تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

سوغات کرمان چه محصولاتی هستند – آشنایی با انواع سوغات این شهر زیبا

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

اگر به شهر کرمان سفر کرده‌اید و می‌خواهید برای خانواده خود سوغات کرمان هدیه ببرید، اما نمی‌دانید که انواع سوغات کرمان چیست و هر یک از سوغات این شهر چه ویژگی‌هایی دارند، در این مقاله به شما خواهیم گفت که چه باید بکنید. شهر کرمان در کنار زیبایی‌ها و مردم خوبی که دارد، سوغاتی‌های بسیار زیبا و لذیذی نیز دارد. در این شهر می‌توانید از صنایع دستی و شیرینی‌های خوشمزه تا محصولات کشاورزی را به عنوان سوغات خریداری کنید.

آشنایی با سوغات کرمان

شهر زیبای کرمان سوغاتی‌های فراوانی دارد؛ به صورتی که اگر در حال گذر از یکی از خیابان‌های کرمان باشید از هر ۱۰ مغازه، ۲ مغازه اقدام به فروش سوغات کرمان می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با سوغاتی‌های زیبا و لذیذ این شهر با ما همراه باشید.

کماچ سهن

در سوغاتی‌های شهر کرمان، کماچ سهن یکی از سنتی‌ترین سوغاتی‌های شهر کرمان است. این کماچ با جوانه گندم، زیره، دارچین، خمیر و گردو درست می‌شود. برای تزئین این کماچ نیز از پودر پسته، پودر گردو و کنجد استفاده می‌شود. این خوراکی بسیار خوشمزه است و خواص بسیار زیادی نیز دارد. کماچ سهن را می‌توانید به صورت بسته بندی از فروشگاه‌های کرمان و به صورت تازه از تولیدی‌های کماچ خریداری کنید.

سوغات کرمان
سوغات کرمان

قطاب

قطاب یک نوع شیرینی است که امکان ندارد تا به حال نام آن را نشنیده باشید. این سوغاتی یکی از قدیمی‌ترین شیرینی‌های کرمان و یزد است که با بادام، پسته، گردو و خاک قند تهیه می‌شود. این شیرینی دو نوع یزدی و کرمانی دارد که در شهر کرمان می‌توانید، هر دو نوع را خریداری کنید.

سوغات کرمان
سوغات کرمان

کلمپه

با اینکه این سوغات از شهر بم به کرمان رسیده، ولی طرفداران بسیار زیادی نیز در شهر کرمان دارد. کلمپه یک نوع کلوچه است که با موادی مثل گلاب، هل، دارچین، مغز گردو، پسته، روغن و خرما درست می‌شود و اغلب برای تزئین آن از پودر پسته و کنجد استفاده می‌کنند. این سوغات کرمان بسیار لذیذ و خوشمزه بوده و با یک با خوردن این کلوچه، دوست دارید که دوباره آن را امتحان کنید.

سوغات کرمان
سوغات کرمان

قاووت

این سوغات کرمان نیز تقریبا یک شیرینی محصوب می‌شود و مردم کرمان از آن برای پذیرایی از مهمانان استفاده می‌کنند. شیرینی قاووت از مغزهای گندم، جو، کنجد، گیاهان دارویی و اغلب پسته تشکیل شده است. همه این مواد در یک ظرف ریخته شده و سپس آن‌ها را آسیاب کرده و با یکدیگر مخلوط می‌کنند. این سوغاتی را می‌توانید در هر جای کرمان بیابید.

سوغات کرمان
سوغات کرمان

زیره

نمی‌توان از سوغات کرمان صحبت کرد، اما از زیره حرفی نزد. زیره یکی از سوغاتی‌های کشاورزی کرمان است که هر ساله در این شهر کشت و برداشت می‌شود. این گیاه یا میوه خواص دارویی بسیار زیادی دارد و در نوع نوع زیره سبز و زیره سیاه در شهر کرمان وجود دارد. زیره را می‌توانید از خشکبار فروش‌های کرمان خریداری کنید.

