تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

موزه خودرو تهران | موزه خودروهای سلطنتی کاخ سعدآباد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

برای رفتن به موزه اختصاصی کاخ سعداباد برای بازدید از موزه ملی خودرو باید در میان باغی بسیار قدیمی و تاریخی برویم. باغی که قدمت آن از زمان قاجار می باشد. و دارای درختانی بلند و سر به فلک کشیده این باغ، جایگاه امنی برای پرندگان شده است.

طبیعت زیبا وچشم نواز این باغ مانند شمس العماره (کاخ گلستان تهران) بخشی از تاریخ ایران را به در خود جای داده است. این باغ نیاوران در دوره فتحعلی شاه قاجار در مکانی ساخته شد که قبلا به عنوان نیزار بوده است به همین خاطر این باغ به نام به نی آوران مشهور و معروف گردید و همچنین در گذر زمان به نام نیاوران نامیده شد.

موزه ملی خودرو
موزه ملی خودرو

و محمد شاه ساختمان کوچک و ساده ای در این باغ بزرگ ساخت اما ناصرالدین شاه ساختمان با شکوه و مجلل حوضخانه و صاحبقرانیه را در آن ایجاد نمود که از نظر زیبایی با کاخ موزه ملت برابری دارد همچنین آخرین بنایی که ساخته شد توسط سلسله ی قاجار در این باغ عظیم و بزرگ کوشک احمدشاهی می باشد که دقیقا در وسط باغ قرار گرفته است.

در زمان سلطنت محمد رضا پهلوی دستور تخریب بناهای کوچک باغ و ایجاد کاخی مدرن برای سکونت خود و خانواده اش ابلاغ کرد و کاخ سعداباد نام گرفت و او تا زمان خارج شدن از ایران دراین بنا سکونت داشت و از کاخ دیگری به نام صاحبقرانیه به عنوان محل کارخود استفاده می کرد.

موزه ملی خودرو
موزه ملی خودرو

تاریخچه موزه ملی خودرو

موزه خودروهای اختصاصی کاخ سعداباد در تیرماه سال ۱۳۹۱ افتتاح گردید و هدف از ایجاد این موزه زیبا و جذاب عوامل زیر می باشد
• ساماندهی تعدادی ازاثرهای موجـود در انبار مجمـوعه
• نمایش کلکسیونی ازخودروها به عموم مردم
• بهینه و مرتب سازی سیستم نگهداری وحفاظت از آثارموجود
• گسترش وایجاد فضاهای موزه ای مجموعه
• ایجاد ارتباط نزدیک بین نسل جوان و پیوند آن ها با فرهنگ و تاریخ
• جذب مردم و مخـاطب بیشتـر

این موزه در بنایی قرار دارد که بدون تزیینات معماری خاصی می باشد و قبل تر از این به عنوان گاراژ و انبار خودروهای قدیمی و لوکس از آن استفاده می کردند.مساحت موزه حدود ۲۰۰ متر مربع می باشد و فقط یک طبقه دارد.

این موزه تنها اتومبیل های قدیمی و سلطنتی را به صورت اختصاصی به نمایش نمی گذارد بلکه فقط به حفاظت و نگهداری معرفی آثاراز نظرشناخت اولیه و روایت تاریخی این کلکسیون تاکید دارد.

خودرو های موزه ملی خودرو
موزه ملی خودرو

موزه خودرو سلطنتی کاخ سعداباد

در واقع موزه اتومبیلهای قدیمی و سلطنتی بدون شک یکی از زیباترین و جذابترین موزه های کاخ سعداباد می باشد که دراین موزه چندین تولیدات شرکت های بزرگ خودرو سازی و معروف جهان نگهداری میشود.

موزه خودروها سلطنتی و لوکس مربوط به خودروهای خاندان پهلوی می باشد. ۲ دستگاه رولزرویس سلطنتی فانتوم پنج و شش در میانه ی سالن موزه به چشم می خورد و از خودروهای تخصصی در این کاخ بوده اند سرتا سر موزه خودروها و ماشین های مسابقه ای فرمولا و همچنین موتورسیکلت های است که متعلق به فرزندان خاندان پهلوی می باشد. و همچنین تعداد موتورسیکلت های درون این موزه نیز به ۸ عدد می رسد.

تعدادی دیگری از اتومبیل هایی که در این موزه به نمایش گذاشته شده اند شامل یک دستگاه خودروی اسپید باگی، ۳ دستگاه رولز رویس ، شش دستگاه موتور سیکلت ،پنج دستگاه بنز، یک دستگاه کالسکه ،یک دستگاه اسنو مبیل می باشد.این موزه تنها موزه در ایران می باشد که تمامی اتومبیل های موجود در آن سلطنتی و قدیمی می باشد و مربوط به دوران پهلوی است.

موزه کاخ سعداباد شامل ۲ قسمت است ، قسمت اول شامل: گالری رولزرویس و قسمت دوم شامل: گالری بنز و بین این ۲ گالری سالن مخصوص مرسدس بنز اس ال سیصد که یکی از کمیاب ترین و زیباترین خودروهای کلاسیک جهان هستند قرار دارد.

موزه خودرو سلطنتی کاخ سعداباد
موزه ملی خودرو

همچنین یکی از خودروهای فاخر و زیبا در این کلکسیون می توان به مرسدس بنز شیصد با بدنه وهمچنین شیشه های ضد گلوله می توان اشاره کرد. این خودروی بی نظیر و فاخر که مورد استفاده محمدرضا پهلوی بوده است و دارای شیشه و صندلیهای برقی ، کولر، گیربکس اتوماتیک ، سیستم تنظیم ارتفاع هیدرولیک ، سانروف و وزن حدود شش تن می باشد.

موزه سعداباد در تاریخ ۹ دیماه سال ۱۳۹۱ با ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و همچنین حضور معاون رییس جمهورمورد بهره برداری قرار گرفت.
و همچنین بر دیوارقسمت شمالی موزه سعداباد عکس هایی از خاندان پهلوی می باشد در حال استفاده از این خودروها ی لوکس و قدیمی نصب شده است وهمچنین چند ماکت از این خودروها هم در موزه به چشم می خورد.

راه های دسترسی به موزه ملی خودرو

نشانی اصلی موزه : تهران، میدان شهید باهنر، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران
و شما می توانید برای رسیدن به مجموعه زیبا و جذاب با استفاده از وسایل نقلیه عمومی چند را انتخاب کنید :
مسیر اول :با استفاده از مترو شما می توانید ابتدا به تجریش بروید وسپس با اتوبوس و تاکسی به نیاوران بروید .
مسیر دوم: از خط BRTراه آهن – تجریش می توانید استفاده کنید و سپس خودتان را به تجریش برسانید و با استفاده از ماشین به نیاوران بروید .
مسیرسوم: بیشتر پایانه های تاکسیرانی در تهران دارای تاکسی هایی هستند که به مقصد تجریش می روند وشما می توانید از طریق آنها به تجریش و بعد وسایل نقلیه عمومی به نیاوران بروید.

راه های دسترسی به موزه ملی خودرو
موزه ملی خودرو

اطلاعات بازدید از موزه ملی خودرو

این موزه اختصاصی خودر که در مجموعه تاریخی نیاوران قرار دارد همه روزه به جز ایام سوگواری از ساعت ۹ الی ۱۷ قابل بازدید است .

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه خدمات تشریفات و استقبال از مهمانان با فرش قرمز در سکوهای مسافری در هنگام عزیمت یا مراجعت از سفر
  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x