تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

جاهای دیدنی رضوانشهر گیلان

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

جاهای دیدنی رضوانشهر گیلان

استان گیلان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران است. مرکز این استان شهر رشت است که جاذبه های دیدنی بسیاری دارد. اما از آن که بگذریم هر شهر اسن استان جاذبه های مختص به خود را دارد. رضوانشهر یکی از مناطق تاریخی و طبیعی استان گیلان است که دیدنی های زیادی داشته و از دو بخش جلگه ای و کوهستانی تشکیل شده است. این شهر از قسمت شمال به دریای خزر و شهر تالش، از جنوب به شهر صومعه سرا و ماسال، از غرب به شهر خلخال و از غرب به بندر انزلی متصل می شود. رضوانشهر در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به رشته کوه های سرسبز تالش مشرف است. مساحت رضوانشهر ۷۱۴ کیلومتر مربع است و مردم آن به زبان تالشی و گیلکی صحبت می کنند. فصل بهار و اوایل پاییز بهترین زمان برای سفر به رضوانشهر است. اگر به گیلان سفر می کنید حتما برنامه ای برای بازدید از جاهای دیدنی رضوانهشر نیز داشته باشید.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا مناطق دیدنی رضوانشهر را به شما معرفی کنیم.

 

مهمترین جاذبه های دیدنی رضوانشهر عبارتند از:

  • آبشار ویسا دار
  • پل آجری پونل
  • مسجد اسپیه مزگت
  • پارک جنگلی گیسوم
  • روستای بهشتی ارده
  • قلعه ی امیر ساسان
  • بقعه سیده بانو

 آبشار ویسا دار

آبشار ویسادار یکی از زیباترین آبشارهای کشور و سومین آبشار بلند استان گیلان می باشد که در رضوانشهر قرار دارد. ارتفاع آبشار به بیش از ۱۵ متر می رسد. این آبشار در روستای اوویار در  ۱۶ کیلومتری پره سر قرار گرفته است. برای رسیدن به این مکان باید مسیری جنگلی را طی کنید که بسیار زیبا بوده و چشم انداز حیرت انگیزی دارد. ویسادار به معنی “سایه درخت بید” است. این آبشار پلی زیبا دارد که وقتی روی آن قرار می گیرید آبشار را در زیر پای خود خواهید داشت.

 آبشار ویسا رضوانشهر
آبشار ویسا دار که یکی از مناطق دیدنی رضوانشهر

 

پل آجری پونل یکی از جاهای دیدنی رضوانشهر 

این پل مربوط به دوران صفویه است و بر روی رودخانه شفارود بنا شده است. این پل در ۴ کیلومتری جاده رضوانشهر- تالش قرار گرفته و در دوران قاجار نیز مرمت شده است. این پل ۳۰ متر طول و ۲٫۵ متر عرض دارد و یک بقعه قدیمی به نان بقعه شیخ خاصه جان ایوبی در مجاورت آن واقع شده است. این پل از سنگ، آجر و ساروج ساخته شده است. در سال ۱۳۸۶ نیز این پل مجدداً مرمت شد. در حال حاضر نیز از پل پونل برای عبور و مرور استفاده می شود.

پل آجری پونل 
پل آجری پونل

 

مسجد اسپیه مزگت 

این مسجد اهمیت مذهبی و تاریخی دارد و به آن مسجد سفید نیز می گویند. طبق گفته ها بنای این مسجد مربوط به دوران ساسانیان بوده است که باقیمانده یک آتشکده قدیمی و بزرگ زرتشتیان می باشد. در داخل این مکان رواقی چهارگوش برای نگهداری آتش ساخته شده که عبادت کنندگان نیز در دهلیزهای کناری آن می ایستادند. نام این مسجد از دو کلمه اسپیه و مزگت تشکیل شده که اسپیه به معنی سفید در زبان تالشی و مزگت به معنی مسجد در زبان اوستا است. این بنا در سال های سال زیر درختان بسیاری پنهان شده بود و هنگام قطع درختان نمایان شد .متأسفانه امروزه این بنا مورد بی مهری قرار گرفته و برای حفظ آن تلاشی نمی شود. برای رسیدن به این مکان باید به ۲۲ کیلومتری جنوب شهر تالش بروید.

