران به مشهد

  • سفر تهران به مشهد با قطارهای پنج ستاره فدک

 

خرید بلیت قطار تهران مشهد

خرید بلیت قطار تهران مشهد
خرید بلیت قطار

همان طور که می دانید مشهد به عنوان یکی از مهم ترین کلانشهر های ایران به شمار می رود. جالب است این نکته را بدانید که در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز با عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است به همین دلیل مسافران زیادی به این شهر توریستی و زیارتی سفر می کنند.

 هر ساله جمعیت زیادی به این شهر سفر می کنند و حمل و نقل ریلی را برای سفر خود انتخاب می کنند. مسیر قطار تهران مشهد از شلوغ ترین مسیرهای قطار کشور است. زائران و مسافران در مشهد علاوه بر زیارت، می توانند انواع جاذبه های طبیعی، توریستی و تاریخی را مشاهده و بازدید کنند. برای این کار در مرحله ی اول نیاز به خرید بلیت قطار دارید.

شاید برایتان سوال باشد که چگونه به بهترین نحو بلیت قطار تهران مشهد را بخرید یا رزرو کنید. در ادامه ما به این سوال شما پاسخ می دهیم و شما را در خرید بلیت قطار تهران مشهد راهنمایی می کنیم.

فراموش نکنید که مسیر تهران به مشهد حدود 900 کیلومتر است که در 10 الی 11 ساعت به وسیله ی ناوگان ریلی کشور طی می شود. همچنین در این مسیر امکان حمل خودروی شخصی با قطار نیز وجود دارد که راحتی شما را برای گشت و گذار با ماشین خودتان، در مشهد فراهم می کند.

اکثر مسیرهای قطار مشهد، مخصوصا قطار مسیر تهران به مشهد بسیار پر تردد و با گستردگی و تنوع بالایی همراه است، که به همین نسبت قیمت بلیت قطار ها نیز متفاوت است. به همین دلیل شما می توانید بلیت متناسب با قیمتی که در برنامه ی خود در نظر گرفته اید را پیدا کنید.

برای این کار دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شرکت های ریلی مسافربری به منظور سوال کردن از نوع خدمات و خرید بلیت ندارید، بهتر است بدانید که با رفتن به منابع دیگر اطلاعات قطار مانند وب سایت ها و اپلیکیشن ها  می توانید از همه ی اطلاعات مربوط به سفر خود آگاه شوید و همچنین انواع بلیت ها و قطارها را باهم مقایسه کنید و بلیت مورد نظر و مناسب خود را رزرو و یا خریداری نمایید.

 

شرکت های فروش بلیط تهران به مشهد

در کشور ۳ شرکت اصلی رجا، فدک و سفیر فعالیت دارند. شما با رفتن به وب سایت های این شرکت ها و دیگر شرکت ها می توانید به راحتی و تنها با چند کلیک، بدون منتظر ماندن در صف و طی کردن مسیر طولانی، در منزل خود، با وارد کردن شهر مبدا و مقصد خود، تاریخ حرکت، لیست تمامی قطارهای موجود با قیمت بلیط های آن ها را مشاهده، رزرو و یا خریداری نمایید. در این قسمت با تنوع زیادی از بلیت های قطار ارزان و مناسب و کوپه های دربست و مجلل مواجه می شوید.

مسافران دقت کنند که فروش بلیت قطار توسط بیش از ۱۶۰۰ نمایندگی فروش در سراسر کشور و همچنین وب سایت ها انجام می شود، همه ی اطلاعات یکسان است و اگر یکی از آن ها ظرفیت خالی برای فروش بلیت را نداشته باشد، دیگری هم ندارد.

 

نکات قابل توجه برای رزرو و خرید بلیت قطار تهران مشهد

خانم ها و آقایانی که قصد تنهایی سفر کردن را دارند، می توانند بلیت خود را در کوپه ی ویژه خواهران و برادران تهیه نمایند که گزینه ی آن موجود است.

یک گزینه ی دیگر به منظور دربست کردن کوپه وجود دارد. حتی اگر تعدادتان کم تر از تعداد صندلی های کوپه است، با انتخاب این گزینه سیستم به صورت خودکار پس از خرید دیگر صندلی ها کوپه را برای شما ذخیره می کند. همچنین قیمت هر نفر کسری برای کوپه دربستی کمتر از یک بزرگسال عادی حساب می شود.

 

مسافران قطار رجا در مسیر تهران به مشهد این امکان را دارند که فقط با ارائه کارت شناسایی معتبر و بدون این که بلیت خود را چاپ کنند سفر خود را انجام دهند. اما مسافران دیگر مبدا ها و قطارها باید اقدام به چاپ بلیت قطار در ایستگاه راه آهن و یا یکی از آژانس های مسافرتی معتبر کنند.

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر میخواهید بلیت قطار تهران به مشهد ارزان تر را پیدا کنید، در انتخاب تاریخ  سفرتان انعطاف داشته باشید زیرا در بعضی از ایام شلوغ و خاص این بلیت ها کمتر پیدا می شوند.

قیمت بلیت قطار تهران به مشهد

قیمت بلیت قطارها بستگی به نوع قطارها و خدمات دارند. ارزانترین قیمت ها با طور معمول برای قطارهای سه ستاره و اتوبوسی و گران ترین آن ها برای  قطارهای ۵ ستاره خواهد بود. اکنون قیمت بلیت در این مسیر به طور میانگین از ۶۵ تا ۴۰۰ هزار تومان است. به طور مثال قیمت بلیت های سه ستاره حدود ۶۹ تا ۸۰ هزار، ۴ ستاره حدود ۸۰ تا ۱۵۰ هزار و ۵ ستاره بالای ۱۵۰ هزار تومان است.

 

سفر تهران به مشهد با قطارهای پنج ستاره فدک

اگر شما مایل هستید سفر بدون دغدغه‌ و راحتی را تجربه کنید، همچنین از مسیر سفر لذت ببرید و در طول مدت مسیر پذیرایی شایسته‌ای از شما صورت گیرد و حتی این امکان را داشته باشید که با خرید بلیت، هم زمان هم یک اتاق لوکس در یک هتل عالی رزرو کنید و بدون استرس و دردسر به مقصد خود شهر مشهد مقدس برسید، به شما پیشنهاد می کنیم قطارهای پنج ستاره فدک را انتخاب کنید.

در این مقاله به بررسی مسافرت با قطار از تهران به مشهد پرداختیم و نکات مختصری از چگونگی رزرو و خرید بلیت قطارهای تهران به مشهد را ارائه دادیم. امیدواریم به شما در این سفر کمک کرده باشیم. سفر خوشی را برایتان آرزومندیم.

 

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
خانه داروغه مشهد: عکس + ویدئو خانه تاریخی داروغه | مجله قطارهای فدک
4 سال قبل

[…] سفر به مشهد، که سفر به هر شهر و کشوری نیازمند داشتن اطلاعاتی در آن […]

نوشته های مرتبط

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x