تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

اطلاعات کامل کلیساهای تهران (کلیساهای پروتستان / کاتولیک / ارتدکس)

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در تهران مکان های دیدنی زیادی وجود دارد که کلیساهای شهر تهران نیز از جمله این مکان های دیدنی هستند. در سرتاسر کشور ایران تقریباً سیصد کلیسا وجود دارد که بیشتر در قسمت شمال غربی ایران واقع شده اند. تهران بعد از شهر اصفهان از جمله شهرهای ایران است که کلیساهای زیادی در آن وجود دارد و حتی هم اکنون بعضی از آن ها در حال فعالیت هستند ولی برخی نیز تعطیل شده اند.

هر کدام از کلیساهایی که در تهران ساخته شده اند داستانی برای ساخت خود دارند که دانستن آن خالی از لطف نیست. در ادامه تعدادی از کلیساهای تهران را همراه با توضیحاتی در مورد زمان و مکان آن ها معرفی می کنیم.

در مورد کلیسای بارتوقیمئوس و تادئوس مقدس بیشتر بدانید

کلیسای بارتوقیمئوس و تادئوس مقدس
معرفی کلیساهای تهران

نام این کلیسا از نام دو نفر از همراهان حضرت مسیح گرفته شده است این دو نفر از کسانی بوده اند که برای رواج دین مسیحیت در ارمنستان تلاش بسیاری کرده اند این کلیسا به وسیله خانواده ای مسیحی به نام جام بران در سال ۱۱۴۷ هجری شمسی معادل با سال ۱۸۰۸ میلادی ساخته شده است و در حال حاضر فعالیت کلیسا به صورت نیمه باز است. مساحت کلی این کلیسا ۳۵۰ متر مربع است که ۵۰ متر آن به بنای کلیسا اختصاص یافته است.

در زمان فتحعلی شاه قاجار به خاطر ساخت شیشه های کاخ گلستان خانواده جام بران را که در اصفهان زندگی می کردند را به تهران آوردند و دلیل ساخت کلیسای تادئوس و بارتوقیمئوس این بوده است که در مجاورت محل زندگی این خانواده کلیسایی وجود نداشته است در نتیجه تصمیم می گیرند که این کلیسا را بسازند. همچنین چون در آن زمان قبرستانی برای مسیحیان وجود نداشت در حیاط کلیسا آن ها را دفن می کردند.

هم اکنون در اولین روز جمعه هر ماه میلادی برای بزرگداشت این دو تن که از قدیسین دین مسیحیت بوده اند مراسمی برگزار می شود. همچنین در اوایل مهر ماه هر سال نیز مراسمی برای بزرگداشت این دو تن که از قدیسین دین مسیحیت بوده اند، برگزار می شود. این کلیسا در نزدیکی بازار تهران و در خیابان شهید مصطفی خمینی، چهارراه مولوی، بازار حضرتی، کوچه ارامنه واقع شده است.

معرفی کلیساهای تهران
معرفی کلیساهای تهران

در مورد کلیسای میناس مقدس چه می دانید؟

این کلیسا که هم اکنون به صورت نیمه دایر به فعالیت خود ادامه می دهد در سال ۱۸۵۶ میلادی ساخته شده است و در مجاورت میدان ونک و در کوچه قلعه ارامنه واقع شده است برای دیدن مراسم های مذهبی مسیحیان مانند عشا ربانی می توانید به این کلیسا سربزنید فرمان ساخت کلیسای میناس مقدس به وسیله مستوفی ممالک صادر شده است و آن را برای مسیحیانی که در روستای ونک زندگی می کرده اند ساخته است.

در صلیب برنزی این کلیسا عبارتی با عنوان “مستوفی الممالک ونک فی شهر ذیقعده الحرام ۱۲۷۸” به احترام این شخص حک شده است. نام این کلیسا از “میناس” که نام شخصی است که در دین مسیحیت از احترام فراوانی برخوردار می باشد، گرفته شده است. در حال حاضر در این کلیسا در بعضی از روزهای سال مراسم نیایش و عشای ربانی برگزار می شود. همچنین سالانه مراسمی برای بزرگداشت “میناس” نیز برگزار می گردد. این کلیسا در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

معرفی کلیساهای تهران (کلیسای میناس مقدس)
معرفی کلیساهای تهران

کلیسای سورپ گئورگ یا گئورگ مقدس در کجا قرار دارد؟

دو خانواده مسیحی به نام های هوسپیان و استپانیان برای ساخت این کلیسا تلاش کرده اند که در ابتدا یک کلیسای کوچک بوده است که شبیه به یک عبادتگاه خصوصی ویا نمازخانه بوده است ولی درسال ۱۲۱۴ نام سردار مسیحی به نام گئورگ را بر روی کلیسا گذاشتند و به کلیسایی برای عبادت تمامی ارمنی ها تبدیل شد و این سردار مسیحی ارمنستانی کسی بوده است که برای دین به شهادت می رسد. ارامنه هر سال در اوایل فصل پاییز آئینی به نام “جشن گئورگ مقدس” را به احترام این فرد برگزار می کنند. تعدادی از سنگ قبرهای بزرگان ارامنه در بنای این کلیسا به کار رفته است. این افراد ارتشی، معلم و حتی  کارخانه دار بوده اند

