تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

قیمت بلیط قطار مشهد به زاهدان

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در این مقاله با بررسی قیمت بلیط قطار مشهد به زاهدان با شما هستیم. لازم به ذکر است که برای آگاهی از قیمت بلیط ها و زمان و نحوه حرکت قطار ها می توانید به سایت فدک مراجعه کنید.

قیمت بلیط قطار از همه مهم تر به نوع وکوپه های انتخابی بستگی دارد که بر این اساس می توانید بر اساس شرایط خود کوپه و واگن خود را انتخاب کنید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

همچنین سعی می شود تا به موارد زیر پرداخته شود:

  • آشنایی با زاهدان

  • آب و هوای زاهدان

  • دلیل اهمیت زاهدان

  • هتل های زاهدان

  • مسیر ریلی مشهد به زاهدان

  • را آهن زاهدان

  • چرا مسیر ریلی زاهدان بسیار با اهمیت است؟

[/stextbox]

 

آشنایی با زاهدان

زاهِدانْ یکی‌از کلان‌شهرهای کشور ایران و راس استان سیستان و بلوچستان است . این شهر در منطقهٔ جنوب استانهای شرقی جای دارد .

اسم گذشته شهر «دزآب» بوده که در حین رضا شاه به «زاهدان» تغییر تحول یافته‌است.زاهدان از سوی شمال به شهرستان زابل و , از طرف جنوب به شهرستان خاش , از سوی شرق به کشورهای افغانستان و پاکستان و از طرف غرب به شهرستان فهرج منتهی می گردد.

آشنایی با زاهدان
آشنایی با زاهدان

آب و هوای زاهدان

اقلیم  زاهدان در اکثر روزهای سال گرم و کم آب است . شب‌های فصل‌تابستان اقلیم زاهدان رو به سردی میرود آب و هوای زاهدان در بیش‌تر روزهای سال گرم و کم آب است . در فصل‌تابستان روزهایی مضاعف گرم و شب‌هایی با حرارت نسبی ناچیز را تجربه می‌نماید .

معمولاً در‌این شهر برف نمی‌بارد . با این وجود بیشترین مقدار نزولات جوی بار در استان , مرتبط با زاهدان و نیز چنین خاش می باشد که عمدتاً در فصل‌زمستان صورت می دهد . در ماه‌های دی و بهمن , آب و هوایی عمدتاً خنک و شب‌هایی سرد درین حیطه حاکم است.

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]مهمانداران قطارهای فدک توسط اساتید بین المللی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا اتریشی انتخاب شده و آموزش دیده اند.[/stextbox]

دلیل اهمیت زاهدان

زاهدان به دلیل مرزی بودن , از وضعیت استراتژیک جغرافیایی و نظامی و تجاری موقعیت مختص شامل است ; به گونه‌ای که از یک‌ طرف راه آهن پاکستان که از میرجاوه به جمهوری اسلامی ایران وارد میشود و از طرف دیگر راه آهن سراسری کشور ایران بدین شهر منتهی می شود ;

و از طرف دیگر در اطراف به میل سه جانبهٔ کشور‌ایران و پاکستان و افغانستان جای‌دارد .

زاهدان شهری نوبنیاد است که در پانصد و هفده کیلومتری مشرق کرمان و هم در حوالی سرزمین پاکستان واقع شده است . با روش زمینی از طرف شمال به مشهد مقدس و از طرف جنوب به چابهار دارای ارتباط شده و هم‌چنین دارنده پایانه سامانه ریلی و فرودگاه بین‌المللی است .

 

هتل های زاهدان

زاهدان هتل‎های متعددی ندارد , اما این  تعداد کم , باعث شده تا کیفیت دوچندان عالی و سرویس ها مناسبی را ارائه بدهند. در‌این بخش به معرفی مواردی از هتل‌های عالی و بسیار با کیفیت و در عین حال ارزان و قابل استفاده پرداخته‌ایم .

