تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

اطلاعات مربوط به دمای هوای مشهد و اوقات شرعی این شهر را از چه منابعی دریافت کنیم؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

امروز در خدمت شما هستیم با موضوع اطلاعات مربوط به دمای هوای مشهد و اوقات شرعی این شهر را از چه منابعی دریافت کنیم؟

مشهد یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور به شمار می‌آید که هرساله مسافران زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کند. بسیاری از گردشگران و مسافران مشهد به عشق زیارت حرم ثامن‌الحجج آقا علی ابن موسی‌الرضا(ع) به مشهد سفر می‌کنند.

بسیاری از ما زمانی که قصد سفر می‌کنیم چمدانمان را می‌بندیم و راهی می‌شویم خصوصاً اگر مقصد، شهری مثل مشهد باشد اما بستن چمدان و راهی شدن به شهر مقصد تنها کاری نیست که قبل از سفر باید انجام داد. ترک خانه به‌قصد سفر بدون برنامه‌ریزی، می‌تواند مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کند، در این صورت نه‌تنها از سفر لذت نخواهیم برد بلکه تأثیرات منفی ناشی از استرس آن ممکن است تا مدت‌ها با ما همراه باشد.

اگر قصد سفر به مشهد دارید بعد از رزرو هتل و تهیه بلیت بهتر است نگاهی به شرایط جوی و دمای هوای مشهد بیندازید تا از اتفاقات احتمالی ناشی از برف و باران در امان بمانید. خوشبختانه با دیجیتالی شدن زندگی‌های امروزی سایت‌ها و اپلیکیشن­های زیادی وجود دارند که اطلاعاتی را در خصوص شرایط آب‌وهوایی شهرها، وضعیت راه‌ها و شرح ترافیکی آن و اوقات شرعی شهرها در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

در این مقاله قصد داریم در مورد منابعی که می‌توانیم از آن‌ها اطلاعاتی در خصوص دمای هوا و اوقات شرعی مشهد به دست آوریم صحبت کنیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • دمای هوای مشهد

  • اوقات شرعی مشهد

[/stextbox]

 

دمای هوای مشهد

انجام بسیاری از کارها یک روز قبل از سفر ممکن است کلافه کننده باشد و شما را نگران کند اما بدانید که داشتن برنامه‌ریزی در سفر لذت آن را برای شما دوچندان خواهد کرد و این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا از وقت خود به نحو احسن و بهینه استفاده کنید.

یکی از کارهای هوشمندانه‌ای که قطعاً قبل از سفر باید انجام شود چک کردن شرایط جوی است. فرقی نمی‌کند که با وسیله نقلیه شخصی عازم مشهد هستید یا هواپیما و قطار، درهرصورت نیاز دارید تا علاوه بر شرایط جوی مبدأ، دمای هوای مشهد را نیز موردبررسی قرار دهید تا تمام وسایلی که ممکن است در سفر به آن نیاز پیدا کنید را با خود ببرید. با دیجیتالی شدن زندگی‌های امروزی یافتن اطلاعات در خصوص شرایط جوی هر منطقه کار دشواری نخواهد بود.

دمای هوای مشهد
دمای هوای مشهد

معرفی اپلیکیشن ها و وب سایت های هواشناسی

کافی است بروی تلفن همراه یا کامپیوتر خود پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا را در نوار Search گوگل جستجو کنید و با انواع سایت‌ها و اپلیکیشن­هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند آشنا شوید. در ادامه برخی از سایت‌ها و اپلیکیشن­هایی که با کمک آن‌ها می‌توانید اطلاعاتی در مورد دمای هوای مشهد به دست آورید معرفی خواهند شد:

وب‌سایت سازمان هواشناسی کشور:

با ورود به این وب‌سایت رسمی کشور به آدرس irimo.ir می‌توانید اطلاعات کاملی در خصوص شرایط آب‌وهوایی در اقصی نقاط کشور به دست آورید. برای مشاهده دمای هوای مشهد کافی است در نوار جستجو نام مشهد را تایپ کنید با کلیک بروی آیکون search اطلاعات مربوط به شرایط جوی مشهد نمایش داده خواهد شد. در این صفحه علاوه بر دمای هوای مشهد و بیشینه و کمینه‌ی آن، اطلاعاتی در مورد سرعت و جهت باد، میزان دید افقی و نم نسبی هوا نمایش داده می‌شود.

