تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

۱۸ دانستنی برج گالاتا (Galata Kulesi) استانبول | برج گالاتا استانبول

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

برج گالاتا از برج های قرون وسطی میباشد که در زبان لاتین به آن برج مسیح نیز گفته می شود، این برج با قرارگرفتن در قلب شهر استانبول به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری استانبول توانسته است هر ساله گردشگران وتوریست های فراوانی را به سمت خود بکشاند.

برج گالاتا در یکی از شلوغ ترین مناطق شهر استانبول قراردارد این برج همچون بالکن مرتفعی است که وقتی به بالای آن میروید تمام شهر استانبول و دریاچه مرمره زیر پای شما قرارخواهد گرفت. این برج که در قسمت شاخ طلایی استانبول ساخته شده، در واقع نمادی شناخته شده برای تنگه بسفر است که البته این تنگه نیز خود یکی دیگر از مناطق دیدنی و تماشایی این شهر اوراسیایی میباشد.

 

معرفی برج گالاتا استانبول

استانبول یا شهری است که به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم شده و هر کدام از این  بخش ها طرفدران خود را دارند و جالب است بدانید که بخش اروپایی این شهر خود به دو بخش تقسیم شده است که به محل تداخل این دو بخش شاخ طلایی گفته میشود.

 شاخ طلایی  ورودی بخش اروپایی استانبول می باشد و برج گالاتا نیز دقیقا  در همین قسمت قرار گرفته شده است. این برج یکی از مرتفع ترین وقدیمی ترین برج های استانبول می باشد این سازه استوانه ای که با کلاهکی مخروطی پوشیده شده است ، بلندتر از تمام ساختمان های اطراف خود میباشد.

البته نا گفته نماند که این برج زیبا  به دلیل قرار گرفتن در قسمت شمالی تنگه بسفر به عنوان نماد جاذبه زیبایی شناخته شده که با ورود به تنگه بسفر به راحتی می توان آن را دید و از تماشای این دو جاذبه در کنار یکدیگر لذت برد.

 همچنین نام برج گالاتای استانبول، تداعی کننده نام تیم فوتبال مشهور کشور ترکیه می باشد،  که گالاتاسرای نام دارد. این تیم در حقیقت تیم محله گالاتای استانبول است که نام خود را از برج گالاتا به عاریت گرفته است.

برج گاتالا استانبول
برج گاتالا استانبول

تاریخچه برج گالاتا استانبول

در دوران امپراطوری روم شرقی ( قرن چهارده ) برجی به نام مسیح که بعد ها مردم آن را گالاتا نامیدند ساخته شد  که بعد از گذشت مدتی فردی به نام تقی الدین که منجم معروفی بود از این برج به عنوان رصد خانه استفاده کرد که این رصد خانه دوامی چندانی نداشت و در سال ۱۵۷۹ میلادی این رصد خانه تعطیل شد.

 جالب است بدانید که گالاتا در ابتدا فقط یک بنا بلند و مرتفع برای نگهبانی بوده است، تا نگهبانان هم بر مناطق شهری و هم به عبور و مرور کشتی ها تسلط داشته باشند ولی در سال های بعد به زندان تبدیل شد.

برج گالاتا در سیر تحولی خود با مشکلات فراوانی  دست و پنجه نرم کرده است. این برج، دو آتش سوزی را در قرن های ۱۸ و ۱۹ میلادی از سر گذرانده.

 در اواخر قرن ۱۹ هم ، توفان سقف و گنبد این  برج را به طور کامل از بین برد تا در سال ۱۹۶۵ میلادی یکبار دیگر بازسازی شد و سقف مخروطی شکل آن به جای خود بازگشت وآماده میزبانی از گردشگران استانبول گردیده است.

 

چرا از برج گالاتا استانبول بازدید کنیم؟

شما میتوانید از برجی ۹ طبقه ای به ارتفاع ۶۶ متر، که یکی از  شناخته شده ترین، قدیمی ترین و بلندترین برج های سنگی در جهان که ارتفاع آن از سطح دریا ۳۵ متر است دیدن کنید.

