تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

شهر بابک | همه آنچه که باید پیش از رفتن به این منطقه بدانید

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشورمان شناخته می‌شود و یکی از شهرهای آن، شهر بابک است. شهر بابک در واقع مرکز شهرستان شهربابک هم می‌باشد. این شهر به عنوان یکی جذاب‌ترین مناطق استان کرمان لقب گرفته است و افراد بسیار زیادی در سفر خود به استان کرمان، از این منطقه نیز بازدید می‌کنند. این شهر زیبا در مسیر محور جنوب به سمت شمال کشورمان واقع شده است و در غرب شهر کرمان قرار دارد. فاصله شهربابک تا مرکز استان کرمان چیزی حدود ۲۳۰ کیلومتر می‌باشد. در ادامه مطلب تصمیم داریم در خصوص شهربابک صحبت کرده و برخی از مناطق دیدنی این شهر را معرفی کنیم.

شهر بابک

شهربابک یکی از نخستین شهرهای استان کرمان می‌باشد. این شهر در جوار سه استان شیراز، یزد و کرمان واقع شده است. گروه‌های قومی مختلفی در این شهر وجود دارند که برای مثال می‌توان به میمندی‌های، هرناشک‌ها، ابردی‌ها، مرجی‌ها، مدواری‌ها و… اشاره کرد. شهربابک را با نام شهر علم و فرهنگ نیز می‌شناسند و در گذشته در زمینه علوم مختلف حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن داشته است. روستای میمند به عنوان یکی از بهترین آثار بین‌المللی و تاریخی این شهر زیبا، قابل ذکر است.

شهر بابک غربی‌ترین شهرستان استان کرمان است. مساحت این شهر چیزی نزدیک به ۱۳۵۰۰ کیلومتر مربع است و به عنوتان سومین شهرستان بزرگ کرمان نیز شناخته می‌شود. این شهر از قسمت جنوبی و جنوب شرقی با سیرجان، از غرب با خاتم یزد، از جنوب غربی با شهرستان نی‌ریز شیراز، از سال با مهریز یزد، از شرق و جنوب شرقی با رفسنجان و از شمال شرقی با شهرستان انار دارای مرزهای مشترک است.

شهربابک
شهربابک

فرهنگ مردم شهر بابک

پوشش اصلی مردم شهر بابک همانند بسیاری از شهرهای استان کرمان، لباس‌های محلی کرمانی می‌باشد. زنان این شهر از پوشاکی مثل چارقد، نقاب یا همان پیچه، گالش، پیراهن شش ترک، پای پوش، گیوه، یل، شلیت، پیراهن و چادر دلاغ استفاده می‌کنند. مردان کرمانی که اهل شهربابک هستند هم از پوشاک محلی مانند کلاه شاپو، ، قبا، جلیقه، مچ پیچ، قندر، قبا، گیوه، شال کمر، کلاه نمدی، پیراهن، ارسی، زنگال، ساغری و سرداری استفاده می‌نمایند.

اگر در خصوص زبان و گویش مردم این منطقه بخواهیم صحبت کنیم، باید بگوییم که مردم شهربابک به لهجه کرمانی گویش می‌کنند. لهجه کرمانی یکی از زیباترین لهجه‌های زبان فارسی بوده که در کلیه شهرستان‌های استان کرمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. لهجه کرمانی و شیرازی وجه تشابهات بسیار زیادی با یکدیگر دارند و می‌توان گفت که زبان مردم شهربابک کمی به لهجه شیرازی نیز نزدیک می‌باشد.

غار ایوب واقع در شهر بابک

غاز ایوب جزو بهترین و جذاب‌ترین اماکن گردشگری استاان کرمان و شهربابک به حساب می‌آید. این غار در فاصله ۸۰ کیلومتری از بخش دهج واقع شده است. ایوب در واقع اسمی کوهی است که با ارتفاعی معادل ۳۳۰۸ در لیست رشته‌های کوه‌های مرکزی کشورمان قرار دارد. دهانه این غاز بزرگ در نیمه‌های کوه ایوب، در ارتفاع بالایی واقع شده است. در قسمتی از سقف و دیوار شرقی این قار، شریان بسیار باریکی از آب چنیدن سال است که بر سنگ‌های غار ایوب می‌ریزد.

