تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

خطوط راه آهن ایران

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

قطارهای 5 ستاره فدک

خطوط راه آهن ایران

تاریخچه ساخت و بنیانگذاری راه‌آهن ایران  در سال ۱۸۴۸ میلادی از رشت به بندر پیربازار و بندر انزلی مربوط می شود . و ادامه ی این راه  در مسیر رشت در استان گیلان وجود دارد دوازده  کیلومتر ازاین راه  تا گذشت نیمی از  دوره رضا شاه مورد توجه بوده‌است. در ۱۸۸۶ میلادی با ساخت  خط راه‌آهن محمودآباد  به آمل ایجاد شد .

و قرار بر این شد این خطوط تا تهران باشد، اما پیمانکار بلژیکی از ادامه ی کار صرفه نظر کرد و این خطوط  طبق برنامه ریزی که شده بود پیش نرفت وآن خطوط  چیده شده برای تلگراف استفاده شد  در سال ۱۲۶۱ شمسی خط بین تهران و شاه عبدالعظیم به طول ۸۷۰۰ متر انجام شد که عرض آن به یک متر می رسید و به واسطه ی  مسیو بواتال فرانسوی این عمل به اجرا رسید .

در سال ۱۹۱۸ میلادی، خطوط ریلی  از بوشهر تا برازجان به طول ۶۰ کیلومتر را انگلیسی ها انجام دادند. این خط آهن  را میتوان گفت بیشتر به خاطر نظامیان انجام دادند بااینکه واردشدن کالای انگلیسی از این طریق آسان می شد . با تمام شدن جنگ جهانی اول، انگلیس بیانیه ی  فروش این راه‌آهن را به شهرداری بوشهر داد اما شهرداری این شهر توانایی خرید این ریل را نداشت و افراد سازنده این طرح را برداشتند و به بصره انتقال دادند .

 

اولین راه از خط های راه آهن که در ایران در زمان حال ساخته شده  است خط تبریز به جلفا است که طول آن صدو چهل و نه کیلومتر می باشد.  و در سال ۱۲۹۵ مورد استفاده قرار گرفت .همینطور  این  خطوط  نخستین  خط برقی کشور می‌باشد. راه‌آهن میرجاوه به زاهدان در ۱۲۹۹ ساخته شد . در زمان حکومت  رضاشاه برنامه ای برای متصل شدن این خطوط از خط بیرجند به مشهد مورد توجه قرار گرفته بود .

تاریخچه ساخت و بنیانگذاری راه‌آهن ایران
تاریخچه ساخت و بنیانگذاری راه‌آهن ایران

ایستگاه راه‌آهن تهران

ایجاد راه‌آهن درکل کشور یکی از خواسته های ملت است ؛ و با اینکه تقریبا پنجاه سالی از تلاش های  مسئولین در این زمینه میباشد

تحقق این کار تا سال ۱۳۰۶زمان برد ..

 

اتمام خطوط ریلی

رضاشاه پهلوی در حال ساخت راه‌آهن پایانی در مازندران.

هنگامی  که راه‌آهن سراسری در حال به پایان رسیدن بود ، وزارت راه مسئول  ایجاد بقیه خطوط ریلی شد و نخستین خطی که بعد از خط سراسری شروع به ساخت آن کرد خط گرمسار به مشهد بود. ایجاد  خط در ۲۴ اسفند ماه  ۱۳۱۶ شروع   و مرحله ی ریل‌گذاریش تاخط  شاهرود به اندازه ی ۳۱۵ کیلومتر تا سال ۱۳۲۰ تمام شد واقدام به استفاده از آن کردند. اما کارهای  ساخت از شاهرود به بسمت مسیر های دیگر  به خاطر جنگ جهانی دوم به پایان رسید و بعد از جنگ جهانی دوم  بازهم شروع به کار کردند.

اتمام خطوط ریلی
اتمام خطوط ریلی

خط دوم که بعد از به اتمام رساندن  خطوط آهنی سراسری شروع به ساخت آن شد ، خط تهران به تبریزبود. ایجاد این خط از ۱۸ آبانماه ۱۳۱۷ از تهران آغاز و تا ۱۴ آبانماه ۱۳۲۱ به پایان رسید و مورد استفاده قرار گرفت.

ایجاد خط قم-یزد از۹آذرماه ۱۳۱۷ ازسمت  قم آغاز وقرار بر این بود سال ۱۳۲۱ به پایان برسد . اما بعد  از اتفاقات  ۱۳۲۰ از انجام کارهای این خط جلوگیری شد و موقتا کار پایان یافت . به علت اینکه  بخشی  ازکارهای این خط برای ریل‌گذاری حاضر شده بود . درزمان ۲۹ فروردین ۱۳۲۶ خطوط راه آهن  دولتی کشور با ابزار های دسترس شروع به ریل‌گذاری از قم به کاشان کرد  و در بیست و شش اردیبهشت ماه ۱۳۲۸ کار ریل‌گذاری به پایان رسید و از نوزده خرداد ماه ۱۳۲۸ مورد استفاده قرار گرفت ..

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]در هر کوپه دو نمایشگر ۱۵ اینچی فول اچ دی قرارگرفته است.[/stextbox]

ساخت و توسعه خطوط ریلی

شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور که تحت نظر کلکسیون های  وزارت راه می باشد و معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بندر ها  و فرودگاه های کشور از معاونت‌های ساخت و توسعه می باشد  که به عملیات ایجاد  خط راه آهن تازه مشغول است .

ساخت و توسعه خطوط ریلی
ساخت و توسعه خطوط ریلی

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

  • عایق های صوتی و حرارتی جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تزئینات داخلی لوکس و مدرنبه منظور جریان هوای تازه در واگن به منظور ایجاد شرایط آسایش مسافران
  • سامانه روشنایی و نورپردازی ویژه
  • تخت های بزرگتر از اندازه استاندارد (۶۰۰*۱۷۶۰)
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مجهز به شیرهای اتوماتیک و آب سرد و گرم

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x