تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

معرفی دره ارغوان مشهد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

معرفی دره ارغوان مشهد

دره ارغوان مشهد

دره ارغوان مشهد یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است که بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود می کشاند. دره ارغوان در نزدیکی شهر مشهد و در مسیر منطقه گردشگری طرقبه واقع شده است. دره ارغوان مکانی زیبا و بکر است که بازدید از آن تجربه لذت بخشی برای گردشگران خواهد بود. در ادامه با ما باشید تا این منطقه زیبا را به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی شهر مشهد به شما معرفی کنیم.

معرفی دره ارغوان مشهد

دره ارغوان که به دشت ارغوان نیز شهرت دارد در منطقه ای کاملاً کوهستانی و در اطراف شهرستان بینالود و منطقه گردشگری طرقبه واقع شده است. اهمیت این منطقه زیبا تا حدیست که در سال 1400 در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت گردید. دره ارغوان در مسیر روستایی به نام “کلاته آهن” قرار گرفته که یک مسیر فرعی شما را به این دره زیبا می رساند. از اواسط راه دیدن بوته های ارغوان شما را غافلگیر می کنند اما دره ارغوان در انتهای مسیر و با کمی پیاده روی در دل کوهستان بینالود و تخت رستم نمایان خواهد شد. این مسیر به دلیل رفت و آمد کوهنوردان به صورت پاکوب درآمده و بخشی از آن نیز در میان رودخانه های کم عمق ادامه می یابد. پس اگر می خواهید تا پایان مسیر پیش بروید با تجهیزات کامل به این مکان بروید.

دره ارغوان مکانی دیدنی در اطراف مشهد
دره ارغوان مکانی دیدنی در اطراف مشهد

 

درخت ارغوان

اکنون که با دره ارغوان آشنا شدید خوبست که اطلاعاتی درباره درخت ارغوان نیز داشته باشید. درخت ارغوان قد زیاد بلندی ندارد و تنه آن نیز قطور نمی شود. به همین دلیل گیاهشناسان بیشتر آن را درختچه می دانند تا درخت. رشد این گیاه به صورت چتری است و در مناطقی که خاک آهکی دارند بهتر دوام می آورد. برگ های درخت ارغوان به صورت قلبی شکل و گرد رشد می کنند و گل های آن به رنگ بنفش زیبا می رویند. درخت ارغوان در ایران در خراسان رضوی، ایلام، شاهرود، کرمان، شمال خوزستان، مازندران، گیلان، همدان، لرستان و فارس و در پاوه استان کرمانشاه به صورت خودرو رشد می کند.

بهترین زمان برای رفتن به دره ارغوان مشهد

بهترین زمان برای رفتن به دره ارغوان مشهد فصل بهار و مخصوصاً اردیبهشت ماه است. در این زمان شاخه های ارغوان باز شده و رنگ بنفش زیبای آن خودنمایی می کند. هوا در این زمان معتدل و خنک است و تفاوت محسوسی با مناطق اطراف دارد. در فصل پاییز و زمستان آب و هوای این شهر بسیار سرد است و گاهی به دلیل بارش برف راه های ارتباطی روستاهای اطراف آن با مشهد بسته می شود. در تابستان نیز شاخه های ارغوان جای خود را به برگ های سبز رنگ می دهند و تنها می توانید از سبزی این درختان لذت ببرید. پس اگر می خواهید به دیدن گل های ارغوان بروید فصل بهار را برای سفر انتخاب کنید و اردیبهشت ماه خود را به این مکان برسانید.

پیاده روی در مسیر دره ارغوان
پیاده روی در مسیر دره ارغوان

مکان های دیدنی اطراف دره ارغوان مشهد

اگر برای دیدن دره ارغوان آماده می شوید خوبست بدانید مکان های دیدنی دیگری هم در اطراف آن وجود دارند که می توانید برای بازدید از آنها هم برنامه ریزی کنید و با یک تیر چند نشان بزنید. در ادامه این مطلب با ما باشید تا به معرفی این مکان ها بپردازیم.

