تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

بهترین رستوران‌های قم کدام است؟ آشنایی با انواع رستوران‌های خوب قم

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

معرفی بهترین رستوران های قم

شهر قم به دلیل اینکه بارگاه حضرت معصومه (س) در آن قرار دارد، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. همینطور به دلیل موقعیت ویژ‌ه‌ای که در کشور دارد و چراکه شهری است در میان شاهراهی که شهر‌های جنوبی را به شمالی متصل می‌کند و همین امر سبب شده مسافران زیادی این شهر را برای استراحت انتخاب کنند.

این حجم از رفت‌وآمد سبب شده که قم خود را برای پذیرایی از آنان آماده کند تا مسافران اوقات خوش و راحتی را زمانی که در این شهر هستند چه به عنوان رهگذر و چه به عنوان یک گردشگر بگذرانند.

از جمله‌ این تمهیدات رستوران‌های شهر است که باید آماده باشند و به مسافران خسته و گرسنه سرویس دهند و به پذیرایی آن‌ها بپردازند. خوشبختانه شهر قم دارای رستوران‌های درجه یک و باکیفیت زیادی ست و ما قصد داریم که ۲۰ تا از بهترین رستوران‌های شهر را در انواع مختلف به شما معرفی کنیم.

آشنایی با بهترین رستوران‌های قم

چرا باید قبل از سفر به هر شهری مانند قم، ابتدا لیستی از بهترین رستوران‌های آن را تهیه کرد؟ زمانی که شما در سفر هستید، باید به برخی از برنامه‌های خود مانند خرید، بازدید از مکان‌های زیارتی، تاریخی و سیاحتی بپردازید. پس از بازدید از این مکان‌ها انتخاب یک رستوران خوب در اطراف این مکان‌ها شاید کاری ساده نباشد. هیچ فردی دوست ندارد برای میل کردن یک غذا با کیفیت نامناسب پول پرداخت کند.

پس اگر از قبل بدانید که رستوران‌های مناسب، چه رستوران‌هایی هستند، می‌توانید با خیال راحت غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید. همچنین در صورتی که از سفر کردن با قطار لذت می‌برید، حتماً قبل از هر کاری صفحه خرید بلیط قطار فدک را بررسی کنید تا زمان حرکت این قطارها را متوجه شوید، برای سفری بهتر برنامه ریزی کنید و بتوانید از مسیر سفر بیشتر لذت ببرید.

ارگ سالاریه؛ از جاهای دیدنی قم

اگر وارد شهر شوید و از مراکز خرید قم دیدن کنید و به دنبال جایی برای صرف ناهار هستید و از افراد شهر برای جایی درجه یک برای صرف غذا سؤال کنید به احتماال زیاد این رستوران را به شما معرفی خواهند کرد. این رستوران یکی از زیباترین ، معروف‌ترین و البته بهترین رستوران‌های کل شهر قم است.

با مشاهده آن از نزدیک با فضایی دلنشین و دلپذیر مواجه خواهید شد. رستوران ارگ سالاریه دارای بنایی زیباست که تلفیقی از رستوران سنتی و مدرن در فضای باز است و از این جهت مناسب برای هر سلیقه‌ای است و می‌تواند تمامی ‌مهمانان خود را راضی نگه دارد. اتاقک‌هایی با در شیشه‌ای و تخت‌هایی بزرگ در مرکز این رستوران برای نشستن خانواده‌ها تعبیه شده است.

این رستوران تخت‌های بزرگی برای راحتی هر چه بیشتر خانواده‌ها آماده کرده است. رستوارن ارگ سالاریه برای تهیه نان تازه رستوران خود فضایی را برای طبخ نان در نظر گرفته است.

این رستوران از فست‌فود مانند پیتزا و همبرگر گرفته تا غذا‌های سنتی ایرانی مثل کباب ، زرشک پلو و سایر غذاهای منوی گسترد‌ه‌ای دارد و به همین دلیل است که می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد. همچنین امکان سفارش آبمیوه و بستنی نیز در این رستوران وجود دارد.

