تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

سوغات تبریز از انواع خوراکی تا صنایع دستی

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

سوغات تبریز

شهر تبریز جزو بزرگترین شهرهای ایران به مرکزیت استان آذربایجان شرقی و پنجمین  شهر پرجمعیت ایران می باشد. تبریز نیز همانند دیگر شهرهای ایران دارای سوغاتی های بسیار و متنوعی می باشد. که می توانیم به صنایع دستی ها، شیرینی ها و دیگر خوردنی های خوشمزه این استان اشاره کنیم.

تبریز به خاطر داشتن  آب و هوای خوب و جاذبه های گردشگری زیاد هر ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی می باشد.  سوغاتی یا ره آورد از سفر جزو رسومات ایرانیان بوده است، غیر ممکن است که به تبریز سفر کنید و دست خالی به شهر خودتان بازگردید. محصولات شهر تبریز به دو دسته  محصولات خوراکی‌ها و صنایع دستی تقسیم می شوند که به اختصار توضیحاتی را خواهیم داد.

سوغاتی های خوراکی تبریز

سوغاتی‌های خوراکی شهر تبریز بسیار متنوع و خوشمزه می باشند. در این شهر برای هر سلیقه ای  خوراکی خوشمزه ای می توانی یافت. اگر قصد بردن سوغاتی  برای دوستانتان ویا نزدیکانتان را دارید حتما از سوغاتی های تبریز انتخاب کنید. در تبریز خوراکی‌ها و شیرینی‌های سنتی خوشمزه را  لطفا فراموش نکنید. سوغاتی‌های خوشمزه و معروف تبریز عبارت‌اند:

 آجیل تبریز

آجیل تبریز مرغوبیت وشهرت جهانی دارد و از مقوی ترین تنقلات به شمار میرود. از زمان های گذشته محموله های آجیل از این شهر به خارج از ایران صادر می شده است و تجارت آجیل یکی از پررونق ترین تجارت های این منطقه محسوب می شود و نیز صادرات آن از زمان قاجار آغاز شد.

از خوراکی های ثابت در منازل آذری ها آجیل می باشد. سنتی است که از دیرباز پابرجا بوده، و حتی امروزه در جشن ها و اعیاد و مراسمات مذهبی از آجیل استفاده می شود. اعلا ترین آجیل تبریز معروف به آجیل چهار مغز تبریز می باشد که شامل: بادام، بادام‌هندی، پسته و بادام کاغذی است. بیشتر اجزا این آجیل چهار مغز در خود تبریز کشت می‌شود.

آجیل سوغات تبریز
آجیل سوغات تبریز

باقلوا تبریز

باقلوا را می‌توان جز شیرینی های  سنتی و مخصوص، کشورهای ترکی آسیای میانه به شمار آورد که به کشورهای دیگر هم وارد شده است. شما به راحتی می توانید این شیرینی را پشت ویترین مغازه های قنادی ایران نیز ببنید. تبریز نیز در تهیه و تولید باقلوا به سبک ترکیه در ایران بسیار معروف و سرآمد می باشد. به همین خاطر است که باقلوای تبریز به باقلوای استانبولی معروف شده است. باقلوای تبریز طعم بسیار دلنشین وخوشمزه ای دارد. یادتان نرود باقلوا را هم برای خودتان بخرید و هم سوغاتی ببرید.

قرابیه تبریز

قرابیه نوعی کلوچه و از شیرینی های معروف و بسیار خوشمزه شهر تبریز می باشد که از گران ترین شیرینی های این ناحیه نیز محسوب می‌شود و به عنوان سوغاتی مخصوص تبریز  نیز شناخته می‌شود. قرابیه، این شیرینی خوشمزه در جشن ها و اعیاد تبریزی ها جایگاه ویژه ای دارد. این شیرینی  با طعم‌های پسته ای، بادامی، نارگیلی وجود دارد که عمده محتویات آن را مغزها تشکیل می‌دهند.

سوغات تبریز
سوغات تبریز

نوقا تبریز

نوقا یا لوکا نوعی دیگر از شیرینی سنتی تبریز می باشد که به عنوان نوعی شیرینی از هم خانواده گز اصفهان نیز  شناخته شده است. این شیرینی که مخصوص کشور های اروپای جنوبی و خاورمیانه می باشد، در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد. شما می توانید با عبور کردن از بازار تبریز این شیرینی خوشمزه را در طعم های وانیلی، کاکائویی و شکلاتی بیابید. فراموش نکنید این شیرینی خوشمزه را همراه چای نوش جان فرمایید.

