تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

خرید بلیط قطار

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

قطار یکی از ایمن ترین وسایل نقلیه است که مسافران را در مسیرهای فراوانی جابجا می‌کند. خرید بلیط قطار به روش اینترنتی یا حضوری صورت می‌گیرد. امروزه شرکت های ریلی زیادی امکان سفرهای ریلی را فراهم می‌کنند، از این رو بلیط قطار، تعدد بسیاری دارد.

برخی افراد علاقه دارند که بلیط خود را به روش سنتی خریداری کرده و برای تردد در مسیر مورد نظر خود، بلیط را از مراکز فروش خریداری کنند؛ در صورتی که خرید اینترنتی بلیط قطار به آسانی و بدون صرف وقت زیاد انجام می‌گیرد.

برای خرید حضوری لازم است به آژانس های فروش بلیط قطار اطمینان کرد، اما در صورت خرید اینترنتی کلیه قطارها و شرایطشان نشان داده می‌شود و بدون نیاز به دانستن اصول خاصی، تهیه بلیط انجام می‌پذیرد.

مسافران می‌توانند با وارد کردن نام و نام خانوادگی و کد ملی خود بلیط را خریداری کنند. پس از انتخاب مسیر و تاریخ حرکت، پیشنهاداتی با توجه به کیفیت قطار ارائه می‌شود که با انتخاب یکی از موارد، می‌توان بلیط را به صورت آنلاین تهیه کرد.

بلیط قطار بر اساس تعرفه مشخصی برای خریداران به نمایش درمی‌آید و همانند سایر خطوط حمل و نقل در ایام تعطیلی و در مسیرهای پرتردد از قیمت بالاتری برخوردار است.

برای خرید بلیط قطار نکاتی را باید دانست که در این مطلب به آن اشاره شده است.

  • قیمت بلیط قطار

  • رزرو بلیط قطار

  • خرید اینترنتی بلیط قطار

  • بلیط ارزان قطار

  • موجودی بلیط قطار

  • بلیط قطار تهران مشهد

 

قیمت بلیط قطار

میزان امکانات موجود در قطار، نرخ بلیط این وسیله نقلیه را تعیین می‌کند. عناوینی مانند لوکس،  قطار پنج ستاره، سالنی، ۴تخته و… به قطار اعتبار می‌بخشند. هر شرکت با توجه به امتیازی که دارد، خدمات متفاوتی به مسافران ارائه می‌کند. معمولاً قطارهای اتوبوسی کمترین قیمت را دارند و قطارهای ۵ ستاره با امکانات غذای گرم بالاترین نرخ را به خود اختصاص داده‌اند.

بلیط قطار برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال و جانبازان به صورت نیم بها محاسبه می‌شود و کودکان زیر ۲سال موظف به پرداخت ۱۰درصد از بهای بلیط هستند. هم اکنون پایین ترین قیمت درنظر گرفته شده برای خطوط ریلی، ۳۹ هزار تومان در مسیر تهران- یزد و بالاترین قیمت با نرخ حدود ۴۰۰هزار تومان برای مسیر تهران- مشهد است.

قیمت بلیط قطار با توجه و امکانات و فاصله مبدأ و مقصد تعیین می‌شود. بلیط این وسیله نقلیه مانند سایر وسایل حمل و نقل برای کودکان ۲ تا ۱۲سال و جانبازان به صورت نیم بها در نظر گرفته شده است.

 

خرید اینترنتی بلیط قطار
خرید اینترنتی بلیط قطار

رزرو بلیط قطار

برای رزرو بلیط قطار ابتدا لازم است به سامانه خرید بلیط مراجعه کرده و مبدأ و مقصد را انتخاب کرد؛ سپس زمان و تعداد افراد باید مشخص شود. در این مرحله گزینه‌ای وجود دارد که به صورت اتوماتیک روی گزینه عادی قرار داده شده است، اما می‌توان آن را به وضعیت خواهران یا برادران تغییر داد.

پس از کامل کردن اطلاعات لیستی از بلیط ها ارائه می‌شود که با مقایسه بلیط‌ها می‌توان بلیط دلخواه را رزرو کرد.

 

خرید اینترنتی بلیط قطار

تهیه آنلاین بلیط قطار مزیت های زیادی دارد. در هر زمان از روز امکان خرید اینترنتی بلیط قطار امکان پذیر است و برای خرید آن نیاز به صرف وقت زیادی نیست. ابتدا برای خرید لازم است که در سامانه ثبت نام کرد، سپس با مد نظر داشتن تاریخ سفر، قطار را بر اساس عنوان های آن، اتوبوسی یا کوپه ای بودن انتخاب کرد.

 شرکت های زیادی خدمات ریلی را ارائه می‌کنند که با مقایسه قیمت و دانستن مزیت های خدماتی آن‌ها می‌توان بهترین بلیط را تهیه کرد. در هنگام خرید آنلاین بلیط، نیاز به صرف وقت نیست و می‌توان در عرض چند دقیقه به هدف خود رسید.

از مزیت های دیگر این روش این است که در یک صفحه می‌توان تمامی نرخ ها را بررسی و مقایسه کرد.

بلیط ارزان قطار
بلیط ارزان قطار

بلیط ارزان قطار

نرخ بلیط قطار با توجه به مسافتی که طی می‌کند، متفاوت است. دانستن برخی راهکارها باعث می‌شود بتوان این بلیت را ارزان تر خرید.

