تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

بوستان سبزه میدان رشت – آشنایی با مشخصات + تصویر

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

بوستان سبزه میدان یکی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری استان گیلان است و طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. سبزه‌ میدان‌ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های استان گیلان شناخته می‌شود و محیط بسیار بزرگی دارد. مساحت این بوستان زیبا چیزی حدود ۱۷۵۰۰ متر مربع است. در زمانی که مظفرالدین شاه قاجار پادشاه ایران بود، محمد ولی خان تنکابنی به عنوان حاکم شهر رشت شناخته می‌شد. وی تصمیم گرفت که چهره شهر رشت را با تغییرات اساسی همراه کند.

از این رو به فکر ساخت این بوستان افتاد. طراحی، باغچه‌بندی و درخت‌کاری بوستان سبزه میدان در زمان خود بسیار عالی و منحصر به فرد بوده است و کماکان هم زیبایی‌های خود را حفظ کرده است. در ادامه مطلب تصمیم داریم در خصوص پارک سبزه میدان صحبت کنیم.

بوستان سبزه میدان رشت
بوستان سبزه میدان رشت

سبزه میدان

سبزه ‌میدان‌ شهر رشت به عنوان یکی از مکان‌های تفریحی به یادماندنی استان گیلان به حساب می‌آید. گذر زمان نیز باعث نشده که محبوبیت این بوستان در بین مردم از بین برود. جالب است بدانید که بوستان سبزه میدان به طور کلی در میان مردم رشت، جایگاه ویژه‌ای دارد. به این شکل که بسیاری از مردم شهر رشت در روزهایی که هوا بارانی نیست، به این پارک می‌روند و مشغول صحبت می‌شوند.

سبزه‌ میدان‌ رشت یکی از مکان‌های تفریحی استان گیلان است که بسیاری از مردم در سفر به رشت حتما از آن بازدید می‌کنند. در واقع این بوستان جزو نخستین انتخاب‌های گردشگران ایران است که به استان گیلان سفر کرده‌اند. بوستان سبزه میدان حال هوای بسیار خوبی دارد و می‌تواند شما را ساعاتی از آلودگی‌های شهری دور کند.

از نکات جالب در خصوص بوستان‌ سبزه‌ میدان‌ می‌توان به دست نخورده ماندن ابعاد و شکل هندسی این پارک اشاره کرد. البته فضای سبز داخلی، تندیس‌ها، المان‌ها و سایر موارد مشابه در بوستان سبزه میدان با تغییرانی همراه شده است. در سال ۱۳۶۰ شمسی تابلوی استاد جمال‌ الدین اسدآبادی به عنوان اسم میدان نصب گردید. نامی که البته در این سال‌ها کمتر مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد. با توجه به این موضوع مسئولین تصمیم گرفتند که نام این بوستان را به همان سبزه میدان تغییر دهند.

بوستان سبزه میدان رشت
بوستان سبزه میدان رشت

بوستان سبزه میدان

بوستان‌ سبزه‌ میدان‌ در مکانی واقع شده است که از هر دو سمت به یکی از خیابان‌های شهر رشت ختم خواهد شد. این خیابان‌ها اعلام الهدی، ۲۲ بهمن و بیستون نام دارند که همگی آن‌ها در نهایت به میدان شهرداری خواهند رسید. در حوطه این پارک نیمکت‌های متعدد برای نشستن، فضای سبز، کتابخانه و آبنماهای مختلف وجود دارد. در ضمن شما می‌توانید با حضور در بوستان سبزه میدان رشت، تندیس‌های زیادی از مشاهیر بزرگ استان گیلان مانند پروفسور مجید سمیعی عزیز، پروفسور اکبرزاده، دکتر محمود بهزاد و پروفسور فضل اله رضا را مشاهده خواهید کرد.

