تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

مراکز خرید قزوین | آدرس ۱۴ بازار قزوین

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

مراکز خرید قزوین همیشه پرجنب‌وجوش و شلوغ هستند و مسافران و گردشگران بسیاری از آنها بازدید و خرید می‌کنند. جاذبه‌های دیدنی و تاریخی قزوین نیز عامل دیگری برای سفر گردشگران به این شهر ‌است. گردشگرانی که در طول سفر خود حتماً سری به مراکز خرید نیز خواهند زد و به دنبال خرید سوغات قزوین هستند.

در سال‌های اخیر شهرداری قزوین اقدام به تأسیس مراکز تفریحی و خرید متعددی در این شهر کرده تا نیاز مردم جهت مراجعه به شهرهای بزرگ‌تر برای خرید مرتفع شود.

اجناسی که در مراکز خرید قزوین به فروش می‌رسند، از نظر کیفیت بسیار نزدیک به اجناس تهران هستند و البته قیمت مناسب‌تری هم دارند.
در ادامه این مطلب تعدادی از مراکز خرید شهر قزوین را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر گذرتان به این شهر افتاد با در دست داشتن ادرس مراکز خرید قزوین حتماً از آن‌ها بازدید کنید. البته اگر با در دست داشتن بلیط قطار قصد سفر به شهر قزوین را وارید، قبل از هر چیز بهتر است با مراحل سوار شدن به قطار بیشتر آشنا شوید.

بازار قزوین، از شاهکارهای معماری ایران

بازار شهر قزوین یکی از شاهکارهای معماری ایرانی محسوب می‌شود که تاریخی پرفرازونشیب را پشت سر گذاشته است. این مجموعه از لحاظ معماری جزو بی‌نظیرترین بازار‌های سنتی ایران و مهم‌ترین مکان‌های دیدنی شهر قزوین ‌است. بازار سنتی همیشه مورد توجه افراد علاقه‌مند به تاریخ و معماری قرار دارد. از این رو گردشگران زیادی از این مکان بازدید می‌کنند.

بازار سنتی قزوین متعلق به دوره صفوی ‌است که از بازارها، سراها و تیمچه‌های مختلفی تشکیل شده است. بازاری با سابقه بسیار زیاد که تا حدود نیم قرن پیش تولیدکننده و توزیع‌کننده محصولاتی چون حبوبات، صنایع دستی و سایر ابزارها به شهرهای ایران و حتی کشورهای دیگر بوده است. ولی امروزه نقش کمی‌ در تولیدات محصولات دارد و بیشتر نقش یک توزیع‌کننده محصولات کشاورزی به مناطق دیگر را ایفا می‌کند.

مهم‌ترین دلیلی که باعث اهمیت فراوان و رونق این بازار در زمان‌های گذشته بوده، موقعیت مکانی شهر قزوین است. قزوین بر سر راه‌های غربی و شرقی ایران قرار گرفته و همین ویژگی مهم این شهر، بازار قزوین را تبدیل به قلب اقتصادی منطقه کرده بوده و به عنوان مرکز تجارت بین‌‌المللی به اروپا و روسیه از آن یاد می‌شود.

کاروان‌های بسیاری در مسیر خود به این شهر می‌رسیدند و در آن اطراق می‌کردند و به داد و ستد می‌پرداختند. امروزه این بازار در خیابان امام خمینی شهر قزوین واقع شده است و همچنان مملو از یادگارهایی از دوران گذشته است. بازار سنتی قزوین یکی از اصلی‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر به شمار می‌آید.

سرای سعد السلطنه قزوین، از قدیم‌ترین اماکن دیدنی

سرای سعد السلطنه تجارتگاهی قدیمی‌ و فوق‌العاده زیباست که یکی از بخش‌های بازار قزوین به حساب می‌آید. سرای سعدالسلطنه در زمان ناصرالدین شاه قاجار به دستور باقرخان سعدالسلطنه حاکم قزوین ساخته شده است.

این مجموعه بسیار زیبا یادگاری است از دوران قاجار که از قسمت‌های مختلفی همچون چهارسوق، راسته، کاروانسرا، سرا و بازار تشکیل شده است. در طول این سال‌ها قسمت‌هایی از این بازار تخریب شده و در حال حاضر از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌شود.

سرای سعد السلطنه ورودی‌های زیاد و متعددی دارد که چند ورودی آن از خیابان‌های اطراف ‌است و تعدادی دیگر به قسمت‌های مختلف بازار قزوین وصل می‌شوند. این ورودی‌ها دارای هشتی‌هایی با معماری زیبا و بی‌نظیری هستند. این سرا علاوه بر آن که بازار ‌است به موزه معماری تبدیل شده است. انواع قوس‌ها، طاق‌ها، سازه‌ها و فضاهای باز و بسته که همگی از آجر ساخته شده‌اند، در این بازار خودنمایی می‌کنند.

سرای سعد السلطنه قزوین
سرای سعد السلطنه

مرکز خرید نارون قزوین، لوکس‌ترین مرکز خرید

مرکز خرید نارون، از پرطرفدارترین مراکز خرید شهر قزوین ‌است که در چهار طبقه با ساختمانی زیبا ساخته شده است. این مرکز خرید بیشتر ویژه قشر جوان جامعه است و کالاهایی مطابق با سلیقه آن‌ها را عرضه می‌کند. طبقه چهارم مرکز خرید نارون دارای فودکورتی ویژه ‌است که مردم می‌توانند بعد از گشت‌وگذار و خرید کمی‌ در آن بنشینند و استراحت کنند و غذایی میل نمایند.

همین امر نیز باعث استقبال بیشتر مردم از این مرکز خرید شده است. قیمت اجناس موجود در مرکز خرید نارون قزوین نسبتاً بالاست؛ زیرا بیشتر اجناسی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسند، لوکس هستند.
به این ترتيب اگر بابت خرید بلیط لوکس ترین قطار ایران برای مقصد قزوین هزینه بالایی را پرداخت کرده‌اید، شاید بخواهید برای خرید کالاهای مورد نیاز خود به مراکز خرید ارزان قزوین مراجعه کنید تا کمی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده باشید.

  • آدرس مرکز خرید نارون: خیابان یخچال، روبه‌روی پمپ بنزین شهید بابایی

مجتمع تجاری فردوس، از مهم‌ترین مراکز خرید قزوین

مجتمع تجاری فردوس، مجتمعی دوازده طبقه ‌است که ۵ طبقه آن اداری، ۳ طبقه تجاری و ۱ طبقه هم فست فود است و برای رفاه حال مراجعین ۳ طبقه هم پارکینگ در نظر گرفته شده است. این مجتمع در خیابان فردوس که یکی از بهترین مناطق تجاری اداری قزوین ‌است قرار گرفته است.

مجتمع تجاری فردوس قزوین
مجتمع تجاری فردوس

مرکز خرید ایرانیان، از جدیدترین مراکز تجاری قزوین

از دیگر مراکز خرید قزوین، مرکز خرید ایرانیان است که نمایی زیبا و خوش ساخت دارد. این مرکز خرید هم مانند دیگر مراکز خرید، برای رفت‌وآمد خریداران مجهز شده و دارای پله برقی و پارکینگ اختصاص ‌است. در این مرکز خرید تازه تأسیس می‌توانید اجناسی با قیمت مناسب پیدا کنید. مرکز خرید ایرانیان قزوین در بلوار عدل این شهر واقع شده است.

مرکز خرید ایرانیان قزوین
مرکز خرید ایرانیان

مجتمع تجاری نور قزوین، از شیک‌ترین مراکز خرید

مجتمع تجاری نور تازه تأسیس و لوکس ‌است. این مجتمع در ابتدا قرار بود بورس طلا و جواهر شود اما واحدهای آن طبق برنامه به فروش نرسیدند. در پاساژ نور قزوین از لوازم خانگی تا گل و گیاه می‌توانید پیدا کنید. این مجتمع در خیابان فلسطین واقع شده است و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

بازارچه سنتی سپه قزوین، در بازارچه سنتی قدیمی

بیشتر شهرهای ایران یک بازارچه سنتی قدیمی‌ برای فروش میوه و تره بار و مایحتاج مردم دارند که بافت قدیمی‌ خود را در طی سالیان حفظ کرده‌اند. قدم زدن در این بازارها بسیار لذت‌بخش است و محصولات تازه و ارگانیک همیشه در آن‌ها عرضه می‌گردد. در قزوین نیز بازارچه سنتی سپه یکی از مراکز خرید سنتی قزوین است.
اگر چند روزی در قزوین اقامت دارید سعی کنید بیشتر از یک بار به این بازارچه سری بزنید. البته که با یک بار رفتن به این بازارچه حتماً چندین بار به آنجا خواهید رفت.
در بازارچه سپه می‌توان ساعت‌ها قدم زد و از عطر سبزیجات تازه، میوه‌ها و عطاری‌ها در کنار هم لذت برد. در این بازارچه سنتی همیشه سبزیجات و میوه‌های تازه به فروش می‌رسد. بازارچه سنتی سپه قزوین در خیابانی به همین نام قرار دارد.

