تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

بازار عبدالحمید اهواز | قدیمی‌ترین بازار شهر اهواز + تاریخچه و عکس

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

بازار عبدالحمید اهواز | قدیمی‌ترین بازار شهر اهواز + تاریخچه و عکس

در بیشتر شهرهای قدیمی، بازارهای قدیمی و سنتی دیده می‌شود که سال‌هاست برقرارند و به فعالیت خود ادامه داده‌اند. گذشت زمان در طی سال‌ها در محیط بازار جریان دارد و این حس زنده بودن را مردم در آن حفظ کرده اند. بازار عبدالحمید اهواز نیز از این قایده مستثنی نیست.

اهواز یکی از بهترین شهرهای کشور برای گردش و سفرهای تفریحی است. این شهر با توجه به وجود مکان‌های تفریحی و بازارهای متعدد، به یکی از پرطرفدارترین شهرهای جنوب کشور تبدیل شده است. یکی از بازارهای شهر اهواز که دارای قدمت طولانی می‌باشد، بازار عبدالحمید اهواز است. سبک ساخت این بازار کاملا سنتی بوده و شما را با معماری قدیمی کشورمان آشنا خواهد کرد. در این مرکز خرید شما می‌توانید اکثر وسایل مورد نیاز خود را پیدا کرده و با قیمت مناسب خریداری کنید. اگر قصد دارید در خصوص بازار عبدالحمید اهواز اطلاعات بیشتری را بدست بیاورید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

بازار عبدالحمید اهواز

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که بازار عبدالحمید به عنوان قدیمی‌ترین بازار شهر اهواز شناخته می‌شود. این بازار بیش از یک قرن قدمت دارد و در دوره حکومت قاجار، طرفداران بسیار زیادی داشت. علاوه بر محبوبیت بازار عبدالحمید نزد مردم شهر اهواز، این بازار مرکز خرید سرمایه‌داران جنوب کشور نیز محسوب می‌شد. از نکات جالب در خصوص بازار عبدالحمید، می‌توان وجود خانه دادرس در این مرکز خرید اشاره داشت. خانه دادرس بنایی بازمانده از دوره قاجاری است که در سال ۱۳۸۲ به شماره ۹۷۶۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این خانه را شیخ خزعل به عنوان کاروانسرا بنا نهاده بود. بازار عبدالحمید شهر اهواز هم در سال ۱۳۸۲ هجری شمسی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

بازار عبدالحمید اهواز
بازار عبدالحمید اهواز

با ورود به بازار عبدالحمید، شما می‌توانید لذت قدم زدن در یک مکان سنتی را تجربه کنید. در واقع این بازار تاریخ، هویت، سنت و فرهنگ مردم استان خوزستان را به نمایش می‌کشد. از جاذبه‌های مثال‌زدنی این مرکز خرید می‌توان به محل قرارگیری آن در میان کوچه‌های تنگ شهر اهواز اشاره کرد. اکنون در این بازار فرهنگ عربی غالب است. در کل حال و هوای بازار عبدالحمید به شکلی است که باعث جلب توجه بازدیدکنندگان خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم در صورت سفر به استان خوزستان، حتما به این بازار سر بزنید.

تاریخچه بازار عبدالحمید

در بیشتر شهرهای کشورمان، بازارهایی با قدمت طولانی وجود دارند که نشان‌دهنده فرهنگ کهن کشورمان می‌باشند. اکثر این بازارها در حال حاضر هم به فعالیت خود ادامه می‌دهند. بازار عبدالحمید هم یکی از این بازارها است که تاریخچه جالبی دارد. همانطور که در بخشی از این مطلب هم عنوان کردیم، بیش از یک قرن از ساخت این بازار می‌گذرد.
در زمان سلطنت قاجار، افراد بسیار زیادی از شهر تهران برای خرید اجناس کمیاب به شهر اهواز می‌آمدند و بسیاری از آن‌ها بازار بازار عبدالحمید را برای خرید انتخاب می‌کردند. در واقع این بازار از زمان قدیم تاکنون، یکی از بهترین مراکز خرید برای خرید کالاهای کمیاب می‌باشد. از نکات مهم در مورد بازار عبدالحمید، وجود این بازار در مرکز شهر است. جالب است بدانید که این بازار در اوایل فعالیت خود با نام بازار اصلی اهواز شناخته می‌شد. در زمان قاجار و چندین سال بعد، این مرکز خرید یکی از بهترین و مهم‌ترین مکان‌های استان خوزستان به شمار می‌رفت.

درباره شهرت این بازار همین بس که حتی احمد محمود نویسنده بزرگ کشورمان رمانی درباره اتفاقاتی که در این بازار رخ می دهد نوشته است.

