تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

بلیط قطار قزوین شیراز

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

موضوعی که در این مقاله می خواهیم به بررسی آن بپردازیم بلیط قطار قزوین شیراز است. مکان های دیدنی مانند آرامگاه حافظ و سعدی و باغ های زیبای آن مثل باغ ارم و باغ جهان نما در این شهر باعث شده که افراد زیادی تمایل سفر به این شهر زیبا را داشته باشند. شیراز در سال 1388 وارد ناوگان ریلی ایران شد. اگر شما تصمیم دارید که از مقصد قزوین به سمت شیراز با قطار سفر کنید ما شما را در این زمینه راهنمایی خواهیم کرد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله بع سوالات زیر پاسخ داده می شود:

  • جاذبه های گردشگری شیراز چیست؟

  • آیا می توانیم با قطار به صورت مستقیم از قزوین به شیراز سفر کنیم؟

  • چگونه می توانیم بلیط قطار را تهیه کنیم؟

  • طی چند ساعت می توان از قزوین به شیراز رسید؟

  • آیا می توانید بلیطی را که تهیه کرده اید لغو و هزینه آن را دریافت کنید؟

  • نحوه رزرو کوپه به صورت دربست چگونه است؟

[/stextbox]

 

جاذبه های گردشگری شیراز

در این بخش سعی می شود تا به جاذبه های گردشگری شیراز پرداخته شود

 

دروازه قرآن

شاید بتوان دروازه قرآن را اولین بنای تاریخی گردشگری شیراز دانست. چرا که این بنا نظر هر مسافری را که از شمال استان فارس وارد شیراز شود جذب می کندشیراز تا پیش از این 6 دروازه داشته که هم اکنون فقط همین “دروازه قرآن” برجای مانده است؛ این بنا بر طبق فرمان عضدالوله دیلمی در ورودی تنگ الله اکبر برپاشده است.

با گذر زمان این بنا  رو به ویرانی و از بین رفتن تهاد سپس  در زمان زندیه، دوباره سازی شده و قرآنی بسیار گران قدر که توسط سلطان ابراهیم نوه شاهرخ تیموری نوشته شده بود در فضای بالای سر در قرار دادند.

این بنای تاریخی مجددا  به علت بی احتیاتی و عدم تخصص شهردار شیراز در سال 1315 شمسی براثر انفجار دینامیت خراب شد. اما خوشبختانه یکی از تاجران این شهر که توجه زیادی به شیراز داشت، در سال  ۱۳۲۸شمسی این دروازه کهن  را مجددا احیا کرد

دروازه قرآن
دروازه قرآن

مسجد نصیر الملک

اگر به شیراز سفر کردید هرگز عروس رنگین مساجد ایران را از دست ندهید و حتما رمانی برای بازدید از آن قرار دهید. این مسجد تاریخی به دوران قاجار برمی گردد. اما به علت رخ رنگین خود در میان مساجد ایران به عروس رنگین مساجد معروف است.

در عین حال پیچ روی ستون های این بنا که عموما از سنگ یکپارچه است به ناف لیلی شهرت دارد. ناف لیلی یا همان پیچ روی ستون اولین بار در این بنا مشاهده شده است و از خلاقیت های معمار این بنا ست اما همگان شاید این مسجد را بر اساس عکس های بسیار جذابی بشناسند که دوستانشاندر این مکان گرفته اند و در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند.

علت حجم بسیار بالای نور های رنگی در عکس های این بنا، شیشه های رنگی می باشد که در تمام جبهه بیرونی شبستان اصلی کار شده است. در عین حال تفاوت جذاب این مسجد عدم وجود گنبد در این مسجد می باشد.

مسجد نصیر الملک
مسجد نصیر الملک

بازار وکیل

شاید امروزه شیراز با نام کریم خان زند پیوند خورده باشد. چرا که در زمان زندیه شیراز پایتخت بوده است و به همین جهت بسیاری از بناهای شاخص این شهر در همین زمان ساخته شده است.

بازار وکیل نیز یکی از همین بناهاست. تجارت در زمان کریم خان زند بسیار پر رونق بود و علت آن امنیت حاصل از اقتدار کریم خان بوده است. همین امنیت این فرصت را به تاجران میداد تا بهترین تجارت ها را در سراسر دنیای آن زمان انجام دهند.

