تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

لیون

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در این مقاله می خواهیم در مورد شهر لیون فرانسه با شما صحبت کنیم، اینکه چگونه شهری است و چه مکان هایی برای دیدن دارد پس ما را تا پایان مطالب همراهی کنید تا به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله قصد داریم که به سوالات زیر پاسخ دهیم:

  • لیون چگونه شهری است؟
  • جاذبه های گردشگری شهر لیون کدام مکان ها است؟

[/stextbox]

 

شهر لیون

لیون یکی از مهم ترین شهرهای امپراطوری روم بود و پایتخت گال، منطقه ای که بیشتر فرانسه و بلژیک مدرن را تشکیل می داد و توسط رومی ها در 43 سال قبل از میلاد تاسیس شد. در قرون وسطی شهر مهم تجاری این مسیر را از شمال غرب اروپا به مدیترانه و ایتالیا گذراند. بعدها لیون به عنوان پایتخت صنعت بافندگی ابریشم فرانسه و سپس به یک مرکز عمده پارچه سازی معروف شد.

امروزه این مرکز بزرگ صنعتی و تجاری با ریل های عالی، جاده ها و فرودگاه ها یکی از شلوغ ترین شهرهای فرانسه شناخته میشود. لیون، سومین شهر بزرگ فرانسه در تجارت، صنعت و بانکداری ، در 500 سال گذشته بوده است.

موزه های برجسته، یک زندگی فرهنگی پویا، دانشگاه های پرطرفدار و فروشگاه های خرید فوق العاده، رستوران های پرطرفداربا غذای خوشمزه شهر را به طور قابل ملاحظه ای با جذاب می کند. لیون در سال 1312 به پادشاهی فرانسه پیوست. در قرن هفدهم، این شهر پایتخت تولید کننده ابریشم اروپا نام گرفت.

جاذبه های گردشگری شهر لیون کدام مکان ها است؟

لیون جاهای دیدنی زیادی دارد که در این مقاله تعدادی از آنها را برای شما معرفی می کنیم.

میدان بلکور:

این عظیم ترین میدان عابرین پیاد در اروپا است. وجود چرخ و فلک غول پیکر جلوه خاصی به این میدان داده است. در قسمت غربی میدان مجسمه شاهزاده کوچک، و در قسمت مرکزی مجسمه پادشاه لویی چهاردهم بر روی یک اسب قرار دارد که طی انقلاب فرانسه نابود شد و نمونه دیگر آن در دهه 1800 جایگزین شد. وجود مغازه های بسیار شیک موجب افزایش جمعبت و بازدید از این میدان شده است.

میدان بلکور:
میدان بلکور:

کلیسای جامع لیون:

کلیسای جامع لیون، همچنین به عنوان کلیسای سنت ژان شناخته می شود. ساخت ساختمان کلیسای جامع لیون در قرن دوازدهم آغاز شد و در اواخر قرن پانزدهم، حدودا در سالهای 1470، تکمیل شد .ساختار معماری عمدتا گوتیک است. دیدن باغ های باستان شناسی  در اطراف این کلیسا خالی از لطف نیست.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

  • قابلیت حرکت با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت
  • سامانه ی اعلام و اطفای حریق
  • راهنمای مسیر در بخش بیرونی واگن
  • تخت های بزرگتر از اندازه استاندارد (600*1760)

[/stextbox]

تئاتر رومی فورویر:

منطقه فورویر دارای 2 سالن تئاتر قدمت دار است که حفظ و  نگهداری آنها قابل توجه هستند. وجود آنها در لیون ارزش دیدن این شهر را دو چندان می کند. ساخت آنها حدود 15 سال قبل از میلاد صورت گرفته است. صندلی های این سالن به طور منظم و استوار و طبقات آراسته شده آن شکوه بزگی به این سالن بخشیده است.

تئاتر کوچکتر، به نام Odeon یا گاه اودووم، برای شعر و موسیقی مورد استفاده قرار گرفته است. تصور می شود که در قرن دوم میلادی در زمان امپراتوری هادیان در همان زمان به عنوان تئاتر اصلی ساخته شده است. این سالن بسیار نزدیک به تئاتر بزرگ است، کمی نزدیک تر از بالای تپه.

Mur Des Canuts:

یک دیوار بزگ که بر روی آن یک نقاشی بسیار زیبا و با شکوه کشیده شده و یک فستیوال بزرگ اروپایی است که در آن زندگی روزمره ساکنان لیون نشان داده شده است. این کار در سال 1987 ایجاد شد اما به طور گسترده به روز شده است، تا منعکس کننده چهره تغییر یافته محله در سال1998 تا سالهای اخیر باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]مهمانداران قطارهای فدک توسط اساتید بین المللی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا اتریشی انتخاب شده و آموزش دیده اند.[/stextbox]

میدان ترو:

ترو در قرن 13 ساخته شده و اهمیت زیادی در پیشینه شهر لیون دارد. منظور از ساخت این میدان این بود که به عنوان قسمتی از یک دیوار مقاومتی در نظر گرفته شود اما بعد ها به عنوان یک میدان در نظر گرفته شد. در طی انقلاب بزرگ فرانسه افراد زیادی  د ر این میدان برجسته گردن زده شدند. وجود یک فواره در این میدان بر زیبایی های آن افزوده است .

 

همچنین به یاد داشته باشید که می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x