تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

مراکز خرید تبریز: از فروشگاه‌های لوکس تا بازارهای سنتی

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

مراکز خرید تبریز

خرید کردن یکی از بهترین قسمت‌های سفر و بخش‌ جدایی‌ناپذیر آن است. علاوه بر لذتی که در بازدید از بازارهای مختلف وجود دارد، خرید سوغاتی و هدیه نیز یکی از کارهایی است که در سفر از آن غافل نمی‌شویم. تبریز یکی از شهرهایی است که مراکز خرید بسیار خوب و شلوغی دارد. مراکز خریدی که هر آنچه را که به دنبالش هستید، در آنجا پیدا می‌کنید.

تبریز به عنوان یکی از زیباترین و توریستی‌ترین شهرهای ایران که در شمال غربی کشور قرار گرفته، دارای جاذبه‌های تاریخی و توریستی فراوانی است که گردشگران بسیاری را به این شهر می‌کشاند.

در تبریز بازارهای قدیمی‌ و سنتی بسیار زیادی وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. علاوه بر آن پاساژها و مراکز خرید مدرنی همچون مرکز خرید اطلس تبریز نیز در این شهر ساخته شده که همواره مملو از بازدیدکنندگان هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از معروف ترین مراکز خرید ارزان در تبریز و مراکز شیک برای خرید را به شما معرفی کنیم.

مرکز خرید لاله پارک تبریز، مکانی برای خرید برندهای معتبر

اگر به دنبال برندهای معروف اجناس مختلف هستید و می‌خواهید با رفتن به تبریز به مرکز خریدی بروید که معروف‌ترین برندهای بین‌المللی را داشته باشد، حتماً به مجتمع تجاری لاله پارک بروید. چون بسیاری از برندهای معروف جهانی در این مرکز خرید شعبه دارند.

لاله پارک یکی از شیک‌رین و به‌ روزترین مراکز تجاری ایران است. این مرکز خرید بزرگ‌ترین و مدرن‌‌ترین مرکز تجاری شمال غرب کشور نیز است. لاله پارک ۶ طبقه و ۱۲۰ فروشگاه دارد و هتلی به همین نام نیز در کنار آن قرار گرفته است. این مجتمع دارای واحدهای تجاری،‌ هایپرمارکت، پارک شادی کودکان، سرویس بهداشتی مختص بانوان، آقایان و افراد معلول و همچنین سرویس بهداشتی مخصوص نوزادان همراه با فضای شیردهی است. همچنین لاله پارک پارکینگ روباز و سرپوشیده هم دارد.

بخش دوم مجتمع لاله پارک، به هتل کایا اختصاص دارد. هتل ۵ ستاره کایا لاله پارک دهمین شعبه از هتل کایای ترکیه است که از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌های تبریز نیز به شمار می‌رود. همچنین در بالاترین طبقه این مجتمع یک فودکورت بزرگ با بیش از ۲۰ رستوران با انواع غذاهای سنتی، بین‌المللی و فست‌‌فود قرار دارد که شما می‌توانید بعد از خرید کردن به طبقه بالا این مجموعه رفته و با امتحان کردن غذاهای خوشمزه و باکیفیت، خستگی را از تن به در کنید. در صورتی که سفر به خوزستان هم در برنامه‌های شما قرار دارد، حتماً پیش از عزیمت، با مراکز خرید اهواز آشنا شوید.

مرکز خرید ستاره باران تبریز، بهترین مرکز تفریح و خرید

مرکز خرید ستاره باران تبریز، دارای سه طبقه تجاری و هشت طبقه اداری بوده و یک پارکینگ دو طبقه نیز دارد. همچنین دارای طبقات فودکورت، طبقه مادر و کودک، شهربازی سرپوشیده، رستوران و کافه نیز است. ویژگی منحصربه‌فردی که باعث شده ستاره باران از دیگر مراکز خرید متمایز گردد، طبقه کودک و مادر آن است. در طبقه کودک و مادر انواع فروشگاه‌های سیسمونی، پوشاک کودک، وسایل بهداشتی نوزاد و همچنین آتلیه کودک و شهربازی سرپوشیده وجود دارند.

به همین دلیل است که ستاره باران از جمله بهترین مراکز خرید تبریز، به عنوان بهشت مادران و البته بانوان باردار شناخته می‌شود. علاوه بر امکانات موجود در مرکز خرید ستاره باران تبریز، این مکان به فروشگاه‌ زنجیره‌ای، برای رفاه حال مشتریان و رفع نیازهای آنها مجهز است. ساعات کار این مرکز از 10:30 صبح تا 23 خواهد بود.

