تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

با محبوب‌ترین غذاهای ژاپنی (۱۰ غذا) آشنا شوید

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

با ۱۰ غذای محبوب ژاپنی آشنا شوید

غذاهای ژاپنی یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین غذاهای جهان هستند. این محبوبیت تا حدی است که در سال ۲۰۱۳ یونسکو آن را به عنوان دارایی نامشهود به رسمیت شناخت و ثبت کرد. بر اساس “قانون پنج”، آشپزی سنتی ژاپنی با واشوکو بر روی تنوع و تعادل غذا تأکید دارد. آن‌ها با استفاده از پنج رنگ(سیاه، سفید، قرمز، زرد و سبز)، پنج تکنیک آشپزی(غذای خام، کباب کردن، بخارپز کردن، آب‌پز کردن و سرخ کردن) و پنج طعم(شیرین، تند، شور، ترش و تلخ) به این دستاورد رسیده‌اند.

این اصول را می‌توان در تک‌تک وعده‌های غذایی ژاپنی پیدا کرد، حتی وعده‌ای که تنها از یک کاسه سوپ و سه ظرف مکمل به همراه برنج تشکیل شده باشد. با وجود تأکید آشپزی ژاپنی بر روی ارائه‌ی غذای زیبا و استفاده از مواد تازه و باکیفیت مربوط به هر فصل، تعجبی ندارد که غذاهای ژاپنی این‌قدر خوشمزه هستند و در بین مردم دنیا محبوبیت دارند. اگر خواستید در سفرهای خارجی خود به ژاپن سری بزنید و اگر مایل هستید در مورد غذاهای ژاپنی اطلاعات بیشتری به دست آورید، در ادامه با ما باشید تا چند ‌تا از بهترین غذاهای ژاپنی را به شما معرفی می‌کنیم. این غذاهای پرطرفدار و محبوب ژاپنی عبارتند از:

  • سوشی و ساشیمی
  • رامن
  • تمپورا
  • یاکیتوری
  • سوپ میسو
  • خورشت کاری
  • اونیگیری
  • اوکونومیاکی
  • اودون
  • سوکیاکی

 

سوشی و ساشیمی

محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین غذاهای ژاپنی سوشی و ساشیمی هستند. سوشی و ساشیمی شبیه هستند اما یکی نیستند و تفاوت‌هایی با هم دارند. سوشی در سرتاسر دنیا شناخته شده و منحصر‌ به‌ فرد است. تمام دانه‌های برنج به ترکیبی از سرکه‌ی برنج (که با شکر و نمک درست می‌شود) آغشته شده‌اند و سپس با مواد اولیه‌ی مختلفی ترکیب شده‌اند، مانند انواع غذاهای دریایی، سبزیجات، جلبک دریایی و موارد مشابه دیگر. حتی بر روی این فینگر فود محبوب ژاپنی، قطعاتی از تخم مرغ آب پز نیز قرار داده می شود. می‌توانید سوشی را همراه با سس سویا یا واسابی (که بسیار تند است) یا ترکیبی از هر دو، میل کنید. سوشی واقعاً ترکیبی نهایی از طعم و مزه‌های مختلف در دهان شماست. سوشی بسته به شکل و مواد اولیه‌، انواع مختلفی دارد که هر کدام نام های اختصاصی خود را نیز دارند. از جمله: نگیری، گوانگ نگری، هوسوکامی، فوتوماکی، اوراماکی، تماکی، چیراشی و البته ساشیمی. یک قانون نانوشته در ژاپن می گوید رستوران هایی که به بنادر ماهیگیری نزدیک ترند سوشی های خوشمزه تری را سرو می کنند!

ساشیمی که در اصل به برشی از هر نوع گوشت خام گفته می‌شود نوع دیگری از غذاهای ژاپنی است که همراه با واسابی و سس سویا خورده می‌شود و معمولاً چند تکه تربچه و زنجبیل هم در کنار آن قرار دارد. ساشیمی می‌تواند از گوشت موجودات دریایی، گوشت گاو، گوشت مرغ و یا حتی گوشت اسب تهیه شود.