محل این رستوران زیبا و دلنشین بلوار امین ، جنب سه راهی سالاریه است.

ارگ سالاریه؛ از رستوران های قم و جاهای دیدنی قم

رستوران بزرگ و باکیفیت خادم

از گزینه‌های پیشنهادی دیگر برای صرف غذا در قم رستوران بزرگ خادم است که یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های شهر است و قیمت غذا در آنجا بسیار مناسب است و کیفیت غذا به نسبت قیمت آن عالی است. شما می‌توانید در این رستوران از غذا‌هایی مثل باقالی پلو با ماهیچه، کباب کوبیده و از همه مهم‌تر شیشلیک‌های این رستوران لذت ببرید.

فضای رستوران بسیار شیک و مدرن است و کسی نیست که ناراضی از این رستوران خارج شود .محل این رستوران بلوار شهید صدوقی، نرسیده به فلکه صدوق قرار دارد.

رستوران بزرگ و باکیفیت خادم یکی از رستوران های قم

رستوران مرتضوی؛ پیشنهاد فدک به‌عنوان پرطرفدارترین رستوران های قم

اما سومین رستوران پیشنهادی ما رستوران مرتضوی است، رستورانی با قیمت‌های بسیار مناسب که البته یکی از شلوغ ترین رستوران‌های قم است و اگر به دنبال جایی با قیمت مناسب و کیفیت عالی می‌گردید و البته می‌توانید شلوغی را تحمل کنید این رستوران گزینه مناسب شماست. فضای این رستوران ساده ولی گرم و صمیمی ‌است.

این رستوران در ابتدا به کبابی ملت معروف بود ولی به خاطر کیفیت خوب و خوش برخورد بودن کارکنان آنجا بسیار معروف شد. غذا‌های محبوب این رستوران کباب برگ و باقالی پلو با ماهیچه آن است و می‌توانید با سفارش این دو غذا یک وعده غذایی دلچسب را تجربه کنید.

محل رستوران مرتضوی در شهرک قدس ، نبش کوچه ۲ قرار دارد.

تصویر داخل رستوران مرتضوی قم یکی از بهترین رستوران های قم

رستوران البرز؛ از بهترین رستوران‌های قم

یکی دیگر از بهترین رستوران‌های شهر قم، رستوران البرز است و کسانی که غذای این رستوران را امتحان کرد‌ه‌اند، ماهی و چلوکباب آن را به شما پیشنهاد می‌دهند. این رستوران منوی غذایی متنوعی دارد. اخیرا این رستوران مورد بازسازی قرار گرفته و فضای مدرن و جدیدی را فراهم آورده است. محل این رستوران بلوار امین، نبش کوچه ۲۷ قرار دارد.

تصویری از میز غذای رستوران البرز؛ از بهترین رستوران‌های قم

رستوران قدیمی و معروف مدائن

رستوران مدائن یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های قم که بالغ بر ۲۵ سال سابقه دارد و یکی از قدیمی‌ترین رستوران شهر قم محسوب می‌شود و همواره در طی این سالیان دراز کیفیت خود را در بهترین حالت ممکن حفظ کرده است و جالب است که بدانید این رستوران اتاق‌های VIP با گنجایش ۲۰ نفره دارد که برای رویدادهای مختلف مانند جلسات، جشن تولد‌ها، مهمانی‌ها و سایر مراسم‌ها آماده شده است.

محل این رستوران در بلوار امین ، بین کوچه ۱۵ و ۱۷ است.

رستوران معروف و باکیفیت مروارید

یکی از رستوران‌هایی که توانسته است خود را پا به پای دیگر رستوران‌های معروف و باکیفیت قم معرفی کند رستوران مروارید است که از کیفیت غذایی عالی و قیمت‌های مناسب برخوردار است. سوپ پیش غذای این رستوران شهرت خاصی پیدا کرده است.

