تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

نپال، کشوری که باید آن را ببینیم

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

نپال، کشوری که باید آن را ببینیم:

اکثر مردم دنیا، کشور نپال را با کوهستان‌های بلند آن مانند بلندترین کوه دنیا یعنی اورست می‌شناسند.

جالب است بدانید در نپال جاذبه‌ها و شگفتی‌های بسیار زیاد دیگری هم برای گردشگری وجود دارند. در این مقاله توضیح مختصری به‌منظور آشنایی با جذابیت‌های دیدنی، فرهنگی و تاریخی نپال ارائه داده‌ایم که با دانستن آن‌ها حتماً کوله‌ی خود را برای سفر به این کشور با  چشم‌اندازهای خیال انگیزش خواهید بست. سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • آشنایی با کشور نپال

  • برخی از جاذبه‌های دیدنی نپال

 

آشنایی با کشور نپال

کشور نپال با مساحت ۱۴۰۷۹۷ کیلومتر مربع در جنوب آسیا و شمال هندوستان قرار دارد. نپال متشکل از ۷ استان، ۷۵ بخش، ۷۴۴ بخش محلی است. پایتخت نپال کاتماندو است که ۹۳امین کشور بزرگ دنیا محسوب می‌شود.

جمعیت مردم در این کشور حدود ۲۹ میلیون نفر و زبان آن‌ها نپالی است.  تنها کشورهای همسایه نپال چین و هند هستند. واحد پول این کشور روپیه نپال است. بیشتر مردم نپال از طرفداران هندو هستند.

اکثر محدوده‌ی نپال بر روی رشته‌کوه‌های هیمالیا قرار دارد و در شمال این کشور ۸ قله از ۱۴ قله بلند جهان را می‌توانیم مشاهده کنیم که بلندترین آن‌ها قله اورست است. در جنوب نپال آب‌وهوای مرطوب و حاصلخیزی وجود دارد که جمعیت زیادی در آن زندگی می‌کنند. آب‌وهوا از استوایی تا بسیار سرد تغییر می‌کند. بهترین فصل برای سفر به نپال پاییز است.

در این کشور شاهد عمارت ها، قصرها، دریاچه‌ها و جاذبه‌های زیادی هستیم که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

برخی از جاذبه‌های دیدنی نپال

جاذبه های گردشگری کشور نپال

اورست:

اولین و مهم‌ترین جاذبه گردشگری که در نپال معروف است را قله اورست می‌دانند. بلندترین قله‌ی دنیا با ۸۸۴۸ متر ارتفاع، قله اورست است. فتح کردن این قله کار آسانی نیست و حتی پیاده روی کردن در دامنه‌های این قله نیاز به آموزش دارد. از معروف‌ترین مسیرهای کوه‌نوردی در دنیا، مسیر پیاده‌روی تا کمپ اصلی اورست است.

 

پارک صلح لومبینی:

یکی از جاذبه‌های گردشگری نپال را می‌توان پارک صلح لومبینی دانست. لومبینی شهری کوچک در دشت‌های مجاور مرزهای هندوستان است. گفته می‌شود بودا در سال ۶۲۳ قبل میلاد در اینجا متولدشده است. شاید برایتان جالب باشد

بدانید وقتی به این منطقه سفر کنید انگار به موزه‌ی بودایی رفته‌اید، زیرا در این منطقه خانه صومعه‌ها   و خانه‌های بودائی وجود دارد که مانند موزه‌های معماری و سنت‌های بودائی است.

 

پارک ملی چیتوان:

از دیگر جاذبه‌های گردشگری نپال پارک ملی چیتوان است که از زیباترین پارک‌های ملی جنگلی این کشور به حساب می‌آید زیرا از دو شهر کاتماندو پوخارا می‌توان به آن رسید. در این پارک حیواناتی مانند تمساح، فیل، گوزن و ۶۰۰ گونه کرگدن وجود دارند که می‌توانید با نحوه‌ی زندگی آن‌ها آشنا شوید. همچنین پرندگان زیادی نیز در این مکان زندگی می‌کنند.

 

بازار آسان:

در مرکز کاتماندو بازاری قدیمی و با قدمت زیاد به نام باز آسان وجود دارد که معماری زیبا و بی‌نظیرش شهرت جهانی یافته است. اغلب اوقات این بازار به دلیل دیدن و خریدن بسیار شلوغ است زیرا دارای انواع وسیله‌های تزئینی مفید و غیر مفید، ادویه، لباس‌های محلی و … است. اگر به نپال سفر کردید حتماً از این بازار خرید کنید.

