تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

بازار رضا مشهد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

بازار رضا مشهد

 بازار رضا

بازار رضا به عنوان یکی از مراکز خرید مشهد، از جمله گزینه‌هایی است که از جانب عموم مسافران و زائران این شهر مورد استقبال قرار می‌گیرد. شهر مشهد به عنوان یک شهر زیارتی و توریستی، سالانه توجه مسافران بسیاری را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل از مراکز گردشگری و جاهای دیدنی متنوعی برخوردار است. از این رو بازار رضا به دلایل مختلفی در لیست گزینه‌های مورد بازدید توسط مسافران قرار گرفته و به یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید در این شهر تبدیل شده. به همین سبب قصد داریم در ادامه این مطلب، به ارائه توضیحات بیشتر نسبت به این مکان، ویژگی‌های مربوط به معماری آن و بخش‌هایی که در بازار رضا وجود دارد، بپردازیم. در صورتی که شما هم قصد سفر به مشهد با قطارهای پنج ستاره فدک را دارید، می‌توانید در ادامه این محتوا بیشتر با این مرکز خرید آشنایی پیدا کنید.

بازار رضا یکی از قدیمی تری مراکز خرید شهر مشهد
بازار رضا یکی از قدیمی تری مراکز خرید شهر مشهد

 

درباره بازار رضا

بازار رضا در ضلع شرقی میدان آب واقع شده و فاصله چندانی تا حرم ندارد. همین فاصله کم در مورد بازار و حرم امام رضا(ع)، سبب شده تا عموم زائران پس از زیارت، این محل را جهت بازدید و خرید انتخاب کنند. از دیگر فاکتورهایی که در رابطه با دسترسی به بازار رضا مطرح می‌شود، مربوط به قابلیت دسترسی با استفاده از انواع وسایل نقلی عمومی است. از این رو مسافران می‌توانند به راحتی و با انواع وسایل نقلیه مانند اتوبوس، مترو و یا تاکسی، به بازار رضا دسترسی پیدا کنند.

البته باید افزود در صورتی که قصد دارید پس از زیارت و از حرم امام رضا به بازار رضا بروید، امکان پیمودن مسیر به طور پياده هم وجود دارد. از این رو کافیست از باب‌الرضا از حرم خارج شده و تا فلکه آب بروید.

موضوع دیگری که در رابطه با بازار رضا می‌توان مطرح نمود، مربوط به شلوغ بودن آن است. در واقع با توجه به اینکه بازار رضا فاصله چندانی به حرم ندارد و از نظر دسترسی با وسایل نقلیه عمومی، گزینه ساده و دردسترسی است، عموم زائران جهت بازدید و یا خرید آن را انتخاب می‌کنند. در چنین شرایطی طبیعتا جمعیت زیادی در بازار وجود خواهد داشت. از طرفی باید گفت که این فاکتور در روزهای تعطیل مانند ایام نوروز و یا روزهای خاصی که مسافران بسیاری به مشهد سفر می‌کنند، شدت پیدا می‌کند‌.

بازار رضا یکی از مقاصد گردشگری زائران
بازار رضا یکی از مقاصد گردشگری زائران

 

معماری بازار رضا

بازار رضا از معماری سنتی‌ای برخوردار است که همین موضوع سبب شده تا علاوه بر جنبه تجاری‌ای که به عنوان یک مرکز خرید دارد، در میان مکان‌های بازدیدی قرار گرفته و به یکی از نمونه‌های معماری تبدیل شود. به کارگیری طاق در سردر ورودی این بازار، در همان ابتدای مسیر توجه افراد را به خود جلب می‌کند‌. نمای این سردر آجری بوده و از جمله بازارهای سرپوشیده ایران است.

