تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

سفر با قطار در ایران

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

سفر با قطار در ایران

سفر با قطار در ایران

سفر با قطار همواره در میان بهترین و لذت بخش‌ترین مولفه‌های تفریحی قرار می‌گیرد که می‌تواند مسیر را وارد بخشی از خاطرات سفر کند. از طرفی، بسیاری از شهرهای ایران، به واسطه مسیرهای ریلی قابل تردد هستند و قطارهای متعددی با امکانات و خصوصیات مختلف، در این ریل‌ها رفت‌وآمد دارند. به همین دلیل روز‌به‌روز تعداد مسافران مسیرهای ریلی، بیشتر می‌شود. امنیت و آسایش سفر با قطار افراد زیادی را به انتخاب این وسیله نقلیه متقاعد کرده است. در ایران بیش از 13 هزار کیلومتر مسیر ریلی وجود دارد که قطارها مسافران زیادی را در این مسیرها جابجا می کند. این مسیرهای ریلی طولانی یا کوتاه هستند؛ به طوریکه بعضی از آن ها تنها 2 ساعت طول کشیده و بعضی دیگر بالغ بر 20 ساعت. مسیرهای ریلی ایران در سراسر کشور گسترده شده و همواره برنامه هایی برای گسترش آن ها در دست اقدام می باشد. از جمله مسیرهای پر تردد و مهم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسیر ریلی تهران – اهواز و بالعکس
  • مسیر ریلی مشهد- رشت و بالعکس
  • مسیر ریلی مشهد – تبریز و بالعکس
  • مسیر ریلی اصفهان – مشهد و بالعکس
  • مسیر ریلی مشهد- بندرعباس و بالعکس
  • مسیر ریلی تهران- بندرعباس و بالعکس
  • مسیر ریلی تهران- مشهد  و بالعکس

آسایش سفر با قطارهای 5 ستاره فدک
آسایش سفر با قطارهای 5 ستاره فدک

 

در ادامه، به ارائه توضیحات بیشتری در رابطه با نحوه سفر با قطار و خصوصیات این سفر، پرداخته شده است.

راهنمای سفر با قطار

در صورتی که گزینه انتخابی شما برای سفر، قطار باشد، لازم است با برخی نکات و راهنمایی‌ها آشنایی پیدا کنید:

  • اولین گام در سفر با استفاده از هر وسیله حمل و نقل عمومی‌، فارغ از قطار بودن یا نبودن آن، تهیه بلیط خواهد بود. شما می‌توانید بلیط خود را از طریق اپلیکیشن ها و سایت‌های معتبر یا سایت شرکت قطار منتخب خود و یا به صورت حضوری تهیه کنید. وجود بلیط، مالکیت شما نسبت به صندلی را در طول سفر ثابت می‌کند. همچنین، این بلیط می‌تواند خود راهنمای سفر شما باشد. چرا که به واسطه بلیط، عوامل مستقر در جلوی درب‌های ورودی، شما را به صندلیتان هدایت می‌کنند.
  • قطار شما می‌تواند به صورت اتوبوسی و یا کوپه‌ای باشد که هنگام تهیه بلیط، باید نسبت به انتخاب نوع آن توجه کنید. همچنین در صورت وجود مسائل مختلف، می‌توانید با آژانسی که بلیط خود را تهیه نمودید، تماس بگیرید و مشکل را در میان بگذارید.
  • مراقبت از وسایل و چمدان خود را به افراد غریبه واگذار نکنید و نسبت به محل قرار دادن وسایل سفر خود، دقیق باشید. همچنین نباید مسئولیت امانت داری از وسایل و چمدان‌های افراد غریبه را بر عهده بگیرید.
  • از به همراه داشتن بارهای اضافی و غیرمجاز خودداری کنید.
  • حداقل یک ساعت پیش از حرکت قطار در ایستگاه راه آهن حضور پیدا کنید.
  • در طول سفر، مواظب کودکان خود باشید. به خصوص هنگام سوار شدن و پیاده شدت از قطار، به کودکان و سالمندان توجه داشته باشید. چرا که مسیرهای ریلی، می‌توانند امنیت کمی برای گروه سنی کودکان داشته باشند. از خواباندن کودک در تخت‌های فوقانی در قطارهای کوپه‌ای، جدا خودداری فرمایید. البته  لازم به ذکر است که مجموعه قطارهای فدک، برای کودکان زیر ۲ سال، گهواره در نظر گرفته است تا از بروز حوادث جبران ناپذیر جلوگیری شود. به علاوه، جهت حفظ سکوت و آرامش قطار، لازم است که کودک خود را کنترل کنید و برای سرگرم کردن او برنامه ریزی کنید.
  • در قطارها، برای مواقع ضروری، دستگیره ترمز خطر در نظر گرفته شده است که در صورت استفاده بی‌موقع و بی‌دلیل، ملزوم به پرداخت خسارت و جریمه خواهید بود. در نتیجه تنها در مواقع ضروری از این دستگیره استفاده نمایید.