همین آب در یک حوضچه در پای دیوار جمع می‌شود و قابل نوشیدن است. بسیار از بازدیدکنندگان نیز برای رفع تشنگی خود از این آب استفاده می‌کنند. اگر قصد دارید از غار ایوب واقع در شهربابک بازدید کنید، بهتر است در فصل تابستان یا بهار این کار را به انجام برسانید. به این علت که غار ایوب فقط در این ایام از سال برای بازدید عموم فعالیت می‌کند.

شهربابک
شهربابک

کوه کمر سگ‌کش

کوه کمر سگ کش به شکل جنوبی و شمالی در بخش شمال شرقی شهربابک قرار گرفته است. این مکان نیز طرفداران بسیار زیادی دارد و تقریبا در همه ایام سال پر از بازدیدکننده است. از این کوه می‌توان به عنوان کوه بابک نیز یاد کرد. با توجه به مجاورت کوه کمر سگ کش با روستای پورکان استان کرمان، این کوره را با نام پاریکوه نیز می‌شناسند. کوه کمر سگ کش از قسمت غربی به دره دوغندر و از قسمت شرقی به دره‌های رودینو و پورکان ختم می‌شود. بلند‌ترین نقطه این کوه زیبا ارتفاعی معادل ۳۴۰۱ متر دارد.

عمارت موسی خانی

از عمارت موسی خانی می‌توان به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های شهربابک نام برد. این بنا در زمان قاجار به وسیله موسی خان پسر شیخ‌الله بنا شده است. این روزها این بنا جزو پربازدیدترین اماکن شهربابک و حتی استان کرمان است.

معماری این بنا بسیار شیک و منحصر به فرد است. تزئینات زیبای این مجموعه بدون شک توجه هر بازدیدکننده‌ای را جلب خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم در صورت سفر به استان کرمان و شهر بابک به هیچ عنوان تماشای این عمارت زیبا را از دست ندهید. این عمارت زیبا در لیست عمارت‌های حاکم‌نشین شهر بابک است و از دو قسمت بیرونی و اندرونی تشکیل شده است.

شهربابک
شهربابک

برکه گودغلامعلی واقع در شهر بابک

یکی از بهترین اماکن تفریحی شهر بابک، برکه گودغلامعلی است. این برکه به طور سالیانه میزبان پرندگان مهاجر مختلف از نقاط مختلف جهان است. وجود بارودهای جاری، بیابان‌های سبز، کوهستان‌های زیبا، برکه‌های پرآب مختلف سبب شده که علاوه بر این پرندگان، افراد بسیار زیادی برای بازدید از این منطقه زیبا اقدام کنند.

در چنین مناطقی که بافت بیابانی دارند، کمتر کسی باور می‌کند که برکه‌های پر آب و زیبا یافت شود. جالب است بدانید با توجه حضور پرندگان زیبا در این مکان، برکه گودغلامعلی محافظت‌شده است. علت این موضوع هم مراقبت و حفظ نسل پرندگانی است که به این منطقه کوچ کرده‌اند.

شهربابک
شهربابک

سخن پایانی

شهربابک بدون شک جزو زیباترین مناطق استان کرمان است. این شهر علاوه بر زیبایی‌های طبیعی و بناهای تاریخی که دارد، در زمینه تولید صنایع دستی مانند گلیم، قالی و قالیچه نیز فعالیت‌های بسیار زیادی دارد و به نوعی در این زمینه مشهور است. پیشنهاد می‌کنیم که با بازدید از شهر بابک هم از زیبایی‌های این شهر نهایت لذت را ببرید و هم اجناس باکیفیت و اصیل ساخته دست مردمان هنرمند این شهر را خریداری کنید.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x