تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

ساحل حاجی بکنده | آشنایی با این ساحل + تصاویر + آدرس دقیق

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

ساحل حاجی بکنده

استان گیلان یکی از استان های ساحلی شمال کشورمان است که با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه و آب و هوای بسیار مطلوبی که دارد، یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین مقاصد توریستی ایران محسوب می‌شود. استان گیلان از غرب با استان اردبیل، از جنوب با استان های قزوین و زنجان و از شرق با مازندران همسایه است. شمال این استان نیز به طور کامل ساحلی بوده و مشرف به دریای خزر است. این استان از طریق شهر آستارا با کشور آذربایجان مرز بین المللی دارد. گیلان زیبا از جنگل‌ها، کوه‌ها، مرداب‌ها، چشمه‌ها، رودخانه‌ها و سواحل بسیار زیبایی برخوردار است و با یک سفر به استان گیلان می‌توان علت علاقه مردم کشور به این استان را متوجه شد. هر ساله گردشگران بسیاری این استان گیلان و شهرهای آن را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می کنند. علاوه بر دیدنی های طبیعی، این استان جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. در این مطلب تصمیم داریم در خصوص ساحل حاجی بکنده که یکی از سواحل زیبا و دیدنی در این استان است صحبت کنیم؛ پس با ما باشید.

استان زیبای گیلان
استان زیبای گیلان

 

ساحل حاجی بکنده، مکانی رویایی در گیلان

منطقه ساحل‌ حاجی‌ بکنده‌ را می‌توان به عنوان یکی از زیباترین سواحل دریای خزر معرفی کرد. این ساحل در محدوده شهرهای زیباکنار و تالش واقع شده و از این دو شهر به ساحل‌ حاجی‌ بکنده‌ دسترسی وجود دارد. با حضور در این ساحل منحصر به فرد می‌توانید به تماشای موج‌های خروشان بنشینید و ساعت‌ها از صدای دریا لذت ببرید. این منطقه در بخش جلگه‌ای و ساحلی یکی از بهترین نقاط گردشگری استان گیلان واقع شده است. ساحل حاجی بکنده در رشت قرار گرفته و جزو توابع خشکبیجار نیز می‌باشد.

این ساحل تماشایی در فاصله ۹ کیلومتر مانده به شمال شرق خشکبیجار واقع شده است و تا شهر رشت چیزی حدود ۳۲ کیلومتر فاصله دارد. به طور کلی ساحل زیبای حاجی بکنده گزینه بسیار خوبی برای تفریح در استان گیلان می‌باشد. مساحت این منطقه ساحلی که طرفداران خاص خود را هم دارد، به بیش از ۱۰۰ هکتار می‌رسد.

ساحل حاجی بکنده
ساحل حاجی بکنده

 

دهستان حاجی بکنده

دهستان حاجی بکنده در خشکبیجار واقع شده و هر سال بازدیدکنندگان زیادی در سفر خود به گیلان، به این منطقه هم سر می‌زنند. روستای حاجی بکنده ۲۶ متر از سطح دریا پایین‌تر است. در دو سمت این دهستان دیدنی، دو رودخانه بزرگ قرار دارد که یکی از آن‌ها رودخانه حاجی بکنده و دیگری رودخانه امین آباد نام دارد. دهستان حاجی بکنده همچنین به عنوان مرکز روستاهای منطقه شناخته می‌شود.

مردم این روستا بیشتر از طریق زراعت، باغداری و صیادی روزگار می گذرانند. اما با توجه به توریستی بودن این منطقه، عده زیادی از مردم روستا منازل خود را به گردشگران اجاره می دهند و از این راه نیز کسب درآمد می کنند. گردشگران می توانند غذاهای خوشمزه ای مانند باقلی خورشت، میرزا قاسمی، ترش تره، فسنجان، نان‌های برنجی و گندمی که دستپخت زنان روستا است میل کنند و از اقامتشان لذت بیشتری ببرند. صیادان نیز ماهی های متنوعی مانند سفید، کپور، آزاد، سیاه کولی، کاس کولی و کیلکا را صید کرده و می فروشند. این فعالیت های صیادی زیر نظر سازمان شیلات انجام می شود و علاوه بر ماهی های ذکر شده ماهی ‌های خاویاری مانند فیل ماهی، چالباش و ازون برون نیز توسط روستاییان صید می گردد. به تازگی ساخت ویلا و اقامتگاه ها نیز در این منطقه رونق زیادی یافته است.

 

امکانات رفاهی و تفریحی ساحل حاجی بکنده

ساحل‌ حاجی بکنده‌ و به طور کلی این منطقه جنگلی در فهرست بهترین مناطق توریستی استان گیلان و شهر رشت ثبت شده‌اند. این ساحل از امکانات متعددی برخوردار است و اقامت در آن جا هم می‌تواند برای مسافرین لذت‌بخش باشد. از بهترین امکانات این منطقه می‌توان به محل بازی کودکان، محل بازی بزرگسالان، رستوران، بوفه، محلی برای ورزش‌های ساحلی و شنا، قایق سواری، تفریحات آبی، محلی برای صید ماهی و خرید ماهی تازه، سرویس بهداشتی‌های لوکس و تمیز و موارد مشابه از این دست اشاره کرد.

