تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

پارک مینیاتورک (Miniatürk Park) یا استانبول کوچولو! | مینیاتورک کجاست؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

پارک مینیاتورک یکی از جذاب ترین جاذبه های استانبول است، تصور کنید همه جاذبه های نمادین ترکیه در یک جا جمع شوند! مینیاتورک پارکی است که همه این جاذبه ها را مثل یک اثر هنری به نمایش گذاشته و می توانید آن ها را از نزدیک و با کوچک ترین جزئیات تماشا کنید. شاید در برنامه سفر به استانبول اصلا بازدید از این پارک جزو برنامه هایتان نباشد اما پیشنهاد می کنیم که به این پارک بروید و لحظاتی حیرت آور را بگذرانید.

با سفر به ترکیه احتمالا دلتان می خواهد هر چه سریع تر به تماشای ایاصوفیه یا مسجد آبی بروید چون این ها از معروف ترین جاذبه های استانبول اند و اسم آن ها را بارها شنیده اید اما در پارک مینیاتورک استانبول هم به اندازه تماشای تنگه بسفر و معماری مساجد هیجان زده خواهید شد و با ورود به این پارک با دیدن این همه جاذبه در کنار هم غرق در شگفتی می شوید.

پارک مینیاتور استانبول
پارک مینیاتور استانبول

مطمئنا بازدید از همه ی جاذبه های تاریخی و ویرانه های باستانی ترکیه چندین ماه طول می کشد اما این پارک فرصتی ناب را به وجود آورده تا در عرض چند ساعت تعداد زیادی از این جاذبه ها را ببینید البته تعدادی از آثار امپراتوری عثمانی که در پارک به نمایش در آمده امروز در کشور یونان قرار  دارند و از آثار تاریخی ترکیه نیستند.

پارک مینیاتورک در سال ۲۰۰۳ با ۶۰ هزار متر مربع مساحت افتتاح شد و در آن قسمت هایی برای ماکت ها، فضای سبز، فضای سرپوشیده، استخر و پارکینگ در نظر گرفته شد. فرقی نمی کند که به تنهایی به این پارک بروید و یا به طور خانوادگی، مطمئنا بعد از بازدید از این پارک تحت تاثیر فضای شگفت انگیز آن قرار می گیرید .

از مسیرهای سرسبز می گذرید و در مقابل خود جاذبه ای شگفت انگیز را می بینید که با ریزترین جزئیات طراحی شده است. این پارک امروز به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استانبول تبدیل شده و مسافران زیادی در سفر به این شهر از آن دیدن می کنند.

پارک مینیاتور استانبول
پارک مینیاتور استانبول

پارک مینیاتوری استانبول که به اولین پارک مینیاتوری دنیا معروف است حدود ۱۲۲ اثر تاریخی را در خود جای داده است؛ جاذبه هایی مثل برج گالاتا، ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد که شکل و شمایل خاصی به پارک داده اند. ۵۸ تا از این آثار برای استانبول، ۵۲ تا برای آناتولی و ۱۲ تا برای قلمروی عثمانی هستند که امروز در خارج از ترکیه قرر دارند.

حتی در جای پارک فضاهای خالی زیادی در نظر گرفته شده تا در آینده جاذبه های بیشتری در آنجا قرار بگیرد. ماکت های ساخته شده از جنس فایبر گلاس مقاوم ساخته شده اند تا بتوانند در برابر عوامل محیطی مثل باد، باران، برف و آفتاب مقاوم باشند.

شاید اسم تعدادی از جاذبه های استانبول را زیاد شنیده اید و دوست دارید که معماری و نمای بیرونی آن ها را از نزدیک تماشا کنید در این صورت پارک مینیاتورک شما را به این آرزو می رساند. در این پارک به غیر از از تماشای آثار تاریخی، تفریحات دیگری هم دارید، اینجا به عنوان یک جاذبه گردشگری معروف امکانات رفاهی و تفریحی زیادی دارد که حتما گردشی دلپذیر را برایتان به ارمغان می آورند.

