تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

کوپه قطار

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

برای آشنایی بیشتر با انواع کوپه قطار با ما همراه شوید تا اطلاعات کافی در این رابطه به دست آورید. همه کسانی که عاشق مسافرت رفتن هستند، بی شک یکی از وسایلی که برای سفر انتخاب می کنند قطار است. قطار لذت یک سفر ایمن و راحت را برای مسافران خود به ارمغان می آورد. هنگام سفر با قطار می توانید از تماشای مناظر طبیعی لذت ببرید و با خیال راحت با همسفران خود معاشرت کنید.

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه این مطلب به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

اطلاعاتی در مورد انواع قطار

مشخصات قطار کوپه ای

مشخصات قطار سالنی یا اتوبوسی

آیا از امکانات رفاهی قطار اطلاع دارید؟

 

[/stextbox]

کوپه قطار
کوپه قطار

اطلاعاتی در مورد انواع قطارها

امروزه با پیشرفت تکنولوژی قطارها هم از آن حالت قدیمی خود فاصله بسیاری گرفته و روز به روز بهتر شده اند و امکانات رفاهی بیشتری در داخل آنها گنجانده شده است. در حال حاضر ناوگان ریلی ایران در بخش مسافری به دو نوع قطار تقسیم بندی می شود:

  • قطارهای کوپه ای
  • قطارهای سالنی

 

 

مشخصات قطار کوپه ای

قطارهای کوپه ای مجهز به فضاهای مجزایی هستند که در اصطلاح به آن کوپه اطلاق می شود. هر سالن قطار از تعداد مشخصی کوپه تشکیل شده و این کوپه ها به صورت ۴ و ۶ نفره طراحی شده اند. استاندارد بودن اندازه این کوپه ها و جایگیری امکانات کافی در آنها، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. تعداد تخت های هر کوپه بستگی به درجه آن قطار دارد. این قطارها به صورت درجه یک، دو و سه رتبه بندی می شوند. کوپه های ۴ تخته درجه یک و مخصوص ۴ نفر است و امکانات رفاهی بیشتری در آنها وجود دارد. کوپه های ۶ نفره ارزان تر است و به درجه ۲ و ۳ تعلق دارند.

در حال حاضر قطارهای کوپه ای متعددی در ناوگان ریلی کشور فعال هستند که امکانات مختلفی را به مسافران ارائه می کنند. قطارهای ۵ ستاره فدک نیز با ارائه خدماتی در حد خطوط هوایی، یکی از لوکس ترین شرکت های ریلی کشور بشمار می آید. مهمانداران قطارهای فدک توسط اساتید بین المللی شرکت هواپیمایی لوفتانزا اتریشی انتخاب شده و آموزش دیده اند.

 

اطلاعاتی در مورد قطارها
اطلاعاتی در مورد قطارها

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]مهمانداران قطارهای فدک توسط اساتید بین المللی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا اتریشی انتخاب شده و آموزش دیده اند.[/stextbox]

مشخصات قطار سالنی یا اتوبوسی

به قطارهای سالنی قطار اتوبوسی نیز گفته می شود. در سالن این قطارها صندلی هایی پشت سر هم قرار گرفته و همگی مسافران در یک سالن مستقر می شوند. اصلی ترین مزیت قطار سالنی نسبت به کوپه، پایین بودن قیمت بلیط آن است. علاوه بر این سرعت این قطارها نیز نسبت به نوع کوپه ای بیشتر است. این قطارها نیز مجهز به صندلی های راحتی مانند صندلی هواپیما هستند که مسافران به راحتی می توانند در آن استراحت کنند.

 

آیا از امکانات رفاهی قطار اطلاع دارید؟

در کوپه ها بسته به نوع قطار امکانات مختلفی وجود دارد؛ از جمله اتصال به شبکه آفلاین قطار. با اتصال به این شبکه مسافر می تواند به آرشیو کاملی از فیلم و انیمیشن دسترسی پیدا کرده و به اختیار خودش یک فیلم را در موبایل، تبلت یا لپ تاپ خود پخش کند. علاوه بر این برای اینکه مزاحم آرامش دیگر مسافران نشود می تواند از مهمانداران درخواست هدفون کرده تا فیلم ها را با هدفون تماشا کند. در برخی از قطارها مانند فدک، این آرشیو بسیار کامل تر است و علاوه بر فیلم، بخش موسیقی و کتاب صوتی نیز دارد. همچنین در بدو ورود به مسافران بسته ای ارائه می شود که هدفون نیز یکی از محتویات آن می باشد.

تهویه مطبوع یکی از ویژگی هایی است که در اکثر قطارها با درجه های مختلف تأمین شده است.

وجود پریز ۲۲۰ ولت که در بعضی قطارها در هر کوپه دو پریز وجود داشته و مسافران می توانند با استفاده از این پریزها موبایل یا لپ تاپ خود را شارژ کنند.

وجود توالت ایرانی و فرنگی در هر واگن آسایش را برای مسافران را به ارمغان می آورد.

در اکثر قطارها پس از استقرار مسافران در کوپه ها از آنها پذیرایی می شود و مهمانداران آب معدنی، انواع نوشیدنی، چای و ملزومات خواب را در اختیار مسافر قرار می دهند. مسافر می تواند درخواست شام یا ناهار کند که در این صورت باید به صورت مجزا هزینه آن را پرداخت نماید .

 

آیا از امکانات رفاهی قطار اطلاع دارید؟
آیا از امکانات رفاهی قطار اطلاع دارید؟

 

توقف برای اقامه نماز

همه قطارها ناوگان ریلی ایران بدون استثنا برای اقامه نماز در یکی از ایستگاه راه آهن توقف می کنند. این توقف در ایستگاه هایی صورت می گیرد که مجهز به سرویس های بهداشتی و نمازخانه هستند. توقف به مدت ۲۰ دقیقه است تا مسافران با خیال راحت نمازشان را اقامه کنند.

 

برای خرید بلیط قطار از دو روش ( اینترنتی – حضوری) می توانید بلیط مورد نظر خودتان را تهیه کنید. آسان ترین راه برای تهیه بلیط روش اینترنتی است که از سایت ها و اپلیکیشن های معتبر امکانپذیر است. ولی آن دسته از کسانی که تمایل به خرید بلیط حضوری دارند باید به مراکز فروش بلیط یا ایستگاه راه آهن مراجعه کنند.

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک:

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

✅  ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

✅  ارائه هدفون

✅  ارائه سرویس خواب با کیفیت متفاوت

✅ ارائه روزنامه های فارسی، عربی و انگلیسی

✅ سرو غذای کودک و غذای سلامت در صورت انتخاب مهمان

[/stextbox]

نماز

همه ی قطار ها بدون استثنا برای اقامه ی نماز در یکی ایستگاه راه آهن در طول مسیر به مدت ۲۰ دقیقه توقف می کند تا مسافران با خیال راحت نمازشان را اقامه کنند

برای خرید بلیط قطار از دو روش ( اینترنتی – حضوری) می توانید بلیط مورد نظر خودتان را تهیه کنید

که آسان ترین راه برای تهیه بلیط روش اینترنتی است ولی آن دسته از کسانی که علاقه به خرید بلیط حضوری دارند باید به مراکز فروش بلیط یا ایستگاه راه آهن مراجعه کنند.

امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده کافی برده باشید.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

 

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x