سوشی و ساشامی
سوشی و ساشامی
سوشی و ساشامی
سوشی و ساشامی

 

رامن

رامن یکی دیگر از محبوب‌ترین غذاهای ژاپنی است که طرفداران زیادی دارد. رامن یک کاسه رشته‌ی خیس‌خورده یا همان نودل است که در سس سویا یا سوپ میسو به همراه مواد غذایی زیاد و متنوعی درست می‌شود. اصلی‌ترین مواد غذایی به‌کار رفته در رامن برش‌هایی از گوشت خوک، پیازچه، جلبک دریایی و تخم‌مرغ است. طعم این غذا واقعاً استثنایی است. مهم‌ترین بخش این غذا سوپ آن است که می‌تواند بهترین طعمی را که چشیده‌اید به شما ارائه کند و بسته به مکانی که رامن را از آن تهیه می‌کنید، می‌تواند کم‌چرب یا پرچرب باشد. گوشت رامن هم می‌تواند به ‌نحوی پخته شود که آن‌قدر نرم باشد که به ‌محض گرفتن آن با چوب غذاخوری، تکه ‌تکه شود. این غذا در چین و کره هم پخته شده و بسیار پرطرفدار است. نوعی از رامن هم وجود دارد که سوپ و نودل را جداگانه سرو می کنند و هر کس بر اساس میزان سلیقه خود آن ها را با هم مخلوط می کند. به این نوع رامن، تسوکمن می گویند.

 

رامن
رامن
رامن
رامن
رامن
رامن

 تمپورا

تمپورا نوعی اسنک سرخ ‌شده‌ی ژاپنی است که بیشتر از غذاهای دریایی و سبزیجات تشکیل شده است، اما می‌توانید تمپورای مرغ هم پیدا کنید که به سسی با ترکیباتی از سس سویا، زنجبیل و شکر، آغشته است. با انواع سبزیجات هم می‌توانید تمپورا درست کنید. در واقع انواع گوشت یا سبزیجات را در آرد و شیر یا آب فرو برده و در داخل روغن داغ و زیاد سرخ می کنند. تکه‌های تمپورا باید به ‌اندازه‌ای باشند که بتوانید آن‌ها را با یک گاز بخورید و با وجود این‌که سرخ می‌شود، نباید اصلاً طعم روغن بدهد. تمپورا معمولاً همراه با سس تتسویو سرو می‌شود که ترکیبی از آبگوشت غلیظ، ساکی شیرین، سس سویا، زنجبیل، تربچه و ادویه‌جات تند است.

 

تمپورا
تمپورا
تمپورا
تمپورا
تمپورا
تمپورا

 

یاکیتوری

یاکیتوری یکی دیگر از غذاهای ژاپنی است که متشکل از قطعات کوچک و مکعبی شکل مرغ کباب شده روی سیخ است. در این غذا برای اجتناب از هدر رفتن که یکی از اصول مهم فرهنگ غذای ژاپن است، از تمام بخش‌های مرغ استفاده می‌شود، مانند قلب، جگر و حتی شانه‌ی مرغ. برخلاف دیگر غذاهای سنتی ژاپنی، یاکیتوری غذای نسبتاً مدرنی است و از قرن ۱۷ میلادی همه‌گیر شد چرا که به مدت چند قرن، خوردن گوشت در ژاپن کاری ناپسند بود.

 

یاکیتوری
یاکیتوری
یاکیتوری
یاکیتوری
یاکیتوری
یاکیتوری

 

سوپ میسو

سوپ میسو شاید خیلی ساده به نظر برسد، اما یکی از مهم‌ترین غذاهای ژاپنی است که تقریباً به همراه تمام غذاهای سنتی دیگر سرو می‌شود. سوپ میسو از خمیر میسو (سویای تخمیر شده) و داشی (آب‌گوشت غلیظ) درست می‌شود. در چنین سوپ پایه‌ای، می‌توانید تکه‌های توفو، پیاز، جلبک دریایی واکانه و گاهی اوقات سبزیجاتی مانند سیب‌زمینی شیرین، هویج و تربچه را یافت. سوپ میسو هرگز به ‌عنوان غذای اصلی سرو نمی‌شود. همیشه به همراه یک کاسه برنج که به آن گوهان می گویند و یکی دو ظرف غذای دیگر آماده می‌شود. این سوپ غذایی کم کالری محسوب می شود که در عین حال سرشار از پروتئین است.

 

سوپ میسو
سوپ میسو
سوپ میسو
سوپ میسو
سوپ میسو
سوپ میسو

 

خورشت کاری

یکی دیگر از غذاهای ژاپنی خیلی ساده، خوشمزه و محبوبی که می‌توانید در هر نقطه‌ی ژاپن پیدا کنید، خورشت کاری است که ترکیبی از برنج و کاری است و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. برای درست کردن خورشت کاری ژاپنی، می‌توانید از انواع مختلف گوشت و سبزیجات استفاده کنید. سبزیجات اصلی این غذا پیاز، هویج و سیب‌زمینی شیرین هستند و معمولاً از گوشت مرغ، خوک، گاو و حتی اردک در آن استفاده می‌شود. چندین مدل کاری داریم که معمول‌ترین آن طعمی ملایم، معمولی و تند دارند.

