تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

لیست موزه های قزوین (۱۰موزه) + آدرس، شماره تماس و …

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

لیست موزه های قزوین

موزه های قزوین از تنوع گسترده ای برخوردار هستند، موزه های  شهر قزوین با نمایش آثار و مفاهیمی غنی، کهن و متنوع، جذابیت این شهر را برای گردشگرانی که از سایر نقاط کشور، و یا حتی خارج از کشور، وارد این استان می شوند را دو چندان کرده است و باعث شده ساعاتی خوش و به یاد ماندنی را برای خود و همراهان شان رقم بزنند. قزوین علاوه بر دارابودن تمامی بناها و آثار تاریخی که در خود جای داده است از مزیت موزه هایی متنوع نیز برخوردار است.

موزه های  قزوین در کنار آثار تاریخی غنی وکهن، اصالت تاریخی ویژه ای را به این شهر بخشیده اند. بناها و آثار تاریخی این شهر بیش تر معرف پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر قزوین هستند، این در حالی است که موزه های قزوین، نمایانگر گستره وسیعی از تاریخ و تمدن جهانی کشور ایران هستند. چنانکه با گردش در موزه های قزوین می توانید با گستره وسیعی از دوره های تاریخی از تمدن شوش و هخامنشی گرفته تا  سلسله های قاجار و پهلوی و نیز سنن و فرهنگ کشور ایران از فرهنگ اقوام تا هنر خوشنویسی آشنا شوید که در اینجا به اختصار به توضیحاتی در مورد موزه ها و بناهای این شهر می پردازیم.

موزه قزوین ( موزه شهر )

موزه قزوین در شرق دولتخانه صفوی قزوین قرار گرفته است. موزه شهر قزوین گنجینه‌ ای است با ارزش از اشیای تاریخی که متعلق به دوره ‌های مختلف تاریخ ایران می باشد. هر یک از بخش‌های این موزه به یکی از دوره‌ های تاریخی اختصاص یافته ‌اند. تنوع بالای اشیای مجموعه، یکی از ویژگی‌های موزه قزوین است که عمده آن‌ها، شامل ظروف برنزی و سفالی می‌شود. وقتی پا به این موزه میگذارید انگار یک باره به سفری در هزاران سال پیش رفته اید.

آدرس موزه قزوین ( موزه شهر ): قزوین، خیابان هلال احمر

شماره تماس: ۰۲۸۳۳۲۳۴۹۳۵

موزه قزوین ( موزه شهر )
موزه قزوین

موزه خوشنویسی قزوین

 قزوین از گذشته با رشد و پرورش بزرگ ترین خوشنویسان ایران در کنار شهرهایی نظیر کرمانشاه و یزد، همیشه به عنوان یکی از مراکز اصلی هنر خوشنویسی ایران و جهان اسلام محسوب می شده، موزه خوشنویسی شهر قزوین نیز بخشی از این سابقه درخشان را در خود جای داده است.

در این موزه آثار هنرمندانی همچون: میرعماد حسنی قزوینی، درویش عبد المجید طالقانی و میرزا غلامرضا عماد الکتاب و… به نمایش گذاشته شده است.

آدرس موزه خوشنویسی قزوین: قزوین، میدان آزادی( سبزه میدان )

شماره تماس: ۰۲۸۳۳۲۳۴۹۳۵

موزه های قزوین
موزه خوشنویسی قزوین

موزه شهدا قزوین

سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اقدام به ساخت موزه ای برای حفظ آثار و ارزش های شهدای استان قزوین کرده است. این موزه در کنار گلزار شهدای استان قزوین در نزدیکی امامزاده شاهزاده حسین  بنا شده است. آثار این موزه شهدا شامل: دست نوشته ها، شناسنامه ها، تصاویر، مدارک، لباس و وسایل شخصی شهید رجایی و شهید بابایی می باشد. موزه شهدای قزوین در سال ۱۳۷۶ توسط مادر خلبان شهید عباس بابایی افتتاح شده است.

آدرس موزه شهدا قزوین: قزوین، خیابان جمهوری اسلامی، جنب شاهزاده حسین

موزه خانه یزدی های قزوین

موزه خانه یزدی‌ ها از بناهای تاریخی شهر قزوین می باشد که در اواخر دوره قاجار ساخته شده و در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده است. این خانه متعلق به حاج ابوالقاسم یزدی است. این بنا دارای دو ورودی شامل ورودی هم کف و زیرزمین می باشد. در این موزه آثار تجسمی از جنگ ایران و عراق به نمایش گذاشته شده است. این بنا در سال های اخیر توسط سازمان میراث فرهنگی مرمت شده است و به عنوان موزه هنر و پایداری مورد استفاده قرار گرفته.

