تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

مراکز خرید قزوین | آدرس ۱۰ بازار قزوین

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

مراکز خرید قزوین | آدرس ۱۰ بازار قزوین

مراکز خرید قزوین همیشه پر جنب و جوش و شلوغ هستند و افراد بسیاری از آنها بازدید و خرید می کنند. بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰، جمعیت قزوین ۱۲۰۱۵۶۵ نفر است و علاوه بر ساکنان این شهر، مردم از شهرهای دیگر این استان مانند آوج، بوئین زهرا، تاکستان، آبیک و البرز نیز برای خرید و گردش به قزوین می آیند. علاوه بر این قزوین به دلیل موقعیت مکانی که دارد تقریباً در مسیر راه های اصلی و سراسری مهمی قرار گرفته است. همین امر باعث حضور مسافران و گردشگران زیادی در این شهر می گردد. جاذبه های دیدنی و تاریخی قزوین نیز عامل دیگری برای سفر گردشگران به این شهر می باشد. گردشگرانی که در طول سفر خود حتماً سری به مراکز خرید نیز خواهند زد و به دنبال خرید سوغات قزوین هستند. در سال های اخیر شهرداری قزوین اقدام به تأسیس مراکز تفریحی و خرید متعددی در این شهر کرده است تا نیاز مردم برای مراجعه به شهرهای بزرگ تر برای خرید مرتفع شود.

اجناسی که در مراکز خرید قزوین به فروش می رسند از نظر کیفیت بسیار نزدیک به اجناس تهران می باشند و البته قیمت مناسب تری هم دارند. در ادامه این مطلب تعدادی از مراکز خرید شهر قزوین را به شما معرفی می کنیم تا اگر گذرتان به این شهر افتاد حتماً از آن ها بازدید کنید. پس با ما همراه باشید.

 

بازار قزوین

بازار شهر قزوین یکی از شاهکاری معماری ایرانی محسوب می شود که سرگذشتی طولانی را پشت سر گذاشته است. این مجموعه از لحاظ معماری جزو بی نظیرترین بازار های سنتی ایران و مهم ترین مکان دیدنی شهر قزوین می باشد. بازار سنتی همیشه مورد توجه افراد علاقمند به تاریخ و معماری قرار دارد. از این رو توریست ها و گردشگران زیادی از این مکان بازدید می کنند.

بازار سنتی قزوین متعلق به دوره صفوی می باشد که از بازارها، سراها و تیمچه های مختلفی تشکیل شده است. بازاری با سابقه بسیار زیاد که تا حدود نیم قرن پیش تولید کننده و توزیع کننده محصولاتی چون: حبوبات، صنایع دستی و… به شهرهای ایران و حتی کشورهای دیگر بوده است. ولی امروزه نقش کمی در تولیدات محصولات دارد و بیشتر نقش یک توزیع کننده محصولات کشاورزی به مناطق دیگر را ایفا می کند.

مهم ترین دلیلی که باعث اهمیت فراوان و رونق این بازار در زمان های گذشته بوده، موقعیت مکانی شهر قزوین بوده است. قزوین بر سر راه‌های غربی و شرقی ایران قرار گرفته و همین ویژگی مهم این شهر، بازار قزوین را تبدیل به قلب اقتصادی منطقه کرده بوده و به عنوان مرکز تجارت بین‌ المللی به اروپا و روسیه از آن یاد می شود. کاروان های بسیاری در مسیر خود به این شهر می رسیدند و در آن اطراق می کردند و به داد و ستد می پرداختند. امروزه این بازار در خیابان امام خمینی شهر قزوین واقع شده است و همچنان مملو از یادگارهایی از دوران گذشته است. بازار سنتی قزوین یکی از اصلی ترین مکان های دیدنی این شهر به شمار می آید.

بازار سنتی شهر قزوین
بازار سنتی شهر قزوین

 

سرای سعد السلطنه قزوین

سرای سعد السلطنه تجارتگاهی قدیمی و فوق العاده زیبا است که یکی از بخش های بازار قزوین می باشد. سرای سعدالسلطنه در زمان ناصرالدین شاه قاجار به دستور باقرخان سعدالسلطنه حاکم قزوین ساخته شده است. این مجموعه بسیار زیبا یادگاری است از دوران قاجار که از قسمت های مختلفی همچون: چهارسوق، راسته، کاروانسرا، سرا، بازار و… تشکیل شده است. در طول این سال ها قسمت هایی از این بازار تخریب شده و در حال حاضر از آن ها استفاده ای نمی شود.

سرای سعد السلطنه ورودی های زیاد و متعددی دارد که چند ورودی آن از خیابان های اطراف می باشد و تعدادی دیگر به قسمت های مختلف بازار قزوین وصل می شوند. این ورودی ها دارای هشتی هایی با معماری زیبا و بی نظیری می باشند. این سرا علاوه بر آن که بازار می باشد به موزه معماری همانند شده است. انواع قوس ها، طاق ها، سازه ها و فضاهای باز و بسته که همگی از آجر ساخته شده اند، در این بازار خودنمایی می کنند.

سرای سعد السلطنه قزوین
سرای سعد السلطنه قزوین

 

مرکز خرید نارون قزوین

مرکز خرید نارون، از پرطرفدارترین مراکز خرید شهر قزوین می باشد که در چهار طبقه با ساختمانی زیبا ساخته شده است. این مرکز خرید بیشتر ویژه قشر جوان جامعه است و کالاهایی مطابق با سلیقه آن ها را عرضه می کند. طبقه چهارم مرکز خرید نارون دارای فودکورتی ویژه می باشد که شما می توانید بعد از گشت و گذار و خرید کمی در آن بنشیند و استراحت کنید و غذایی میل کنید. همین امر نیز باعث استقبال بیشتر مردم از این مرکز خرید شده است. قیمت اجناس موجود در این مرکز خرید نسبتاً بالا می باشد؛ زیرا بیشتر اجناسی که در این مرکز خرید به فروش می رسد لوکس هستند. مرکز خرید نارون واقع در قزوین، خیابان یخچال، روبروی پمپ بنزین شهید بابایی می باشد.

