تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

چطور با قطار از مشهد به قم برسیم؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

چطور با قطار از مشهد به قم برسیم؟

چطور با قطار از مشهد به قم برسیم؟

مسافرت با قطار از مشهد به قم، یک گزینه سفری مناسب است که به لحاظ ایمنی و امکانات می‌تواند شرایط سفر را برای افراد ساده‌تر کند. امروزه بیشتر سفرها به وسیله قطار و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد تا از خطرات مختلف موجود در سفر جلوگیری شود. این قطارها در انواع مختلف و از شرکت‌های متنوع هستند که بسته به قیمت بلیط آن‌ها، خدماتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

مسیر ریلی قطار از مشهد به قم، به دلایل زیارتی، در میان پرترددترین‌ها قرار می‌گیرد که می‌تواند برای مسافران جنبه رفت یا برگشت داشته باشد. در هر صورت، این میزان تردد سبب شده تا قطارهای بسیاری از انواع شرکت‌ها، در این مسیر فعالیت کنند که می‌توانند در انواع ۵ ستاره، ۴ ستاره و یا ۳ ستاره باشند.

قم شهری زیارتی و سیاحتی
قم شهری زیارتی و سیاحتی

راه آهن مشهد به قم

مسافت بین دو شهر زیارتی مشهد و قم، در حدود ۱۱۰۶ کیلومتر است که در ۱۳ ساعت طی می‌شود. این میزان زمان، به دلیل استراحت مسافران در طول سفر، نیاز به فراهم آوری شرایط در جهت آرامش افراد دارد. به همین دلیل برای مسافت‌های دور، قطارهای کوپه‌ای به نسبت اتوبوسی، انتخاب بهتری هستند.

با توجه به اینکه قطار از مشهد به قم، طی پیمودن مسیر ریلی از ایستگاه‌های شهرهای دیگر هم می‌گذرد، افراد می‌توانند برای پیاده شدن در ایستگاه‌های بین راهی و یا حتی سوار شدن از آن‌ها، بلیط قطارهای مشهد به قم را تهیه کنند‌. ایستگاه‌های کاشمر، شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار در این مسیر قرار دارند و افراد می‌توانند در صورت نیاز، از این ایستگاه‌ها جهت پیاده یا سوار شدن بهره بگیرند.

جاذبه های دیدنی قم

جاذبه های قم
جاذبه های قم

شهر قم غالباً با جنبه‌های زیارتی مورد بازدید قرار می‌گیرد و سالانه حجم بالایی از زائران را از شهرهای مختلفی پذیرا می شود. البته این شهر علاوه بر حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری مختلفی است که آن را برای انتخاب مقصد سفر، به انتخابی پرطرفدار تبدیل کرده است.

شما در شهر قم می‌توانید علاوه بر زیارت حرم، از برخی مناطق چون دریاچه حوض سلطان، کاروانسرای دیر گچین، غار وشنوه، بازار قدیم قم و نیز مراکز تفریحی و مراکز خرید آن بازدید به عمل آورید و سوغاتی بخرید. همچنین شهر قم رستوران های بسیار با کیفیتی دارد که می توانید در آن انواع غذاها را میل کنید.

از آنجایی که بیشتر افراد این شهر را در حرم حضرت معصومه(س) خلاصه می‌کنند، کمتر کسانی به این مناطق طبیعی و گردشگری توجه می‌نماید. به همین دلیل هم طبیعت این شهر در میان انواع بکر و زیبا قرار می‌گیرد.

در صورتی که می‌خواهید مسافت مشهد تا قم را جهت سفر به این شهر طی کنید، امن‌ترین و بهترین مسیر زمینی، مربوط به مسیر ریلی مشهد به قم است که امنیت سفر شما را تضمین می‌کند.

راه آهن مشهد به قم

قطار مشهد قم که دو شهر زیارتی مهم کشور را به یکدیگر متصل می کند با طی مسافت ۱۱۰۶ کیلومتر و در مدت ۱۳ ساعت مسافران را از مشهد به قم می رساند. ایستگاه های کاشمر، شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار در این مسیر قرار دارند که مسافران برای رفتن به این ایستگاه ها نیز می توانند بلیت قطار مشهد به قم را تهیه نمایند.

بهتر است بدانید با افتتاح قطار حرم تا حرم رفت و آمد در این مسیر بسیار آسان تر شده است. قطار حرم تا حرم به صورت روزانه سفر هایی از قم به مشهد و برعکس دارد. قطار مشهد به قم فدک هر روز راس ساعت ۱۶:۳۲ دقیقه از مشهد به سمت قم حرکت می کند.

