تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

نطنز

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

امروز با شما هستیم با معرفی نطنز

ابتدا به ساکن بای مختصری از وضعیت شهر نطنز برایتان بیان کنم تا بیشتر با این شهر آشنا شوید نطنز از شهرهای استان اصفهان به مرکزیت نطنز است .

ودر سال ۱۳۳۶ به شهرستان تبدیل شده مساحت این شهر ۳۳۹۷ کیلومتر مربع و ارتفاع از سطح دریا ۱۶۰۰ می باشد. شهر های نطنز می توان به طرق رود ،بادرود، خالد آباد اشاره کرد .

شهرستان نطنز یکی از نواحی خوش آب و هوای ایران است که از طریق کوهستان با رشته کوه های کرکس تا کویر بکر امامزاده آقا علی عباس واقع شده است .این شهرستان دارای هزارو هشتصد اثر تاریخی ، فرهنگی است و جاذبه های گردشگری زیادی دارد .

خاک اولیا الله

شهرستان نطنز با بیش از ۳۰امامزاده به خاک اولیا الله مشهور شده است . در گذشته به این شهر نطن یا نطین یعنی جای خوش آب وهوا گفته می شود. که بعدها به نطنز تبدیل گشت .

صنایع دستی

نطنز از ترکیب واژه های اوستایی نا و تنج که به ترتیب به معنای نه چندان گسترده و شهری با آب های فراوان می باشد. لازم به توضیح است که در این شهر صنایع دستی رونق فراوانی دارد صنایع دستی همچون چینی با روش دستی پارچه بافی خراطی ، سفالگری و قالی بافی از دیگر جلوه های زیبای این شهر بحساب می آیند

فاصله نطنز تا منطقه نمونه گردشگری متین آباد سی و هشت کیلومتر است از مراسم سنتی شهر زیبای نطنز می توان به نخل گردانی و پنجشنبه بازار اشاره کرد

آیین و مراسمات

مراسم نخل گردانی ،سازه ی چوبی بزرگی است که همچون تابوتی بزرگ و شکیل است که نماد شهدای عاشورا است که البته تزئین شده با پارچه های سبز رنگ و مشکی رنگ می باشد که بر دوش خیل عظیم عزاداران حسینی در روز عاشورا و تاسوعا  حمل می شود

و قداست خاصی دارد و مردم هر گونه خواسته ای دارند با دادن نذر و نیاز خواسته خود را از سردار شهیدان امام حسین علیه سلام می خواهند یکی دیگر از جاهای دیدنی نطنز می توان به آتشکده ساسانی اشاره کرد که مربوط به دوران ساسانی است.

امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده کافی برده باشید.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x