مرکز خرید نارون قزوین
مرکز خرید نارون قزوین

 

 مجتمع تجاری فردوس قزوین

مجتمع تجاری فردوس، مجتمعی دوازده طبقه می باشد که ۵ طبقه آن اداری، ۳ طبقه تجاری و ۱ طبقه هم فست فود است و برای رفاه حال مراجعین ۳ طبقه هم پارکینگ در نظر گرفته شده است. این مجتمع در خیابان فردوس که یکی از بهترین مناطق تجاری اداری قزوین می باشد قرار گرفته است.

مجتمع تجاری فردوس قزوین
مجتمع تجاری فردوس قزوین

مرکز خرید ایرانیان قزوین

از دیگر مراکز خرید قزوین، مرکز خرید ایرانیان است که نمایی زیبا و خوش ساخت دارد. این مرکز خرید هم همانند دیگر مراکز خرید، برای رفت و آمد خریداران مجهز شده و دارای پله برقی و پارکینگ اختصاص می باشد. در این مرکز خرید تازه تأسیس می توانید اجناسی با قیمت مناسب پیدا کنید. مرکز خرید ایرانیان قزوین در بلوار عدل این شهر واقع شده است.

مرکز خرید ایرانیان قزوین
مرکز خرید ایرانیان قزوین

 

مجتمع تجاری نور قزوین

مجتمع تجاری نور تازه تأسیس و لوکس می باشد. این مجتمع در ابتدا قرار بود بورس طلا و جواهر شود اما واحدهایش طبق برنامه به فروش نرسیدند. در این جا اجناسی از لوازم خانگی تا گل و گیاه می‌توانید پیدا کنید. این مجتمع در خیابان فلسطین واقع شده است و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

مجتمع تجاری نور قزوین
مجتمع تجاری نور قزوین

 

بازارچه سنتی سپه قزوین

بیشتر شهرهای ایران یک بازارچه سنتی قدیمی برای فروش میوه و تره بار و مایحتاج مردم دارند که بافت قدیمی خود را در طی سالیان حفظ کرده اند. قدم زدن در این بازارها بسیار لذت بخش است و محصولات تازه و ارگانیک همیشه در آن ها عرضه می گردد. در قزوین نیز بازارچه سنتی سپه یکی از همین مراکز است. اگر چند روزی در قزوین اقامت دارید سعی کنید بیشتر از یک بار به این بازارچه سری بزنید؛ البته که با یک بار رفتن به این بازارچه حتماً چندین بار به آنجا خواهید رفت. در بازارچه سپه می توان ساعت ها قدم زد و از عطر سبزیجات تازه، میوه ها و عطاری ها در کنار هم لذت برد. در این بازارچه سنتی همیشه سبزیجات و میوه های تازه به فروش می رسد. بازارچه سنتی سپه قزوین در خیابانی به همین نام قرار دارد.

بازارچه سنتی سپه قزوین
بازارچه سنتی سپه قزوین

 

مجتمع اداری تجاری پویش قزوین

این مجتمع یکی دیگر از پاساژهای معروف در بین مراکز خرید قزوین می باشد که در سه طبقه احداث شده و دارای ۳۶ واحد تجاری و ۲۴ واحد اداری می باشد. واحدهای بسیار زیادی در این مرکز فعال هستند که دارای اجناسی از پارچه تا لوازم خانگی و تجهیزات چوبی را به فروش می رسانند. همچنین وجود رستوران و مجهزترین تأسیسات آشپزخانه و پارکینگ از مزایای دیگر این مجتمع به حساب می آید. این مجتمع در خیابان فلسطین، روبه روی سالن شهید بابایی قرار دارد. مجتمع تجاری پویش مکان مناسبی برای یک خرید کامل است.

مجتمع اداری تجاری پویش قزوین
مجتمع اداری تجاری پویش قزوین

 

مرکز خرید برج خلیج فارس قزوین

برج خلیج فارس قزوین  از مجموعه‌ های تجاری تازه تاسیس در این شهر می باشد و نیز جز یکی از بهترین مراکز خرید این شهر هم هست. این برج در خیابان طالقانی این شهرواقع شده است.

مجتمع تجاری تفریحی آفتاب قزوین

مجتمع تجاری تفریحی آفتاب قزوین، مجتمعی بین راهی می باشد، که برای استراحت در جاده بسیار مناسب است. انواع سوغات قزوین، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌ بازی، فست و فود و رستوران، نمازخانه و سرویس های بهداشتی مجهز در این مجموعه وجود دارد که مسافران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این مجتمع تجاری در ۱۰ کیلومتری اتوبان قزوین – کرج، جنب پمپ بنزین زیباشهر واقع شده است. بیشتر کسانی که از این مجتمع خرید می کنند مسافرانی هستند که در بین راه از قزوین عبور می کنند. وجود مراکز مجهزی مانند این در جاده ها، خستگی راه را کم کرده و برای رفاه حال مسافران بسیار ضروری است.

مجتمع تجاری تفریحی آفتاب قزوین
مجتمع تجاری تفریحی آفتاب قزوین
    نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:
  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

 

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار مشهد قزوین رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تور قشم
تور قشم
4 سال قبل

خیلی عالی:)

نوشته های مرتبط

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x