قسمتی از اطلاعات این وب‌سایت به وضعیت راه‌های کشور مربوط می‌شود که با انتخاب شهر مبدأ و مقصد می‌توانید اطلاعاتی در این مورد به دست آورید. علاوه بر این در این وب‌سایت می‌توانید وضعیت آب‌وهوایی سایر نقاط جهان را نیز مشاهده کنید.

وب‌سایت AccuWeather:

برای مشاهده دمای هوای مشهد بعدازاینکه وارد وب‌سایت موردنظر به آدرس accuweather.com شده کافی است بروی آیکون چرخنده در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و از بین زبان‌های به نمایش درآمده زبان فارسی را انتخاب کنید. همچنین در این قسمت می‌توانید نمایش دما برحسب سانتی‌گراد یا فارنهایت را مشخص کنید. حال در قسمت جستجو نام مشهد را تایپ کرده و بروی آیکون جستجو کلیک کنید. قسمت جالب این سایت در قسمت میانی صفحه به نمایش  گذاشته‌شده است.

در این قسمت می‌توانید اطلاعات مربوط به دمای هوای مشهد را از امروز تا 90 روز آینده مشاهده کنید. اگر نحوه‌ی نمایش را بروی ساعتی تنظیم کنید دمای هوای مشهد تا 5 روز آینده به شما نمایش داده خواهد شد. با حرکت اسکرول به سمت پایین صفحه سرعت باد و جهت حرکت آن، میزان بارش و نم هوا و همچنین اطلاعاتی در مورد طلوع و غروب خورشید به شما نمایش داده خواهد شد.

علاوه بر وب­سایت  accuweather اپلیکیشنی نیز به این نام وجود دارد که می‌توانید بروی گوشی‌های هوشمند خود نصب کنید و از شرایط دقیق آب‌وهوایی کشور اطلاع یابید.

 

وب‌سایت wunderground:

وب‌سایت دیگری که برای مشاهده دمای هوای مشهد می‌توانید از آن استفاده کنید wunderground است. این وب‌سایت اطلاعات آب‌وهوایی مناطق مختلف جغرافیایی را از روی صد هزار ایستگاه هوایی جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را در سه دسته آب‌وهوای محلی، آب‌وهوای منطقه‌ای و آب‌وهوای جهانی تحلیل می‌کند. برای جستجوی دمای هوای مشهد کافی است در قسمت جستجو نام مشهد را تایپ کنید تا اطلاعات آب‌وهوایی آن نمایش داده شود.

اطلاعات مربوط به دمای هوای مشهد در روز جاری در دایره‌ای قرمزرنگ به شما نمایش داده خواهد. همچنین با حرکت به سمت پایین صفحه می‌توانید اطلاعاتی در مورد وزش باد، تراکم ابرها و اطلاعاتی در مورد طلوع و غروب خورشید به دست آورید. درصورتی‌که می‌خواهید پیش‌بینی دقیق و ساعتی از دمای هوای مشهد را مشاهده کنید وارد سربرگ Hourly شوید. در این قسمت نیز اطلاعات لحظه‌به‌لحظه در مورد وزش باد، تراکم ابر، فشار هوا، میزان رطوبت و سایر اطلاعات آب‌وهوایی به شما نمایش داده خواهد شد.

اپلیکیشن پیش‌بینی هوا:

با روی کار آمدن فضای مجازی افراد بیش‌تر وقت خود را در این دنیای جذاب و سرگرم‌کننده صرف می‌کنند و تمایل دارند تا از روی تلفن همراه خود به‌تمامی اطلاعات در سراسر جهان دسترسی داشته باشند. ازاین‌رو اپلیکیشن­های متفاوتی برای نیازهای متفاوت کاربران طراحی و اجراشده‌اند.