این تالار رستوران بسیار مناسب برای برگزاری مهمانی‌ها و مراسمات مختلف است و فضایی بسیار شیک و زیبا دارد. این رستوران بلوار امین ، نبش کوچه ۱۲ قرار دارد.

رستوران ایتالیایی و معروف نارون

برخی افراد به کارهایی متفاوت علاقه دارند. به عنوان مثال برخی از آن‌ها در زمان حضور در شهر مشهد، به سراغ تفریحگاه‌هایی مانند موج‌های آبی مشهد می‌روند. حال شاید بپرسید که اگر در قم به دنبال رستورانی متفاوت باشیم چه باید بکنیم؟ در شهر قم می‌توانید به سراغ رستوران‌هایی بین المللی بروید تا تجربه میل کردن غذایی متفاوت را داشته باشید.

اگر در شهر قم به دنبال غذایی به غیر از غذا‌های ایرانی می‌گردید، این رستوران بهترین گزینه برای شماست. رستورانی که انواع غذاهای ایتالیایی مانند استیک، پاستا و پیتزا را با کیفیت مناسب طبخ و تهیه می‌کند.

این این رستوران در محله سالاریه ، فلکه میثم قرار دارد.

رستوران گردان سیرنگ

بازدید از مجتمع‌های تجاری یکی از کارهای جذابی است که در زمان سفر می‌توانید انجام دهید. شاید شما با بازار طلای مشهد آشنا باشید، اما اگر در قم دوست دارید طلا خریداری کنید یا از مغازه‌هایی با محصولات متفاوت بازدید کنید، چه باید کرد؟ پیشنهاد ما رفتن به مجتمع تجاری سیرنگ است.

در طبقه یازدهم این مجتمع تجاری رستوران گردان سیرنگ قرار دارد که می‌توانید در آن پس از خرید، غذا میل کنید. طراحی شیک و مدرن آن آرامش بخش است و غذاها از کیفیت و تنوع بالایی برخوردارند. چرخش این رستوران گردان هنگام سرو غذا میتواند تجربه جالبی برای بازدیدکنندگان باشد. نشانی آن میدان آیت اله سعیدی است.

تصویری از داخل رستوران گردان سیرنگ از بهترین رستوران های قم

رستوران امید؛ رستوران بیرون‌بر قم

اگر به هر دلیلی مایل به استفاده از غذای بیرون‌بر هستید، رستوران امید بهترین گزینه است. این رستوران به دلیل کوچک بودن فضای داخلی آن بیشتر به صورت بیرون‌بر خدمات می‌دهد. منوی آن ستنی بوده و به کیفیت و قیمت قابل قبول شهرت دارد. چلوکباب و خورش قورمه و قیمه آن طرفداران بسیاری دارد.

شما در زمان مراجعه به ‌این رستوران، مسافران و شهروندان قمی‌ بسیاری را مشاهده خواهید کرد که در جلوی این رستوران و داخل خودروی خود از صرف غذای بسیار خوشمزه رستوران امید لذت می‌برند.

این رستوران در خیابان شهدا (صفاییه)، جنب داروخانه پیمان قرار دارد.

خانه ماکارونی قم

ماکارونی و انواع آن را باید از آن دسته غذاهایی دانست که در میان افراد بسیاری، مخصوصاً نسل جوان طرفداران بسیاری دارند. اگر شما هم دوست دارید که غذاهایی ب‌ه‌این سبک مانند لازانیا، پاستا و غذاهای مشابه دیگر را در فضایی جذاب، شیک و مدرن میل کنید، می‌توانید سری به خانه ماکارونی قم بزنید.

سرویس دهی مناسب و طعم غذای لذیذ از دیگر ویژگی‌هایی هستند که باعث شد‌ه‌این رستوران طرفداران بسیاری در میان ساکنان شهر قم و مسافران پیدا کند.

خانه ماکارونی قم در خیابان دور شهر، رو به روی پاساژ طوبی قرار دارد.

