تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

شهرستان چاراویماق

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

شهرستان چاراویماق یکی از شهرستان های محروم در بخش جنوبی استان آذربایجان شرقی می باشد. این شهرستان مساحتی برابر ۳۲۰۸ متر مربع دارد و مرکز آن قره آغاج می باشد. همانند تمامی استان ها و توابع شان بخشی از استان آذربایجان شرقی و منحصرا شهرستان چاراویماق جز بافت باستانی ایران به حساب می آیند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در مقاله زیر به سوالات آتی پاسخ داده خواهد شد:

تاریخچه شهرستان چاراویماق چیست ؟

شهرستان چاراویماق در تقسیمات کشوری دارای چند بخش می باشد؟

موقعیت جغرافیایی شهرستان چاراویماق به چه صورت است؟

اب و هوا ی شهرستان چاراویماق به چه صورت است؟

شغل مردم شهرستان چاراویماق چیست؟

جاذبه های گردشگری شهرستان چاراویماق کدام موارد هستند؟

تاریخچه شهرستان چاراویماق چیست؟

[/stextbox]

شهرستان چاراویماق در سال ۱۳۲۳ دهستان محسوب می گردیده است. این دهستان با تابعیت شهرستان هشترود ، در سال ۱۳۵۵ به بخش تبدیل گردید.در آن زمان بخش چاراویماق دارای دهستان قوری چای، چاراویماق شمالی و چاراویماق جنوبی بوده است.

این شهرستان در سال ۱۳۷۹ به رسمیت شناخته شد. در مهر ماه ۱۳۷۹، این شهرستان دارای دو بخش و هفت دهستان با مرکزیت شهر قره آغاج (در شصت کیلومتری جنوب شهر هشترود )بود. قره آغاج قدمت زیادی ندارد و هم نام رودی است که از نزدیکیش در جریان است.

شهرستان چاراویماق در تقسیمات کشوری دارای چند بخش می باشد؟

بر اساس تقسیمات کشوری اخیر ، چاراویماق شامل دو بخش با نام های بخش شادیان (که شامل دهستان های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب شرقی)و بخش مرکزی (که شامل دهستان های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب غربی، ورقه و قورچای شرقی)می باشد.

تنها نقطه شهری چاراویماق شهر و مرکز آن تحت نام قره آغاج می باشد. این شهرستان ۲۴۸ آبادی را نیز شامل می گردد.

شهرستان چاراویماق در تقسیمات کشوری دارای چند بخش می باشد؟
شهرستان چاراویماق در تقسیمات کشوری دارای چند بخش می باشد؟

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

✅  ارائه حوله مرطوب / دستمال مرطوب

✅  سرو نوشیدنی خوشامدگویی

✅  استفاده از ظروف چینی

✅  سرو عصرانه یا صبحانه با توجه به ساعت حرکت قطار

✅  سرو پیش غذا، غذای اصلی و دسر

✅  سرو نوشیدنی گرم بعد از غذا بصورت نامحدود

[/stextbox]

 

موقعیت جغرافیایی شهرستان چاراویماق به چه صورت است؟

چاراویماق با مساحت ۳۲۰۸ کیلومتر مربع حدود ۷%مساحت اذربایجان شرقی راتشکیل داده است. این شهرستان در مسافت ۱۸۰ کیلومتری شهر تبریز واقع شده است. چهار جهت این استان را شهرهایی به شرح زیر قرارگرفته اند؛ شمال: شهرستان  هشترود، جنوب: اذربایجان غربی ، زنجان ، شرق : میانه ،غرب: استان آذربایجان غربی ، مراغه.

آب و هوا ی شهرستان چاراویماق به چه صورت است؟

همانند دیگر شهرستان های شمال غرب ایران، شهرستان چاراویماق نیز دارای زمستان های فوق العاده سرد و پر بارش (برف) می باشد. هر چند که تابستان های این شهرستان نیز خنک هستند. ارتفاع زمین در این شهرستان ار ۳۲۰۰-۱۳۰۰ متر متغییراست.

کوهستان پهناوری در مرز این شهرستان و شهرستان میاندوآب( زیر مجموعه اذربایجان غربی ) وجود دارد که طبیعت دل انگیز آن در بهار و تابستان دیدنی است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]مهمانداران قطارهای فدک توسط اساتید بین المللی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا اتریشی انتخاب شده و آموزش دیده اند.[/stextbox]

شغل مردم شهرستان چاراویماق چیست؟

شغل غالب اهالی این شهرستان باغداری، کار در معدن ، دامداری ،کشاورزی، زنبور داری، مرغداری می باشد. زنان هنرمند این خطهف هنر دست خود اعم از فرش طرح گل ابریشم، جاجیم ، گلیم ، قالیچه ها را برای مصارف داخلی و حتی صادرات می بافند.

محصولاتی چون تره وبار، بنشن، علوفه، گندم و جو، محصولات لبنی ، عسل ، دانه های روغنی، خاک صنعتی، چغندرقند، پوست ( غالبا پوست گاو ،گوسفند،بز) می باشد.

کارگرا ن معدن در در پانزده معدن فعال شهرستان، ۹ ماده معدنی از جمله گچ، تالک، خاک چینی، کائولن، نمک آبی و.. استخراج می کنند. این فراورده ها از نوع مرغوب هستند که برای صادرات نیز کاربرد دارند.

جاذبه های گردشگری شهرستان چاراویماق کدام موارد هستند؟

در حدود ۳۹ کیلومتری شمال شرق قره اغاج، محوطه باستانی بایزید وجود دارد. در ۴۷ کیلومتری جنوب شرق مرکز شهرستان (قره آغاج) و نزدیک آبادی اَزره خوران ، گوره قلعه سی قرار دارد.قلعه ضحاک هم اززنقاط دیدنی و باستانی این شهرستان است.

 

شهرستان چاراویماق ، با وجود مساحت کم ، محصولات بسیاری را حتی برای صادرات قابل ارائه دارد. اب و هوای خنک و چهار فصل این منطقه قابلیت کشت و کار بسیاری از محصولات را مهیا نموده. مردمان این منطقه تمامی مایحتاج خود را تهیه می نمایند و به خود کفایی رسیده اند. در مسیر خود به استان اذربایجان شرقی، حتما به جاذبه های گردشگری این منطقه هم سری بزنید.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x