تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

مکان‌های دیدنی تهران که در بهار باید دید

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

بهار بهترین زمان ممکن برای بازدید از مکان‌های دیدنی تهران است. تهران باغ‌های زیبا، مکان‌های تاریخی و دیدنی زیادی دارد که اگر کمی وقت بگذارید و از ساختمان‌های بلند و مکان‌های تجاری‌اش دور شوید،

می‌توانید اوقات خوشی را در آن‌ سپری کنید. اگر قصد سفر به تهران را دارید و یا در این کلان‌شهر زندگی می‌کنید ولی می‌خواهید یک روز را برای گردش در پایتخت اختصاص دهید، فصل بهار بهترین وقت است .

اگر می‌خواهید در تهران بهاری گشتی بزنید، زیبایی‌هایش را لمس کنید و در کوچه‌باغ‌هایش راه بروید و از نسیم و خورشید درخشان این فصل بهره ببرید، ما برای شما یک راهنمای کامل گردشگری در تهران، ویژه فصل شکوفه‌ها تدارک دیده‌ایم. در این مقاله قصد داریم تا جاهای دیدنی تهران در بهار را به شما معرفی کنیم، این مکان‌ها عبارت است از :

 

  • مکان‌های دیدنی تهران به روایت تاریخ

  • باغ گیاه‌شناسی الماسی در پایتخت

  • پارک جمشیدیه برای دوستداران کوهنوردی و پیاده‌روی

  • گردش در حاشیه دریاچه چیتگر

  • باغ پرندگان گوهری در لویزان

  • تفریح و ورزش در بام تهران

  • زیباترین خانه تهران

 

مکان‌های دیدنی تهران به روایت تاریخ

قدمت تهران را کمی بیشتر از دویست سال و بعد از این می‌دانند که این شهر به‌عنوان پایتخت ایران انتخاب شده است. بااین‌حال تهران پیش از انتخاب شدنش توسط آقا محمدخان قاجار هم وجود داشت و هنوز هم آثار این دوره در گوشه و کنار شهر دیده می‌شود.

شهرت کاخ موزه نیاوران و سعدآباد به دوران پهلوی برمی‌گردد. هر دوی آن‌ها در شمال تهران و در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا قرار دارند. مجموعه سعدآباد در خیابان دربند واقع‌شده و شامل 180 هکتار جنگل، گلخانه، قنات و 6 کاخ و 13 موزه است.

فضای طبیعی خارج از کاخ‌ها، مکانی عالی برای گذراندن یک روز بهاری است به‌ویژه آنکه 55 نوع پرنده در  این مجموعه زندگی می‌کنند و به همین دلیل این کاخ می­تواند در فهرست جاهای دیدنی تهران در بهار قرار گیرد.

لازم به ذکر است کاخ نیاوران کوچک‎تر و جمع و جورتر از سعدآباد است و مساحتی 11 هکتاری دارد و در میدان نیاوران واقع‌شده و پانزده گونه پرنده در این مجموعه زندگی می‌کنند. مطمئن باشید که کاخ سعدآباد و کاخ نیاوران جزء مکان‌هایی است که زیبایی آن در بهار دوچندان شده و باید از آن‌ها حتماً بازدید شود.

 

باغ گیاه‌شناسی، الماسی در پایتخت

یکی از بزرگ‌ترین باغ‎های گیاه‌شناسی جهان در تهران قرار دارد. بهترین فصل برای بازدید از این باغ شگفت‌انگیز بهار است. گیاهان موجود در این باغ از سراسر جهان گردآوری‌شده‌اند و سلیقه منحصربه‌فردی که آن‌ها را در کنار هم قرار داده، این باغ را تبدیل به یکی از مکان‌های دیدنی تهران کرده است.

باغ گیاه‌شناسی در اتوبان تهران کرج واقع‌شده و اگر یک نصفه‌روز برای دیدن آن در بهار وقت بگذارید، پشیمان نخواهید شد. تنوع گیاهان موجود در این باغ و همچنین آرامش آن، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

پارک جمشیدیه برای دوستداران کوهنوردی و پیاده‌روی

بسیاری از مردم تهران پارک جمشیدیه را یکی از زیباترین پارک‎های تهران می‌دانند. اگر علاقه‌مند به دیدن آبشار مصنوعی، گیاهان منحصربه‌فرد هستید و اندکی هم به کوهنوردی علاقه دارید، این پارک مناسب شماست. می‌توانید تهران را از ارتفاع بالای جمشیدیه ببینید و از سرسبزی درختان سر به فلک کشیده‌اش در بهار لذت ببرید.

