تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

لیست ۲۰ بازار مشهد: آدرس (روی نقشه) مراکز خرید مشهد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

لیست ۲۰ بازار مشهد و مراکز خرید

شهر مشهد یکی از پر رفت‌وآمدترین مقاصد گردشگری در ایران بوده و این امر به‌واسطه اماکن مذهبی و جاذبه‌های گردشگری این شهر است. البته جاذبه‌های مذهبی این شهر بیشتر مورد توجه قرار دارد و به همین دلیل سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به مشهد می‌روند. طبیعتاً شهرهای گردشگری و زیارتی دارای مراکز خرید مختلف و بازارهای گوناگون هستند.

بازار مشهد با توجه به میزان مسافران سالانه این شهر، از جمله بازارهای شلوغ است. از آنجایی که شهر مشهد به دلایل مذهبی و زیارتی، مورد توجه بسیاری از زائران ایرانی و خارجی قرار می‌گیرد، اطلاع از مراکز خرید آن هم می‌تواند به افراد در جهت تجربه یک سفر بی‌نظیر کمک کند.

در حالت کلی می‌توان بازار مشهد یا مراکز خرید این شهر را، به انواع مدرن و سنتی تقسیم کرد که هر یک از این انواع در بخش‌های مختلفی از این شهر قرار گرفته‌اند. همچنین یک دسته بندی موقعیتی مراکز خرید و بازار مشهد را به دو دسته انواع اطراف حرم و انواع مجتمع‌های تجاری و تفریحی تقسیم می‌کند.

با توجه به همین موضوع، افراد برای جنبه‌های خرید، تفریح و یا بازدید، به بازار مشهد و دیگر مراکز خرید موجود در این شهر می‌روند. در ادامه این مطلب ۲۰ بازار مشهد توصیف شده تا خرید سوغاتی را برای شما ساده‌تر کند.

البته باید یادآور شد که در برخی از خیابان‌های اطراف حرم، مراکز خرید تجاری و مدرن نیز ساخته شده است. در این مقاله قصد داریم تا لیستی از بازار مشهد به همراه آدرس آن‌ها در اختیار شما قرار دهیم تا با مراکز تجاری این شهر بیشتر آشنا شوید.

برج‌های تجاری مدرن

برج‌های تجاری و مراکز خرید معروفی در مشهد وجود دارند که معمولاً اغلب گردشگران برای یک‌بار هم که شده از آن بازدید می‌کنند، حتی اگر به دنبال خرید از آن مجموعه نباشند. این برج‌های تجاری معروف اغلب در قسمت غربی شهر مشهد قرار دارند و فاصله هرکدام از یکدیگر در حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه است. این مراکز تجاری عبارت‌اند از :

  • مرکز خرید پروما مشهد: در میان مراکز خرید و بازار مشهد، مرکز خرید پروما به عنوان یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مراکز معرفی می‌شود که برای خرید سوغاتی جزء بهترین گزینه‌های ممکن است. این مرکز خرید امکاناتی از قبیل شهربازی، بولینگ و بیلیارد را در طبقه آخر به مشتریان ارائه می‌دهد. مرکز خرید پروما مشهد دارای انواع فروشگاه‌های لباس، صنایع‌دستی، لوازم آشپزخانه و زعفران و خشکبار بوده و علاوه بر آن فروشگاه‌های زیورآلات و لوازم تزئینی و دکوری نیز در آن موجود است
    آدرس مرکز خرید پروما مشهد: میدان جانباز، مجتمع تجاری پروما

    مرکز خرید پروما مشهد
    مرکز خرید پروما مشهد

     

  • مرکز خرید کاسپین مد: اگر به دنبال یک مرکز خرید با محصولاتی برند هستید، مرکز خرید کاسپین مد مشهد می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در این مرکز خرید برندهای بین‌المللی از کشورهای مختلف عرضه می‌شوند که سبب افزایش مشتریان و طرفداران این مجموعه شده‌اند.
    آدرس مرکز خرید کاسپین مد مشهد: بلوار سجاد، چهارراه بزرگمهر

    مرکز خرید کاسپین مد
    مرکز خرید کاسپین مد

     