فست فودهای معروف قم

فست فود از آن دسته غذاهایی است که طرفداران خاص خود را دارد. باید بدانید که در میان رستوران‌ های قم، تعداد بسیاری فست فودی جذاب و با کیفیت وجود دارند. اگر شما هم در میان آن دسته افرادی قرار دارید که به ‌این گونه غذاها علاقه دارید، ادامه ‌این مطلب را از دست ندهید.

فست فود دلفین، کیفیت بالا در محیطی دنج

فست فودها را باید در میان غذاهای بسیار پرطرفدار قرار دارد که افراد زیادی به خوردن آن‌‌ها علاقه دارند. اگر شما هم در میان آن دسته افرادی قرار دارید که به فست فودها علاقه دارند و کیفیت فست فود برای آن‌ها بسیار مهم است، پیشنهاد می‌کنیم که در میان رستوران‌های قم، فست فود دلفین را انتخاب کنید.

درست است که فضای این فست فود آن قدرها بزرگ نیست اما کیفیت و طعم غذاهای آن، باب میل سخت پسندان و عاشقان فست فود است.

فست فود دلفین در سالاریه قم، فلکه میثم قرار دارد.

تصویر از در ورودی فست فود دلفین در سالاریه قم

فست فود باما با فضایی مناسب برای کودکان

فست فود باما یکی از رستوران‌های قم است که سابقه بالایی دارد و در این سال‌ها همواره با ارائه خدمات مناسب، کیفیت بالا و غذاهای لذیذ توانسته طرفداران خود را راضی نگه دارد. یکی از ویژگی‌های فست فود باما که می‌تواند برای مسافران جذاب باشد، وجود اتاق کودک در آن است.

این ویژگی سبب خواهد شد که والدین بتوانند غذای خود را در آرامش میل کنند. استفاده از مواد اولیه با کیفیت و تنوع غذایی بالا دو مورد دیگر از ویژگی‌های این رستوران محسوب می‌شوند. غذاهایی مانند انواع پیتزا، برگر، مرغ سوخاری، پاستا، پنه و لازانیا را می‌توانید در این رستوران سفارش دهید.

همچنین نوشیدنی‌های خاص این رستوران مانند کوکتل هندوانه و خیار سکنجبین باعث شده تا افراد مخصوصاً در فصول گرم لذت بیشتری از حضور در این رستوران ببرند.

فست فود باما در قم دو شعبه دارد. شعبه اول آن در خیابان شهید فاطمی، رو به روی سینما تربیت قرار دارد و شعبه دوم را می‌توانید در بلوار بوعلی نبش میدان شهید دستغیب پیدا کنید.

فست فود باما با فضایی مناسب برای کودکان در شهر زیبای قم

فست فود شهر ما

یکی دیگر از فست فودهای پرطرفدار و با کیفیت شهر قم، فست فود شهر ما نام دارد. این رستوران که یکی از فست فودهای قدیمی‌شهر است با ارائه غذاهای متنوع در محیطی زیبا و جذاب مشتریان بسیاری دارد. شما می‌توانید در این رستوران دو طبقه غذاهای متفاوتی مانند انواع پیتزا، ساندویچ، برگر و مرغ سوخاری را میل کنید.

فست فود شهر ما در بلوار محمد امین، نبش کوچه ششم قرار دارد.

رستوران‌های خانه تاریخی در قم

یک نوع دیگر از رستوران که در شهرهای متفاوت می‌توانید آن را پیدا کنید و صرف غذا در آن‌ها لذتی متفاوت و دوچندان دارد، رستوران‌هایی هستند که در خانه‌های تاریخی قرار دارند. اگر شما به لیست جاهای دیدنی مشهد، تهران، قم، شیراز، اصفهان و سایر شهرهایی که سابقه تاریخی دارند، نگاه کنید، می‌توانید چند نمونه از این رستوران‌ها را پیدا کنید.

