تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

برج ساعت تبریز

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در این مقاله می خواهیم در مورد برج ساعت تبریز با شما صحبت کنیم و هر اطلاعاتی که در مورد این موضوع وجود دارد، در اختیار شما قرار دهیم. تبریز یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی ایران است زیرا کارخانه های بزرگی در این شهر وجود دارند که انواع مختلفی از محصولات را تولید می کنند.

به غیر از این واقعیت که شهر تبریز یک شهر صنعتی است، بسیاری از مکان های تاریخی و ساختمان ها را می توان در این شهر یافت که همه ساله گردشگران زیادی را مجذوب خود ساخته است. یکی از این مکان ها که دیدن آن خالی  از  لطف نیست، برج ساعت تبریز است که ساختمان شهرداری می باشد. در ادامه مطالب ما همراه باشید تا  اطلاعات بیشتری در مورد برج ساعت تبریزدراختیار شما قرار دهیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

ما در این مقاله تلاش میکنیم پاسخ کاملی برای سوالات زیر ارائه دهیم:

  • برج ساعت تبریز در چه سالی ساخته شد؟

  • برج ساعت تبریز در چه موقعیت مکانی قرار دارد؟

  • برج ساعت تبریز چگونه معماری دارد؟

  • در موزه برج ساعت تبریز از چه اقلامی نگهداری می شود؟

[/stextbox]

 

برج ساعت تبریز در چه سالی ساخته شد؟

زمان ساخت این اثر فاخر به سال ۱۳۱۴ بر می گردد. معماران آلمانی، کار مهندسی و مسئولیت ساخت این برج را برعهده داشتند. عملیات بهره برداری از این ساختمان در سال ۱۳۱۸ اتفاق افتاد. برج ساعت تبریز در سال ۱۳۷۷ در بین آثار ثبت شده کشور جای گرفت و پس از گذشت سال های زیادی، قسمت هایی ازاین برج علاوه بر ساختمان شهرداری به موزه و آمفی تئاتر تبدیل شد و برخی از جلسات شورای اسلامی تبریز در آن برگزار می شود.

برج ساعت تبریز
برج ساعت تبریز در چه سالی ساخته شد؟

برج ساعت تبریز در چه موقعیت مکانی قرار دارد؟

پیدا کردن موقعیت جغرافیایی این عمارت زیبا برای آن دسته از افرادی که به تبریز سفر نکرده اند، از روی نقشه کار ساده ای است و به راحتی و با چندین کلیک ساده می توانند از موقعیت مکانی آن آگاه شوند . اهالی تبریز و افرادی که از این بنا دیدن کرده اند به خوبی می‌دانند که ساختمان شهرداری تبریز در مرکز شهر قرار دارد و کافیست بعد از پشت سر گذاشتن میدان معروف ساعت وارد تقاطع امام خمینی شوند تا بتوانند به ساختمان برسند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

✅  ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

✅  ارائه هدفون

✅ ارائه روزنامه های فارسی، عربی و انگلیسی

✅ سرو غذای کودک و غذای سلامت در صورت انتخاب مهمان

[/stextbox]

برج ساعت تبریز چگونه معماری دارد؟

این عمارت از نظر ظاهری تا حد زیادی به حرف U انگلیسی شبیه است و  دارای ۳ طبقه می باشد. زمینی که برج در آن ساخته شد، مربوط به یک قبرستان رها شده بود که مساحت آن ۹۶۰۰ متر مربع است و زیر بنایی که برای برج به کار رفته چیزی بالغ بر۶۵۰۰ متر مربع می باشد. اگر تصاویر هوایی برج را ببینید قطعاً به این نتیجه می رسید که شکل برج مانند یک عقاب پرنده است که شکوه و عظمت برج را دو چندان کرده است. این بنا تشابه زیادی به بناهای کشور آلمان دارد.

در هر چهار گوشه برج یک صفحه ساعت وجود دارد که بعد از گذشت هر ۱۵ دقیقه، گذر زمان به مردم تبریز اعلام می‌ کند. ارتفاع این برج حدوداً ۵/۳۰ است. از مصالحی همچون آجر، ماسه و آهک که در ساخت دیوارهای این سازه استفاده شده است. برای اینکه زیبایی این اثر بیشتر خود را ظاهر سازد، نمای مربوط به بخش شمال و شرق ساختمان از سنگ های تراشیده است و نمای مربوط به بخش جنوب و غرب ساختمان تلفیقی از آجر و سنگ می باشد.

معماری برج ساعت تبریز
برج ساعت تبریز چگونه معماری دارد؟

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]برای میزبانی شما آموزش دیده ایم[/stextbox]

در موزه برج ساعت تبریز از چه اقلامی نگهداری می شود؟

موزه برج شامل تالارهای متعددی است که اغلام ویژه و با قدمت تاریخی طولانی را در خود جای داده است از جمله:دوربین های عکاسی، فرش های نفیس، خط نوشته ها و آثار خوشنویسی از هنرمندان بسیار برجسته، کتاب های قدیمی، اهدایی های مقامات عالی رتبه ایرانی و خارجی و بسیاری آثار ارزشمند دیگر. برجسته ترین تالار این موزه، مربوط به نمایش فرش های با ارزش و فوق العاده نفیس است.

موزه برج ساعت تبریز
در موزه برج ساعت تبریز از چه اغلامی نگهداری می شود؟

برخی از فرش های این تالار عمری ۱۱۰ ساله دارند. برخی از فرش های موزه طول عمرشان مصادف با سال ساخت عمارت است. برخی از خودرو های لوکس قدیمی و نخستین خودروی آتش نشانی تبریز در این برج  نگهداری می شوند.

موزه برج ساعت تبریز
در موزه برج ساعت تبریز از چه اغلامی نگهداری می شود؟

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x