قیمت بلیط قطارهای مشهد به قم

قیمت بلیط‌ برای قطارهای مختلف، بسته به ویژگی‌ها و امکاناتی که دارند و خدماتی که در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، نسبت به هم تفاوت دارد. قطارهای ۵ ستاره فدک، ۵ ستاره اکونومی، ۴ تخته اکسپرس، قاصدک، رسپینا و انواع دیگر قطارها در این مسیر فعال هستند.

قیمت بلیط برای هر یک از این قطارها به شکلی متفاوت تعریف شده و طبیعتا در رابطه با قطارهای ۵ ستاره، این میزان به مراتب بالاتر خواهد بود. چرا که تمامی امکانات استراحتی و خدمات رفاهی در اختیار مسافران قرار داده می‌شود. در نتیجه بهتر است ابتدا شرایط را در نظر بگیرید.

با توجه به تنوع در قیمت‌ها و وجود برخی فاکتورهای موثر در روند قیمت گذاری، بهتر است از طریق صفحه اصلی شرکت مدنظر خود، قیمت‌ها را مشاهده و مقایسه نمایید و بر اساس اعداد و ارقام نمایش داده شده، گزینه ایده‌آل خود را انتخاب کنید.

مجموعه فدک، برای سهولت هر چه بیشتر مسافران خود، امکان تهیه بلیط اینترنتی را فراهم آورده که با مراجعه به صفحه اصلی سایت فدک، می‌توانید اطلاعات مربوط به خدمات قطارهای فدک، ریل‌های فعال و هزینه سفر را کسب نمایید.

زمان حرکت قطارهای مشهد به قم+خرید بلیت

مسیرهای قطار فدک
مسیرهای قطار فدک

در اینجا برای شما زمان حرکت بعضی از قطارهای مسیر مشهد قم را مشخص کردیم. همانطور که مشاهده می کنید به دلیل مسافران زیادی که این مسیر دارد، اکثر قطارها به صورت روزانه در این مسیر تردد می کنند.

مسیر مشهد به قم به دلیل وجود دو مکان زیارتی از مهم ترین مسیرهای کشور است، به صورتی که بسیاری از زائران از داخل و خارج از کشور این مسیر را می پیمایند تا این خواهر و برادر مقدس را در این دو شهر مقدس زیارت کنند.

در این مقاله به بررسی مسافت ریلی مشهد تا قم پرداختیم، همچنین قطارهای موجود در این ایستگاه و زمان حرکت و قیمت بلیت آن ها را گفتیم. امیدواریم با انتخاب یک قطار مناسب سفر خوبی را تجربه کنید.

 

ویژگی‌های قطارهای فدک

استفاده از قطار برای سفرهای داخلی و بین شهری، یکی از شیوه‌های رایج مسافرت است که جزء انتخاب‌های بی‌دردسر قرار می‌گیرد. قطارهای فدک، با ارائه انواع خدمات، می‌توانند مسیر را برای شما دلپذیرتر کنند. سرو غذا و پیش غذا در ظروف چینی، به علاوه میان وعده‌ها، از جمله خدمات این قطار است. در نتیجه نیازی به نگرانی از بابت مسافت‌های طولانی نخواهد بود. چرا که تغذیه راه توسط خود قطار قابل تامین است.

به علاوه در طراحی تخت‌های این قطار، با اصول ارگانومی، به راحتی مسافران توجه ویژه‌ای شده تا زمان سفر برای افراد مشکلی ایجاد نکند. همچنین لازم به ذکر است که تمامی مهماندارای این قطار با ارائه بهترین خدمات، تلاش در افزایش کیفیت سفر مسافران دارند.

وجود عایق‌های صوتی و حرارتی جهت حذف صداهای مزاحم، از دیگر ویژگی‌های موثر در افزایش سطح کیفی سفر است که توسط مجموعه فدک به خوبی لحاظ شده است.

این قطارها دارای تزئینات داخلی لوکسی هستند که فضای مدرنی را به واسطه سامانه روشنایی و نورپردازی ویژه به وجود می‌آورند. همچنین به منظور جریان هوای تازه در واگن، نسبت به طراحی آن دقت بالایی صرف شده است.

این قطارهای پنج ستاره دارای سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مجهز به شیرهای اتوماتیک و آب سرد و گرم هستند.

آسایش سفر با قطارهای فدک
آسایش سفر با قطارهای فدک

 

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار قم به مشهد و بلعکس از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
ایستگاه های قطار مشهد قم | مجله قطارهای فدک
4 سال قبل

[…] های قطار مشهد به قم نیز مانند سایر ایستگاه های ریلی دارای امکانات و ویژگی […]

نوشته های مرتبط

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x