از بهترین رستوران‌های قم که در خانه‌های تاریخی اقدام به ارائه خدمات می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

رستوران تاریخی یزدان پناه؛ لذت میل غذا در بافت تاریخی

خانه تاریخی یزدان پناه را باید در میان آن دسته از خانه‌های تاریخی قرار داد که می‌تواند در نگاه اول هر بینند‌ه‌ای را غرق در زیبایی‌های خود کند و در میان رستوران‌های سنتی قم قرار دارد. در صورتی که به رستوران‌هایی ب‌ه‌این شکل علاقه دارید، حتماً مراجعه ب‌ه‌این رستوران را در لیست کارهای خود قرار دهید.

طعم اصیل غذای ایرانی، فضایی زیبا و تاریخی، پذیرایی به شیو‌ه‌ای سنتی و تنوع غذا از مهم ترین ویژگی‌های این رستوران محسوب می‌شوند. همین موارد سبب شده ک‌ه‌این رستوران را در لیست بهترین رستوران‌های قم قرار دهیم.

در منوی رستوران تاریخی یزدان پناه غذاهای متفاوتی مانند ششلیک، چلو گردن بره، چلو ماهیچه، چلو لقمه قجری و دیزی سنگی را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین غذاهای دیگری مانند کشک بادمجان، کوفته تبریزی، میرزا قاسمی، دلمه برگ مو و سالاد شیرازی بخش دیگری از منو را تشکیل می‌دهند که هر کدام از این غذاها طرفداران بسیاری دارد.

خوردن بستنی سنتی و فالوده به عنوان دسر باعث خواهد شد که لذت حضور در این رستوران به بالاترین حد برسد و شما از صرف یک وعده غذایی، تجربه‌ای بی نظیر داشته باشید.

رستوران تاریخی یزدان پناه در خیابان 19 دی (باجک)، کوچه یازدهم قرار دارد.

تصویری از نمای ساختمان رستوران تاریخی یزدان پناه؛ لذت میل غذا در بافت تاریخی

سفره خانه سنتی قدیم قم، به‌عنوان یکی از بهترین رستوران های قم

یکی دیگر از رستوران‌هایی که می‌توان به نوعی آن را تاریخی نیز دانست، سفره خانه سنتی قدیم قم است. پس از سفری طولانی با قطار قم مشهد، چه چیزی بهتر از صرف یک وعده غذایی در رستورانی جذاب می‌تواند حال افراد را عوض کند؟ این رستوران که قدمت بسیار بالایی دارد، به همان سبک قدیمی‌اقدام به سرو غذا می‌کند.

یعنی شما برای صرف غذا باید روی تخت بنشینید و غذاهایی را که سفارش می‌دهید، در ظروف مسی دریافت کنید. این ظروف مسی از صنایع دستی قم هستند و به همین دلیل مردم قم به آن مستوران نیز می‌گویند. غذاهای ایرانی، خوشمزه و با کیفیت از دیگر مواردی هستند که سبب شده از این رستوران به عنوان یکی دیگر از بهترین رستوران‌های قم نام ببریم.

سفره خانه سنتی قدیم قم در بلوار بوعلی سینا قرار دارد.

رستوران خانه تاریخی طباطبایی؛ با تنوع بالای محیطی

یکی دیگر از رستوران‌ های قم که در یک خانه تاریخی و جذاب قرار دارد، رستوران خانه تاریخی طباطبایی است. این رستوران از بخش‌های متنوعی تشکیل شده و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود در بخش‌های متفاوت این رستوران که دکوراسیون متفاوتی دارند، بنشینید و غذای خود را میل کنید.

بخش تالار زیر زمین، حیاط، ایوان و حتی برخی از اتاق‌های این خانه با میز و صندلی، فرش و تخت آماده پذیرایی از مهمانان شد‌ه‌اند. بد نیست بدانید ک‌ه‌این رستوران در یک عمارت قاجاری را‌ه‌اندازی شده است. در منوی این رستوران می‌توانید دو بخش کاملاً مجزا با نام‌های سفره خانه و شربت خانه را مشاهده کنید.