بازار وکیل محل اصلی تجرات تاجران در شیراز بوده است. این بازار سرپوشیده بسیار وسیع در سبک اصفهانی که در دوره زندیه رایج بوده است ساخته شده است.

بازار وکیل
بازار وکیل

آیا می توانیم با قطار به صورت مستقیم از قزوین به شیراز سفر کنیم؟

خیر. متاسفانه این امکان که شما به صورت مستقیم بلیط قطار قزوین شیراز را تهیه کنید وجود ندارد زیرا خطوط ریلی این دو شهر به هم متصل نیستند. با این وجود جای هیچ نگرانی نیست زیرا شما به راحتی می توانید با یک هزینه پایین خود را از قزوین به تهران برسانید و از آنجا بلیط قطار تهران شیراز را تهیه و سفر ریلی دلنشین و بدون استرس را آغاز کنید.

 

چگونه می توانیم بلیط قطار را تهیه کنیم؟

شما به راحتی می توانید با مراجعه به یک سامانه فروش بلیط اینترنتی اقدام به تهیه بلیط کنید. این فرصت را دارید که تا 24 ساعت قبل از آغاز سفر ریلی بلیط را اخذ کنید. برای آندسته از افرادی که قصد دارند از قزوین به شیراز حرکت کنند و نمی توانند بلیط قطار را در شهر خودشان تهیه کنند، انتخاب این روش بهترین و مورد اعتماد ترین روش برای تهیه بلیط است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

  • سامانه ی اعلام و اطفای حریق

  • راهنمای مسیر در بخش بیرونی واگن

  • پنل های نمایش اطلاعات مسافرین در بخش سرکلگی و ورودی کوپه ها

  • سامانه ی دوربین مداربسته cctv در فضاهای عمومی

  • عایق های صوتی و حرارتی جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر

[/stextbox]

طی چند ساعت می توان از قزوین به شیراز رسید؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم شما نمی توانید از قزوین به شیراز با قطار سفر کنید و برای این سفر ابتدا باید از قزوین به تهران بروید که مسیری 150 کیلومتری است و اگر با سواری این مسیر را طی کنید تقریبا به 2 ساعت زمان نیاز دارید. سفر از تهران به شیراز نیز طی مدت زمان 15 ساعت به پایان می رسد. برای سفر در این مسیر می توانید از قطارهای لوکس فدک که سفری راحت برای شما به ارمغان می آورند و قطارهای پلور سبز استفاده کنید.

طی چند ساعت می توان از قزوین به شیراز رسید؟
طی چند ساعت می توان از قزوین به شیراز رسید؟

آیا می توانید بلیطی را که تهیه کرده اید لغو و هزینه آن را دریافت کنید؟

بله. ممکن است در شرایطی خاص از سفر پشیمان شوید و تصمیم بگیرید که بلیط را کنسل کنید. شما می توانید این کار را هم به صورت اینترنتی هم به صورت حضوری انجام دهید و هزینه را با کسر جریمه دریافت کنید. دقت داشته باشید که این عمل تا زمانی امکان پذیر است که قطار شما حرکت نکرده باشد. چنانچه قطار سفر خود را آغاز کند شما به هیچ وجه نمی توانید هزینه کنسلی بلیط را دریافت کنید.

آیا می توانید بلیطی را که تهیه کرده اید لغو و هزینه آن را دریافت کنید؟
آیا می توانید بلیطی را که تهیه کرده اید لغو و هزینه آن را دریافت کنید؟

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]در هر کوپه دو نمایشگر 15 اینچی فول اچ دی قرارگرفته است.[/stextbox]

نحوه رزرو کوپه به صورت دربست چگونه است؟

اگر با خانواده سفر می کنید یا حتی سفر شما به صورت انفرادی است و تمایلی ندارید شخص دیگری به کوپه ایی که در آن هستید ورود پیدا کند می تواند در زمان تهیه بلیط در به صورت اینترنتی  رو گزینه “کوپه دربست” کلیک کنید تا این امکان برای شما فعال و هزینه آن برای شما محاسبه شود.

نرخ آن به این صورت محاسبه می شود که شما هزینه همه صندلی های کوپه را پرداخت خواهید کرد و در این بین بهای پذیرایی و خدمات در ایستگاه از آن کم می شود. در این مدل رزرو هزینه کودک کمتر از 2 سال نیز با 50 درصد قیمت کل محاسبه خواهد شد.

 

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x