تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

پارک پردیسان (غرب) تهران – تفریحات – امکانات – آدرس

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

پارک پردیسان در منطقه دو تهران بوده و مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست است و از مشهورترین ومعروف ترین بوستان های بزرگ ایران است، و تفریحات و سرگرمی های این پارک نسبت به دیگر پارک های تهران بیشتراست. بنابراین نکته جالبی که وجود دارد این است که در سال ۱۳۹۳ پارک پردیسان از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست به عنوان پارک بدون دخانیات معروف گردید، و متاسفانه بیشترین میزان زباله های جمع شده در این پارک مربوط به ته سیگارها می باشد.

پارک پردیسان دارای مساحتی حدود دویست و هفتاد و پنج هکتارمی باشد جزء یکی از بزرگترین و مشهورتریت پارک های شهر تهران می باشد و در واقع نوع طراحی این پارک جنگلی می باشد که در زمان تعمیرات و بازسازی این پارک اولویت با فضای سبز و چشم اندازهای طبیعی ایران بود. و همین طور به خاطر آشنایی بیشتربا اقشار مختلفی از مردم، تنوع گیاهان گوناگون و جانوری متفاوت ایجاد شده که به اقلیم های مختلفی مانند آمریکا، آسیای شرقی و اروپا تعلق دارند.

پارک پردیسان
پارک پردیسان

تاریخچه پارک پردیسان

محیط زیست کشور تحقیقاتی در زمینه ایجاد مجموعه تفریحی، شامل فعالیت های فرهنگی ،علمی ،آموزشی و پژوهشی در سال ۱۳۵۰ خورشیدی انجام داد و بعد از شروع جنگ ایران و عراق تا به دلیل شرایط سخت و دشوارو اوضاع نا به سامان کشور پروژه ساخت تا سال ۱۳۶۵ به تعویق افتاد.

طراح اولیه ی پارک پردیسان مک هارگ در زمان دوره پهلوی می باشد و همچنین ایده و نظر اولیه آن متعلق به اسکندر فیروز ریاست سازمان محیط زیست می باشد وی برای ایجاد این پارک وهمچنین شرکتی که توانایی ایجاد و ساخت این پروژه پارک جنگلی را داشته باشد به آمریکا مهاجرت کرد .

پارک پردیسان
پارک پردیسان

خصوصیات پارک جنگلی پردیسان

در واقع پارک جنگلی پردیسان درسمت شمال غرب تهران قرار دارد و از جمله معروف ترین و به نام ترین اتوبان ها و بزرگراه های تهران مانند: شیخ فضل الله نوری ،حکیم و یادگار امام باعث ایجاد انگیزه و جذب بیشتر مردم از هر قسمت شهر شده است، و همه روزه مخصوصا روزهای تعطیل و آخرهفته از تفریحات و سرگرمی های پارک پردیسان استفاده می کنند.

این پارک جنگلی بزرگ و زیبا از سمت شمال شهرتهران به بزرگراه همت و شهرک غرب، از سمت شرق تهران به بزرگراه شیخ فضل الله نوری و از سمت غرب به رودخانه پونک، وازسمت جنوب به حکیم و مرزداران احاطه شده است.

پارک پردیسان
پارک پردیسان

امکانات پارک جنگلی پردیسان

امکانات و تفریحات پارک پردیسان بسیار زیاد می باشد و لذت تفریح وگردش در آن، روزی خوش و به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد. این پارک جنگلی زیبا که از قسمت های متنوعی از جمله موزه تنوع زیستی، موزه آب، باغ وحش ، کلینیک نگهداری از حیوانات و تشکیل شده و در پارک کمی این امکانات تفریحی و سرگرمی یک جا دیده می شود و نیزهمچنین در قسمت جنوبی این پارک ساختمان بزرگ سازمان محیط زیست ایران قرار دارد.

پارک پردیسان
پارک پردیسان

موزه، پارک پردیسان

درموزه پارک پردیسان که بسیار زیبا می باشد هر آنچه در طبیعت وجود داشته است نمونه آن نگهداری می شود و بر روی همه آنها اطلاعات زیست محیطی انجام می گردد، و به همبن خاطر هست که پارک پردیسان یکی از بزرگترین موزه های خاورمیانه می باشد.

موزه آب پارک پردیسان

یکی دیگر از موزه های موجود در این پارک موزه آب می باشد و در بازدید از این موزه شما می توانید مسیر تکامل آب را از دوره استفاده از انبارها و کاریزها از نزدیک ببینید، این موزه زیبا و جذاب با کمک محیط زیست و وزارت نیرو در حال اجرا می باشد.

مرکز نگداری از حیوانات پارک پردیسان

این مرکزیا کلینیک جهت درمان ونگهداری حیوانات اهلی و وحشی مانند پستانداران ،پرندگان، خزندگان می باشد و توسط محیط زیست تهران راه اندازی شد و شامل علومی مانند آزمایش خون ،انگل شناسی ،بررسی و معالجه حیوانات انجام می گیرد.

و تعداد افرادی که در این کلینیک فعالیت می کنند سه نفر می باشند، یک نفر دامپزشک و دو نفر تکنسین، و لازم به یادآوری است که این کلینیک مجهز در مدت شش ماه اول سال، سیصد حیوان از گروه های مختلف را تحت درمان و معالجه قرار می دهد. واین کلینیک تخصصی با داشتن سابقه ای که دارد معروف و مشهور به کلینیک تخصصی حیوانات می باشد.

پارک پردیسان
پارک پردیسان

بادبادک های رقصان

یکی دیگر از تفریحات این پارک بادبادک بازی می باشد، در تعطیلات آسمان پر از بادبادک های رقصان می شود، و همانطور که می دانید بالا فرستادن بادبادک به عنوان یک فعالیت جالب و هیجانی می باشد و شما می توانید در محیط جذاب و خوش آب و هوای این پارک جنگلی به همراه اعضای خانواده و فرزندانتان شاهد بالا رفتن بادبادک های رقصان به آسمان باشید که جلوه ای زیبا و قشنگی به وجود می آورد.

 

چرا پارک پردیسان را انتخاب کنیم؟

• یکی از بزرگترین و زیباترین پارک های تهران است
• یکی از پاتوق های پیاده روی، دوچرخه سواری و بادبادک بازی در پایتخت است
• باغ وحش کوچکی دارد که برای مردم به ویژه کودکان سرگرم کننده است.
• نمای خوبی ازبرج میلاد را می توانید در آن ببینید و تصاویر خوبی بگیرید.
• در این پارک، موزه تنوع زیستی وجود دارد که امکان بازدید از انواع حیوانات تاکسیدرمی شده از ۵ قاره جهان را به شما می دهد
• این پارک از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست که ساختمانش در داخل پارک قرار دارد، ریه های تنفسی پایتخت و پارک بدون دخانیات لقب گرفته است.
• پارک پردیسان هر سال میزبان یکی از جذاب ترین و معروف ترین جشنواره پرواز بادبادک های رقصان است.

پارک پردیسان
پارک پردیسان

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x