سوغات کرمان
سوغات کرمان

قالی

قالی یکی دیگر از سوغاتی‌های شهر کرمان است که جزو صنایع دستی این شهر محسوب می‌شود. قالی کرمان رنگ بندی بسیار متنوعی دارد و با هر سلیقه و نیازی پیدا می‌شود. یک ضرب المثل درباره قالی‌های کرمان وجود دارد که می‌گوید: کسی مثل قالی کرمان می‌ماند، یعنی اینکه هیچوقت از چشم نمی‌افتد و قدیمی نمی‌شود. این ضرب المثل در باب قالی‌های کرمان صدق می‌کند.

سوغات کرمان
سوغات کرمان

گلیم

گلیم یکی از گران قیمت‌ترین سوغاتی‌های شهر کرمان است و معروف‌ترین گلیم کرمان نیز گلیم شیریکی پیچ است. این سوغاتی به خارج از کشور ایران نیز راه یافته است. گلیم شیریکی پیچ بسیار مقاوم و زیبا است که از می‌توان به عنوان زیرانداز و هم تن پوش استفاده کرد. این سوغاتی را می‌توانید در قالی و گلیم فروشی‌های کرمان خریداری کنید.

سوغات کرمان
سوغات کرمان

پته دوزی

پته دوزی یکی از سوغاتی‌های معروف شهر کرمان است و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. این سوغاتی بسیار زیبا بوده و جزو صنایع دستی شهر کرمان محسوب می‌شود. پته دوزی با نخ و سوزن ساخته شده و جنس پارچه استفاده شده در آن از نوع ابریشم می‌باشد. این محصول را در بیشتر مناطق شهر کرمان وجود دارد و شما به سادگی می‌توانید آن را خریداری کنید.

سوغات کرمان
سوغات کرمان

 

خرما

استان کرمان به خاطر موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد، مکان بسیار خوبی برای رشد و پرورش نخل خرما است و به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین تولیدکننده‌های خرما در ایران است، بیشتر خرمای ایران در بم تولید می‌شود و به کشورهای دیگر هم صادر می شود، اما خرماهای شهر فهرج کرمان را نیز نباید نادیده گرفت که بسیار خوشمزه هستند. اغلب کسانی که در روستاهای کرمان هستند، کار کشت خرما را انجام می‌دهند.

برشتو

شیرینی برشتو یکی از لذیذترین شیرینی‌هایی است که  با خرما درست می‌شود. این شیرینی خوش مزه لوزی شکل با نام برشتوک هم شناخته می‌شود. این سوغاتی خوش مزه، با ترکیب آرد سرخ شده در روغن، شکر یا خرما، پودر هل و آرد نخودچی، درست می‌شود. استفاده از خرما در این شیرینی بسیار نقش مهمی دارد و بیشتر طعم و مزه را این قلم به برشتو می‌دهد. بهتر است این شیرینی را با چای میل کنید تا شیرین بودن برشتو دل شما را نزند.

خرما بریز

مردم کرمان این شیرینی را یک میان وعده بسیار خوب می‌دانند برای اینکه بسیار مقوی بوده و انرژی زیادی را به بدن می‌رساند. خرما بریز از آرد سبوس‌دار، شکر، خرما، گلاب، روغن و کره تهیه می‌شود. مردم کرمان برای تزئین این شیرینی از پودر پسته، پودر نارگیل و کنجد استفاده می‌کنند. خرما بریز را می‌توانید از قنادی‌های کرمان خریداری کنید.

سوغات کرمان
سوغات کرمان

سخن پایانی

در این مطلب با موضوع سوغات کرمان همراه شما بودیم و مختصر توضیحی درباره انواع سوغات شهر کرمان به شما دادیم. اگر تا به حال به این شهر سفر نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این کار را انجام دهید. در این شهر می‌توانید سوغاتی‌های بسیار زیبا و لذیذی را خریداری کرده و برای خانواده خود هدیه ببرید.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x