تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

مراحل سوار شدن به قطار کدام است ( تصاویر و اقدامات)

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

مراحل سوار شدن به قطار

حمل و نقل ریلی یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای مسافرت است. هزینه کم، راحتی و امنیت بالا، قطار را به گزینه محبوبی برای سفر تبدیل کرده است. سالانه میلیون‌ها نفر برای جابجایی در مسیرهای قطار ایران تردد می‌کنند. امروزه با گسترش ناوگان ریلی به نقاط دور افتاده و شهرهای کوچک، افراد بسیاری برای سفر یا ارسال کالا از این وسیله استفاده می کنند. مراحل سوار شدن به قطار بسیار راحت است و نیاز به کمی دقت دارد تا به راحتی و بی دغدغه سفر خود را آغاز کنید.

با وجود اینکه این نوع سفر بسیار محبوب است، اما عده زیادی هستند که هنوز سفر با قطار را تجربه نکرده‌اند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید که تا به حال با قطار سفر نکرده‌اید و راجع به اینگونه سفر اطلاعات خاصی ندارید در ادامه در مورد مراحل سفر، نحوه سوار شدن به قطار، پیش نیازهای آن صحبت کرده‌ایم که بدون شک برای شما مفید خواهد بود. پس با ما همراه باشید.

پیش نیازهای مهم برای سفر با قطار

پیش از آنکه به مراحل سوار شدن به قطار برسیم، لازم است تا راجع به مقدمات و پیش نیازهای این نوع سفر صحبت شود. یکی از موارد اصلی برای آغاز سفر بدون شک تهیه بلیط است که از طریق آژانس های مسافرتی، سایت شرکت های ریلی مانند فدک یا رجا، سایت‌های فروش بلیط و یا اپلیکیشن ها می‌توان آن را تهیه کرد. البته برخی شرکت های ریلی مانند قطارهای پنج ستاره فدک، واحد فروش تلفنی هم دارند که می توان بلیط خود را از این طریق تهیه نمود. در صورت نیاز می توانید با شماره تلفن ۵۴۸۲۴-۰۲۱ تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

نکته بعدی این است که وسایل ضروری و مورد نیاز، به ویژه در مسافت‌های طولانی را در کیف دستی خود به همراه داشته باشید تا مجبور نباشید چمدان خود را در طول راه باز کنید. این موارد شامل داروها، لباس راحتی، خوراکی‌ها یا تنقلات مورد علاقه و مواردی از این دست خواهد بود. دقت کنید که با خرید بلیط قطارهای با کیفیت، پذیرایی کامل در طول سفر از شما انجام خواهد شد و نیازی به آوردن غذای زیادی در طول راه نیست. پس از تهیه بلیط، بستن چمدان و آماده کردن وسایل ضروری نوبت آغاز سفر با قطار می‌رسد.

مراحل شوار شدن به قطار
مراحل شوار شدن به قطار

 

مراحل سوار شدن به قطار

برای شروع سفر با قطار مراحلی وجود دارد که باید آنها را طی کنید تا سفر شما آغاز شده و از هرگونه مشکلی جلوگیری شود. این مراحل عبارتند از:

مراجعه به موقع به راه آهن

از آنجایی که فرایند سوار شدن به قطار کمی زمان بر است و معمولاً ایستگاه راه آهن هر شهر در مرکز آن بوده و امکان ماندن در ترافیک وجود دارد، باید برای مراجعه به راه‌آهن زودتر از موعد مقرر اقدام کنید. به این ترتیب علاوه بر کاهش استرس، انجام کارهای شما از جمله چک کردن بلیط و مدارک و… نیز سریع‌تر انجام خواهد شد. قطارها به طور معمول در زمان مشخص شده در بلیط حرکت می کنند و تأخیر ندارند. در صورتی که دیر به راه آهن برسید ممکن است قطار حرکت کند و شما جا بمانید.

سوار شدن به قطار
سوار شدن به قطار

 

همچنین برای افراد سالمند، باردار و افرادی که با خانواده یا به صورت گروهی قصد مسافرت دارند، این امر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بهتر است این افراد کمی زودتر برای سوار شدن به قطار آماده شوند تا راحت تر باشند و متحمل سختی نشوند. برای حمل بار تا قطار و سوار شدن نیز می‌توانید از چرخ‌های ویژه استفاده کنید یا در صورتی که وسایل شما زیاد است از یک باربر که در ایستگاه‌های راه آهن هستند، کمک بگیرید. البته قطارهای پنج ستاره مانند قطار فدک خدمات ترانسفر رایگان تا راه آهن و خدمات حمل بار را به مهمانان خود ارائه می دهد. برای سالمندان و افراد توانیاب نیز ویلچیر در اختیار مسافران قرار می دهند.

