تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

طرقبه مشهد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

طرقبه مشهد

 طرقبه مشهد

طرقبه مشهد به دلیل زیبایی‌هایی که دارد، به یکی از جاذبه‌های دیدنی در این شهر تبدیل شده که امروزه عموم مسافران و گردشگرانی که سفر به مشهد را انتخاب می‌کنند، جهت گردش این گزینه را در لیست بازدید خود قرار می‌دهند. طرقبه که در شهرستان طرقبه شاندیز قرار دارد، روستایی خوش‌ آب‌وهواست که فاصله چندانی با خود مشهد ندارد. از این رو افراد می‌توانند در صورت سفر به مشهد با قطارهای پنج ستاره فدک، از این شهر هم بازدید کنند. با توجه به زیبایی‌هایی که در طرقبه مشهد وجود دارد، در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با این منطقه و اماکن گردشگری‌ آن آشنا کنیم.

 

طرقبه مشهد کجاست؟

با توجه به اینکه مشهد بزرگترین شهر زیارتی ایران بوده و سالانه توریستان متعددی به منظور زیارت و بازدید از اماکن گردشگری مشهد به این شهر سفر می‌کنند، گزینه‌های متنوعی را در لیست بازدیدی افراد قرار می‌دهد. در این بین، طرقبه هم جزء جاهای دیدنی و گردشگری‌ قرار می‌گیرد که به دلیل تفریحات به خصوص خود، در کنار طبیعت بی‌نظیری که دارد، جذابیت‌های سفر شما را چند برابر می‌کند.

طرقبه مشهد در 18 کیلومتری این شهر قرار دارد. اگر بخواهیم محل دقیق طرقبه را بررسی کنیم، این روستا در جنوب غرب مشهد، در مسیر جاده جاغرق واقع شده است. در این روستا می‌توانید طبیعت زیبایی از مشهد را در کنار باغ‌ها، کوه‌ها، رود‌ها و چشمه‌های آن مشاهده کنید و از آب‌وهوای زیبای این منطقه لذت ببرید‌. وجود باغ رستوران های متعدد با غذاهای با کیفیت و محیط آرام و زیبا افراد بسیاری را به طرقبه می کشاند. به منظور بازدید از طرقبه پس از سفر به مشهد با قطارهای پنج ستاره فدک، به سادگی و با استفاده از ماشین‌های سواری و یا شخصی، به طرقبه بروید.

از طرفی هم اگر بخواهید می‌توانید از مترو و یا بی‌ آر تی جهت رفتن به طرقبه بهره بگیرید. به این منظور کافیست از طریق یکی از این راه‌ها به ایستگاه وکیل آباد رفته و از آنجا با یکی از اتوبوس‌های طرقبه، به طرقبه مشهد بروید.

طبیعت زیبای منطقه ییلاقی طرقبه مشهد
طبیعت زیبای منطقه ییلاقی طرقبه مشهد

 

تفریحات موجود در طرقبه مشهد

طرقبه از جمله فرصت‌های سیاحتی‌ای است که در مشهد وجود دارد و می‌تواند به واسطه تفریحات متنوع و متعددی که در خود دارد، سفر به مشهد را برای مسافران جذاب و خاطره‌انگیز سازد. از جمله مهم‌ترین و جذاب‌ترین این گزینه‌های تفریحی، مواردی هستند که در ادامه مورد بحث قرار گرفته شده‌اند:

  1. پیست اتومبیل‌رانی طرقبه

 در صورتی که شما هم به تفریحات هیجان‌انگیز و یا سرعت علاقه دارید، پیست اتومبیل‌رانی طرقبه می‌تواند گزینه فوق‌العاده‌ای برای تفریح شما باشد. این پیست اتومبیل‌رانی جهت تجربه سرعت و هیجان، فرصت خوبی خواهد بود. البته باید افزود که با توجه به قیمت بالای این تفریح، تمامی افراد آن را انتخاب نمی‌کنند‌. با این حال از جمله گزینه‌های مورد توجه در طرقبه به شمار می‌رود.

پیست کارتینگ یکی از تفریحات طرقبه
پیست کارتینگ یکی از تفریحات طرقبه

 

  1. سوارکاری طرقبه

سوارکاری در طرقبه هم از دیگر تفریحات گران‌قیمتی است که افراد می‌توانند آن را تجربه کنند. این مورد برای افرادی که با اسب‌سواری آشنایی دارند، می‌تواند گزینه جذابی باشد. در مورد سوارکاری طرقبه باید گفت که یکی از تفریحات محبوب مردمان خراسان به شمار می‌رود.