موقعیت کنونی این کلیسا در بازارچه قوام الدوله قرار دارد و در سال ۱۸۸۲ میلادی ساخته شده است و همانند سایر کلیسا های نامبرده شده به صورت نیمه دایر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

معرفی کلیساهای تهران
معرفی کلیساهای تهران

همه چیز در مورد کلیسای نیکلای مقدس

کلیسای نیکلای مقدس که به نام کلیسای ارتودکس روسی هم شناخته می شود و یکی از کلیسا های تهران است که در کوچه عطارد در مقابل ساختمان سابق سفارت آمریکا در خیابان شهید مفتح واقع شده است. کسانی که از روسیه به تهران مهاجرت کرده بودند در دهه ۱۹۹۴۰ میلادی اقدام به ساخت این کلیسا کردند و آن را به نام نیکلای قدیس رنج کشیده نامیدند که یادآور تزار روسیه نیکلای دوم بوده است.

این کلیسا به دست معماری شناخته شده به نام نیکولای مارکف بنا شده است. این معمار روسی در تهران بناهای معروفی مانند کارخانه قند شهرری، زندان قصر، مدرسه البرز، دبیرستان انوشیروان دادگر، مدرسه ژاندارک، دانشسرای عالی و سفارت ایتالیا را نیز ساخته است. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران این کلیسا که در زمان رژیم پهلوی ساخته شده بود تعطیل شد ولی در سال ۱۹۹۵ میلادی دوباره فعالیت خود را آغاز کرد و در آخر از سمت مسکو اسقفی برای آن فرستاده شد.

 

معرفی کلیساهای تهران، کلیسای نیکلای مقدس
کلیسای نیکلای مقدس

در مورد کلیسای مریم مقدس چه می دانید؟

این کلیسا در سال ۱۹۴۵ میلادی معادل با سال ۱۳۲۴ هجری شمسی ساخته شده است و از بعد از ساخت آن تا همین امروز به فعالیت خود ادامه داده است. این کلیسا که اولین کلیسای جامع در تهران می باشد در خیابان میرزا کوچک خان قرار دارد. این کلیسا متعلق به مسیحیان ارتدوکس است و جالب است بدانید که آتشکده آدریان که مکانی برای نیایش زرتشتیان می باشد در مقابل این کلیسا واقع شده است. فردی به نام «رومان عیسی یان» اقدام به ساخت آن کرده و معماری این کلیسا نیز به دست نیکلای مارکف روسی انجام شده است. این کلیسا دارای پله های پهنی در قسمت ورودی خود است که باعث شده اند که زیبایی و تناسب ساختمان دوچندان شود. معماری به کار رفته در این بنا شبیه به معماری موزه هنرهای ملی راه می باشد. قبور متعددی از جمله افراد سرشناس مسیحی در حیاط این کلیسا قرار دارد؛ افرادی مانند: هوهانس خان ماسحیان سردار دوران مشروطیت و یپرم داوید داویدیان.

معرفی کلیساهای تهران
معرفی کلیساهای تهران

کلیسای استپانوس مقدس کلیسای دیگری در تهران

این کلیسا که در سال ۱۹۷۴ میلادی ساخته شده است در نزدیک جاده خراسان قرار داد و همچنین گورستان مسیحیان تهران نیز در کنار این کلیسا واقع شده است شکل ظاهری کلیسا به صورت یک صلیب است و طراحی آن به این صورت است که در ورودی اصلی کلیسا، در سمت غربی آن واقع شده و  سمت های دیگر پنجره ها نصب شده است و در کنار در ورودی برج ناقوس کوچکی قرار داده شده است و علامت صلیب که در بالای گنبد هشت ضلعی آن قرار دارد به صورتی است که از دور هم دیده می شود.  این کلیسا شباهت کم نظیر به کلیسای سنت سرکیس دارد.

 

معرفی کلیساهای تهران
معرفی کلیساهای تهران

کلیسای وارطان مقدس از زیبا تری کلیسا های تهران

این کلیسا از زیبا ترین کلیسا های تهران است که در منطقه حشمتیه قرار دارد و در سال ۱۹۸۶ ساخته شده است وارطان نامی است که مسیحیان بر روی سپهبدانی که در راه دین و دفاع از کشور خود کشته می شدند قرار داده اند و به همین دلیل این نام را بر روی این کلیسا قرار داده شده است در فصل زمستان مراسمی برگزار می شود به نام وارطانانتس که کسانی که به دیدن مراسمان مذهبی مسیحیان علاقه دارند می توانند در این زمان از نحوه اجرای آن دیدن کنند. بازدید از این کلیسا برای عموم آزاد است و به جز روزهای دوشنبه در بقیه ایام هفته می توان به این مکان مراجعه کرد.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت است.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز و برای پاسخگویی به سوالات راجع به سفر با قطارهای فدک می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x