شکلات تسبیحی تبریز

از دیگر سوغاتی های خوراکی و خوشمزه تبریز، شکلات تسبیحی می باشد. این شیرینی به خاطر طعم بسیار مطلوب و بی نظیری که دارد طرفداران زیادی از گردشگران و مسافران را به خودش جذب کرده است. این شکلات که به صورت دانه های تسبیح بهم متصل شده است در دو رنگ سفید و قهوه ای قابل تهیه می باشد. این سوغاتی خوشمزه رو حتما امتحان کنید.

عسل سهند تبریز

عسل تبریز مربوط به مناطق سهند می‌باشد و جزء بهترین و درجه یک ترین عسل کشور محسوب می شود. دامنه ی کوه سهند به دلیل تنوع زیاد در گیاهانی که دارد انواع عسل ها را با بهترین کیفیت تولید می‌کند.

عسل سهند در فصل های تابستان و پاییز تازه تر از سایر فصل ها می باشد. اگر در این فصل ها به این شهر سفر کردید حتما عسل با خود به سوغات ببرید. خواص درمانی این عسل ها بسته به نوع آنها متفاوت می باشد. عسل های گون، اسطخدوس، سیاه دانه، آویشن و … عسل هایی هستند که در دامنه ی کوه های سهند تولید می‌شوند.

لبنیات تبریز

لبنیات تبریز سرآمد و زبانزد خاص و عام می باشد. از فوق العاده ترین سوغاتی های تبریز، پنیر لیقوان آن می باشد. در بسیاری از فروشگاه ها شاید پنیر لیقوان به چشمتان خورده باشد، امّا طعم پنیر تهیه شده از تبریز بسیار متفاوت تر است. پنیر لیقوان با نام پنیر تبریز یا پنیر سنتی تبریز شناخته می شود.

به طور کل لبنیات تبریز از محصولات ناب این شهر می باشد. لبنیات این شهر شامل: شیر، پنیر، کره و… می باشدکه همگی این محصولات دارای خاصیت های فراوانی هستند و هر کدام به تنهایی از شهرت بالایی برخوردار می باشند.

سوغاتی های صنایع دستی تبریز

بعد از گذشتن از سوغاتی های خوشمزه تبریز، به سراغ صنایع‌ دستی آن می‌رویم. تبریز به عنوان یکی از شهرهای مهم ایران دارای زیباترین فرش‌ها می باشد. تبریز به‌ عنوان شهر جهانی فرش ایران شناخته شده است. چرم تبریز از دیگر محصولات صنایع دستی تبریز که دیگر نیازی به معرفی ندارد از کیفیت و زیبایی فوق العاده ای برخوردار است.

از دیگر سوغاتی‌های تبریز می توانیم به گلیم‌بافی، سفالگری، محصولات سرامیکی، سوزن‌دوزی، طراحی سنتی و نگارگری، تابلوهای سنگ، زیورآلات و نقره‌سازی اشاره کنیم.

فرش و قالی تبریز

قالی ‌بافی از صنایع‌دستی مهم استان آذربایجان شرقی می باشد که قدمت آن به دوره سلجوقی و ایلخانی برمی‌گردد و امروزه که تبریز به عنوان شهر جهانی فرش در مجامع بین‌المللی شناخته می شود. برای کی از این سوغاتیا بخریم.

سوغات تبریز
سوغات تبریز

چرم تبریز

تبریز دارای مشهورترین و پیشرفته ترین کارخانه های چرم سازی دنیا می باشد. شما می توانید خرید سوغاتی در تبریز را با چرم شروع کنید. از معروف ترین سوغات شهر تبریز کفش چرم تبریز می باشد که کیفیت بسیار بالا در زمینه ی چرم، دوخت کفش و ظرافت و زیبایی دارد.

سوغات تبریز
سوغات تبریز

همین امر یکی از دلایلی است که کفش های دست دوز تبریز در ایران ودنیا مشتریان بسیاری را برای خود جمع کرده است وکارخانه های آنها توانسته اند رضایت مشتریان خود را سال های زیادی به خود جلب کنند.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x