تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

سرخ کوه در کجا قرار دارد – آشنایی با این منطقه‌ی گردشگری زیبا

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

سرخ کوه

سرخ کوه در بین مردم اراک طرفداران زیادی دارد و هرساله بیش از هزاران نفر برای تفریح و ورزش به این کوه می‌روند. کوهنوردی یکی از اصلی‌ترین دلیل بازدید مردم از این مکان است و این کوه برای افراد مبتدی گزینه بسیار مناسبی است. سرخ کوه در جنوب شهر اراک قرار دارد و فاصله زیادی با مرکز شهر ندارد. یکی دیگر از منطقه‌های دیدنی که به سرخ کوه نزدیک است، دره گردو می‌باشد که در میان اراکی‌ها بسیار معروف است. ارتفاع این کوه از سطح دریا ۲۱۸۵ و ارتفاع اصلی آن از سطح زمین ۳۵۰ متر است.

بر فراز این کوه یک کلبه وجود دارد که نام آن غدیر است و اولین کلبه‌ای است که در نوک کوه‌های اراک ساخته شده است. این کلبه حدودا ۴۴ سال پیش در سال ۵۴ الی ۵۵ شمسی ساخته شده است. در بالای این کوه یک پناهگاه وجود دارد که در حوالی سال‌های ۵۷ الی ۵۸ شمسی ساخته شده است و شهید جعفر بیاتانی با همکاری زنده یاد صادق بیاتانی و برخی دیگر از کوهنوردان اراک من جمله آقای نقی خان لری پناهگاه جدید را که اکنون موجود است را بنا کردند. این پناهگاه بعد از شهادت جعفر بیاتانی به نام او نامگذاری شد.

این کوه بلندترین کوه اراک نیست و دیگر کوه‌‌ها نیز مانند همایون و شاه نشین در اراک هستند که از سرخ کوه بلندتر هستند. کوه همایون با ۲۵۰۰ متر ارتفاع بلندترین کوه در منطقه است که بعد از آن کوه شاه نشین با ۲۲۶۹ متر ارتفاع در رده دوم قرار دارد.

ویژگی‌های سرخ کوه

این کوه دارای طبیعت بکر و جاذبه‌های خاص خود می‌باشد که هر ساله باعث جذب گردشگران زیادی به منطقه می‌شود. در ادامه ویژگی‌های سرخ کوه را به شما معرفی می‌کنیم.

سرخ کوه اراک
سرخ کوه اراک

ورودی

برای کسانی که به این کوه می‌آیند، یک مسیر ورودی قرار داده شده که افراد گردشگر را تا مرکز کوه راهنمایی می‌کند. برای طی کردن این مسیر شما می‌توانید پیاده‌روی و یا دویدن تا مرکز کوه را انتخاب کنید. همچنین این مسیر برای دوچرخه سواران نیز مناسب بوده و فضای کافی در این ورودی برای دوچرخه سواری وجود دارد. توجه کنید که این مسیر خاکی بوده و راه آسفالتی در آن وجود ندارد.

برف در زمستان

زمانی که فصل زمستان شروع می‌شود و این کوه را برف می‌پوشاند، بهترین زمان برای اسکی است. در این کوه در ارتفاعات مناسب می‌توانید اقدام به تیوب سواری کنید و لذت سر خوردن روی برف‌ها را تجربه کنید. همچنین اگر یک اسکی باز حرفه‌ای باشد، در دیگر ارتفاعات این کوه به سادگی می‌توانید مسیر را در طول چند دقیقه بپیمایید.

تنوع گیاهی منطقه

گیاهان زیادی در این منطقه به دلیل بارش زیاد باران رشد می‌کنند که برخی از این گیاهان خواص بسیار زیادی دارند. در سرخ کوه گیاهانی مانند آویشن، لاله سرنگون، ریواس، بو مادران، گیاهان تک لپه و دولپه‌ای بوته‌ای درختچه‌ای مانند بادام کوهی رشد می‌کنند.