نکته‌ای که عموما در رابطه با بازار رضا توجه افراد را به خود جلب می‌کند، سر راست و یکسره نبودن آن است. در واقع این بازار از 6 بازار مجزا تشکیل شده و از 11 سرا و 17 چهارسو برخوردار است. این بازار از دو طبقه ساخته شده که مغازه‌های موجود در بخش‌های مختلف آن، از ساختار ظاهری مشابهی برخوردار هستند.

با توجه به سبک معماری‌ای که در بازار رضا به کار گرفته شده، عموم توریستان و حتی مسافران ایرانی، در سفر به مشهد به منظور بازدید و خرید سوغات به این مرکز خرید مراجعه می‌کنند‌. از این رو در صورتی که در سفر به مشهد، قصد رفتن به بازار رضا را داشتید، می‌توانید در بازه زمانی 9 صبح تا 10 شب از این مرکز خرید دیدن کنید.

 

بخش‌های مختلف بازار رضا

بازار رضا از جمله بهترین گزینه‌هایی است که افراد می‌توانند جهت خرید سوغاتی انتخاب کنند‌. وجود بخش‌های مختلف در این بازار سبب شده تا گزینه‌های خرید متنوع و متعددی برای افراد تعریف شود. جواهرات، لباس‌فروشی، سوغات‌سراها، ادویه، انواع خوراکی، انگشترهای عقیق، نقره و فیروزه، عطر، جواهرات، تسبیح، مهر و سجاده، پارچه‌، چادر، مقنعه، انواع پوشاک، اسباب‌بازی و محصولات متنوع دیگر، همگی در میان گزینه‌های موجود در بازار رضا قرار می‌گیرند. البته باید گفت که این موارد عموما در طبقه هم کف وجود دارند.

در صورتی که به دنبال ثبت یک عکس زیبا از سفر به مشهد هستید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از طبقه دوم را از دست ندهید. در این طبقه آتلیه‌های عکاسی‌ای وجود  دارند که می‌توانید جهت ایجاد یک خاطر نوستالژی از ثبت یک فریم عکس قدیمی با پس زمینه حرم امام رضا اقدام فرمایید. به علاوه در این طبقه کارگاه‌های سنگ‌تراشی و دیگر مغازه‌های مربوط به صنایع دستی هم وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

تنوع محصولات
تنوع محصولات

 

کلام آخر

در حالت کلی با توجه به اینکه بازار رضا چه به لحاظ دسترسی و چه از نظر بخش‌های مختلف فروش و معماری‌ای که دارد، مورد توجه مسافران و زائران قرار می‌گیرد، بهتر است شما هم در صورت سفر به مشهد از این گزینه بازدیدی غافل نشوید. در رابطه با شلوغی هم می‌توانید زمان‌های خلوتی را در طول سال برای سفر به مشهد انتخاب کنید تا علاوه بر جمعیت کمتر زائرین حرم، بازارها و دیگر اماکن تفریحی و گردشگری این شهر کمی خلوت‌تر باشد.

 

مجموعه فدک

مجموعه فدک، متشکل از کادر حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی است تا خدمات بی‌نظیر و کاملی را در اختیار مسافران خود قرار دهد. مجموعه قطارهای فدک، به عنوان اولین قطارهای پنج ستاره در ایران، از سال 1394 فعالیت خود را آغاز نمود و در این عرصه توانست، حداکثر کیفیت را به مسافران خود ارائه دهد. به طوری که یک سفر راحت، ایمن و لوکس را برای افراد به ارمغان می‌آورد. کوپه‌های مدرن با طراحی ایرانی این قطارها، مجهز به تمامی موارد استراحتی، شامل بسته خواب ضدعفونی شده، تلویزیون حاوی انواع فیلم و آهنگ به همراه تخت‌هایی عالی برای استراحت در طول سفر است. با توجه به آنچه تا کنون گفته شد، می‌توان دریافت که این مجموعه بهترین انتخاب ممکن برای یک سفر به یاد ماندنی در ایران خواهد بود.

قطار فدک
قطار فدک

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x