اپلیکیشن­های پیش‌بینی هوا نیز به این منظور نوشته و روانه بازار شدند. بنابراین اگر قصد سفر به مشهد دارید می‌توانید اطلاعات مربوط به دمای هوای مشهد را از طریق اپلیکیشن­هایی نظیر Sky Weather، Weather Pro، Weather Live و سایر برنامه‌های مشابه به دست آورید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک عبارتند از:

✅  ارائه سرویس خواب با کیفیت متفاوت

✅  بهره گیری از سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت هایی از قبیل انتخاب فیلم، انتخاب موسیقی، اعلام ✅ اطلاعات موقعیت مکانی قطار، اعلام وضعیت آب و هوا و احضار مهماندار

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

[/stextbox]

اوقات شرعی مشهد

در دین مبین اسلام ساعاتی از روز جهت به‌جا آوردن فرایض دینی در نظر گرفته است که اوقات شرعی نامیده می‌شود. اوقات شرعی هر منطقه بر مبنای موقعیت خورشید در طول شبانه‌روز و رؤیت هلال ماه در آغاز و پایان ماه قمری تعیین می‌گردد.

اذان صبح بر اساس مشاهده اولین روشنایی صبحگاهی تعریف‌شده و اذان مغرب نیز بر اساس ساعت محو شدن حمره مشرقیه(نوار قرمزرنگ ساطع‌شده از خورشید به هنگام غروب) تعیین می‌گردد. یک مسافر موظف است طبق اوقات شرعی منطقه‌ای که در آن قرارگرفته است برای به‌جا آوردن فریضه دینی خود عمل نماید.

وقتی حرف از سفر به مشهد می‌شود حال و هوای حرم و زیارت، حس آرامش را در آدم برمی‌انگیزد. بسیاری از گردشگران و مسافران مشهد بعد از زیارت حرم آقا علی ابن موسی‌الرضا(ع)، تمایل دارند بر اساس اوقات شرعی مشهد به اقامه نماز بایستند و در آن فضای ملکوتی ساعاتی را با خدای خود خلوت کنند.

وب‌سایت‌ها و برنامه‌های زیادی وجود دارند که برای یافتن اطلاعاتی در مورد اوقات شرعی مشهد نظیر طلوع و غروب خورشید، اذان صبح به افق مشهد و غیره، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

اذان‌ گو

اذان‌گو یک اپلیکیشن برای اطلاع از اوقات شرعی مناطق مختلف است که خیلی جامع و کامل طراحی‌شده است. اوقات شرعی مشهد و بیش از 1100 شهر بزرگ و کوچک دیگر در این برنامه ثبت‌شده است.

از دیگر امکانات این برنامه می‌توان به پخش اذان در تمام طول روز، یادآور زمان طلوع و غروب خورشید، نمایش و اعلام زمان باقی‌مانده تا وقت شرعی، مناسبت‌های رسمی و غیررسمی تقویم کشور و پخش ذکر روزهای هفته اشاره کرد. همچنین اگر در مشهد هستید و تمایل دارید ساعتی قبل از اذان صبح به افق مشهد به دعا و نیایش بپردازید در قسمتی از این برنامه می‌توانید به دعا و قرآن پیش از اذان دسترسی یابید.

 

وب‌سایت شهید آوینی

وب‌سایت شهید آوینی به آدرس  www.prayer.aviny.com نیز اطلاعات اوقات شرعی مشهد را در اختیار شما قرار خواهد داد. با مراجعه به وب‌سایت موردنظر کافی است در قسمت جستجو نام مشهد را تایپ کنید تا جدول مربوط به اوقات شرعی مشهد نظیر وقت اذان صبح به افق مشهد، طلوع آفتاب، اذان ظهر، اذان مغرب و نیمه‌شب شرعی به شما نمایش داده شود. یکی دیگر از وب‌سایت‌های فعال درزمینه اوقات شرعی Time.ir است، که تقویم روز و اطلاعات مربوط به اوقات شرعی هر منطقه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

درمجموع اگر قصد سفر به مشهد را دارید می‌توانید از وب‌سایت‌های مختلفی نظیر Accuweather، wunderground و وب‌سایت رسمی سازمان هواشناسی کشور از دمای هوای مشهد اطلاع یابید. همچنین برای اطلاع از اوقات شرعی مشهد و اذان صبح به افق مشهد اپلیکیشن­هایی مثل اذان‌گو و یا وب‌سایت‌های مثل Time.ir می‌توانند به شما کمک کنند.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x