بازارچه سنتی سپه قزوین
بازارچه سنتی سپه

مجتمع اداری تجاری پویش، از معروف‌ترین پاساژهای قزوین

این مجتمع یکی دیگر از پاساژهای معروف در بین مراکز خرید قزوین ‌است که در سه طبقه احداث شده و دارای ۳۶ واحد تجاری و ۲۴ واحد اداری ‌است. واحدهای بسیار زیادی در این مرکز فعال هستند که دارای اجناسی از پارچه تا لوازم خانگی و تجهیزات چوبی را به فروش می‌رسانند. همچنین وجود رستوران و مجهزترین تأسیسات آشپزخانه و پارکینگ از مزایای دیگر این مجتمع به حساب می‌آید. این مجتمع در خیابان فلسطین، روبه‌روی سالن شهید بابایی قرار دارد. مجتمع تجاری پویش مکان مناسبی برای یک خرید کامل است.

مرکز خرید برج خلیج فارس قزوین

برج خلیج فارس قزوین  از مجموعه‌‌های تجاری تازه تأسیس در این شهر ‌است و جزو بهترین مراکز خرید این شهر محسوب می‌شود. این برج در خیابان طالقانی این شهر واقع شده است.

مرکز خرید برج خلیج فارس قزوین
مرکز خرید برج خلیج فارس

مجتمع تجاری تفریحی آفتاب قزوین

مجتمع تجاری تفریحی آفتاب قزوین، مجتمعی بین راهی ‌است، که برای استراحت در جاده بسیار مناسب است. انواع سوغات قزوین، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌ بازی، فست‌وفود و رستوران، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی مجهز در این مجموعه وجود دارد که مسافران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

این مجتمع تجاری در ۱۰ کیلومتری اتوبان قزوین – کرج، جنب پمپ بنزین زیباشهر واقع شده است. بیشتر کسانی که از این مجتمع خرید می‌کنند، مسافرانی هستند که در بین راه از قزوین عبور می‌کنند. وجود مراکز مجهزی مانند این در جاده‌ها، خستگی راه را کم کرده و برای رفاه حال مسافران بسیار ضروری است.

مجتمع تجاری تفریحی آفتاب قزوین
مجتمع تجاری تفریحی آفتاب

مرکز خرید ستاره شهر

از دیگر مراکز خرید قزوین می‌توان مرکز خرید ستاره شهر را نام برد. این مرکز خرید با توجه به امکانات و ویژگی‌های متنوعی که دارد، طرفداران بسیاری را جذب کرده است. در واقع می‌توان گفت اکثر مراجعه کنندگان علاوه بر کیفیت اجناس، از قیمت آن‌ها تیز رضایت داشته‌اند.

در مغازه‌های این مرکز  کالاهایی همچون پوشاک، عطروادکلن، کت‌وشلوار، عینک، محصولات آرایشی و بهداشتی، کیف‌وکفش، لوازم برقی، اکسسوری و بسیاری از موارد دیگر را شامل می‌شوند. البته در پایین این مجتمع نیز خیاطی وجود دارد که مشتریان می‌توانند جهت بزرگ و کوچک کردن یا اتو کردن لباس‌های خود به آنجا مراجعه کنند.

لازم به ذکر است مرکز خرید ستاره شهر از جمله مراکز خرید لباس مجلسی در قزوین هم به شمار می‌آید. به این ترتیب برای خرید لباس‌های مجلسی و شیک هم می‌توان روی این مجموعه حساب کرد.  این مجتمع در خیابان خیام قزوین بعد از بوعلی سینا واقع شده است و همه روزه از ساعت ۹:۱۵ تا ۲۲ شب باز است.
بنابراین اگر بلیط قطار خود را برای رفتن به شهر قزوین گرفته‌اید، یکی از بهترین مراکز خرید قزوین، مجتمع ستاره شهر خواهد بود که می‌توانید خریدهای خود را از آن انجام دهید.