ماسه‌های ساحل حاجی بکنده به شکلی هستند که به سادگی می‌توان بر روی آن‌ها فوتبال ساحلی بازی کرد. البته این منطقه از امکانات اقامتی مناسبی نیز برخوردار است. اگر بخواهید در نزدیکی ساحل دکه و یا پلاژ کرایه کنید، نیازی نیست هزینه زیادی پرداخت کنید. به غیر از این مورد می‌توانید در روستای حاجی بکنده خانه‌های سنتی اهالی بومی این منطقه را با قیمت و امکانات مناسب کرایه کنید. در ضمن این ساحل به منطقه آزاد انزلی بسیار نزدیک است و شما می‌توانید برای اقامت بهتر به بندر انزلی بروید و در یکی از هتل‌های مناسب این شهر زیبا سکونت پیدا کنید.

 

رودخانه امین آباد در نزدیکی ساحل حاجی بکنده

در نزدیکی ساحل حاجی بکنده رودخانه‌ای به نام رودخانه امین آباد قرار گرفته است. این رودخانه نیز جزو جاذبه‌های تفریحی منحصر به فرد استان گیلان است که بازدیدکنندگان بسیار زیادی هم دارد. اگر قصد دارید پس از تفریح در ساحل حاجی بکنده، یک تفریح جدید را تجربه کنید و به همراه دوستان و یا خانواده خود روز خوبی را داشته باشید، می‌توانید به رودخانه امین آباد بروید. در این رودخانه ماهی‌های مختلفی وجود دارد و علاقمندان به ماهیگیری نیز می‌توانند در آن به تفریح خود بپردازند. مردم روستا با نواختن نی و خواندن آوازها و ترانه های محلی در کنار رودخانه، لحظات لذتبخشی را برای گردشگران می سازند.

ساحل حاجی بکنده
ساحل حاجی بکنده

 

بهترین زمان برای سفر به ساحل حاجی بکنده

ساحل حاجی بکنده جزو بهترین سواحل دریای خزر است و بازدید از آن خالی از لطف نیست. اما شما باید بدانید در چه زمانی به این ساحل سفر کنید که با مشکلات بدی آب و هوا مواجه نشوید. بهتر است از اواخر ماه فروردین تا اواخر تیر ماه برای رفتن به این منطقه بسیار زیبا اقدام کنید. چون به طور معمول در این ایام از سال، هوای منطقه حاجی بکنده نه سرد است و نه آنچنان گرم، از این رو شما می‌توانید بدون مشکل به همراه عزیزان خود در این منطقه خوش بگذرانید.

اما اگر بخواهید در ماه مرداد یا شهریور به این منطقه سفر کنید، گرم بودن هوا ممکن است شما را آزار دهد. در فصل پاییز و زمستان هم سفر به مناطق ساحلی لطف زیادی ندارد و چندان لذت‌بخش نیست. البته اگر به برف و هوای سرد علاقه دارید، می‌توانید برای سفر به این منطقه اقدام کنید.

گردشگران بسیاری استان گیلان را استانی چهار فصل برای سفر می دانند و معتقدند این منطقه سرسبز در هر فصلی از سال زیباست.

 

مسیر دسترسی و آدرس

برای اینکه بتوانید به ساحل حاجی بکنده واقع در شهر رشت سفر کنید، در قدم اول باید از استان زیبای گیلان خودتان را به توابع خشکبیجار برسانید. با رفتن به منطقه خشکبیجار می‌توانید ظرف چند دقیقه خودتان را به دهستان حاجی بکنده برسانید. دهستان حاجی بکنده حدود ۱۰ کیلومتری منطقه خشکبیجار واقع شده و همچنین در ۳۳ کیلومتری شهر رشت قرار دارد.

ساحل حاجی بکنده
ساحل حاجی بکنده

 

سخن پایانی

بسیاری از مردمی که به استان گیلان سفر می‌کنند، علاقه‌ای به ساحل و دریا ندارند، از این رو ترجیح می‌دهند اکثر مدت زمان حضور خود در این استان زیبا را در جنگل‌‌ و سایر مناطق گیلان بگذرانند. اما برخی دیگر از مسافرین علاقه بسیار زیادی به دریا و ساحل دارند. به این دسته از مسافران پیشنهاد می‌کنیم در سفر بعدی خود به شمال کشور و استان گیلان، حتما به ساحل حاجی بکنده سر بزنند و یک روز از مسافرت خود را به تفریح در این ساحل زیبا اختصاص دهند.

ساحل حاجی بکنده
ساحل حاجی بکنده

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار تهران رشت رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت است.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x