تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

غار آویشوی – آشنایی بیشتر با طولانی ترین غار رودخانه‌ای رشت

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

گیلان بدون تردید یکی از زیباترین استان‌های کشورمان می‌باشد که با توجه به جاذبه‌های طبیعی متعددی که دارد، در لیست استان‌های پربازدید و پرطرفدار کشور قرار گرفته است. سالیانه چندین هزار نفر برای بازدید از این استان توریستی اقدام می‌کنند. از بهترین چشم‌اندازها و جاذبه‌های این شهر می‌توان به جنگل‌های انبوه، دریای زیبا، رودخانه‌های متعدد، مرداب‌های فوق‌‌العاده و غارها اشاره کرد. گیلان غارهای بسیار زیادی دارد که یکی از آن‌ها، غار آویشوی نام دارد. غار آویشوی در منطقه ماسال واقع شده و بازدید از آن می‌تواند بسیار شیرین و به یاد ماندنی باشد.

آشنایی با غار آویشوی

غار‌ آویشوی‌ از بهترین جاذبه‌های طبیعی استان گیلان است که در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب غرب شاندرمن و شهرستان زیبای ماسال قرار دارد. غار زیبای آویشوی، در بین جنگل‌های سرسبز ماسال واقع شده و زیبایی‌های این غار باعث شده که میزان بازدید از آن بسیار زیاد باشد. از تماشایی‌ترین مناظر غار‌‌ آویشوی‌ می‌توان به قندیل‌های متفاوت و آبشارهای متعدد آن اشاره کرد.

شهرستان ماسال بالای ۱۷ غار گوناگون دارد که غار آویشوی در راس آن‌ها واقع شده است. آویشوی بزرگ‌ترین غار شهرستان ماسال می‌باشد. ارتفاع این غار از سطح دریا به چیزی حدود ۳۰۰ متر می‌رسد. غار آویشوی در بین غارهای آهکی ایران جای گرفته و در یک دره کم آب نیز واقع شده است. این غار در مجاورت سنگ‌های دگرگونی شاندرمن که در واقع بقایای تغییریافته‌ای از پوسته اقیانوس پالئوتتیس هستند، واقع شده است.

غار بزرگ و زیبای آویشوی با یک دهانه بزرگ با ارتفاع ۱۹ متر و عرضی نزدیک به ۱۴ متر جزو غارهای بسیار زیبایی استان گیلان و حتی کشورم می‌باشد. تاکنون بالای ۱۲ هزار متر از عمق این غار به وسیله کوهنوردان و غارنوردان محلی کشف شده است. همین بررسی‌ها باعث شده که غار آویشوی‌ لقب طولانی‌ترین غار کشور را داشته باشد. جالب است بدانید که زمین‌شناسان قدمت این غار زیبا را بیش از ۷۵ میلیون سال تخمین زده‌اند.

غار آویشوی
غار آویشوی

خصوصیات غار آویشوی

غا‌ر آویشوی‌ استان گیلان از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است که هر یک از آن‌ها باعث متمایز شدن این غار در قیاس با غارهای دیگر می‌باشد. مزیت بسیار مهم در خصوص این غار، بقایایی از پوسته اقیانوسی پالتوتنیس می‌باشد. برای تماشای آثار آن می‌توانید به سنگ‌هایی که در نزدیکی غار قرار دارند، دقت فرمایید. از شروع تا پایان غار زیبای آویشوی ماسال جریان‌های بسیار زیادی از آب قرار دارد که  باعث شده این غار در گروه غارهای رودخانه‌ای قرار بگیرد.

هر چقدر بیشتر این غار زیبا را طی کنید، حجم آب نیز با افزایش همراه خواهد شد. جالب است بدانید که غار‌ آویشوی‌ از ۷ آبشار بسیار زیبا و صدها قندیل فوق‌العاده جذاب برخوردار است. ستون‌های آهکی هم در این غار قرار دارد که تمام خوردگی‌های دیواره آن بر اثر جریان شدید آب بر روی سنگ می‌باشد. این اتفاق از چندین قرن گذشته رخ داده و زیبایی‌های بسیار زیادی را به وجود آورده است. با توجه به تمامی این مسائل پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یک بار به تماشای غار‌ آویشوی‌ بروید و لذت ببرید.