در گوشه ای از پاک یک آمفی تئاتر سرپوشیده با ظرفیت ۴۰۰ نفر هست که مخصوص نمایش آثار فرهنگی ست. در قسمتی از پارک مغازه های صنایع دستی زیادی هست که حتی اگر قصد خرید هم ندارید تماشای آن ها مطمئنا جذاب است. اگر احساس گرسنگی کردید در پارک رستوران هایی هست که غذاهای خوشمزه و ترکی سرو می کنند.

پارک مینیاتور استانبول
پارک مینیاتور استانبول

پارک مینیاتورک

 

در منطقه سوتلوجه، در شمال شرقی شاخ طلایی قرار دارد و می توانید به راحتی خودتان را به آنجا برسانید، کافیست در میدان تکسیم سوار اتوبوس های عمومی شوید. این پارک هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز است و برای ورود به آن باید ۱۰ لیر پرداخت کنید. پیشنهاد می کنیم حتما به این پارک بروید چون تماشای مجموعه ای از آثار تاریخی جذاب استانبول در کنار هم مطمئنا تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان رقم می زند.

۱۰۵ ماکت هایی که در پارک مینیاتورک استانبول قرار گرفته اند تنها به استانبول مربوط نمی شوند بلکه ۴۵ تا نیز متعلق به آناتولی و ۱۵ اثر نیز به مکان هایی که اکنون در خارج از مرزهای ترکیه قرار گرفته اند ،مربوط می شوند ولی به گذشت زمان و انجام بازسازی های مجدد بر تعداد این ماکت ها افزوده شده است .

در ضمن برای ساخت چنین ماکت هایی از موادی استفاده شده که در برابر برف و بوران و محیط طبیعی پارک که در حاشیه دریا و در هوایی شرجی واقع شده است ، مقاوم باشند در ضمن با رفتن به این پارک حتما دوربین عکاسی به همراه داشته باشید و این فرصت گرانبها را از دست ندهید.

پارک مینیاتور استانبول
پارک مینیاتور استانبول

صخره های گورمه و کاپادوکیا ، قصر توپکاپی ، قصر هیدیو استانبول ، مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی ، مسجد کلیسای کاریه ، ایاصوفیه ، استادیوم المپیک ، برج گالاتا ، برج و جزیره دختر و پل بسفر ، معبد آرتمیس ،کوه نمرود ، خانه های تاریخی ماردین ، خانه حضرت مریم ، غار اصحاب کهف ، مسجد سلیمیه ادیرنه ، ایستگاه راه‌آهن شام ، قلعه شام ، مسجد محمدعلی پاشا در مصر ، مقبره سلطان مراد در کوزوو و پل موتسار از جمله ماکت هایی ست که در این پارک بطور اختصاصی ساخته شده اند و با چنین امکاناتی جزو یکی از بهترین تفریحات استانبول بشمار می رود.

امکانات و خدمات مینیاتورک

رستوران مینیاتورک این رستوران و کافه در فصل تابستان میز و صندلی‌ها را بیرون از فضای سرپوشیده قرار می‌دهد و  امکان پذیرایی از ۵۰۰ میهمان را دارد اما در زمستان فقط در فضای سرپوشیده امکان پذیرایی از ۳۰۰ میهمان و گردشگر وجود دارد. این سالن امکان برگزاری مراسم برای کسانی که در ترکیه ساکن هستند را نیز دارد .

پارک مینیاتور استانبول
پارک مینیاتور استانبول

در مینیاتورک این پارک زیبا می‌توانید ماکت‌های کوچکتر بناهای تاریخی را که دیدید، خریداری کنید. در عین حال یک مغازه صنایع دستی در مینیاتورک قرار دارد که به راحتی می‌توانید از آن خرید کنید .

پارگینگ مینیاتورک، آماده پذیرش حدود ۳۰۰ ماشین است. بنابراین اگر ساکن شهر استانبول هستید، می‌توانید با ماشین شخصی به این پارک بروید .

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x