  • آدرس: تبریز، چهارراه نصف راه تبریز، بلوار 29 بهمن

مرکز خرید اطلس، از مدرن‌ترین مجتمع‌های تجاری ایران

مرکز خرید اطلس تبریز از مدرن‌ترین و جذاب‌ترین مجتمع‌های تجاری کشور است که در یکی از بهترین مناطق تبریز قرار گرفته است. این مجتمع در هجده طبقه ساخته شده است که نه طبقه آن تجاری، پنج طبقه اداری و چهار طبقه دیگر پارکینگ است. امکانات دیگر این مرکز خرید شامل شهربازی سرپوشیده،‌ هایپرمارکت، کافی‌شاپ، رستوران و فودکورت است.

قسمت تجاری مرکز خرید اطلس دارای ۱۶۰ فروشگاه است که شامل فروش انواع پوشاک، زیورآلات، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و موارد دیگر است. همچنین در این مرکز خرید، رستوران، فودکورت،‌ هایپرمارکت، کافی‌شاپ، شهربازی سرپوشیده و سالن برگزاری مراسم نیز وجود دارند. مسافران می‌توانند با لوکس‌ترین قطار ایران به تبریز سفر کرده و خرید خود را از مرکز خرید اطلس تبریز به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید در سطح کشور انجام دهند.

مرتبط بخوانید: بهترین روش برای تهیه بلیط قطار تهران مشهد

مرکز خرید اطلس تبریز
مرکز خرید اطلس تبریز

مرکز خرید برج بلور، از جذاب‌ترین برج‌های ایران

همچنین این مرکز خرید مجهز به یک فودکورت و یک رستوران گردان در طبقه چهارم است. رستوران گردان این مرکز خود یک جاذبۀ گردشگری فوق‌العاده برای مسافران محسوب می‌شود. ساخت‌وساز این محل از مراکز خرید تبریز، در سال 1380 شروع و حدود 10 سال بعد یعنی در سال 1390 به اتمام رسید.

اگر به عنوان گردشگر به شهر تبریز سفر کرده‌اید، می‌توانید در این مرکز خرید به اجناس گوناگون با برندهای متنوع و البته کیفیت خوب و قابل قبول دسترسی داشته باشید.

از سری اجناسی که امکان خرید آن‌ها را دارید موارد زیر خواهند بود:

  • انواع پوشاک و لباس مجلسی
  • عینک
  • طلا و جواهرات
  • لوازم خانگی
  • انواع لوازم لوکس و برند
  • عطر و ادکلن
  • کیف و کفش
  • لوازم دکوری و اکسسوری
  • لوازم آرایشی بهداشتی
  • وسایل ورزشی
  • انواع خوراکی‌های خوشمزه

شما به راحتی می‌توانید با خرید بلیط قطار فدک از نقاط مختلف ایران به تبریز بیایید، از این برج زیبا دیدن کنید و خرید خود را از آن انجام دهید.

  • آدرس: فلکه دانشگاه تبریز، بین خیابان امام و بزرگراه استاد شهریار
مرکز خرید برج بلور تبریز
مرکز خرید برج بلور تبریز

مرکز خرید جواهر، اولین پل پاساژ ایران

شناخت مسیرهای قطار ایران به شما کمک می‌کند تا یک سفر بهتر و سریع‌تر را تجربه کنید. خصوصاً اگر با قطارهای فدک مسافرت خود را انجام دهید. اما با هر روشی که به تبریز سفر کرده‌اید، بهتر است دربارۀ مرکز خرید جواهر هم اطلاعات کافی را داشته باشید.

این مرکز خرید اولین پل پاساژ ایران و زیباترین مراکز خرید تبریز است و به‌ صورت پل روی دو بلوار ۲۹ بهمن و استاد شهریار و رودخانه میدان چایی ساخته شده است. مرکز خرید جواهر تبریز ۶۰ مغازه، رستوران، کافی‌شاپ، شهربازی و‌ هایپرمارکت دارد. رستوران این مرکز به تنهایی 870 متر مربع مساحت دارد و می‌تواند در یک زمان واحد، میزبان تعداد زیادی مشتری و مسافر باشد.

این مکان به دلیل نوع طراحی، اجناس و امکاناتی که دارد، علاوه بر مکانی برای خرید، انتخابی ایده‌آل برای گذراندن اوقات فراغت و سیاحت در تبریز محسوب می‌شود. همانطور که از نام مرکز خرید جواهر برمی‌آید، در این مکان می‌توان انواع طلا و جواهر را مطابق با هر سبک و سلیقه و البته متناسب با هر میزان بودجه‌ای خریداری کرد.

البته شما به عنوان یک خریدار، با بازدید از مرکز خرید جواهر به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید تبریز می‌توانید به دیگر اجناس مورد نظر خود همچون انواع لباس، لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم دکوری و تزئینی، اکسسوری و کیف و کفش در صورت نیاز دسترسی داشته باشید.