این پارک در نیاوران خیابان باهنر قرار دارد و محوطه سنگ‌فرش شده‌اش برای پیاده‌روی‌های بهاری معرکه است.

 

گردش در حاشیه دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر
دریاچه چیتگر

اگر دوست دارید تجربه قدم زدن در کنار یک دریاچه وسیع را در یک روز بهاری داشته باشید، پیشنهاد ما به شما دریاچه چیتگر است. البته نام دیگر این دریاچه خلیج­فارس است و این دریاچه به‌طور مصنوعی ساخته شده، اما این موضوع از تعداد طرفدارانش نکاسته و همواره جزء مکان­های دیدنی تهران است.

در این مکان آرامراآراآرام می‌توانید هم از هوای مطبوع دریاچه در فصل بهار لذت ببرید، هم قایق‌سواری کنید و هم خودتان را مهمان کافه‌ها و رستوران‌های این مجموعه کنید. دریاچه‌ای که در شمال غرب تهران واقع‌شده حالا دیگر یکی از مهم‎ترین جاهای دیدنی تهران به‌حساب می‌آید.

گردش در حاشیه دریاچه خلیج‌فارس هم فال است و هم تماشا، می‌توانید خوش‎گذرانی کنید هم‌غذای خوب بخورید و هم از فروشگاه‌های تجاری آن حوالی خرید کنید.

 

باغ پرندگان، گوهر لویزان

باغ پرندگان در شمال شرق تهران قرار دارد و خیلی‌ از افراد را برای بازدید به این منطقه کشانده است. دوستداران پرنده‎ها اگر به تهران سفر کنند نمی‌توانند قید بازدید از این مکان دیدنی تهران را بزنند. این باغ هم آلاچیق‌های زیبایی برای نشستن دارد و هم دارای نیمکت‌های چوبی و برکه‌های زیبا است.

علاوه بر این‌ها می‌توانید سروصدا و آواز خوش پرندگانی که ساکن این باغ هستند را نیز به سایر زیبایی‌های آن اضافه کنید. بهترین موقع برای لذت بردن از زیبایی‎های باغ و درختان پربار و گل‎های زیبایش، بهار است.

 

بام تهران، تفریح و ورزش

بام تهران سال‎هاست که دیگر در انحصار ورزشکاران و علاقه‌مندان به کوهنوردی نیست. حتی افرادی که خیلی هم اهل ورزش و حرکت نیستند، بازهم بام را جزء جاهای دیدنی تهران می­دانند. در اطراف بام اماکن تفریحی و رفاهی زیادی قرار گرفته است. بالاتر از بام ایستگاه تله‌کابین توچال قرار دارد که تنها با 5 تا 10 دقیقه پیاده­روی به آن می­رسید.

 اگر در بهار به توچال سر بزنید می‎توانید از دیدن درختان و منظره‌ای که در راه دارید لذت ببرید. اگر هم اهل راه‌پیمایی نیستید، می‎توانید از میان رستوران‎های موجود یکی را انتخاب کنید و گردش خود را در آنجا ادامه دهید. در اطراف بام تهران امکانات دیگری ازجمله زمین تنیس و باشگاه تیراندازی برای سرگرمی و تفریح وجود دارد.

 

زیباترین خانه تهران

باغ‌موزه مقدم یکی از زیباترین خانه‎های قدیمی تهران است. این خانه از زمان قاجار باقی‌مانده و هم معماری فوق‌العاده‌ای دارد و هم اسباب و اثاثیه داخل آن منحصربه‌فرد است. اگرچه معماری خانه مقدم به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد اما رونقی که امروز دارد را در دوران پهلوی اول کسب کرده است.

وقتی محسن خان مقدم  از سفر فرنگ برگشت تصمیم گرفت تا آن را با زیباترین اسباب تزئین کند. حیاط خانه با یک حوض قدیمی و درختان سرسبز و گل‎های زیبا، خانه موزه مقدم را تبدیل به یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران در بهار کرده است.

پایتخت در فصل بهار دیدنی‌تر از هر وقت دیگری است. تنوع جاهای دیدنی تهران به‌گونه‌ای است که اگر یک روز را به آن اختصاص دهید می‎توانید از آن نهایت لذت را ببرید و مطمئن باشید که به شما خوش می‌گذرد.

این شهر هم دریاچه مصنوعی دارد، هم کوه، هم باغ­های مختلف و هم‌خانه تاریخی، که این امکان را برای شما فراهم ساخته تا ساعاتی را به دور از شلوغی آن سپری کنید و از دیدن زیبایی آن­ها در بهار لذت ببرید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x