  • مجتمع تجاری زیست خاور: از جمله مراکز خریدی که اغلب مسافران طی سفر خود به مشهد، آن را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند، مرکز تجاری زیست خاور است. این مرکز دارای ۷۰۰ واحد تجاری بوده که می‌توانید برای تهیه انواع سوغات به آن مراجعه کنید. این مرکز خرید دارای کافه رستوران‌هایی است که افراد می‌توانند در آن‌ها به استراحت بپردازند.
    آدرس مرکز تجاری زیست خاور:میدان دکتر شریعتی، ابتدای خیابان کوهسنگی، زیست خاور

    مجتمع تجاری زیست خاور
    مجتمع تجاری زیست خاور

     

  • برج آلتون: از جمله دیگر مراکز خرید لوکس در مشهد، برج آلتون است. این برج از بزرگ‌ترین مراکز اداری و تجاری در شهر مشهد است که اغلب مسافران جهت خرید انواع پوشاک و یا لوازم آرایشی، به آن می‌روند.
    آدرس برج آلتون: مشهد، بلوار دانشگاه، بین دانشگاه بیست دو و بیست وسه

    برج آلتون
    برج آلتون

     

علاوه بر این برج‌های معروف، مجتمع‌های تجاری و فروشگاه‌های متنوعی در خیابان جانباز مشهد فعال هستند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

 

مراکز خرید مشهد نزدیک حرم

شاید بیشترین تراکم مراکز تجاری و بازارهای مختلف در مشهد، اطراف حرم امام رضا باشد. در این بازارها می‌توانید هر آنچه بخواهید را با قیمت‌های مناسب پیدا کنید. در ادامه ابتدا از قسمت شرقی حرم بازارها را معرفی می‌کنیم و سپس به معرفی بازارها و مراکز تجاری  قسمت غربی حرم می‌پردازیم.

مراکز خرید مشهد نزدیک حرم
مراکز خرید مشهد نزدیک حرم
  • بازار رضا: بازار رضا از جمله بازارهای سرپوشیده و قدیمی در شهر مشهد است که به دلیل نزدیکی به حرم، حجم بالایی از زائران را به سمت خود جذب می‌کند. به همین دلیل بیشتر افراد، سوغاتی‌های مختلف مربوط به مشهد را از این بازار تهیه می‌کنند.
    آدرس بازار رضا:ضلع شرقی میدان آب، بازار رضا

    بازار رضا
    بازار رضا

     

  • بازار ۱۷ شهریور: اگر قیمت مناسب جزء اصلی‌ترین فاکتورهای خرید شما است، بازار ۱۷ شهریور به سبب ارائه محصولات مختلف با قیمتی مناسب، می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای شما باشد. انواع مختلف پوشاک را می‌توانید در این بازار پیدا کنید.
    آدرس بازار ۱۷ شهریور مشهد: میدان ۱۷ شهریور

    بازار 17 شهریور
    بازار 17 شهریور

     

  • پاساژ آسمان مشهد: پاساژ آسمان مشهد، از جمله پاساژهایی است که در بین انواع لوکس و پرطرفدار این شهر قرار می‌گیرد. این مجموعه با ۷۰۰ واحد تجاری، به عرضه شیک ترین و به روزترین اجناس و کالاهای متنوع می‌پردازد.
    آدرس پاساژ آسمان مشهد: میدان ۱۷ شهریور

    مرکز خرید آسمان
    مرکز خرید آسمان

     

  • مجتمع تجاری آکسون: مجتمع تجاری آکسون مشهد دارای ۹ طبقه با کاربری تجاری، ۴ طبقه پارکینگ، شهربازی و شهر کودک و فودکورت و کافی شاپ است. با این ویژگی ها برای یک خرید همراه با تفریحات و سرگرمی، گزینه ایده‌آلی به حساب می‌آید. همچنین لازم به ذکر است که در این مجتمع، جهت ایجاد بازار تخصصی، هر یک از طبقات به صنف خاصی اختصاص داده شده است که خرید را برای شما ساده‌تر خواهد کرد.
    آدرس مجتمع تجاری آکسون مشهد: میدان ۱۷ شهریور، ۳۵ متری دانش شرقی

    مرکز خرید آکسون
    مرکز خرید آکسون

     

