تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

آشنایی با کشور سنگاپور

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

سنگاپور کشوری در جنوب شرقی آسیاست. اگرچه این کشور از سال 1824 تا 1963 میلادی به‌عنوان مستعمره تجاری بریتانیا بود اما امروزه به یکی از پررونق­ترین کشورهای جهان تبدیل شده است و دارای شلوغ‌ترین بندر دنیاست.

با اینکه سنگاپور یک کشور جزیره‌ای کوچک است اما بیش از ۵.۵ میلیون نفر جمعیت دارد و پس از موناکو و هنگ‌کنگ، سومین کشور پرجمعیت  جهان نسبت به تراکم است. برخلاف بسیاری از کشورهای پرجمعیت،  بیش از ۵۰٪ سنگاپور با فضای سبز پوشانده شده است. همچنین این کشور با دارا بودن بیش از ۵۰ پارک بزرگ و ۴ منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی طبیعی، همانند یک باغ بزرگ و زیبا به نظر می‌رسد.

این شهر  با آسمان‌خراش‌ها و متروهای مدرن خود و تلفیقی از فرهنگ چینی، مالزیایی و هندی به همراه آب‌و‌هوای گرمسیری، غذاهای خوشمزه، بازارهای خرید فراوان و منظره‌ی شبانه‌ی زیبا و سرزنده، به یکی از مناطق چشم‌نواز منطقه‌ی خود تبدیل شده است. مناطق مسکونی بزرگی در سرتاسر این جزیره، در اطراف شهر پاکیزه و مدرن آن، سر برآورده‌اند. در این مقاله قصد داریم در مورد این کشور صحبت کرده و بیشتر با آب­وهوا و مردمان آن آشنا شویم.

سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • تاریخچه
  • مردم
  • آب‌و‌هوا
  • جشنواره‌ها و تعطیلات رسمی

 

تاریخچه سنگاپور

اولین اطلاعات ثبت‌شده از کشور سنگاپور به قرن دوم و سوم میلادی برمی‌گردد که در متون یونانی و چینی به موقعیت مکانی آن با نام سابانا و پولو چونگ، اشاره‌ی مبهمی شده است.

بر اساس افسانه‌ها، شاهزاده‌ی سوریجایانی، “سانگ نیلا اوتاما” زمانی به این جزیره پا گذاشت و با دیدن موجود مرموزی که فکر کرد شیر است، تصمیم گرفت شهر جدیدی در آنجا ایجاد کند و نام آن را سنگاپور گذاشت که  به زبان سانسکریت شهر شیرها معنی می‌شود. البته در کل تاریخ سنگاپور و مالزی هیچ شیری در این منطقه دیده نشد، بنابراین آن حیوانی که شاهزاده دیده بود احتمالاً ببر یا گراز وحشی بوده است.

اطلاعات تاریخی نشان می‌دهند که این جزیره حداقل دو قرن پیش از آن با نام تماسک(به معنی شهر دریا) به سکونت­گاه و بندر مهمی برای پادشاهی سوریجایان تبدیل شد. این کشور که در حال حاضر در همسایگی مالزی و اندونزی قرار دارد بعد از اینکه استقلال خود را از بریتانیا پس گرفت با نام جمهوری سنگاپور شکل گرفت.

جالب‌ترین نکته در خصوص سنگاپور همنامی این کشور با پایتختش است. شهر سنگاپور حدود 722 کیلومترمربع مساحت دارد و کمی کوچک‌تر از تهران است. این کشور که از تعدادی جزیره تشکیل شده و امروزه به یکی از مراکز بزرگ دادوستد کالا در جهان تبدیل شده است یکی از 3 کشور مستقل کنونی در جهان است که پررونق‌ترین و پرترددترین بندرگاه‌ها را در خود جای داده است.

 

[irp posts=”5420″ name=”فرودگاه بین‌المللی گوانجو چین”]

 

مردم و جمعیت سنگاپور

سنگاپور به خود بابت یک کشور چند فرهنگی می‌بالد و با وجود کوچک بودن، فرهنگ‌های مختلف و بسیار زیادی در آن وجود دارند. بزرگ‌ترین گروه ساکن این کشور، چینی‌ها هستند که حدود ۷۵٪ جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

در میان چینی‌ها، کسانی که به گویش‌های جنوب مین و کانتنی‌ صحبت می‌کنند از بقیه بیش‌تر هستند و ماندارین هم نقش گویش مختلط را ایفا می‌کند. باقی گویش‌های قابل‌توجه چینی‌ها شامل هاکا و فوژون است.

پس از این که چین از دهه‌ی ۸۰ میلادی شروع به اصلاح اقتصادی کرد و دولت سنگاپور سیاست‌های مهاجرتی خود نسبت به سرزمین اصلی چین را بازتر کرد، ویزای مهاجرت افراد از سرزمین مرکزی چین به این کشور افزایش یافت و آن‌ها هم جمعیت زیادی را در این کشور تشکیل دادند. اهالی سرزمین اصلی چین در سنگاپور به زبان ماندارین صحبت می‌کنند.