کوهنوردی

هر روزه به خصوص در آخر هفته‌ها افراد بسیار زیادی برای کوهنوردی برای رسیدن به قله این کوه به این مکان می‌آیند. بالا رفتن از این کوه نه بسیار سخت و نه ساده است و بهترین گزینه برای افراد مبتدی در کوهنوردی است. هر ساله مسابقات کوهنوردی زیادی در سرخ کوه انجام می‌شود و شرکت‌کنندکان زیادی نیز از این مسابقات استقبال خوبی می‌کنند. مراجعه کنندگان سرخ کوه در اواسط هفته به کمترین تعداد می‌رسد.

سرخ کوه اراک
سرخ کوه اراک

پیست‌های ورزشی مختلف

در این کوه پیست‌های مناسبی برای ورزش دوچرخه سواری، پیاده‌روی و دویدن وجود دارد که به خوبی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. پیست‌های دوچرخه سواری در دو نوع زمین‌های صاف و کوهستانی در سرخ کوه وجود دارد. پیست کوهستانی برای دوچرخه سواران حرفه‌ای مناسب است.

رودخانه

یکی دیگر از ویژگی‌های سرخ کوه رودخانه این منطقه است که به خاطر بارش‌های اخیر ایجاد شده است. شما در کنار این روخانه به سادگی می‌توانید با خانواده خود نشسته و از نما و صدای رودخانه لذت ببرید. این رودخانه بسیار کم عمق بوده و شاید عمق آن تا زانوی افراد بزرگسال نیز نباشد.

زمین‌های صاف اطراف

زمین‌های صافی که در سرخ کوه وجود دارد، مکان مناسبی برای اجرای بازی‌های سنتی مثل کشتی، وسطی و غیره هستند.

چتربازی

چتربازی دیگر سرگرمی این منطقه است. زمین صافی که در این منطقه وجود دارد، این امکان را برای علاقه‌مندان به چتربازی فراهم می‌کند که به راحتی بتوانند در این منطقه فرود بیایند.

بادبادک هوا کردن

از دیگر سرگرمی‌هایی که می‌توانید در این کوه داشته باشید، بادبادک هوا کردن است. به دلیل باد با شدت مناسب که در این کوه می‌وزد، به راحتی می‌توان ساعت‌ها بادبادک هوا کرد و پرواز آن را در آسمان تماشا کرد.

هوای تمیز

هوای سرخ کوه به دلیل اینکه هوای ثابت در آنجا نمی‌ماند و وزش باد باعث تغییر هوا در هر لحظه می‌شود، بسیار تمیز بوده و برای ورزش‌های مختلف و تفریح مناسب است.

سرخ کوه اراک
سرخ کوه اراک

وجود بیمارستان در نزدیکی کوه

اگر کسی در این کوه زخمی شود به آسانی می‌توان شخص را با خیال راحت به بیمارستان رساند یا اگر مجروحیت شدید باشد، امکان آمدن آمبولانس تا مرکز این کوه وجود دارد. فاصله بیمارستان امام خمینی اراک با مرکز این کوه تنها ۱۲ دقیقه است.

مناطق اطراف سرخ کوه

در اطراف این کوه مکان‌های گردشگری زیادی وجود دارد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به دره گردو اشاره کرد که منطقه بسیار زیبا و دل انگیزی است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر مسافر شهر اراک هستید، بعد از دیدن از سرخ کوه از دره گردو نیز دیدن کنید. در اطراف این کوه روستاهای زیبای زیادی نیز وجود دارد. از روستاهای اطراف این کوه می‌توان به پنج شیر و چشمه خاک، چشمه بابا پیرقلی، چشمه بید و چشمه صفا نام برد که برخی از این مکان‌ها به دلیل چشمه‌هایی که در آنجا وجود دارد نامگذاری شده‌اند.

سرخ کوه اراک
سرخ کوه اراک

سخن پایانی

در این مقاله منطقه زیبای گردشگری سرخ کوه را به شما معرفی کردیم و از جاذبه‌های آن گفتیم.این کوه یک مکان زیبا برای وقت گذرانی و تفریح است. شما می‌توانید در دل دشت‌های حوالی این کوه بزنید و از هوای خنک و تمیز آن لذت ببرید. لازم به ذکر است که در این مکان هیچ امکانات رفاهی وجود ندارد، بنابراین اگر قصد رفتن به این مکان را دارید بهتر است که وسایل مورد نیاز مانند چادر، زیرانداز، وسایل گرمازا، خوراکی و غیره را به همراه داشته باشید.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x