مسجد اسپیه مزگت 
مسجد اسپیه مزگت

 

پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم از دیدنی ترین نقاط استان گیلان است که به آن پارک جنگلی دکتر درستکار هم می گویند. مرحوم دکتر درستکار یکی از پایه گذاران علم جنگل شناسی در ایران می باشد که برای احداث پارک جنگلی گیسوم زحمات فراوانی کشیده است. جاده این پارک در مسیر دریای خزر به طول چهار کیلومتر واقع شده و در چهارده کیلومتری رضوانشهر در شهر تالش قرار گرفته است. این جاده زیبا و دیدنی در نهایت به ساحل گیسوم ختم می شود. پارک جنگلی گیسوم ۸۰ هکتار مساحت دارد و میزبان ۷۵ گونه گیاهی و چندین گونه جانوری است. این پارک امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی، وسایل بازی کودکان، باربیکیو و چند سکو برای نشستن افراد را دارا می باشد.

پارک جنگلی گیسوم
پارک جنگلی گیسوم

روستای بهشتی ارده 

بهشتی ارده جز مرتفع ترین روستاهای استان گیلان و رضوانشهر است که به دلیل زیبایی های فراوان به آن بهشت عکاسان نیز می گویند .این روستای کوهستانی در بخش پره سر و ارتفاعات کوه های تالش قرار گرفته است. هوای این روستا به حدی خوب بوده که گویی افراد را ده سال جوان کرده است و پیشنهاد می شود حتماً یک شب را در این روستا بمانید .مردم این روستا به زبان تالشی صحبت می کنند و اکثراً کشاورز و دامدارند. روستای ارده جاذبه های دیدنی دیگری هم دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

روستای بهشتی ارده یکی از جاهای دیدنی رضوانشهر
روستای بهشتی ارده یکی از جاهای دیدنی رضوانشهر

 

قلعه ی امیر ساسان 

این قلعه، در روستای ارده در رضوانشهر قرار دارد که متأسفانه امروزه بسیار تخریب شده و شکل اصلی آن در گذر زمان از بین رفته و تنها یک عکس از نمای قدیمی باقی مانده است. گفته می شود این مکان ییلاقی خوش آب و هوا برای حاکمان تالش محسوب می شده است.

قلعه ی امیر ساسان
قلعه ی امیر ساسان

 

گورستان تاریخی پرن پرن وسکه 

این گورستان در بدو ورود به روستای ارده رضوانشهر قابل مشاهده است. اگر چه که نمی توان زمان دقیق احداث این گورستان و دفن اولین نفر در اینجا را ارئه داد؛ اما نکته حائز اهمیت این است که سنگ قبرهایی که در این گورستان دیده می شود بسیار قدیمی هستند و بعضا قدمتی بالاتر از ۵۰۰ سال دارند.

لازم به ذکر است که بسیاری از این سنگ قبرها در کتابخانه شناسه سنگ قبرهای ایران ثبت شده اند چرا که نمونه آنها در هیچ جای دیگری یافت نشده است و در نوع خود بی همتا هستند. حتی منطقه تخت فولاد در اصفهان که یکی از قدیمی ترین گورستان های ایران است و سنگ قبرهایی به قدمت تمدن دارد، نوع متفاوتی از سنگ قبرها را به خود اختصاص داده است و نوع سنگ ها به کار رفته این گورستان ارزش بالای خود را از دست نداده است. گورستان پرن پرن وسکه در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

گورستان تاریخی پرن پرن وسکه 
گورستان تاریخی پرن پرن وس یکی از جاهای دیدنی رضوانشهر

بقعه سیده بانو

بقعه سیده بانو در محله دارسرای رضوانشهر واقع شده که بنایی بسیار زیبا و دیدنی دارد. بر اساس روایات سیده بانو مادر پیر شرفشاه بوده است. این بقعه یک گنبد طلایی کوچک دارد و ضریح چوبی آن به یک کتیبه چوبی مزین شده است.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار مشهد رشت رفت و برگشت و یا بلیط قطار تهران رشت رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x