خورشت کاری
خورشت کاری
خورشت کاری
خورشت کاری
خورشت کاری
خورشت کاری

 

اونیگیری

اونیگیری محبوب‌ترین خوراک ژاپنی است. مهم نیست چه زمانی از روز باشد یا کجا باشید، اگر گرسنه باشید و وقت زیادی نداشته باشید، می‌توانید یک اونیگیری بخرید. اونیگیری در واقع یک نوع کوفته‌ برنجی است که به روش‌های مختلفی طعم دار می‌شود. بعضی از اونیگیری‌ها با گوشت مرغ، سبزیجات، ماهی و یا حتی آلو پر می‌شوند و با جلبک دریایی یا برشی از تخم‌مرغ پوشیده می‌شوند. این غذا را به صورت مثلثی شکل یا گرد می پزند و در لایه ای از جلبک به مشتری ارائه می کنند. در بعضی از آن‌ها برنج با نوعی سس مخلوط می‌شود. همین‌طور که پیداست، می‌توانید انواع زیادی اونیگیری را با طعم‌های متنوع پیدا کنید. حتی مغازه‌هایی هستند که فقط اونیگیری درست می‌کنند و می‌فروشند و این غذا در صنعت غذاهای ژاپنی حسابی خود را مطرح کرده است.

اونیگری
اونیگری
اونیگری
اونیگری
اونیگری
اونیگری

 

اوکونومیاکی

اوکونومیاکی یکی از غذاهای ژاپنی عامه‌پسند است که به پنکیک شباهت دارد. عده ای هم آن را شبیه پیتزا می دانند و به این غذا لقب پیتزای ژاپنی داده اند. برای درست کردن آن، مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن را که بسیار متنوع هستند، روی یک صفحه‌ی کباب ‌پز فشار می‌دهند. این غذا در اصل با آرد، سیب‌زمینی و تخم‌مرغ درست می‌شود، اما می‌توانید هر چیزی که دوست دارید را هم به آن اضافه کنید. معمول‌ترین افزودنی‌ها به آن این موارد هستند: پیازچه، گوشت گاو، میگو، هشت‌پا، سبزیجات، موچی و پنیر. در بعضی از رستوران‌ها آشپز برای درست کردن اوکونومیاکی به سر میز مشتری می‌رود و همان‌جا غذا را جلوی چشم آن‌ها درست می‌کند، در حالی‌ که مشتریان هم با افزودن مواد اولیه به آشپز کمک می‌کنند. معمولاً چاشنی این غذا سس مایونز است.

 

اوکونومیاکی
اوکونومیاکی
اوکونومیاکی
اوکونومیاکی
اوکونومیاکی
اوکونومیاکی

اودون

اودون نوعی رشته‌ی ضخیم و جویدنی است که از آرد گندم درست می‌شود. این غذا به خاطر طعم خوب، قیمت مناسب و تنوع، یکی از محبوب‌ترین غذاهای ژاپنی است. اودون را می‌توانید هم به‌صورت داغ، هم به‌صورت سرد بخورید و افزودنی‌های مختلفی را هم می‌توانید به آن اضافه کنید. این غذا به عنوان جایگزینی برای برنج در بعضی وعده های غذایی محسوب می شود.

اودون
اودون
اودون
اودون
اودون
اودون

 

سوکیاکی

سوکیاکی غذایی شامل گوشت گاو، سبزیجات و توفوی پخته ‌شده با سس سویای شیرین است که در دیگ چدنی کم ارتفاع پخته می­شود. این سس ترکیبی از شکر و سویا است که به آن واریشیتا هم می گویند. این یکی از غذاهای ژاپنی است که وقتی در دوران میجی، بعد از چند قرن ممنوعیت خوردن گوشت برداشته شد، محبوبیت زیادی پیدا کرد و یک غذای خانوادگی برای دورهمی‌های صمیمی است.

 تنوع غذاهای ژاپنی بسیار زیاد است و طیف گسترده‌ای از مواد غذایی از جمله برنج، گوشت و سوپ را شامل می‌شوند. بیشتر این غذاها به صورت سالم طبخ می شوند و ارزش های غذایی مواد اولیه آن حفظ می گردد. اگر می‌خواهید در یک وعده نهایت لذت را از غذا ببرید و تجارب متنوعی هم داشته باشید، غذاهای ژاپنی گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند.

 

سوکیاکی
سوکیاکی
سوکیاکی
سوکیاکی
سوکیاکی
سوکیاکی

 

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x