آدرس موزه خانه یزدی ها قزوین: قزوین، خیابان مولوی، کوی صالحیه

موزه خانه یزدی های قزوین
موزه های قزوین

موزه کشاورزی قزوین

موزه کشاورزی قزوین، تنها موزه در دنیاست که تابلو و درب ورودی ندارد. یکی از جذاب ترین عمارت های شهر قزوین، عمارت باغ سپهدار است که در باغی سرسبز قرار گرفته است و امروز به موزه کشاورزی تبدیل شده است. باغی که این عمارت در آن قرار گرفته است جزو یکی از دیدنی ترین باغ های قزوین می باشد که دارای طراوت و تازگی  و آب و هوای خوب نیز می باشد.

آدرس موزه کشاورزی قزوین: قزوین، خیابان نادری، چهارراه خیابان عمران

موزه مردم شناسی حمام قجر قزوین

موزه مردم شناسی حمام قجر قزوین یکی از کهن ترین و بزرگترین گرمابه های شهر قزوین می باشد که برخلاف نامش مربوط به دوران قاجار نبوده بلکه قدیم تر از آن است که بدون شک بازدید از آن خالی از لطف نیست. این موزه جذاب و دیدنی در داخل حمام قجر در خیابان عبید زاکانی، جنب مسجد و بازارچه آقاکبیر قرار گرفته است، که در آن بخش های مختلفی برای بازدید گردشگران و توریست ها در نظر گرفته شده است. ساختمان این موزه که همان حمام قجر است، در سال ۱۰۵۷ هجری قمری توسط یکی از کارپردازان شاه عباس دوم صفوی یعنی امیر گونه خان ساخته شده است.

آدرس موزه مردم شناسی حمام قجر قزوین: قزوین، چهارراه نادری، خیابان عبیدزاکانی

شماره تماس: ۰۲۸۳۳۲۳۳۱۵۵

موزه مردم شناسی حمام قجر قزوین
لیست موزه های قزوین

موزه عمارت چهل ستون قزوین

عمارت چهل ستون که به آن کلاه فرهنگی هم گفته می شود، از آثار مهم دوران صفوی و تنها کوشک باقیمانده از مجموعه کاخ های سلطنتی روزگار شاه تهماسب است که در مرکز شهر قزوین نیز قرار گرفته است. شهر قزوین در زمان حکومت صفویان پایتخت ایران بوده و به همین دلیل دارای مکان ها و موزه های تاریخی بسیاری نیز می باشد. به همین خاطر است که این شهر از نظر تعداد آثار تاریخی رتبه نخست در ایران و سوم در جهان را دارد.

آدرس موزه عمارت چهل ستون قزوین: قزوین، میدان آزادی( سبزه میدان)

موزه شهربانی ( کتابخانه ) قزوین

موزه کتابخانه قزوین درمدرسه ای در کنار سردر عالی قاپور قرار گرفته است که نام آن هم مدرسه ی امید ( پهلوی ) میباشد که اکنون موزه و کتابخانه ی میراث فرهنگی قزوین شده است.

آدرس موزه کتابخانه قزوین: قزوین، بلوار دهخدا

موزه آثار مجسمه ساز رضا ازی محمدی قزوین

موزه آثار سفالین و مجسمه ساز استاد رضا ازی محمدی بیشتر با عنوان موزه شاهنامه و اسطوره ها و مردم شناسی در قزوین شناخته می شود و تنها موزه هنری و آثار معاصر شهر قزوین می باشد که به صورت خصوصی اداره می شود. تمام آثار هنری این موزه شامل اسطوره ها و قهرمانان ملی ایران می باشد و بیانگر شخصیت ها و داستان های کتاب ارزشمند شاهنامه نیز  می باشد.

آدرس موزه: قزوین، داخل کاروانسرای سعد السلطنه سرای نگار السلطنه

موزه آثار مجسمه ساز رضا ازی محمدی قزوین

موزه آثار سفالین و مجسمه ساز استاد رضا ازی محمدی بیشتر با عنوان موزه شاهنامه و اسطوره ها و مردم شناسی در قزوین شناخته می شود و تنها موزه هنری و آثار معاصر شهر قزوین می باشد که به صورت خصوصی اداره می شود. تمام آثار هنری این موزه شامل اسطوره ها و قهرمانان ملی ایران می باشد و بیانگر شخصیت ها و داستان های کتاب ارزشمند شاهنامه نیز  می باشد.

آدرس موزه: قزوین، داخل کاروانسرای سعد السلطنه سرای نگار السلطنه

موزه آثار مجسمه ساز رضا ازی محمدی قزوین
موزه های قزوین

موزه بلدیه قزوین

عمارت شهرداری قزوین یا موزه بلدیه که مربوط به دوران قاجار می باشد و در خیابان شهرداری شهر قزوین قرار گرفته است. ساختمان عمارت شهرداری قزوین قدیمی ترین عمارت شهرداری ها می باشد .

آدرس موزه بلدیه: قزوین، خیابان شهرداری، بوستان مشاهیر.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار مشهد قزوین رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x