  • برای کاهش نرخ بلیط قطار می‌توان کوپه را به صورت خانوادگی کرایه کرد. در واقع با سرشکن هزینه ها بین افراد، قیمتی پایین‌تر برای مسافران کوپه در بست محاسبه می‌شود.

  • ظرفیت قطار با مناسبت ها ارتباط مستقیمی دارد. در شرایط خاص قیمت ها بالاتر از روزهای عادی است اما اگر قطار دارای ظرفیت خالی باشد، تخفیف هایی ارائه می‌شود. با عضویت در سایت های فروش و یا شبکه های اجتماعی شرکت های حمل و نقل ریلی می‌توان به این تخفیف ها دست پیدا کرد. گاهی این شرکت ها از طریق ایمیل مشتریان خود را از کاهش قیمت ها باخبر می‌سازند.

  • برای خرید بلیط ارزان در زمان شلوغی، باید بلیت را نزدیک به سفر تهیه کرد تا درصورت کنسلی بتوان بلیطی با قیمت پایین تر را تهیه نمود.

  • در روزهای عادی که امکان کنسلی پایین است، بهتر است خرید بلیط را از روزهای قبل انجام داد زیرا گاهی در صورت کامل نشدن ظرفیت قطار، قیمت ها افزایش پیدا می‌کند.

  • برخی مراکز فروش برای قرارگرفتن در رتبه اول گوگل و ایجاد رقابت، قیمت های خود را کاهش می‌دهند یا برای رزروهای آنلاین تخفیفاتی را ارائه می‌کنند که در صورت اطلاع از تخفیفات این شرکت ها می‌توان بلیط را به قیمت پایین تری تهیه کرد.

  • بلیط قطار را می‌توان در بازه های زمانی مختلف و در سایت های مختلف جستجو کرد.

خطوط ریلی هم مانند خطوط هوایی برای مشتریان خود تخفیفاتی در نظر گرفته‌اند تا مسافران بتوانند با قیمتی پایین‌تر سفر کنند. معمولاً شرکت‌ها افراد را از طریق ایمیل و یا پیامک باخبر می‌سازند.

استرداد بلیط قطار
استرداد بلیط قطار

موجودی بلیط قطار

سرعت اینترنت و سهولت دستیابی به بلیط قطار باعث شده افراد تمایل به خرید بلیط بصورت آنلاین را داشته باشند. قبل از خرید می‌توان موجودی بلیط قطار را در سایت های شرکت های ریلی معتبر مانند رجا و یا فدک چک و بهترین قیمت را برای خرید بلیط پیدا کرد.

پس از مشخص کردن تاریخ مورد نظر لیستی از موجودی بلیط های قطار نشان داده خواهد شد و درصورت عدم موجودی امکان دارد که ۱۰صبح روز بعد به دلیل کنسلی بلیط دوباره نمایان شود.

 

کنسل کردن بلیط قطار
موجودی بلیط قطار

بلیط قطار تهران مشهد

قطار تهران- مشهد یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی است که به همین دلیل، بلیط این مسیر فروش بالایی دارد. قطارهای سبز، توس، اکسپرس، پردیس، سیمرغ و فدک از مهم ترین شرکت های ریلی خط تهران مشهد هستند که بخش بزرگی از مسافران را جابجا می‌کنند.

روزانه تعداد زیادی از مسافران داخلی و خارجی بلیط این مسیر را تهیه کرده و با خدماتی متنوع به سمت مقصد خود هدایت می‌شوند. مسافرینی که قصد سفر به سمنان، شاهرود و یا نیشابور را دارند نیز می‌توانند از خدمات این خط ریلی استفاده کنند.

قطارهای این مسیر به شکل اتوبوسی، چهار تخته و شش تخته هستند که امکانات خاصی را ارائه می‌دهند. بهترین خدمات این خط هم اکنون متعلق به قطار فدک است که آیتم هایی مانند غذای گرم، اینترنت پرسرعت و صندلی متناسب با آناتومی بدن، پکیج خواب و … قسمتی از خدمات ویژه آن است.

برای خرید بلیط قطار تهران مشهد می‌توان با انتخاب شهر مشهد به عنوان مبدا یا مقصد به سایت های معتبر مراجعه و با گزینش قطاری مناسب، بلیط را به صورت آنلاین خریداری کرد.

بلیت قطار تهران مشهد
بلیت قطار تهران مشهد

خرید بلیط قطار به دو روش سنتی و آنلاین امکان پذیر است. برای تهیه بلیط لازم است به سامانه خرید بلیط مراجعه کرده، با تکمیل کردن اطلاعاتی مانند تاریخ سفر، تعداد مسافران و انتخاب مبدا و مقصد، بلیط خرید.

مسیر تهران مشهد پرترددترین خط ریلی است که قطارهایی با خدمات متفاوت را ارائه میدهد. باتوجه به سهولت دستیابی به اینترنت توصیه می‌شود بلیط قطار به صورت آنلاین خریداری شود.

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تیم تولید محتوا
تیم تولید محتوا
5 سال قبل

ممنون از مطلب خوبتون

zahra
zahra
5 سال قبل

حال خوب با فدک

لیلارزمی
لیلارزمی
5 سال قبل

با سلام و تبریک سال نو ،
بسیار سپاسگزارم از مطالب و راهنمایی های مفیدتون.درحال حاضردنبال بلیط قطار مشهد تهران هستم،که مطالب شما رو دیدم.
با آرزوی بهترینها در سال جدید

یداله
یداله
4 سال قبل

ماکه از نحوه اطلاع رسانی چگونگی تهیه بلیط قطارفدک وبهترازآن سردرنیاوردیم

نوشته های مرتبط

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x