سوار شدن به قطار
سوار شدن به قطار

 

ارائه مدارک برای عبور از گیت بازرسی

گام بعدی عبور از گیت بازرسی است. برای عبور از گیت نیاز به ارائه بلیت، مدارک شناسایی و هویتی است. افراد بالای ۱۲ سال به صورت تنها می‌توانند از خطوط ریلی برای جابجایی استفاده کنند؛ به همین دلیل نیاز است تا کارت شناسایی همراه افراد باشد. همکاران ما در شرکت قطارهای فدک با حوصله و دقت در کنار شما هستند و تا پایان فرایند سوار شدن به قطار، شما را همراهی خواهند کرد.

در صورتی که بلیط دو طرفه دارید و به صورت چاپی است حتماً برای برگشت نیز بلیط را نزد خود نگه دارید. افرادی هم بلیط اینترنتی خریداری کرده‌اند و اطلاعات سفر بر روی گوشی آنهاست، نیازی به چاپ بلیط نداشته و فقط باید تصویر بلیط را تا پایان سفر داشته باشند.

سوار شدن به قطار
سوار شدن به قطار

 

سوار شدن به قطار

در مرحله بعدی باید سکوی سفر خود را از روی اطلاعات بلیت پیدا کرده و بعد برای سوار شدن اقدام کنید. اطلاعات مربوط به واگن و کوپه نیز در بلیط درج شده است. با کمک این اطلاعات می‌توانید کوپه و صندلی خود را به راحتی بیابید. بر روی درب هر کوپه شماره صندلی های آن درج شده و هر مسافر می تواند به راحتی جای خود را پیدا کند. اگر در انجام این کار مشکل داشتید می توانید از خدمه و مهمانداران قطار که در کنار سکو و در داخل قطار مستقر شده اند کمک بگیرید.

هر کدام از مجموعه قطارهای مسافربری، دارای قوانین و تشریفات خاص خود هستند. در مجموعه قطارهای فدک به ویژه کلاس‌های خاص و ویژه آن، از فرش قرمز برای سوار شدن مسافرین به قطار و استقبال از آنها استفاده می‌شود. همچنین برای افراد معلول و کم توان امکان استفاده از ویلچر برای سوار شدن به قطار وجود دارد.

سوار شدن به قطار
سوار شدن به قطار

آغاز سفر

بعد از طی شدن کلیه مراحل و چک کردن بلیط‌ ها و ارائه خدمات اولیه، قطار آماده به حرکت خواهد شد و سفر شما آغاز می‌شود. برخی از خطوط ریلی مجهز به امکاناتی مانند بوفه، رستوران و کافی شاپ هستند که مسافران می توانند ساعاتی از سفرشان را در آن سپری کنند. برخی دیگر از مجموعه‌ها مانند قطارهای فدک نیز با پذیرایی کامل و بسیار متنوع در داخل کوپه ها، زحمت رفت و آمد مسافران تا رستوران قطار را کم کرده اند. مسافران قطارهای فدک می توانند در داخل کوپه های خود از غذاها و انواع نوشیدنی ها استفاده کنند. علاوه بر این امکانات صوتی و تصویری مناسبی هم برای سفر با قطار فدک تدارک دیده‌ شده تا در طول مسیر حوصله شما سر نرود. شما می توانید در طول سفر از مجموعه کاملی از فیلم ها، انیمیشن ها و موزیک های روز با استفاده از هندزفری هایی که در اختیار شما قرار می گیرد لذت ببرید. ضمناً در هر لحظه می توانید موقعیت فعلی قطار را نیز مشاهده کرده و مسافت طی شده و باقیمانده را ببینید. مسافران می توانند در ایستگاه‌هایی که قطار بیش از ۱۵ دقیقه توقف دارد از قطار پیاده شوند.

 

احترام به قوانین سفر با قطار

مسافرانی که از قطار برای سفر استفاده می کنند می دانند که مسافرت ریلی قوانینی دارد که رعایت آن به هر چه بهتر شدن کیفیت سفر می افزاید. به عنوان مثال از صحبت کردن با صدای بلند در راهرو قطار، استعمال دخانیات یا رفت و آمد بی ‌مورد که دیگران را آزار می‌دهد خودداری شود. همچنین کفش راحت و تمیز بپوشید تا در صورتی که نیاز به خوابیدن داشتید کفش راحت از پا خارج شود و بوی بدی ندهد که باعث آزار دیگران شود. برای تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی نیز از هندزفری استفاده کنید. هنگام استفاده از سرویس های بهداشتی قطار نیز نظافت کامل رعایت شود تا همه مسافران لذت سفری راحت را تجربه کنند.

سوار شدن به قطار
سوار شدن به قطار

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد مراحل سوار شدن به قطار، پیش نیازها و مقدمات این نوع سفر و نکاتی که بعد از آن باید رعایت شود را به صورت مختصر بررسی کنیم. اگر برای اولین بار است که سفر با قطار را تجربه کرده اید، بدانید که پیش از این از یک لذت بزرگ محروم بوده اید! سفری که علاوه بر راحتی، تجربه بینظیر و خوبی را برای شما به ارمغان می آورد. ترفندهای سفر با قطار را بدانید تا سفری لذتبخش را تجربه کنید.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x