راهنمای سفر با قطار را پیش از حرکت بخوانید
راهنمای سفر با قطار را پیش از حرکت بخوانید

فرهنگ سفر با قطار

در مورد سفر با قطار، مانند هر شیوه دیگری، برخی فاکتورها مطرح می‌شوند که هر کدام در جایگاه خود، می‌توانند تاثیر به سزایی روی کیفیت سفر شما و دیگر مسافران داشته باشند. به همین دلیل برخی از این فاکتورها در قالب ضرورت، با عنوان قانون سفر یاد می‌شوند که رعایت آن‌ها جزء لزومات سفر خواهد بود؛ برخی هم بخشی از آداب و فرهنگی هستند که رعایت آن‌ها، سبب افزایش خدمات رسانی و بهبود شرایط سفر می‌شود.

  • در طول مسیر، به دلیل بسته بودن فضا، کشیدن سیگار ممنوع می‌باشد و هیچ یک از مسافران، جایز به تردد در حین استعمال سیگار نخواهند بود. قطار یک وسیله عمومی است که مسافران در آن نیاز به آرامش دارند.
  • در طول سفر، از وسایل و امکانات در نظر گرفته شده برای مسافران، مراقبت کنید و از هر گونه آسیب رساندن به این موارد، خودداری فرمایید.
  • در صورت استفاده از جعبه کمک‌های اولیه، لوازم بهداشتی غیرقابل استفاده را روی زمین رها نکنید.
  • از استفاده ملحفه‌ها به عنوان زیر انداز خودداری کنید. این ملحفه‌ها جزء امکانات رفاهی شما در هنگام خواب هستند.
  • داخل کوپه، از ایجاد صداهای مزاحم خودداری فرمایید. حتی اگر کوپه دربست در اختیار شما باشد، نباید با گوش دادن به موزیک‌ با صدای بلند، سبب سلب آرامش مسافران دیگر در کوپه‌های مجاور شوید.
  • با مهمانداران همکاری کنید و از بحث و سر و صدا با مهماندار در صورت بروز خطا یا مشکل، خودداری فرمایید.
فرهنگ سفر با قطار 

مزایای سفر با قطار

سفر با قطار، همواره جزء گزینه‌های پرطرفداری بوده که می‌تواند به جذابیت‌های خاطرات شما بی‌افزاید. مزیت‌های مختلفی که در طول سفر برای مسافران در نظر گرفته می‌شود، خود تاثیر به سزایی نسبت به کیفیت سفر خواهند داشت.

یکی از مهم‌ترین این مزایا، وجود امنیت برای مسافران است‌. در واقع در مسیرهای ریلی، احتمال بروز هر گونه تصادف، به مراتب کاهش پیدا می‌کند. این امنیت در مقایسه با مسیرهای جاده‌ای و مسافرت با اتوبوس‌های بین شهری و خودروهای شخصی لحاظ می‌شود که در سال‌های اخیر، تفاوت چشمگیری در سطح امنیت این موارد مشاهده شد.

از دیگر مزیت‌ها، می‌توان به خدمات و امکانات رفاهی مختلفی که به مسافران ارائه می‌شود، اشاره کرد. برای نمونه، در قطارهای فدک، سرو غذا و پیش غذا در ظروف چینی، به علاوه میان وعده‌ها، از جمله خدماتی هستند که برای مسافران در نظر گرفته می‌شوند. در نتیجه نیازی به نگرانی از بابت مسافت‌های طولانی و وعده‌های غذایی نخواهد بود. چرا که تغذیه راه توسط خود قطار قابل تامین است.

همچنین وجود عایق‌های صوتی و حرارتی جهت حذف صداهای مزاحم و تعدیل دما، از دیگر ویژگی‌ها و مزایای موثر در افزایش سطح کیفی سفر است که توسط مجموعه فدک به خوبی لحاظ شده است.

به علاوه در طراحی تخت‌های قطارهای فدک، با رعایت اصول ارگانومی، به راحتی مسافران توجه ویژه‌ای شده تا زمان سفر برای افراد مشکلی ایجاد نکند. لازم به ذکر است که تمامی مهمانداران و کارکنان این قطار با ارائه بهترین خدمات، تلاش در افزایش سطح کیفیت سفر مسافران را دارند.

ثبت خاطره ای خوش در سفر با قطار
ثبت خاطره ای خوش در سفر با قطار

 

وسایل مورد نیاز سفر با قطار

در سفر با قطار در ایران ممکن است با کمبودهایی مواجه باشید که لازم است قبل از حرکت قطار درمورد آن ها اطلاع داشته و برای تهیه اقلام موردنیاز برنامه ریزی کنید.