 

هتل استقلال زاهدان

هتل استقلال , چهار ستاره و شایسته ترین هتل این شهر می باشد.  هتل استقلال تنها هتل گران‌قیمت زاهدان است و کیفیت سرویس هایش , با استانداردهای شایسته ترین هتل‎ها رقابت می‎کند .

هزینه‎ی یک شب اقامت در‌این هتل , مبتنی بر گونه اتاق یا این که آپارتمان , از ۲۹۰ تا ۵۳۰ هزار تومان متغیر است .  البته برای آگاهی از قیمت دقیق این هتل می توانید به سایت رزرو آن مراجعه کنید.

 

مسیر ریلی مشهد به زاهدان

در مسیر سامانه ریلی شهر مشهد زاهدان قطارهای مسافربری قدرتمند می باشند که با حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و قطارهای باربری  با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت جابه جا می شوند .

مسافت بین مبدا و مقصد این مسیر نزدیک به نهصد و پنجاه و چهار کیلومتر بوده و قطارهای مسافربری توانمند می باشند که ‌این مسیر را نزدیک به ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه طی نمایند .

سامانه ریلی شهر مشهد مقدس زاهدان از مسیرهای کوهستانی عبور می نماید .با این‌که مسیر قطار شهر مشهد زاهدان قرار است اخیرا بهره برداری شود , البته پایانه راه‌آهن زاهدان قدمتی طولانی دارا است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای 5 ستاره فدک ارائه می شود:

✅ استفاده از فرش قرمز جهت استقبال اولیه از مسافرین و انجام راهنمایی به مهمانان در ابتدای سفر

✅  ارائه حوله مرطوب / دستمال مرطوب

✅  سرو نوشیدنی خوشامدگویی

✅  استفاده از ظروف چینی

✅  سرو عصرانه یا صبحانه با توجه به ساعت حرکت قطار

✅  سرو پیش غذا، غذای اصلی و دسر

✅  سرو نوشیدنی گرم بعد از غذا بصورت نامحدود

[/stextbox]

 

را آهن زاهدان

. پایانه راه‌آهن زاهدان در سال ۱۹۱۹ میلادی یعنی صد سال پیش و به وسیله بریتانیایی ها برپا شد . این پایانه به دنبال مسیر راه‌آهن هندوستان قرار داشته است و به همین دلیل از اهمیت بسیاری برای آنان برخوردار بوده است .

تا برهه زمانی ۴۸ سال صرفا از روش این پایانه می توانستید زاهدان به میرجاوه را که طول آن نود و چهار کیلومتر میباشد را طی فرمائید .پایانه سامانه ریلی زاهدان با یک قرن عمر تحت عنوان یکی‌از سابق ترین پایانه های قطار کشور‌ایران به حساب آورده می شود .

چه بسا در‌ صورتی‌که از مزیت های این مسیر مسافربری نا دیده بگیریم مزایای به کارگیری حمل توشه از این مسیر منحصرا میتوانید تولید این مسیر را توجیه نماید .

طبق بررسی کارشناسان در شرایطی که عمل باری در این راه قابلیت و امکان پذیر شود راه‌آهن شهر مشهد مقدس زاهدان تماما به نفع روستا خواهد بود و بسط آن به مناطق آسیای میانه نیز می‌تواند این منفعت ها را ارتقا دهد .

 

چرا مسیر ریلی زاهدان بسیار با اهمیت است؟

از آنجا که استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی راه های  پررفت و آمد میباشند و این‌شیوه سامانه ریلی می‌تواند اتصال نیکی برای نقاط جنوبی مرزو بوم به بخش ها شمال شرقی مملکت باشد .

سیستان بلوچستان به جهت برخورداری از شرایط جغرافیایی ویژه و ارتباط راحت به آب های آزاد از اهمیت تجاری و استراتژیکی متعددی شامل است و از طرفی مشهد تحت عنوان یکی‌از مناطق پر گردشگر شهرهای مرزوبوم و تحت عنوان دو‌مین شهر پرجمعیت و کلیدی مرز و بوم هم اهمیت فراوانی داراست .

 

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x