زیباترین چیزی که در این مرکز توجه گردشگران را به خود جلب خواهد کرد، طراحی بی‌نظیر آن است. مرکز خرید جواهر به صورتی طراحی شده است که شبیه به یک پل به نظر می‌رسد. پلی که دو سمت آن را فروشگاه‌‌های مختلف احاطه کرده‌اند.

این مرکز خرید همچنین به یک سری امکانات خاص برای تردد سالمندان، افراد جانباز و کم‌توان نیز مجهز است. ساعات مراجعه به مرکز خرید جواهر به عنوان یک مکان عالی برای تفریح و خرید، 10 صبح تا 9 شب است.

  • آدرس: تبریز، آبرسان، ابتدای بلوار استاد شهریار

مرتبط بخوانید: لذت صرف غذا در رستوران های اهواز با موسیقی زنده

مرکز خرید برج، دارای زیباترین معماری

مرکز خرید برج شهر به صورت مارپیچی در سال 1388 ساخته شده و زمانی که شما در حال تماشای مغازه و اجناس آن‌ها هستید در طول مارپیچ بالا و بالاتر می‌روید. این برج علاوه بر معماریش، اجناس جذابی هم دارد.

در واقع چیزی که در همان لحظه ورود به این بنای 14 طبقه، نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند، طراحی مارپیچی شکل و فضای متمایز آن است. این حالت مارپیچی، خریداران را به طبقات بالاتر هدایت می‌کند. مساحت این برج بیش از 11 هزار متر مربع است و علاوه بر چندین واحد تجاری، تعداد زیادی نیز فروشگاه در آن قرار دارند.

دیگر امکانات موجود در این مرکز خرید تبریز شامل پارکینگ اختصاصی، شهربازی و فودکورت با امکان ارائۀ بهترین غذاهای ایرانی و بین‌المللی می‌شوند. از سری اجناس موجود در این مرکز خرید موارد زیر هستند:

  • لوازم خانگی
  • لوازم سیسمونی
  • پوشاک آقایان و بانوان
  • ساعت و زیورآلات
  • کیف و کفش

آدرس: تبریز، بزرگراه استاد شهریار، بلوار 29 بهمن، روبه‌روی دانشگاه سراسری تبریز

مرکز خرید برج شهر تبریز
مرکز خرید برج شهر تبریز

مجتمع تجاری پردیس؛ بهترین مرکز خرید پوشاک

مجتمع تجاری پردیس نیز در ردۀ مراکز خرید ارزان در تبریز به شمار می‌آید. بنابراین اگر در تبریز به دنبال خرید پوشاک باکیفیت و با قیمت مناسب هستید، مجتمع تجاری پردیس گزینۀ خوبی برای شما خواهد بود. شما می‌توانید در این مورد از مراکز خرید تبریز، به بهترین پوشاک مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

از آن‌جایی که این مرکز خرید تنها برای فروش انواع لباس و پوشاک برای سنین و نیازهای مختلف اختصاص دارد، بنابراین آن را با نام بورس پوشاک تبریز نیز می‌شناسند. ساعات کاری این مجتمع تجاری از 10 صبح تا 21:30 دقیقۀ شب است.

  • آدرس: تبریز، سنگ‌فرش تربیت

مرکز خرید رویال، از پرترددترین مراکز خرید تبریز

مرکز خرید رویال یک مجتمع تجاری، تفریحی است که جزو پررفت‌وآمدترین مراکز خرید تبریز نیز به حساب می‌آید. در این مرکز علاوه بر خرید می‌توانید به تفریح و خوش‌گذرانی هم بپردازید، شهربازی و سالن بولینگ آن از امکانات خوبی برخوردار هستند.

بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که ایدۀ بازدید از یک مکان ایده‌آل برای خرید و تفریح را در سر می‌پرورانید، مرکز خرید رویال تبریز انتخابی فوق‌العاده برای شما محسوب می‌شود.

در این مرکز، علاوه بر خرید و استفاده از شهربازی مخصوص کودکان و بولینگ مختص بزرگسالان، می‌توانید به چندین کافی‌شاپ و رستوران نیز دسترسی داشته باشید.

ضمن اینکه انتخاب و خرید در بین بیش از 100 واحد تجاری برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

  • آدرس: تبریز بزرگراه آذربایجان، مرکز خرید رویال
مرکز خرید رویال
مرکز خرید رویال

مرکز خرید رشدیه، بهترین مرکز خرید بانوان

مرکز خرید رشدیه اجناس بسیار خوبی برای خانم‌ها ارائه می‌کند. این مرکز خرید مکان مناسبی برای خرید پوشاک مجلسی زنانه، لوازم آرایشی، زیورآلات و مواردی از این قبیل است. در واقع هر چیزی که خانم‌ها به آن احتیاج دارند، به خوبی در این مرکز خرید پیدا می‌شود.