سوارکاری در طرقبه
سوارکاری در طرقبه

 

  1. پیست اسکی در طرقبه

در صورتی که در فصل زمستان به مشهد سفر نمودید، پیست اسکی طرقبه می‌تواند تفریح جذاب و هیجان‌انگیزی برای شما باشد. افرادی که به دلیل موقعیت جغرافیایی محل سکونت خود، آب‌وهوای خشک و کویری دارند، در فصل زمستان با سفر به مشهد و بازدید از طرقبه، می‌توانند از لذت تفریح در پیست اسکی طرقبه برخوردار شوند.

پیست اسکی طرقبه
پیست اسکی طرقبه

 

  1. چالیدره طرقبه

اگر برخلاف گزینه‌های قبلی، به دنبال یک تفریح ارزان‌تر در طرقبه هستید، مجموعه تفریحی چالیدره طرقبه می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای شما باشد. زیپ لاین، بانجی جامپینگ، تله کابین، قایق سواری، قایق موتوری و ماهیگیری، همگی در لیست تفریحات این مجموعه قرار می‌گیرند که در ایجاد لحظاتی خوش به شما کمک خواهند کرد.

منطقه گردشگری چالیدره
منطقه گردشگری چالیدره

 

معماری طرقبه

جدای از بحث تفریحی‌ای که در مورد طرقبه مشهد مطرح شد، معماری و فضای این روستا خود از جمله دلایلی است که می‌تواند در بازدید از این منطقه موثر واقع شود. روستاهای مختلفی در اطراف طرقبه وجود دارد که هر کدام از ویژگی‌های به خصوصی برخوردار هستند. روستای کنگ از جمله مواردی است که عموما مورد بازدید مسافران قرار می‌گیرد. علت بازدید از این روستای کوهستانی‌، معماری زیبای پلکانی خانه‌های آن است. این سبک معماری عموما افراد را به یاد ماسوله و اورامانات می‌اندازد. علاوه بر این روستا، در حومه طرقبه روستاهای دیگری همراه با طبیعت زیبا و بکر وجود دارند که برای گردشگری و طبیعت‌گردی، گزینه‌های فوق‌العاده‌ محبوبی به شمار می‌روند.

روستای کنگ
روستای کنگ

 

سوغات طرقبه مشهد

طرقبه به دلیل آب‌وهوای خوبی که دارد، از باغ‌های متعددی برخوردار بوده و همین موضوع سبب انحصار سوغات این منطقه شده است. در صورتی که از طرقبه مشهد بازدید نمودید، حتما از آلو، لواشک و ترشی‌های طرقبه خریداری کنید. آجیل و خشکبار نیز بخش دیگری از تولیدات این منطقه است. البته باید افزود که علاوه بر این خوردنی‌ها، صنایع دستی به خصوصی چون حصیر و گلیم‌های رنگارنگ و یا ارغوان‌بافی هم در میان گزینه‌های مربوط به سوغات  طرقبه قرار می‌گیرند.

سوغات طرقبه
سوغات طرقبه

 

مجموعه فدک

مجموعه فدک، متشکل از کادر حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی است تا خدمات بی‌نظیر و کاملی را در اختیار مسافران خود قرار دهد. مجموعه قطارهای فدک، به عنوان اولین قطارهای پنج ستاره در ایران، از سال 1394 فعالیت خود را آغاز نمود و در این عرصه توانست، حداکثر کیفیت را به مسافران خود ارائه دهد. به طوری که یک سفر راحت، ایمن و لوکس را برای افراد به ارمغان می‌آورد. کوپه‌های مدرن با طراحی ایرانی این قطارها، مجهز به تمامی موارد استراحتی، شامل بسته خواب ضدعفونی شده، تلویزیون حاوی انواع فیلم و آهنگ به همراه تخت‌هایی عالی برای استراحت در طول سفر است. با توجه به آنچه تا کنون گفته شد، می‌توان دریافت که این مجموعه بهترین انتخاب ممکن برای یک سفر به یاد ماندنی در ایران خواهد بود.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x