طرقبه

طرقبه از ییلاق های دیدنی اطراف مشهد است که دره ارغوان نیز از توابع آن بشمار می آید. طرقبه آب و هوایی معتدل و فرحبخش دارد و صنایع دستی و سوغات مشهد در آن به فروش می رسد. علاوه بر این طرقبه میزبان رستوران های با کیفیت، مراکز خرید و هتل ها و اقامتگاه های مختلفی نیز می باشد. سالانه گردشگران بسیاری که به مشهد سفر می کنند بازدید از طرقبه را نیز در برنامه سفرشان جای می دهند.

منطقه گردشگری طرقبه مشهد
منطقه گردشگری طرقبه مشهد

منطقه گردشگری شاندیز

شاندیز در فاصله بسیار کمی از طرقبه و تقریباً 20 کیلومتری دره ارغوان قرار گرفته است. این منطقه ییلاقی نیز از چندین روستای زیبا و رودخانه های پرآب تشکیل شده و رستوران های بسیاری با غذاهای با کیفیت در آن فعالیت دارند. در مسیر رفتن به دره ارغوان می توانید یک وعده غذای بینظیر را در شاندیز میل کنید.

منطقه گردشگری شاندیز مشهد
منطقه گردشگری شاندیز مشهد

روستای کنگ

روستای کنگ روستایی کهن و با قدمت چند هزار ساله است که در فاصله 30 کیلومتری مشهد واقع شده است. این روستای پلکانی که آبشاری به همین نام نیز دارد که بسیار مورد توجه طبیعت دوستان قرار گرفته است. روستای کنگ در فاصله حدوداً 20 کیلومتری دره ارغوان واقع شده و آب و هوایی خنک دارد. خانه های این روستا به وسیله کوچه باغ هایی دیدنی به هم متصل شده اند که قدم زدن در آن ها بسیار لذتبخش است.

روستای کنگ مشهد
روستای کنگ مشهد

منطقه گردشگری چالیدره

منطقه گردشگری چالیدره در فاصله 9 کیلومتری دره ارغوان واقع شده و مکان مناسبی برای برپایی کمپ می باشد. این منطقه امکانات خوبی برای تفریح و پیک نیک نیز دارد. در این منطقه دریاچه ای وجود دارد که تفریحات آبی متعددی مانند قایق سواری و ماهیگیری در آن انجام می گیرد. آب و هوای کوهستانی معتدل و دلپذیر و امکاناتی مانند آلاچیق، رستوران، تله کابین، تله سیژ، بانجی جامپینگ، پیست اسب‌ سواری و مکان بازی کودکان باعث شده گردشگران بسیاری اقامت و استراحت در این منطقه را در برنامه سفرشان قرار دهند.

منطقه گردشگری چالیدره مشهد
منطقه گردشگری چالیدره مشهد

بوستان سنگی کمر مقبولا

بوستان سنگی کمر مقبولا در نزدیکی طرقبه و فاصله حدود 10 کیلومتری دره ارغوان واقع شده است. این مکان راز آلود توجه بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب کرده است. در حفاری های اطراف طرقبه و روستاهای مجاور آن این منطقه کشف شد و پس از بررسی های تخصصی آثار حکاکی شده بسیار قدیمی در آن پیدا شد. علاوه بر این سنگ هایی که بر اثر فرسایش های فراوان و در طول سالیان دراز به شکل های عجیبی درآمده اند را نیز در این مکان می توان مشاهده کرد.

بوستان سنگی کمر مقبولا مشهد
بوستان سنگی کمر مقبولا مشهد

سخن پایانی

اکنون که با دره ارغوان به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی و دیدنی های شهر مشهد آشنا شدید پیشنهاد می کنیم هنگام سفر به این شهر برای بازدید از این مکان دیدنی نیز برنامه ریزی کنید. همچنین در صورتی که زمان کافی دارید به دیدن جاذبه های اطراف دره ارغوان هم بروید و تجربه ای متفاوت از سفر به مشهد داشته باشید. توجه داشته باشید که اگر قصد بازدید از دره ارغوان را دارید با تجهیزات کامل به این مکان بروید.


نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x