مالایاها که از نوادگان ساکنان اصلی سنگاپور و مهاجران مالزی، اندونزی و برونئی هستند، حدود ۱۴ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. هندی‌ها حدود ۹ درصد از جمعیت این کشور هستند. در بین هندی‌ها، تامیل‌ها بزرگ‌ترین گروه هستند. باقی جمعیت این کشور ترکیبی از فرهنگ‌های دیگر است که اکثراً متعلق به اروپا و آسیا است. تقریباً بیش از یک‌سوم ساکنان سنگاپور شهروند این کشور نیستند.

سنگاپور ازلحاظ مذهبی هم چند دسته است و هیچ گروه مذهبی در آنجا غالب نیست. قانون اساسی این کشور، آزادی مذهبی را تضمین می‌کند. ۳۳ درصد از اهالی آنجا پیرو آیین بودا هستند و باقی مذاهبی که در این کشور پیروان زیادی دارند شامل اسلام، مسیحیت، هندوئیسم و تائوییسم است. حدود ۱۷ درصد از اهالی آن هم اعلام کرده‌اند که به هیچ مذهب خاصی تعلق ندارند.

 

مردم و جمعیت کشور سنگاپور
کشور سنگاپور

ازآنجایی‌که کشور سنگاپور تنها ۱.۵ درجه بالاتر از مدار استوا قرار دارد، آب‌و‌هوای آن معمولاً آفتابی است و تغییر فصل در آنجا واضح نیست. باران­هایی که در طول سال می­بارند به‌صورت ناگهانی شدت می‌گیرند و بیش‌تر از یک ساعت طول نمی‌کشند.

بیش‌تر باران‌ها از نوامبر تا ژانویه می‌بارند و در این مقطع زمانی باران‌ها طولانی و دنباله‌دار هستند. طوفان‌های زیادی هم در هر زمان از روز ممکن است اتفاق بیافتد، بنابراین بهتر است همیشه با خود یک چتر داشته باشید، تا هم از شما در برابر آفتاب محافظت کند هم در برابر باران.

دمای هوا در طول روز معمولاً زیاد است که از یک کشور استوایی هم همین انتظار می‌رود، اما شب‌ها ممکن است با وزش باد همراه باشد. اگرچه در سنگاپور زمستان معنا ندارد با این وجود زمان‌هایی از سال رطوبت و بارش در آن منطقه بیش‌تر است ازاین‌رو مسافران ترجیح می‌دهند که در این زمان‌ها به سنگاپور سفر کند.  

بین ماه مه و اکتبر، آتش‌سوزی جنگل‌های سوماترا باعث غلظت هوا می‌شود که معمولاً به سطح خطرناکی برای سلامتی می‌رسد. البته این اتفاق غیرقابل‌پیش‌بینی است و ممکن است به‌سرعت بیاید و برود. در کل اگر مشکلات قلبی یا ریوی دارید بهتر است از در این ماه‌ها از سفر به سنگاپور اجتناب کنید.

[irp posts=”2376″ name=”بلیط قطار تهران به استانبول”]

جشنواره‌ها و تعطیلات رسمی

کشور سنگاپور در اصل ماهیتی سکولار دارد اما به خاطر جمعیت چند فرهنگی خود اعیاد چینی، بودائی، هندو، اسلامی و مسیحی را جشن می‌گیرد. در سنگاپور درست مانند کشورهای غربی سال جدید در ۱ ژانویه آغاز می‌شود و این اتفاق با آتش‌بازی و جشن و مهمانی در سرتاسر شهر، همراه است.

به خاطر نفوذ چینی‌ها، بزرگ‌ترین رویداد این کشور، سال نو چینی است که معمولاً در فوریه جشن گرفته می‌شود. با وجود این که به نظر می‌رسد این زمان بهترین موقع برای سر زدن به کشور سنگاپور است، اما بسیاری از مغازه‌ها در این دوره به مدت ۲-۳ روز تعطیل هستند.

تعطیلات در سنگاپور
تعطیلات در سنگاپور

هرساله در سنگاپور رویدادهای بسیاری برگزار می‌شود. از فستیوال‌ها و رویدادهای معروف آن می‌توان به فستیوال غذای سنگاپور، گرند پریکس سنگاپور، فستیوال هنر سنگاپور، رژه‌ی چینگی و مجمع جهانی خوراک‌شناس‌ها اشاره کرد.

فستیوال موسیقی سنگاپور هم یکی دیگر از فستیوال‌های فوق‌العاده محبوب این کشور است که هنرمندان و علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب می‌کند. فستیوال جواهرات سنگاپور هم هرساله توریست‌های بسیاری را به این کشور می­کشاند و نمایشگاهی برای سنگ‌های قیمتی، جواهرات معروف و شاهکارهای جواهرسازان و طراحان بین‌المللی است.

 کشور سنگاپور سرزمینی رنگارنگ و متنوع است که پذیرای همه­ی افراد فارغ از فرهنگ و اعتقادات آن‌هاست و افراد می‌توانند روزهای بی‌دغدغه و آرامی را در آن سپری کنند. سنگاپور هم برای سفر هم برای کار کشوری ایدئال است البته درصورتی‌که با گرمای آن مشکلی نداشته باشید.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای 5 ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTVبا قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x