بازار عبدالحمید اهواز
بازار عبدالحمید اهواز

آشنایی بیشتر با بازار عبدالحمید اهواز

بازار عبدالحمید شهر اهواز هنوز هم طرفداران خود را دارد، اما مانند بسیاری از مکان‌های تاریخی کشورمان، مشکلاتی دارد که باید حل شود. با یک نگاه به بنای این بازار می‌توان فهمید که مسئولین هیچ توجه‌ای به این مرکز خرید تاریخی ندارند. البته این موضوع باعث نشده که از جذابیت‌های این بازار استان خوزستان کاسته شود. در واقع بازدید از این مکان تاریخی، می‌تواند بسیار شیرین و به یادماندنی باشد. وجود خانه دادرس در بازار عبدالحمید یکی از مهم‌ترین دلایل جذابیت این بازار است.

وجود بافت سنتی و ارایه محصولات متنوع دلیل دیگری برای پرطرفدار بودن این بازار است.

از مهم‌ترین خصوصیات بازار عبدالحمید، دستفروشان این بازار هستند. برخورد خوب دستفروشان این مرکز خرید با مشتریان خود و قیمت مناسب اجناس آن‌ها، یک ویژگی به حساب می‌آید. حال و هوای بازار عبدالحمید شهر اهواز بسیار دلنشین و خاطره‌انگیز است. قدم زدن در یک مکان تاریخی جذاب به همراه صدای آوازهای جنوبی و همچنین خرید کالاهای سنتی استان خوزستان، تجربه‌ای است که پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان آن را از دست ندهید.

بازار عبدالحمید هر روز به جز ایام شهادت یا سوگواری از ۸ صبح تا ساعات پایانی شب باز است. قرارگیری این بازار در مرکز شهر دسترسی به آن را از طریق تاکسی های درون شهری و خودروهای شخصی آسان کرده است.

• آدرس : اهواز، خیابان نظامی یا نظری‌پور، بین خیابان نادری و امام خمینی

بازار عبدالحمید اهواز
بازار عبدالحمید اهواز

خرید وسایل مورد نیاز از بازار عبدالحمید

بازار عبدالحمید‌ از گذشته تا به امروز یکی از بهترین مراکز خرید برای تهیه اجناس مختلف بوده است. در این بازار شما می‌توانید از انواع و اقسام اجناس سنتی استان خوزستان دیدن کنید. شما در این بازار می‌توانید انواع و اقسام غذاهای سنتی استان خوزستان مانند قلیه ماهی، فلافل، کباب اهوازی و … را تجربه کنید. در بازار عبدالحمید، ، شما می‌توانید پوشاک، طلا و زیورآلات، لباس عربی، دله (ظرف قهوه عربی) تهیه کنید. در این بازار همه نوع کالا وجود دارد؛ انواع لباس‌، کیف، کفش و لباس محلی در این بازار با قیمت بسیار خوب به فروش می‌رسد.
چنانچه قصد دارید باکیفیت‌ترین موادغذایی و میوه‌های استان اهواز را تهیه کنید، بازار عبدالحمید یکی از بهترین گزینه‌های برای شما می‌باشد. شاید شما بخواهید برای دوستان و عزیزان خود از شهر اهواز سوغاتی ببرید. صنایع دستی، موادغذایی، لباس سنتی و … از جمله موارد مناسب برای سوغاتی به شمار می‌روند. برای خرید این اجناس پیشنهاد می‌کنیم که حتما به مرکز خرید عبدالحمید استان خوزستان مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید برای خرید کالاهای کمیاب به این بازار سر بزنید. با توجه مرزی بودن خوزستان، پیدا کردن اجناس کمایب در این استان کار سختی نیست. بازار عبدالحمید هم یکی از مراکز خرید خوب برای تهیه کالاهای کمیاب می‌‌باشد.

مانند هر بازار دیگری می توانید در حین خرید خوراکی های متنوعی بخرید و از خریدتان لذت بیشتری ببرید.

بازار عبدالحمید اهواز
بازار عبدالحمید اهواز

هتل‌های نزدیک به بازار عبدالحمید اهواز

یکی از بهترین ویژگی‌های بازار عبدالحمید، نزدیک بودن آن به چندین هتل استاندارد و مجهز می‌باشد. در واقع اگر شما قصد دارید به این بازار سر بزنید، می‌توانید در یکی از هتل‌های نزدیک آن مستقر شوید. برای معرفی هتل‌های نزدیک به بازار عبدالحمید، می‌توان به هتل‌های سومیا، پارس، نادری  و نیشکر اشاره کرد. این هتل‌ها از امکانات بسیار زیادی برخوردار هستند و شیرینی سفر را برای شما عزیزان چند برابر خواهند کرد.
سخن پایانی
در این مطلب شما عزیزان را با بازار عبدالحمید استان خوزستان آشنا کردیم. سفر به استان خوزستان و شهر اهواز، تجربه بسیار جالب و شیرینی است. پیشنهاد می‌کنیم در صورت سفر به این استان و شهر زیبای اهواز، حتما به بازار عبدالحمید‌ سر بزنید. مطمئنا با حضور در این بازار تاریخی، سفر جذاب‌تری را سپری خواهید کرد.

بازار عبدالحمید اهواز
بازار عبدالحمید اهواز

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه خدمات تشریفات و استقبال از مهمانان با فرش قرمز در سکوهای مسافری در هنگام عزیمت یا مراجعت از سفر
  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار تهران اهواز رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x