تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

جاذبه های گردشگری اراک – آشنایی با مکان‌های زیبا و دیدنی اراک

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

اگر به شهر اراک سفر کرده باشید، می‌دانید که مکان‌های زیادی در آن شهر وجود دارد و بازدید از اکثر آن‌ها رایگان است. در هر نقطه از شهر اراک یک مکان دیدنی وجود دارد که بسیار زیبا و بکر است. این مکان‌های دیدنی را دشت‌ها، کوه‌ها، چشمه‌ها و روستاها تشکیل داده است. هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این جاذبه‌های دیدنی به شهر اراک سفر می‌کنند و خاطرات خوبی را همراه با خانوادشان ثبت می‌کنند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا جاذبه های گردشگری اراک را بیشتر به شما معرفی کنیم.

جاذبه های گردشگری اراک

در این بخش جاذبه‌های گردشگری اراک را به شما معرفی می‌کنیم و توضیحات کوتاهی را درباره آن‌ها به شما می‌دهیم. توجه کنید که هر کدام از این مناطق در یک نقطه از شهر اراک هستند.

جاذبه های گردشگری اراک
جاذبه های گردشگری اراک

سرخ کوه

سرخ کوه یکی از زیبا‌ترین مناطق کوهستانی شهر اراک است که در آخر هفته‌ها افراد زیادی به این مکان دیدنی برای کوهنوردی، دوچرخه سواری، پیاده‌روی، دویدن و یا اردو می‌آیند که تعداد بسیار زیادی از این افراد را خانواده‌ها تشکیل می‌دهد. این کوه دارای رودخانه، پیست، هوای تمیز و دیگر موارد است که این کوه را به یکی از مکان‌های دیدنی اراک تبدیل کرده است. همچنین زمین‌های صافی که در این منطقه وجود دارد، امکان انجام دادن بازی‌های کشتی، وسطی و دیگر بازی‌ها را فراهم آورده است و جالب است بدانید که هر ساله مسابقات محلی زیادی در این مکان انجام می‌شود.

جاذبه های گردشگری اراک
جاذبه های گردشگری اراک

 

دره گردو

دره گردو یک دیگر جاذبه های گردشگری اراک است که در آن دره درختان گردوی زیادی وجود دارد. این درختان هر ساله گردوهای مردم اراک را تامین می‌کند و نکته جالب به توجه اینجاست که روستا‌های اطراف این دره نیز دارای باغات بسیار پربار گردو هستند و یکی از دلایل انتخاب این دره به عنوان دره گردو، باغات اطراف این دره است. دره گردو دارای رودخانه، آبشار، درختان و تنوع گیاهی زیاد است که این منطقه را به یک مکان مناسب برای عکسبرداری تبدیل می‌کند. این دره نیز دارای کوه است؛ این کوه‌ها کمی کوتاه هستند و به آسانی می‌توان از آن‌ها بالا رفت.

جاذبه های گردشگری اراک
جاذبه های گردشگری اراک

 

جاذبه های گردشگری اراک
جاذبه های گردشگری اراک

غار سفید خانی

غار سفید خانی یک دیگر از جاذبه های گردشگری اراک است که در جنوب شهر اراک قرار دارد. این غار در کوه سفید خانی قرار دارد که اطراف آن چند چشمه و روستای سفید خانی است. این کوه به دلیل اینکه هر ساله برف زیادی بر روی آن می‌نشیند و حتی در تابستان نیز سفید پوش است، نام سفید خانی را بر روی او گذاشته‌اند. درون غار سفید خانی بسیار زیبا بوده و سنگ‌های زیبایی با رنگ‌ها مختلف در این غار به دلیل برف زیاد و املاح آب به وجود آمده است. جالب است بدانید که نام یکی از ورودی‌های این غار دودکش جن است.

جاذبه های گردشگری اراک
جاذبه های گردشگری اراک

 

جاذبه های گردشگری اراک
جاذبه های گردشگری اراک

تخت سادات

تخت سادات و یا مقبره سادات از بهترین جاذبه های گردشگری اراک است که در چند سال اخیر بیشترین گردشگر را به خود جذب کرده است. تخت سادات در نزدیکی فرودگاه و راه آهن اراک است و می‌تواند اولین و یا آخرین بازدید گردشگران از جاذبه‌های اراک باشد. در داخل تخت سادات مقبره میر محمد وجود دارد که افراد زیادی برای زیارت به این مکان می‌آیند. این منطقه در نزدیک اراک است و در آنجا امکانات رفاهی برای گردشگران قرار داده شده است. در کنار این مکان دیدنی رودخانه پرآبی نیز وجود دارد که به زیبایی این مکان افزوده است.

روستای هزاوه

روستای هزاوه مکان بسیار زیبا و بکری است که یکی از جاذبه های گردشگری اراک بوده و مردم آنجا بسیار مهربان و مهمان نواز هستند. هزاوه به معنی مکانی سرسبز و پر آب بوده که همیشه دارای غنیمت است. سوغات این روستا انگور و باسلوق است که مثل آن‌ها را در هیچ مکانی مزه نکرده‌اید. سوغاتی‌های این روستا بسیار خوشمزه هستند و مردم این منطقه آن‌ها را کاملا طبیعی و بدون اضافه کردن یک نوع مواد شیمیایی درست می‌کنند. این روستا بسیار سرسبز بوده و مکان بسیار خوبی برای استراحت است.

جاذبه های گردشگری اراک
جاذبه های گردشگری اراک

برج شیشه

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اراک برج شیشه‌ای آن است که در سال ۱۲۳۱ در زمان سلطنت فتحعلی شاه ساخته شد. این برج بسیار زیبا است و شما می‌توانید از داخل و خارج این برج به خوبی دیدن کنید. این برج یک مکان تاریخی است که زیبایی‌های خاص خودش را دارد. به طور مثال یکی از زیبایی‌هایش، طرز معماری و ساخت آن است که هنوز جذابیت دارد؛ این برج از ۱۲ ترکی و سه طبقه ساخته شده است که در طبقات بالای آن از کاشی و آجر استفاده شده و کف آن نیز از کاشی‌های بیضی شکل استفاده شده است.

جاذبه های گردشگری اراک
جاذبه های گردشگری اراک

آبشار مزرعه

یکی دیگر جاذبه های گردشگری اراک که بسیار زیبا و پر آب است، آبشار مزرعه بوده و در میان دو دره بزرگ قرار دارد. این آبشار از دل کوه بیرون می‌آید و آب آن قابل شرب است. زمانی که بارش باران زیاد می‌شود، این آبشار نیز قوی‌تر شده و با شدت بیشتری از دل کوه بیرون می‌زند. این آبشار چسبیده به کوه قوشاداغ است که بسیار بزرگ بوده و آبشار‌های دیگری نیز در آنجا وجود دارد. اطراف این آبشار تماما کوه است، اما اطراف کوه دشت بزرگی وجود دارد. این دشت بسیار آرام است و مکان بسیار خوبی برای استراحت می‌باشد.

جاذبه های گردشگری اراک
جاذبه های گردشگری اراک

سخن پایانی

در این مطلب جاذبه های گردشگری اراک را به شما معرفی کردیم و توضیحات مختصری را درباره آن‌ها به ارائه دادیم. اگر تا به حال اراک سفر نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم که همراه با خانواده خود به این شهر سفر کرده و از مکان‌های زیبا و بکر آن دیدن کنید. شهر اراک مناطق دل انگیز زیادی دارد که برای عکسبرداری مناسب بوده و در مناطق سرسبز آن می‌توانید خاطرات زیبایی را در کنار خانواده ثبت کنید.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x