اگر در صبح یا بعد از ظهر به گالاتا بروید می توانید مزه واقعی قهوه ترکی غلیظ را بچشید.

همچنین در این برج غذاهای متنوعی از سطح جهان سرو میشود که همزمان با صرف غذا، می توانید از تماشای مناظر اطراف هم لذت ببرید.

این برج یکی ازمهم ترین  نمادهای تاریخی شهر استانبول میباشد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

همچنین این  برج به عنوان بلندترین ساختمان قرن چهاردهم استانبول شناخته شده است.

برج گاتالا استانبول
برج گاتالا استانبول

افسانه برج گالاتا

یکی از جالب ترین افسانه ها در بین  افسانه های برج گالاتا، عشق افسانه ای نام دارد که  قدیمی ترین آنها نیز میباشد. طبق این افسانه، رومیان معتقدند اگر زن و مردی برای اولین بار به برج گالاتا بروند و از بالای این برج به استانبول نگاه کنند، مطمئناً ازدواج خواهند کرد، اما اگر یکی از زوج ها قبلا به بالای برج رفته باشد این طلسم شکسته می شود و بهم نخواهند  رسید. اگر شما هم درگیر یک عشق افسانه ای هستید حتما سری به این برج بزنید.

چگونه به برج گالاتا استانبول برویم؟

برج گالاتا در منطقه بی اوغلو استانبول که یکی از معروفترین و دیدنی ترین مناطق استانبول است قرار گرفته  همچنین میدان معروف تقسیم (میدان تکسیم) و خیابان استقلال استانبول نیز در این منطقه قرار گرفته اند.

 اگر در میدان تقسیم (تکسیم) استانبول هستید و می خواهید به برج گالاتا بروید،  پیاده روی در خیابان استقلال  بهترین راه برای شما میباشد. فاصله میدان تقسیم تا برج گالاتا کمتر از ۲ کیلومتر میباشد که  شما به راحتی می توانید با ۲۰ دقیقه پیاده روی در خیابان استقلال و همچنین تماشای فروشگاه ها وکافه ها و جاذبه توریستی دیگر، از آن خیابان عبور کنید و به برج گالاتا برسید.

 

سکوی برج گالاتا

از مهم ترین دلائلی که همه گردشگران و توریست ها به این برج میروند رفتن روی بالکن و قدم زدن در اطراف نوک برج و لذت بردن از منظره ۳۶۰ درجه شهر میباشد.

بر روی سکو این برج شما می توانید با غذا دادن به مرغان دریایی  با آرامش خاطر به صدای مرغان دریایی هم گوش دهید.

این برج یکی از بهترین مکان های ترکیه می باشد اگر به دیدن آن رفتید دوربین عکاسی فراموش نکنید.

همچنین از بالا برج گالاتا بسیاری از مناطق دیدنی شهر از جمله، ایا صوفیه، مسجد سلطان احمد و شاخ طلایی که نیمه آسیایی و اروپایی استانبول را از هم جدا می کند قابل مشاهده می باشد.

 

ساعت کار برج گالاتا

 زمان بازدید از برج گالاتا از ساعت ۹ تا ۲۰ آزاد میباشد. البته رستوران زیبای برج گالاتا که در طبقه نهم قرار دارد، همواره تا پاسی از شب باز و از میهمانان پذیرایی خواهد کرد.

 

امکانات کلی برج گالاتا

برج گاتالا استانبول
برج گاتالا استانبول

مسافران با ورود به استانبول و رفتن به برج گالاتا علاوه بر مشاهده منظره های خیره کننده و طبیعت رویایی آن می توانند از امکانات رستوارن های معروف و با کیفیت، همچنین کافه های سنتی و مدرن نیز برخوردار شوند.

شما می توانید بهترین کباب ها و غذاهای سنتی استانبول و ترکیه را در این رستوران ها  نوش جان کنید، بهترین طعم ها را بچشید و ضائقه خود را قلقلک دهید.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x