غار آویشوی
غار آویشوی

سفر در بهترین زمان سال به غار آویشوی

شما باید در بهترین فصل سال به غار آویشوی سفر کنید. مطمئنا تماشای مناظر طبیعی زمانی دلچسب خواهد بود که اوضاع آب و هوا نیز مساعد باشد. اگر قصد دارید به استان گیلان و غار فوق‌العاده زیبای آویشوی بروید، بهتر است این کار را در یکی از فصول بهار، تابستان و یا اوایل پاییز انجام دهید. در این زمان‌ها که گفته شد شما می‌توانید با توجه به دمای مناسب هوا، تفریح بسیار شیرینی را پشت سر بگذارید. اگر بخواهید در فصل زمستان به این غار سفر کنید، ممکن است مشکلات زیادی برای شما رخ دهد. فضای درون این غار در زمستان یخ می‌زند و ممکن است شما را دچار آسیب کند. البته اگر از تجهیزات و روحیه مناسب برای سفر زمستانی به غار آویشوی برخوردار هستید، می‌توانید به این غار سفر کنید.

غار آویشوی
غار آویشوی

اقامت راحت در نزدیکی غار آویشوی

برای اینکه در نزدیکی غار‌ زیبای‌ آویشو‌ی اقامت داشته باشید، می‌توانید به دهکده توریستی شاندرمن مراجعه کنید. با رفتن به این دهکده می‌توانید تفریح بسیار شیرینی را در قلب طبیعت سپری کنید. این استراحت‌گاه‌ها می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند، به این علت که از آب و هوای خوبی برخوردار هستند. جالب است بدانید که منطقه زیبای شاندرمن از ۱۱ ویلای فوق‌العاده و زیبا با تمامی امکانات رفاهی برخوردار است.

فضای این منطقه هم کاملا سنتی و آرام می‌باشد. شما می‌توانید به روستای زیبا بیتم بروید و به تماشای طبیعت جذاب و جنگل‌های سبز و انبوه این منطقه بنشینید. به طور کلی مسافرت نباید انسان را خسته کند و یکی از راه‌ها برای اینکه در مسافرت دچار خستگی و کلافگی نشوید، اقامت خوب و راحت است. پس توصیه می‌کنیم حتما به اقامتگا‌ه‌های راحت منطقه شاندرمن در ماسال مراجعه کنید.

غار آویشوی
غار آویشوی

مسیر دسترسی به غار آویشوی

برای اینکه به راحتی به غار‌ آویشوی‌ ‌در منطقه زیبای ماسال برسید، بایستی از شهرستان ماسال و منطقه شاندرمن به سمت روستای زیبا سیاه مرد حرکت کنید. سپس باید از طرف جاده چاله‌سرا خودتان را به غار‌ آویشوی برسانید. در نزدیکی پل چاله سرا یک جاده خاکی واقع شده که از کنار بقعه درویش شاه امیر عبور می‌کند و فاصله آن تا غار تقریبا ۳۵ کیلومتر است. سعی کنید برای سفر به این غار زیبا حتما از ابزار و وسایل مورد نیاز غارنوردی و یا کوهنوردی نیز برخوردار باشید. در این صورت می‌توانید بدون هیج مشکلی به غارنوردی مشغول شوید.

  • آدرس: استان گیلان ، شهرستان ماسال

سخن پایانی

در این مطلب با غار‌ آویشوی واقع در استان گیلان و شهرستان زیبای ماسال آشنا شدیم. با توجه به خصوصیات منحصر به فردی که این غار دارد، بازدید از آن می‌تواند تجربه خوبی برای شما باشد. پیشنهاد می‌کنیم در صورت سفر به استان گیلان، حتما یک روز را به بازدید از این جاذبه طبیعی اختصاص دهید.

غار آویشوی
غار آویشوی

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x