تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

ایستگاه های قطار مشهد به قم

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در این مطلب اطلاعات مفیدی در رابطه با ایستگاه های قطار مشهد به قم در اختیار کاربران عزیز قرار می دهیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

امروز به سوالات زیر در رابطه با این ایستگاه ها پاسخ می دهیم :

  • ایستگاه راه آهن قم در چه سالی تاسیس گردید؟

  • مناسب ترین زمان برای سفر به شهر قم چه زمانی است؟

  • قطار مشهد به قم از چه شهر هایی عبور می کند؟

  • قطار حرم به حرم چه ویزگی هایی دارد؟

[/stextbox]

 

شهر قم دومین شهر مذهبی ایران است و هر ساله زائران زیادی از سراسر ایران برای زیارت حرم مقدس حضرت معصومه(س) به این شهر سفر می کنند. همچنین مسافران بسیاری از شهر قم به مقصد مشهد سفر می کنند و برای این سفر قطار را انتخاب می کنند. مسافران فراوانی قطار را به دلیل مزایایی که نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل دارد برای سفر خود انتخاب می کنند. مزایایی مانند ایمنی بالا، اقتصادی بودن نسبت به هواپیما و آسایش و راحتی در طول سفر. همچنین مسافران قطار می توانند در طول سفر از مناظر لذت ببرند و با همسفران خود معاشرت کنند. علاوه بر این زمانی که احساس خستگی کنند می توانند به راحتی استراحت کرده و در طول سفر به سرویس های بهداشتی دسترسی داشته باشند. شهر قم بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵حدوداً ۱،۲۹۲،۲۸۳ نفر جمعیت دارد و وجود ایستگاه راه آهن با امکانات کامل یکی از نیازهای اصلی این شهر می باشد. شهر قم علاوه بر ایستگاه راه آهن قم، یک ایستگاه دیگر در فاصله ۲۰ کیلومتری خود به نام ایستگاه محمدیه نیز دارد.

خطوط ریلی مشهد به قم و بالعکس مسافران زیادی دارد؛ به طوری که حدود ۳۰% زائرانی که به مشهد سفر می کنند شهر قم را نیز به عنوان مقصد بعدی زیارت خود انتخاب می کنند و از این خط ریلی استفاده می کنند. هر ساله زائران بسیاری از کشورهای مسلمان نیز برای زیارت به ایران می آیند و با استفاده از قطار به شهرهای قم و مشهد سفر می کنند. امروزه در مسیر ۱۱۰۶ کیلومتری مشهد به قم ۸ نوع قطار در حال جابجایی مسافران هستند و سهم بزرگی در جابجایی مسافران در این مسیر را به عهده دارد.

 

 ایستگاه راه آهن قم در چه سالی تاسیس گردید؟

در سال ۱۳۱۷ ایستگاه راه آهن قم افتتاح شد و به ناوگان خطوط ریلی کشور پیوست .این ایستگاه از قدیمی ترین ایستگاه های راه آهن ایران است و در مرکز شهر قم یعنی در میدان راه آهن قرار گرفته است. ایستگاه راه آهن شهر قم به دلیل قرار گرفتن در کریدور اصلی شمال به جنوب همیشه پرتردد بوده است و برای حمل بار و مسافر از آن استفاده می شود. این ایستگاه دارای امکانات سرویس بهداشتی و سرویس بهداشتی ویژه معلولین، نمازخانه، گیشه فروش بلیط قطار، تلفن همگانی، خودپرداز، انبار توشه بار و امکانات حمل خودرو با قطار می باشد. برنامه قطارهای ایستگاه قم شامل قطار قم – تهران، قم – مشهد و قم – اهواز می باشد.

 

 ایستگاه راه آهن قم
ایستگاه راه آهن قم در چه سالی تاسیس گردید؟

مناسب ترین زمان برای سفر به شهر قم چه زمانی است؟

این شهر کویری دارای آب وهوای گرم وخشک با زمستان های سرد وتابستان های خیلی گرم است ومناسب ترین موقع برای سفر به این شهر فصل پاییز و بهار است. حرم حضرت معصومه اصلی ترین جاذبه قم است ،در کنار آن می توان به خانه تاریخی یزدان پناه و گذر خان به عنوان بناهای قدیمی و با ارزش قم اشاره کرد.

. همچنین مسجد مقدس جمکران نیز به عنوان زیارتگاه مهمی مقصد مسافران بسیاری است. این مکان در فاصله نزدیکی از شهر قم قرار گرفته و زائران فراوانی دارد. علاوه بر این شهر قم یکی از اصلی ترین مراکز تولید فرش دستبافت در ایران است. به همین دلیل همواره افراد بسیاری برای خرید این صنایع دستی نفیس به شهر قم سفر می کنند.

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

 برخی از ویژگی های قطارهای فدک

  • تزئینات داخلی لوکس و مدرنبه منظور جریان هوای تازه در واگن به منظور ایجاد شرایط آسایش مسافران
  • سامانه روشنایی و نورپردازی ویژه
  • تخت های بزرگتر از اندازه استاندارد (۶۰۰*۱۷۶۰)
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مجهز به شیرهای اتوماتیک و آب سرد و گرم

[/stextbox]

 

قطار مشهد به قم از چه شهر هایی عبور می کند؟

این قطار که باعث متصل شدن دو شهر زیارتی کشور به یکدیگر می شود ،از ایستگاه شهرهای کاشمر، نیشابور،شاهرود، دامغان ،سمنان و گرمسار عبور می کند وسرانجام پس از طی ۱۱۰۰کیلومتردر مدت ۱۳ ساعت مسافران را از مشهد به شهر قم می رساند.

اخیراً با اضافه شدن قطار ویژه حرم تا حرم، تدارک ویژه ای برای مسافران و زائران قم به مشهد دیده شده است. قطارهای ۵ ستاره فدک، چهار تخته اکسپرس و قطار سروش از جمله شرکت های ریلی هستند که در مسیر مشهد به قم و بالعکس فعالیت دارند

قطار مشهد به قم از چه شهر هایی عبور می کند؟
قطار مشهد به قم از چه شهر هایی عبور می کند؟

قطار حرم به حرم چه ویزگی هایی دارد؟

قطار حرم به حرم قم مشهد تنها قطار پنج ستاره است که به مسافرین در این خط ریلی سرویس می دهد.این قطار که از قطارهای شرکت فدک است دارای ساختار و طراحی بی نظیری است وهر مسافر با ورود به این قطار متوجه لوکس و متفاوت بودن آن می شود و خدمات خاص و ویژه ای در حد خطوط هوایی برای رفاه وآسایش مسافران  به آنها ارائه می دهد.

 

  • استقبال وخوش آمد گویی به مسافران با فرش قرمز

  • سرو نوشیدنی ها وتنقلات بی نظیر با تنوع زیاد متناسب باهرسلیقه

  • استفاده از ظروف لوکس و درجه یک چینی برای پذیرایی از مسافران

  • وجود سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی در دو طرف واگن

  • سرویس های خواب زیبا واستاندارد با بهترین کیفیت

این قطار هرروز ساعت ۱۶:۴۰ از قم به سمت مشهد حرکت می کند و روز بعد نیزساعت ۱۶:۳۲به سمت قم باز می گردد.

قطار حرم به حرم چه ویزگی هایی دارد؟
قطار حرم به حرم چه ویزگی هایی دارد؟

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]فدک، برترین قطار مسافربری بر اساس ارزیابی راه آهن ج.ا.ا در سال ۱۳۹۷[/stextbox]

 

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار رفت و برگشت مشهد قم فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x