تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

ورزشگاه ماکارانا

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

عرض سلام و وقت بخیر دارم خدمت همه دوستان عزیز و همراهان گرامی، امروز با بررسی موضوع ورزشگاه ماکارانا در خدمت شما عزیزان هستیم و

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

قصد داریم در ادامه به سوالات زیر پاسخ دهیم :

تاریخچه فوتبال برزیل

ورزشگاه ماکارانا کجاست و میزبان چه بازی هایی بوده است ؟

ورزشگاه ماکارانا را با چه نام دیگری نیز می شناسند ؟

تا به حال چه تغییراتی در ورزشگاه ماکارانا انجام شده است ؟

[/stextbox]

 

اگر جزء طرفداران پرو پا قرص ورزش محبوب فوتبال هستید حتما با ورزشگاه ماکارانا آشنایی دارید یا تا به حال اسمش را شنیده اید. در این مقاله قصد داریم درباره این ورزشگاه با شما عزیزان صحبت کنیم.

 

تاریخچه فوتبال برزیل

هرکس که کمی با فوتبال آشنایی داشته باشد می داند که کشور برزیل در میان دیگر کشورهای دنیا بیشترین علاقه را به فوتبال دارد وبه حدی این علاقه در میان مردم این کشور شکوفا شده است که باعث شده کشور برزیل را به عنوان پایخت فوتبال جهان و نمادی از آمریکای لاتین به شمار آورند.

با وجود بهره مند نبودن مردم این کشور سر سبز و پهن آور از ثروت، با این وجود دارای بهترین تیم فوتبال جهان هستند که برنده پنج جام قهرمانی از مسابقات جام جهانی فوتبال می باشد و در تاریخ خود به بیش از هفتاد قهرمانی در مسابقات مختلف فوتبال دست یافته است.

ورزشگاه ماکارانا کجاست و میزبان چه بازی هایی بوده است ؟

ورزشگاه ماکارانا در کشور برزیل که مهد فوتبال آمریکای لایتن به شمار می رود. این ورزشگاه بزرگ با دارا بودن دویست هزار صندلی یکی از بزرگترین ورزشگاه های جهان به شمار می رود که برای اولین بار سال 1950 میلادی به بهره برداری رسید. آغاز به کار این ورزشگاه با مسابقه بین دو تیم ریو دوژانیرو و سائوپائلو انجام شد و در همان سال این ورزشگاه بزرگ میزبان بزرگترین مسابقات فوتبال در جهان یعنی جام جهانی برزیل شد.

ورزشگاه ماکارانا کجاست و میزبان چه بازی هایی بوده است ؟
ورزشگاه ماکارانا کجاست و میزبان چه بازی هایی بوده است ؟

ورزشگاه ماکارانا در آن زمان و تا چندین سال بعد عنوان بزرگترین و مدرن ترین ورزشگاه جهان را با خود یدک می کشید که با گسترش علم معماری و افزایش محبوبیت فوتبال ورزشگاه های دیگری ساخته شدند که گوی سبقت را از این ورزشگاه کهن ربودند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]میزبانی در فدک یک اصل سازمانی است[/stextbox]

ورزشگاه ماکارانا را با چه نام دیگری نیز می شناسند ؟

نام دیگر ورزشگاه ماکارانا (( ماریو فیهو )) است و دلیل این نام، فوت مشهورترین گزارشگر ورزشی برزیل است که بعد از فوتش نام او را بر روی ورزشگاه ماکارانا گذاشتند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

✅  ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

✅  ارائه هدفون

✅ ارائه روزنامه های فارسی، عربی و انگلیسی

✅ سرو غذای کودک و غذای سلامت در صورت انتخاب مهمان

[/stextbox]

تا به حال چه تغییراتی در ورزشگاه ماکارانا انجام شده است ؟

ورزشگاه ماکارانا بیش از چهل سال هیچگونه نو سازی و بارسازیی را به خود ندید اما هنگامی که این ورزشگاه به سن چهل و دو سالگی خود رسیده بود در یکی از مسابقات فاجعه ای در آن رخ داد که باعث استارت خوردن طرح بازسازی و نوسازی ورزشگاه شد.

علت این کار کشته و زخمی شدن بیش از پنجاه نفر از تماشاچیان در جایگاه های سرپایی بود که نشان داد این نوع جایگاه از ایمنی کمی برخوردار می باشد و در نتیجه بسته شد و در طرح بازسایی جایگاه های سرپایی تخریب شدند.

حذف جایگاه ایستاده تماشاگران

با حذف جایگاه ایستاده تعداد تماشاچیان فوتبال در این ورزشگاه حدود نود هزار نفر کاهش پیدا کرد و به عدد یکصد و ده هزا نفر رسید. اما بعدا به دلیل اینکه برزیل برای چندمین بار برای میزبانی جام جهانی انتخاب شده بود یک طرح توسعه و نوسازی در این ورزشگاه انجام شد

که در طی انجام این تغییرات بیش از دو هزار نفر به ظرفیت این ورزشگاه افزوده شد و سقف جدیدی برای آن ساخته شد همچنین در اطی این تغییر و توسعه ها بخش پایی ورزشگاه که به زمین فوتبال نزدیکتر بود مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفت تا بتوانند از این ورزشگاه برای مسابقات جام جهانی 2014 و المپیک 2016 استفاده کنند.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x