مرکز خرید ستاره شهر قزوین
مرکز خرید ستاره شهر

مجتمع تجاری مهر و ماه

در بین مجموعۀ بازار و مراکز خرید قزوین، مجتمع تجاری مهروماه هم جزو پرطرفدارترین‌هاست که در بین اهالی و حتی مسافران این شهر، به شهرت زیادی رسیده است. یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت این مرکز خرید، موقعیت جغرافیایی آن است که در خیابان خیام بعد از چهارراه واقع شده است.

این مجتمع متشکل از ۱۰ طبقه است که ۵ طبقه آن مختص واحدهای تجاری و بخش‌های دیگر نمازخانه، سرویس بهداشتی، انباری و مواردی از این قبیل است. ۷ طبقه دیگر نیز پارکینگ بوده که گنجایش مکان ۱۰۰۰ عدد اتومبیل را خواهد داشت.

مجتمع تجاری مهر و ماه قزوین
مجتمع تجاری مهر و ماه

مرکز خرید و مجتمع تجاری پارس

به عنوان یکی دیگر از بهترین مراکز خرید لوکس قزوین می‌توان مجتمع تجاری پارس را معرفی کرد. با توجه به نظرسنجی که بین بازدیدکنندگان این پاساژ صورت گرفته است، مرکز خرید پارس جزو بهترین‌ها در نظر گرفته می‌شود.

به این ترتیب اگر گردشگری به قزوین سفر کند، پیشنهاد  می‌کنیم حتماً سری به این پاساژ بزند. در این مرکز به عنوان یکی از مراکز خرید قزوین، پوشاک، کیف و کفش، محصولات آرایشی و بهداشتی، موبایل، زیورآلات، لوازم برقی و بسیاری از موارد دیگر یافت می‌شود.

ساعت باز بودن پاساژ پارس همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۲ خواهد بود. این مجتمع در میدان طفلان مسلم، بلوار صیاد شیرازی واقع شده است.

در کنار همه این اطلاعات شما همچنین می‌توانید اطلاعات مربوط به لیست سینماهای رشت را همچون شهرهای دیگر، از این صفحه به دست آورید.

مرکز خرید و مجتمع تجاری پارس از مراکز خرید قزوین
مرکز خرید و مجتمع تجاری پارس

مجتمع تجاری الغدیر

یکی دیگر از مراکز خرید در شهر قزوین، مجتمع تجاری الغدیر است که با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب و همچنین قیمت متوسط کالاها، طرفداران بسیاری را جذب کرده است. این مجتمع از قدیمی‌ترین پاساژهای شهر قزوین است و با وجود کوچک بودن آن نسبت به بسیاری از مراکز خرید دیگر، اما به دلیل تنوع خوب کالاها، گزینۀ مناسبی برای خرید خواهد بود.

موقعیت جغرافیایی خوب این مرکز خرید باعث شده که مسافران از هر کجای ایران که به قزوین سفر کرده‌اند، بتوانند به آسانی خود را به آن برسانند.
اگر به عنوان مثال از شهر مشهد به قزوین سفر کرده‌اید می‌توانید خریدهای خود را خیلی راحت و در کوتاه‌ترین زمان از این مرکز انجام دهید. سپس نسبت به رزرو بلیط قطار قزوین مشهد اقدام کنید.

لازم به ذکر است در این مرکز خرید همچنین می‌توان جهت خرید لباس‌های مجلسی اقدام کرد. مرکز خرید الغدیر ممکن است معماری قدیمی‌ داشته باشد اما با توجه به تنوع کالاهای آن، می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید و همچنین سوغاتی‌های مسافران باشد.

  • آدرس مجتمع الغدیر: خیابان طالقانی، جنب خیام
مجتمع تجاری الغدیر قزوین
مجتمع تجاری الغدیر

جمع‌بندی

  • قزوین یکی از شهرهای ایران با تعداد زیادی جاهای دیدنی و مکان‌های گردشگری است.
  • مراکز خرید متنوع قزوین فرصت مناسبی برای مسافران و گردشگران است که خرید سوغاتی، صنایع‌دستی و مایحتاج خود را انجام دهند.
  • برای سفری به یادماندنی به شهر تاریخی قزوین می‌توانید از خدمات سایت فدک برای رزرو بلیط از قطارهای باکیفیت بالا استفاده کنید.
  • در سایت فدک خدمات متنوعی از قبیل رزرو بلیط قطار رشت به مشهد به آسانی ارائه داده می‌شود.
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تور قشم
تور قشم
4 سال قبل

خیلی عالی:)

نوشته های مرتبط

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x