بخش سفره خانه به غذاهای این عمارت اختصاص دارد و در آن گزینه‌های متفاوتی مانند دیزی سنگی، انواع کباب، جوجه کباب و خورشت‌های متفاوت را مشاهده می‌کنید. در منوی بخش شربت خانه نیز می‌توانید انواع نوشیدنی سرد و گرم و دسر مانند قهوه، بستنی و دمنوش‌های متنوع را مشاهده کنید. بد نیست بدانید که در این رستوران غرف‌ه‌ای برای فروش صنایع دستی نیز وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

رستوران خانه تاریخی طباطبایی در خیابان نوزده دی، کوچه یازدهم قرار دارد.

نمایی از داخل ساختمان رستوران خانه تاریخی طباطبایی

رستوران‌های نزدیک حرم حضرت معصومه

درست است که در این مطلب به رستوران‌های متفاوتی اشاره کردیم، اما هدف بسیاری از افراد از سفر به قم، زیارت حرم حضرت معصومه است. پس در انتها مجدداً لیستی از بهترین رستوران‌های قم نزدیک حرم را با هم مرور خواهیم کرد.

  • رستوران ارگ سالاریه
  • رستوران بزرگ خادم
  • رستوران مرتضوی
  • رستوران البرز
  • رستوران مدائن
  • رستوران ایتالیایی نارون
  • رستوران گردان سیرنگ

باید بدانید که در قم و نزدیک حرم تعدادی از رستوران‌های شبانه روزی وجود دارند که می‌‌توانید در انتهای شب در آن‌ها غذا میل کنید. با توجه به زیارتی بودن شهر قم، بسیاری از رستوران‌های قم در ماه رمضان زمان کاری خود را افزایش می‌دهند تا افراد بتوانند در این ماه مبارک سحری و افطاری خود را میل کنند.

رستوران‌های معروف و با کیفیت قم

رستوران‌های خلیج فارس، امید، شاندیز، جم و همینطور رستوران گردان سیرنگ و رستوران شهر آفتاب از جمله رستوران‌هایی هستند که توانسته‌اند با کیفیت مناسب و قیمت‌های خوب خود را در میان دیگر رقبای خود بشناسانند.

اما اگر هوس فست فود کرد‌ه‌اید پیشنهاد ما فست فود‌های باما، شهر ما، خانه ماکارونی قم و البته فست‌فود دلفین است که مانند دیگر رستوران‌های پیشنهادی دارای قیمت‌های مناسب و کیفیت‌های عالی و همینطور فضایی شیک و دلنشین هستند.

علاوه بر آنچه گفته شد سفره خانه سنتی باغچه خان، دهکده جنگلی کاج، سفره خانه سنتی باغ صبا، باغ رستوران آب و تاب، باغ رستوران باجک به صورت باغ رستوران فعالیت دارند که صرف غذا در آن‌ها خالی از لطف نیست. سفر به قم با استفاده از قطار باکیفیت لذت سفر را دو چندان خواهد کرد. پس اگر دوست دارید از قیمت بلیط قطار قم مشهد اطلاع پیدا کنید، تنها کافی است سری به وب سایت مجموعه فدک بزنید.

جمع بندی

  • صرف غذا در بهترین رستوران‌های قم سبب خواهد شد که لذت سفر شما ب‌ه‌این شهر زیارتی دو چندان شود.
  • رستوران‌‌های قم را می‌توان در چند دسته متفاوت مانند غذاهای ایرانی، فست فود، غذای بیرون بر و رستوران‌هایی در خانه‌های تاریخی طبقه بندی کرد.
  • شما با توجه به علاقه خود، می‌توانید بهترین رستوران را از میان رستوران‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم، انتخاب کنید و از صرف غذا در آن‌ها لذت ببرید.
  • حتماً قبل از سفر لیستی از رستوران‌هایی را که دوست دارید در آن‌ها غذا میل کنید، تهیه کنید تا بتوانید در زمان خود صرفه جویی کرده و سفری جذاب تر داشته باشید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x