  • مرکز خرید آرمان: مرکز خرید آرمان به دلیل معماری و دکور زیبا و فوق‌العاده‌ای که دارد، برای خرید و تفریح گزینه بی‌نظیری است. این مرکز خرید در نزدیکی حرم واقع شده که سبب جلب توجه هر چه بیشتر مسافران و زائران می‌شود.
    آدرس مجتمع تجاری آرمان: خیابان نواب صفوی، نرسیده به وحدت، جنب هتل سروش

    مرکز خرید آرمان
    مرکز خرید آرمان

     

  • مجتمع تجاری ویلاژ توریست مشهد: مجتمع ویلاژ توریست مشهد به دلیل نمای داخلی زیبا و بی‌نظیری که دارد، از جمله مراکز خرید لوکس محسوب می‌شود. در این مجموعه، اغلب پوشاک، کیف و کفش و مواردی از این دست عرضه می‌شود. همچنین دارای نمایشگاه‌های دائمی لوازم مختلف است. در این مرکز خرید، شهربازی سرپوشیده‌ای قرار دارد که مجهز به دستگاه‌های کامپیوتری، قطار، بولینگ و بیلیارد و دیگر وسایل تفریحی و سرگرم کننده می‌باشد.
    آدرس مجتمع تجاری ویلاژ توریست مشهد: ابتدای جاده طرقبه- ویلاشهر

    مرکز خرید ویلاژ توریست
    مرکز خرید ویلاژ توریست

     

  • مجتمع اکسین: مجتمع اکسین مشهد هم از دیگر مراکز تجاری تفریحی است که علاوه بر ارائه انواع کالاها و محصولات، مجهز به شهربازی، فودکورت و نیز پارکینگ طبقاتی است.
    آدرس مجتمع اکسین: شهرک غرب(قاسم آباد)، چهارراه مخابرات
مجتمع اکسین
مجتمع اکسین

 

بازارهای بین‌المللی و مجتمع‌های تجاری شمال مشهد

بخش دیگری از بازار مشهد در قسمت شمالی این شهر و اطراف میدان بهارستان است. دو مجتمع تجاری بزرگ و چندمنظوره در این منطقه قرار دارد، علاوه بر آن یک بازار بین‌المللی هم در همان اطراف و در نزدیکی میدان سپاد است.

  • مرکز تجاری الماس شرق: مرکز تجاری الماس شرق به عنوان یکی از بازارهای بین‌المللی مشهد، آشناترین مرکز خرید در این شهر است. مجتمع تجاری الماس شرق علاوه بر واحدهای تجاری، دارای انواع امکانات تفریحی است که آن را به یک مرکز پرطرفدار تبدیل کرده است. در الماس شرق می‌توانید تمامی کالاها و پوشاک مد نظر خود را خریداری کنید و از خرید در کنار سرگرمی‌های مختلف، لذت ببرید‌.
    آدرس مرکز تجاری الماس شرق: بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان، میدان مولوی بلخی

    مرکز تجاری الماس شرق
    مرکز تجاری الماس شرق

     

  • مرکز تجاری وصال: مرکز تجاری وصال ۶ طبقه است که از انواع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، هایپر مارکت و مواردی از این دست تشکیل شده است. این مجموعه همچنین تالار و رستوران معروف اطلسیه را در خود دارد. این مرکز خرید به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین مراکز خرید مشهد معرفی می‌شود که علاوه بر خدمات تجاری، خدمات تفریحی هم در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.
    آدرس مرکز تجاری وصال: انتهای بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان، جنب مجتمع تجاری الماس شرق

    مرکز خرید وصال
    مرکز خرید وصال

     

  • بازار بین‌المللی سپاد: بازار بین‌المللی سپاد از جمله مجموعه‌های تجاری است که در خود واحدهای مختلفی دارد. در این مرکز خرید بیشتر مسافران برای خریدهای سوغاتی مراجعه می‌کنند. این مجموعه بزرگ، انواع پوشاک، ظروف لاکی، لوازم خانگی، کیف و کفش و نیز سوغات مشهد و خراسان را به مسافران ارائه می‌دهد.
    آدرس بازار بین المللی مشهد: بزرگراه شهید چراغچی، بلوار خیام شمالی، حدفاصل میدان سپاد و میدان بهارستان (عطار نیشابوری)

    بازار بین‌المللی سپاد
    بازار بین‌المللی سپاد

بازارهای قدیمی مشهد

بازار فرش مشهد

بازار فرش مشهد در میان بازارهای قدیمی و سنتی این شهر، فرصت خوبی جهت بازدید از هنر فرش مشهد در اختیار شما قرار می‌دهد.