این پاساژ دارای 3 طبقه و 25 واحد تجاری گوناگون است که بیشتر مغازه‌های آن را فروشگاه‌های لباس مجلسی زنانه تشکیل داده‌اند. خریداران لباس زنانۀ ژورنالی با قیمت مناسب می‌توانند از این مرکز خرید دیدن کنند.

رشدیه ساختمان هرمی‌شکلی است که امکاناتی همچون کافی‌شاپ و رستوران نیز دارد. در واقع طراحی رشدیه، آن را به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید تبریز با معماری جالب تبدیل کرده است.

  • آدرس: تبریز، شهرک رشدیه، میدان شهید فهمیده
مرکز خرید رشدیه تبریز
مرکز خرید رشدیه تبریز

مرکز خرید والمان، دارای قشنگ‌ترین معماری

این مرکز خرید علاوه بر امکاناتی که یک مرکز تجاری باید داشته باشد به فکر دوستداران کتاب هم بوده و کتابخانه هم دارد. مرکز خرید والمان به صورت یک زیرزمین ساخته شده است و معماری جالبی دارد. همچنین با داشتن اجناس متنوع و زیبا دارای امکاناتی مثل‌هایپر مارکت، رستوران، کافی‌شاپ، کافی‌نت و کتابخانه نیز است و از بزرگ‌ترین مراکز خرید تبریز نیز به شمار می‌رود. وجود یک هایپرمارکت بزرگ در مرکز خرید والمان باعث شده است که یک مکانی فوق کامل در اختیار مشتریان قرار گیرد.

در این محل که 400 واحد تجاری در آن مشغول به کار هستند، انواع و اقسام کالاها و اجناس باکیفیت به فروش می‌رسند. در اصل، به دلیل تعداد فروشگاه‌های موجود در مجتمع، مشتریان به راحتی هر کالایی را با میزان کیفیت و قیمت مورد نظر خود پیدا می‌کنند.

  • آدرس: تبریز، خیابان والمان، بین شریعتی و مستشار
مرکز خرید والمان تبریز
مرکز خرید والمان تبریز

بازار بزرگ، بهترین جای دیدنی تبریز

بازار بزرگ تبریز که به عنوان بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده و آجری جهان در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده و یکی از خارق‌العاده‌ترین مراکز خرید جهان به شمار می‌رود. این مرکز خرید از بازارچه‌ها، دالان‌ها، سرا‌ها و کاروانسرا‌های زیادی تشکیل شده که شما با رفتن و بازدید از آن علاوه بر اینکه فرصت خرید پیدا کرده‌اید سفری به تاریخ را هم برای خود فراهم نموده‌اید.

بازار بزرگ، از مراکز خرید تبریز با قیمت مناسب محسوب می‌شود. بنابراین اگر برند بودن کالایی که خریداری می‌کنید برایتان مهم نیست و صرفاً قصد خرید کالاهایی با قیمت مناسب را دارید حتماً به این بازار سری بزنید. در این بازار هر چیزی را که بخواهید، پیدا می‌کنید. سوغاتی‌‌های متنوع و مناسبی از چرم معروف تبریز گرفته تا ادویه‌های خوش عطر آن را می‌توانید تهیه کنید. یادتان نرود در این بازار حتماً به بازار کفاشان که مهم‌‌ترین محل عرضه کفش در تبریز است، سری بزنید.

یکی از اصلی‌ترین و دیدنی‌ترین قسمت‌های این مرکز خرید، بازار فرش تبریز است. با ورود به این بازار به پا دنیای از طرح و نقش خواهید گذاشت و با نمایشگاهی دائمی‌ از زیباترین فرش‌ها و تابلوفرش‌های ایرانی مواجه خواهید شد.

طلا، کفش، کیف، پوشاک، لوازم خانگی، انواع وسایل آشپزخانه، انواع سوغات تبریز، خشکبار و فرش، کالاهایی هستند که شما می‌توانید در این مورد از مراکز خرید ارزان در تبریز بازار پیدا کنید.

جمع‌بندی‏

  • تبریز مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری متنوعی برای خریداری انواع کالاها و سوغاتی‌ها دارد. یکی از این مکان‌ها، مرکز خرید اطلس تبریز است که می‌توانید خرید خود را از آن‌جا انجام دهید.
  • در مراکز خرید تبریز می‌توان از شهر بازی، فود کورت، سالن بیلیارد، رستوران و کافی‌شاپ استفاده کرد.
  • شما می‌توانید با بررسی راهنماهای موجود در سایت، با دیگر مراکز خرید در سراسر کشور، همچون مراکز خرید مشهد آشنا شوید و سفر بهتری را تجربه کنید.
  • برای سفری آسان با تور به شهرهای مختلف ایران و با باکیفیت‌ترین قطارها، می‌توانید از خدمات سایت فدک استفاده کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x