بوستان‌ سبزه‌ میدان‌ واقع در شهر رشت، با درختان بزرگ، کبوتران آزاد، تجمع افراد سالخورده و خانواده‌هایی که برای تفریح به این بوستان آمده‌اند، حال و هوای بسیار جالبی دارد. حس خاطره انگیزی که مردم استان گیلان بخصوص شهر رشت به پارک زیبای سبزه میدان دارند هم در نوع خود بسیار جالب است.

از نکات جالب دیگر در خصوص بوستان‌ سبزه‌ میدان‌ می‌توان به علاقه گروه سنی مختلف به این پارک اشاره کرد. برخی از مردم به بازی‌هایی مثل دومینو و شطرنج مشغول هستند برخی دیگر در حال حل کردن جدول می‌باشند، برخی در حال صحبت هستند و برخی دیگر هم در حال خواندن کتاب هستند. کودکانی که برای کبوتران شاد دانه گندم می‌پاشند سوژ‌های عکاسی بسیار زیبایی را در این مکان پیدا می‌باشند.

بوستان سبزه میدان رشت
بوستان سبزه میدان رشت

فضای جالب بوستان سبزه میدان

سفر به استان گیلان همواره لذت بخش است. سبزه میدان واقع در شهر رشت یکی از مکان‌های تفریحی بسیار عالی استان گیلان است که با آب و هوای خوب، حال و هوای بسیار زیادی دارد. از وقتی که طرحی برای بازآفرینی بوستان‌ سبزه‌ میدان‌ ارائه شد، تندیس‌های از هنرمندان و مشاهیر گیلان مانند ناصر مسعودی، اکبر رادی، آیت‌الله بهجت دور تا دور باغ نصب شده‌اند. از سایر مواردی که باعث شده حال و هوای پارک سبزه میدان دلنشین باشد می‌توان به گلکاری‌های زیبا این میدان به ویژه در شروع فصل بهار اشاره کرد. به علاوه نیمکت‌های رنگی بوستان‌ سبزه‌ میدان‌ ، سبب زیباترین شدن فضای این منطقه شده است. قدم زدن در بین درختان سر به فلک کشیده این بوستان زیبا هم لذت‌های خاص خود را دارد که سبب رضایت گردشگران خواهد شد.

سینمای ۲۲ بهمن نزدیک به بوستان‌ سبزه‌ میدان‌

اگر قصد دارید پس از بازدید بوستان‌ سبزه‌ میدان‌ ، تجربه جدیدی را امتحان کنید و به تفریح دیگری بپردازید، می‌توانید به سینما ۲۲ بهمن رشت بروید. این سینما به عنوان بزرگ‌ترین سینمای استان گیلان شناخته می‌شود و بیش از ۵۰ سال قدمت دارد. در ضمن شما می‌توانید بعد از گشت و گذار در پارک زیبای سبزه میدان به محدوده این میدان قدیمی بروید و در مراکز خرید مشغول به خریداری اجناس مورد نیاز خود شوید.

بوستان سبزه میدان رشت
بوستان سبزه میدان رشت

مسیر دسترسی به بوستان سبزه میدان

برای اینکه به بوستان سبزه میدان برسید باید به غرب شهر رشت و میدان شهرداری بروید. این دو میدان بزرگ شهر رشت از خیابان علم الهدی به هم متصل می‌شوند. در ضمن شما می‌توانید از طریق خیابان‌ها بیستون، استادسرا و لاکانی خود را به پارک زییای سبزه میدان برسانید.

بوستان سبزه میدان رشت
بوستان سبزه میدان رشت

سخن پایانی

بوستان‌ سبزه‌ میدان‌ از مکان‌های قدیمی و پرطرفدار شهر رشت است که می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای تفریح باشد. بسیاری از گردشگران شهرهای مختلف نیز از این مکان زیبا بازدید کرده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم شما هم از مکان تفریحی دیدن فرمایید و حتما در آن به گشت و گذار همراه خانواده بپردازید و در انتها از مکان‌های تفریحی اطراف این بوستان هم دیدن کنید.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار مشهد رشت رفت و برگشت و یا بلیط قطار تهران رشت رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x