آدرس: مشهد، فلکه آب، خیابان اندرزگو ۱۳

بازار عباس قلی خان

بازار عباس قلی خان به عنوان یک مجموعه قدیمی، جزء مراکز خریدی است که قیمت مناسبی برای ارائه انواع کالاهای خود دارد.

  • آدرس بازار عباس قلی خان: خیابان نواب صفوی، جنب حوزه علمیه مشهد

بازار مرکزی مشهد

بازار مشهد علاوه بر اینکه جنبه تجاری دارد و افراد برای خرید به آن مراجعه می‌کنند، می‌تواند دارای جنبه‌های بازدیدی هم باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود در طول سفر خود به مشهد، حتما سری به بازار مرکزی مشهد بزنید.

    • آدرس بازار مرکزی مشهد: خیابان آیت الله بهجت

دیگر بازارها و مراکز تجاری مشهد

بازارهای مشهذ
بازارهای مشهد
  • بازار طلاب مشهد: بازار فردوسی مشهد یا بازار طلاب مشهد یکی از معروف‌ترین مجتمع‌های تجاری شهر مشهد است که دارای انواع فروشگاه‌های پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه است. فروشگاه‌های این مجموعه تجاری به ارائه محصولات با قیمت ارزان معروف هستند و گاها می‌توان البسه را با همان کیفیت ولی با نصف قیمت از آنجا تهیه کرد. درواقع بخشی از بازار لباس ارزان مشهد در این مجتمع است. آدرس بازار طلاب مشهد انتهای بلوار مفتح و نرسیده به میدان مفتح است.

 

  • بازار جنت مشهد: بازار جنت مشهد می‌تواند در میان مراکز خرید قدیمی این شهر معرفی شود. این بازار راسته‌ای از مغازه‌های مختلف با ارائه انواع محصولات متنوع است. بازار جنت بازار پوشاک و کیف و کفش بوده و عموماً افراد ساکن مشهد نیز از این بازار بسیار خرید می‌کنند.
    آدرس بازار جنت مشهد:حدفاصل میان بلوار امام خمینی و پاسداران، به موازات خیابان مدرس
  • بازار حکیم (روس‌ها): در خیابان امام خمینی و قبل از میدان شهدا یک بازار قدیمی وجود دارد که به بازار روس‌ها معروف است. نام این مکان تجاری بازار حکیم است و در آن انواع لوازم صوتی و تصویری و انواع پوشاک به فروش می‌رسد
  • مرکز خرید خورشید: در مرکز خرید خورشید مشهد به دلیل ارائه انواع پوشاک و کالاهای متنوع، با قیمت مناسب و کیفیت بالا، می‌توانید خرید خوب و مقرون به صرفه‌ای را تجربه کنید. آدرس مرکز خرید خورشید: منطقه ۱، بلوار احمدآباد

سخن پایانی

بازار مشهد یکی از گسترده‌ترین بازارهای کشور است، نزدیک بودن به مرز و مهم‌تر از همه وجود گردشگران بسیار زیاد و همیشگی در این شهر سبب شده تا علاوه بر بازار پررونق، گستردگی فراوانی نیز داشته باشد. بازار مرکزی مشهد، بازار طلاب مشهد و بازار جنت مشهد جزء بازارهای قدیمی در این شهر هستند.

علاوه بر بازار قدیمی، شهر مشهد برج‌های تجاری معروفی مانند مرکز خرید پروما مشهد، برج آلتون، مجتمع تجاری کاسپین مد و زیست خاور را داراست که سبب جذب گردشگران به بازار مشهد می‌شود.

    نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:
  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسين شهري
حسين شهري
4 سال قبل

سلام سعي كنيد اطلاعات خود رادرست و دقيق بدهيد مثلا در چهارراه شهدا يك خيابان شيرازي يا بالاخيابان ان خيابان كه ضلع ديگر بازارمركزي است خيابان اخوند خراساني نيست خيابان رجايي در تابلو است ولي در ميان مردم به نام قبلي ازادي گفته ميشود و …دقت فرماييد

نوشته های مرتبط

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x