تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

مکان های تاریخی مشهد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در مقاله زیر به معرفی مکان های تاریخی مشهد خواهیم پرداخت. استان خراسان به عنوان پهناور ترین استان ایران و  به نوعی مرکز دینی یکی از پرگردشگر ترین استان به حساب می آید. بسیاری از مردم علاوه بر زیارت بارگاه امام هشتم ، خواهان بازدید از مکان های تاریخی این استان می باشند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در مقاله پیش رو به سوالات اتی پاسخ داده خواهد شد:

  1. موقعیت جفرافیایی، آب و هوا و اقلیم مشهد به چه صورت است؟

  2. مکان های تاریخی مشهد کدام مکان ها هستند؟

  3. بهترین فصل سفر به مشهد، کدام فصل است؟

  4. موقعیت جفرافیایی، آب و هوا و اقلیم مشهد به چه صورت است؟

[/stextbox]

موقعیت جفرافیایی،آب و هوا و اقلیم مشهد

مشهد ( استان خراسان رضوی ) دقیقا در میان دو استان خراسان شمالی و خراسان جنوبی قرار گرفته است. به همین دلیل دارای آب و هوا و اقلیم متغییر و دلپذیری است. بخشی از اقلیم مشهد خشک  و بخشی از ان مرطوب می باشد. آب و هوای مشهد معتدل رو به سرد و خشک می باشد. حداکثر دمای تابستان های مشهد مقدس 43 درجه و حداقل دمای زمستان های آن حدود 23 درجه زیر صفر می باشد.

 

مکان های تاریخی مشهد

مشهد مقدس ، پایتخت معنوی ایران محسوب می گردد. بالطبع بزرگترین جاذبه تاریخی مشهد، حرم علی ابن موسی الرضی المرتضی می باشد. تاریخ ساخت این بنای معنوی به دوره سامانیان نسبت داده شده است. این مکان دارای آرامگاهها، رواق ها، موزه ها، کتابخانه ها، صحن ها می باشد.

از دیگر مکان های تاریخی این خطه ی معنوی می توان به آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی اشاره نمود. این مکان زیبا در 20 کیلومتری شمال شهر مشهد واقع گردیده است. ساخت این بنا در سال 1343 -1347 به طول انجامیده است.

 

مجموعه کوهسنگی

پارکی در جنوب غربی مشهد می باشد. این مکان در حاشیه کوههای مرتفعی است که از قدیمی ترین روستاهای مشهد محسوب می گردد.در سال 1340 این مجموعه زیبا از طریق خیابانی به بدنه اصلی مشهد متصل شده است.

مجموعه کوهسنگی
مجموعه کوهسنگی

مسجد گوهرشاد

بنای تاریخی دیگری در مشهد می باشد. این بنا به دستور همسر شاهرخ، گوهرشاد بیگم ساخته شده است . کاشی کاری ها و معماری چشم نواز این مکان از آثار تاریخی جاذب گردشگری مشهد به حساب می آید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]هر واگن قطارهای فدک یک نیم کوپه ی مخصوص مهماندار را در خود جای داده است[/stextbox]

 

آرامگاه نادر شاه افشار

در سال سال 1296 شمسی ور در اواخر عهد قاجار و به همت قوام السلطنه بنا گردیده است. در همان سال استخوان های نادر شاه افشار از تهران به این مکان انتقال یافته است.

آرامگاه نادر شاه افشار
آرامگاه نادر شاه افشار

حمام مهدی قلی بیک

بوسیله یکی از امرای تیموری در سال 1027 ساخته و موقعیت ان در نزدیکی بازار بزرگ مشهد و میدان 72 تن می باشد. این مکان هم اکنون موزه وسایل و ابزار الات قدیمی می باشد.

 

کلیسای مسروپ قدس

کلیسای مسروپ قدس که در دوران پهلوی اول ساخته شده است. این کلیسا در میدان دهم دی قرار دارد. معماری این بنا نیز یونیک و دیدنی است.

کلیسای مسروپ قدس
کلیسای مسروپ قدس

خانه تاریخی ملک

در اواخر دوران قاجار بنا گردیده است. این مکان در ضلع شرقی خیابان امام رضا و روبروی اداره دارایی واقع گردیده است. معماری عصر قاجار در این مکان مشهود می باشد.

خانه تاریخی ملک
خانه تاریخی ملک

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

✅  ارائه سرویس خواب با کیفیت متفاوت

✅  بهره گیری از سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت هایی از قبیل انتخاب فیلم، انتخاب موسیقی، اعلام  اطلاعات موقعیت مکانی قطار، اعلام وضعیت آب و هوا و احضار مهماندار

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

✅  ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

✅  ارائه هدفون

[/stextbox]

مسجد هفتاد و دو تن ( مسجد شاه )

در ابتدای خیابان خسروی است. این بنای تاریخی دارای چهرطاق گنبد، دو پوش ، دو مناره و ایوان است. مسجد هفتاد و دو تن در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

آرامگاه پیر پالاندوز

در دوران صفویه بنا گردیده است. این بنا متعلق به محمد عارف عباسی (عارف بزرگ قرن دهم ) می باشد. بنای اصلی در زمان سلطان محمد خدابنده احداث گردیده و در طول زمان به شکل فعلی درآمده است.

 

بهترین فصل سفر به مشهد، کدام فصل است؟

بهترین فصل سفر به مشهد به هدف مسافر از این سفر باز میگردد.

از نظر آب و هوا ، بهترین فصل بهار به حساب می آید . چرا که نه گرمای آزار دهنده ی تابستان و نه سرما و خشکی پاییز و زمستان در این فصل وجود ندارند.

از نظر مناسبت های خاص ، ماه رمضان بهترین زمان مسافرت به این خطه معنوی می باشد. مراسم افطاری ماه رمضان و خوان کرم گسترده هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت ، یکی از بهترین خاطرات عمر هر فردی را رقم خواهد زد. از سوی دیگر ماه محرم نیز برای کسانی که با هدف تجربه مراسم خاص به مشهد سفر می کنند نیز مناسب می باشد.

برای استفاده از طبیعت مشهد فصول بهار و تابستان پیشنهاد می گردند.

 

پایتخت معنوی

مشهد، پایتخت معنوی ایران می باشد که جاذبه های تاریخی متعددی را نیز در بر دارد .در مقاله بالا تمامی مکان های تاریخی مشهد برشمرده گردید. بی شک مشهد یکی از پرگردشگر ترین شهر های ایران به حساب می آید. سایت های تخفیف در فصول مختلف افر های بسیاری را به مسافران پیشنهاد می دهند. اگر عازم این سفر معنوی و مفرح هستید، التماس دعا.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x