اگر سفر شما طولانی است و قصد استفاده از غذاهای گرم قطار به دلایلی مانند طعم آن یا عدم اطمینان از بهداشتی بودن روند پخت را ندارید قبل از سوارشدن به قطار، غذای گرمی برای خود تهیه کنید به خصوص در مواقعی که کودکی همراه خود دارید و در میان راه گرسنه می‌شود. البته این مسئله بستگی به نوع قطار مورد استفاده شما نیز دارد. در قطارهای ۵ ستاره فدک با اطمینان می توانید از غذاهای داخل قطار استفاده نمایید.

گرچه در هنگام خستگی می‌توانید در راهروها قدم بزنید اما گاهی به دلیل بسته بودن فضا و مسافت طولانی سفرکردن با قطار کسل کننده می‌شود. موبایل یا تبلت خود را شارژ کرده یا کتابی همراه خود ببرید تا در طول سفر با آن ها اوقاتی را سپری کنید. در قطارهای ۵ ستاره شما می توانید از با دیدن فیلم و یا گوش دادن به موسیقی از طریق مانیتورهای هوشمند موجود در کوپه، اوقات خوشی را در طول سفر داشته باشید.

چسب زخم، کیسه فریزر و مایع ضدعفونی کننده از اقلامی هستند که در طی سفر ممکن است مورد نیاز قرار بگیرند. سعی کنید در وسایل خود جایی برای این اقلام پیدا کنید. اگر به دلیل وسواس های شخصی قصد استفاده از وسایل عمومی قطار مانند ملحفه، بالشت، لیوان و صابون را ندارید، لازم است این وسایل را در وسایل خود داشته باشید. اگر دارو مصرف می کنید حتما آن را در دسترس خود قرار دهید.

 

 

سفر با قطار

بلیت قطار

هر فرد برای داشتن سفری با قطار نیازمند داشتن بلیت است که در چند مرحله قبل از سوارشدن توسط پرسنل خطوط ریلی کنترل می‌شود. در برگه بلیت، اطلاعات شخصی و محل صندلی نوشته شده است که بر اساس همین اطلاعات، پیش از ورود به قطار، کارمندان مستقر در جلوی درب های ورودی، شما را برای سوارشدن از درب صحیح قطار راهنمایی خواهند کرد. بلیت قطار را می‌توانید به صورت آنلاین از سایت های معتبر یا آژانس های دارای مجوز خریداری کنید و در صورت مطلع نبودن در مورد راه آهن و خطوط ریلی از کارکنان این شرکت ها راهنمایی های اولیه را دریافت کنید. اگر بلیت را به صورت آنلاین خریداری کرده اید نیازی به چاپ آن نیست و تنها با نشان دادن تصویر آن می توانید سوار قطار شوید. توصیه می شود تا پایان سفر بلیط و یا تصویر آن را همراه داشته باشید.

 

بلیت قطار

نکاتی در رابطه با استرداد بلیت قطار

  • درصورت مفقود شدن بلیت خود، می‌توانید ۴۵ دقیقه پیش از حرکت قطار به شرکت صادرکننده بلیت مستقر در راه آهن مراجعه کرده و بلیت المثنی تهیه کنید، توجه داشته باشید در صورت مفقود شدن دوباره برگه المثنی، امکان بازیابی بلیط قطار وجود ندارد.
  • در صورتی که شما قصد سفر با دو قطار به صورت پی در پی را دارید و قطار اول بیش از سه ساعت به دلیل حوادث غیر طبیعی تاخیر داشته باشد طوری که قطار بعدی را از دست بدهید امکان استرداد وجه پرداخت شده برای سفر دوم وجود دارد.
  • اگر بلیت به نام شما صادر شده باشد و در مسیر، تهویه قطار دچار مشکل شود می‌توانید ۵۰درصد از بهای بلیت بعد از کسر خدمات به مسافر را درخواست کنید که حداقل تا یک ماه بعد پرداخت می‌شود.

مجموعه فدک

مجموعه فدک، متشکل از کادر حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی است تا خدمات بی‌نظیر و کاملی را در اختیار مسافران خود قرار دهد. مجموعه قطارهای فدک، به عنوان اولین قطارهای پنج ستاره در ایران، از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز نمود و در این عرصه توانست، حداکثر کیفیت را به مسافران خود ارائه دهد. به طوری که یک سفر راحت، ایمن و لوکس را برای افراد به ارمغان می‌آورد. کوپه‌های مدرن با طراحی ایرانی این قطارها، مجهز به تمامی موارد استراحتی، شامل بسته خواب ضدعفونی شده، تلویزیون حاوی انواع فیلم و آهنگ به همراه تخت‌هایی عالی برای استراحت در طول سفر است. با توجه به آنچه تا کنون گفته شد، می‌توان دریافت که این مجموعه بهترین انتخاب ممکن برای یک سفر به یاد ماندنی در ایران خواهد بود.

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
طاهره صابری
طاهره صابری
3 سال قبل

برای تهران به شهرهای شمالی و همچنین سفرهای یکروزه ریلی لطفا قطار ۵ ستاره در نظر بگیرید

نوشته های مرتبط

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x