 

موزه نپال:

موزه ملی نپال از سه ساختمان جودا جایاتیا کالا شالای، گالری هنری بودا و ساختمان تاریخی اصلی تشکیل شده است. جذابیت این موزه در آثار هنری تاریخی آن از جمله مجسمه و نقاشی‌ها و همچنین کلکسیونی از سلاح‌های قرن ۱۸ و ۱۹ است.

 

گنبد بودهاناث:

گنبد بودهاناث

 

گنبد بودهاناث در قرن ۱۴ میلادی ساخته شده است و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین گنبدهای جهان محسوب می‌شود. این مکان مرکز زندگی تبتی‌ها در کاتماندو و مقدس‌ترین منطقه برای بودائی‌های تبت در خارج از تبت به شمار می‌رود که به رنگ سفید و نوک طلایی است.

آن‌ها چرخیدن در جهت عقربه‌های ساعت به دور این گنبد را مقدس می‌شمارند. با بازدید از این مکان می‌توانید با شیوه‌ی زندگی تبتی‌ها بیشتر آشنا شوید.

یکی از نکات مهم و اصلی در سفر کردن به این کشور، احترام گذاشتن  و رفتار مودبانه و دور از توهین به رسومات و مذهب آن ها در هنگام بازدید از معابد است.

 

قصر گورخا دوربار:

این قصر در قرن ۱۶ در مرکز نپال در بالای تپه شهر گورخا ساخته شده است. در قصر، پادشاهان گورخا زندگی می‌کردند که در زمانی بر نپال حکومت می‌کردند. همچنین در این مکان می‌توانید دور نمای هیمالیا را تماشا کنید.

 

برج داراها:

یکی دیگر از ساختمان‌های معروف نپال که در سال ۱۸۳۲ به دستور نخست‌وزیر آن زمان، بیسمن ساخته شده، برج داراها است که دارای ۹ طبقه با ارتفاع ۵۰.۲ متر و ۱۱۳ پله مارپیچی و ۲۵ پله خارجی و بالکنی به صورت دایره در طبقه هشتم است.

 

سوایامبونات:

یکی دیگر از مراکز دیدنی نپال سوایامبونات است که مانند یک مجموعه مذهبی در بالای تپه‌ای در دره  کاتماندو قرار گرفته و متشکل از یک گنبد، چند مقبره، کتابخانه، موزه و یک صومعه تبتی است. این منطقه به عنوان معبد میمون نیز شناخته می شود زیرا در اطراف این مجموعه میمون‌های مقدسی زندگی می‌کنند، به همین دلیل مقدس‌ترین معبد بودائی به حساب می‌آید.

 

موکتیناس:

موکتیناس مکانی در ارتفاع ۳۷۱۰ متری در یکی از مسیرهای هیمالیا است که زیبایی خاصی را دارد و کوه نوردان زیادی از جاذبه‌های آن دیدن می‌کنند. همچنین مکانی مقدس برای زائران و پیروان مذهب هندو و بودا به شمار می‌رود.

 

مرکز توسعه زنان جاناکپور:

شما در این مرکز می‌توانید از هنر دست‌زنان صنعتگر و هنرمند نپال بازدید کنید. نقاشی‌های روی پارچه، نقاشی‌های رنگارنگ پورتره، کوزه‌های رنگی و منسوجات و بسیاری از صنایع‌دستی دیگر در این فروشگاه‌ها وجود دارد. از اهمیت این نکته غافل نشوید که در این مرکز اجناس به صورت ارزان‌تر و باقیمت کمتر عرضه می‌شوند.

 

دریاچه فوا:

دریاچه فوا

دریاچه فوا یک دریاچه‌ی فوق‌العاده زیبا و رؤیایی در کشور نپال است. زیرا این کشور دارای جذاب‌ترین منظره‌های کوهستانی بلند و برفی است که اگر با یک قایق در دریاچه، آن‌ها را مشاهده کنید آرامشی بی‌نظیر را تجربه خواهید کرد.

نپال کشوری است که به دلیل وجود اورست بلندترین قله‌ی جهان، مشهور شده است در صورتی که به جز این قله جاذبه‌های دیدنی زیادی در این کشور وجود دارد که باعث جذب گردشگران می‌شود. در این مقاله توضیحاتی مختصر جهت آشنایی بیشتر با کشور نپال و  جاذبه‌های دیدنی آن بیان شد.

 

امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده کافی برده باشید.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x